vil jeg nu ikke betegne som opmærksomhedssøgende - han er en stor, pelset, rolig og kærlig kat, men absolut også sin helt egen. Han vil gerne kæles med, men helst ikke sidde hos os eller holdes for længe, og kun når han selv tager initiativet... (Han ligger i øvrigt tit i nærheden af os, så det er bestemt ikke fordi racen er asocial). Sådan har jeg læst det er tilfældet med flere maincoons. Vi har både ham og en siameser hunkat - dét er hvad jeg vil kalde en opmærksomhedssøgende kat. Forstået på den måde, at hun altid gerne vil kæles og nusses med - mjaver højlydt, hvis hun trænger til at snakke, og befinder sig bedst helt helt (helt) tæt på os.

Nu kommer det selvfølgelig an på, hvor meget main coon, der er i katten, I finder jer, men kan helt bestemt anbefale racen - det er en kat med meget personlighed!
Og i øvrigt - selvom det ikke er dit spørgsmål, vil jeg helt sikkert anbefale jer, at købe to killinger, de har enormt meget ud af hinandens selskab, og det er ikke stort mere besvær for jer.
Held og lykke med det.