Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

2-sporet rundkørelse
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 09:30

Nu er det omkring 12 år siden at jeg tog kørekort.

Dengang boede jeg i en lille by, hvor kørelæreren og jeg tøffede rundt...det vildeste var når vi kørte til Slagelse, der ligger i nærheden.

Dengang for 12 år siden var rundkørelser ikke så udbredt som i dag.

Nu ligger jeg og kører til Ringsted tit og mange gange og her er der altså en 2-sporet rundkørelse og nu er jeg enormt i tvivl om hvor jeg skal placerer mig i denne???

Nogen der lige gider forklarer???

-Anja-

Nu med den grå fjordhingst Figgo

www.123hjemmeside.dk/figgo

www.pompdelux.dk

Vil du holde party???

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 09:35
hader selv de 2 sporede rundkørsler. Men tror det er sådan her. Skal du ud af 1/2 vej ligger du dig i det yderste spor og skal du ud af 3/4 vej ligger du dig i inderste og skifter bane fra inderst-yderst efter 2/3 vej, afhængigt af om du skal af ved 3/4 vej.
0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg husker..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 09:36

..skal du - hvis du skal af ved den for dig førstkommende afkørsel i rundkørslen, placerer dig i banen længst til højre (yderst). Skal du af ved en senere afkørsel (2. 3. eller mere) skal du køre ind i inderste (venstre) vognbane og så skifte ud i den højre når du skal af.

Men jeg er ikke HELT sikker *S*.. og er nu blevet nysgerrig om jeg har husket ret - andre der kan svare?

Mvh. Lotte_L

Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 09:47

i fuld gang med at læse i færdselsloven, som jeg har fundet på retsinfo.dk

147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/ A20060110029-REGL

Jeg kan ikke finde nogen præcis angivelse af det - men fandt til gengæld det her:

Dyr på vej

§ 88. Ingen må lade heste, kreaturer m.v. færdes på vej, uden at de er forsvarligt bevogtet. De må ikke tøjres således, at de kan nå ind på vejen. Såfremt de ikke er tøjret, skal de være adskilt fra vej ved forsvarlig indhegning.

Stk. 2. Hunde må under færdsel på vej ikke føres i bånd fra motordrevet køretøj, hestekøretøj eller af ridende.

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lille Blob i mavsen (termin 29/1-08)

0
0
Svar på denne tråd

Tommelfingerregel
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 09:50

fra automobilklubben i Luxembourg: Se rundkørslen som et ur, hvor du kører ind kl. 6. Skal du ud mellem kl. 12 og kl. 6 (altså første halvdel af rundkørslen), skal du køre i yderste spor. Skal du ud mellem kl. 6 og kl. 12, skal du køre i inderste spor.

Jeg plejer dog at følge LotteL's opskrift, for der er altid færre biler i tilkørselsvejens venstre spor, fordi så mange tager yderste spor hele vejen rundt :-)

Husk at bruge blinklyset korrekt - både når du skifter vognbane i rundkørslen og når du skal ud af rundkørslen.

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Stregerne..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 10:37

Følg stregerne..

Normalt er der en større forvirring af et skilt inden rundkørslen, der rent faktisk pænt viser hvor man skal placere sig.

Problemet kan bare være at nå at læse skiltet ordentligt inden man er forbi.

/Mia

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på hvor langt du skal
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 13:54

i rundkørslen..

1)ud første gang = bliv i højre spor

2) ud anden gang = bliv i højre spor

3) ud tredie gang = ind i venstre spor til anden vej og så ud højre spor

4) flere omgange = bliv i venstre spor ;-)

Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år + 1 dreng i maven

Ejer af Jack D. smuk broget hingst og Balder en skøn nordbakke
Jack D deltager på storehestedag, lørdag

*

Baroksaddel sælges (ikke min)

0
0
Svar på denne tråd

det lyder godt al sammen
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:08
jeg forstår godt de regler I skriver og vil i praksis fungerer, MEN, du skal af ved 3 vej, ligger i inderste spor, vil gerne ud ved 3' og vil svinge ud og blinke ved 2 afkørsel, MEN bilerne ved 2 vej kører også ud, så man nu ligger du inderst og kan ikke svinge ud ved 3 vej, da den anden bil spærrer din vej. Har oplevet det tit, at man ligger 2 biler sammen, og den inderste bil altid må bremse op for at komme ud igen. Så jeg ligger mig altid i yderste spor, lige meget hvilken vej jeg vil ud på igen.

Jeanette
www.sitecenter.dk/appaloosa
Opdateret August 06
Nu også med en alpequarter
Køb en hest og få bekymringer
sælg en hest og få flere bekymringer

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:14

...har det ligesom Jeanette.

Vil også sige at det lyder mest rigtig, alt det i skriver med yderste bane, hvis man skal af 1. eller 2. gang og inderste ved de andre og så trække ud, men kender helt klart det dillema som Jeanette der skriver

Nå, bare jeg ikke kører ind i nogen, så går det hele vel nok

-Anja-

Nu med den grå fjordhingst Figgo

www.123hjemmeside.dk/figgo

www.pompdelux.dk

Vil du holde party???

0
0
Svar på denne tråd

det fungerer så fint for mig
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:30

både med trailer og i lastbil at kører ind i inderste og nå at komme af alligevel. jeg blinker og trækker ud så må de jo følge fletteregler og gøre plads, hvilekt de også altid gør (specielt hvis man er i lastbil).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider