Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Main coon - huskat temperament?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 21:23

Da jeg nu endeligt kan få mig en kat - efter vi har fået hus - har jeg kigget annoncer på killinger!

Jeg synes krydsninger med main coon ser rigtigt søde ud, men hvordan er deres væsen og temperament i forhold til almindelige huskatte?

Jeg skal have en eller to killinger og de skal være både inde i huset og have lov at gå ud. Jeg bor heldigvis i et fredeligt villakvarter!

Tine

For bekendt søges:

Dressurhest, min. slutmål 170 cm, max 50.000,- Send PB!

Forhandling af Marstalls foder - se www.tinegade.dk

0
0
Svar på denne tråd

opmærksomhedskrævende
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 21:51
men ellers meget søde og rare katte. Min svogers kat er også meget madglad, men sådan er det vel med de fleste katte. Ellers alt i alt nogle dejlige katte med et godt temperament.

Det bedste i verden er heste.
0
0
Svar på denne tråd

Vores Main Coon
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 22:17
vil jeg nu ikke betegne som opmærksomhedssøgende - han er en stor, pelset, rolig og kærlig kat, men absolut også sin helt egen. Han vil gerne kæles med, men helst ikke sidde hos os eller holdes for længe, og kun når han selv tager initiativet... (Han ligger i øvrigt tit i nærheden af os, så det er bestemt ikke fordi racen er asocial). Sådan har jeg læst det er tilfældet med flere maincoons. Vi har både ham og en siameser hunkat - dét er hvad jeg vil kalde en opmærksomhedssøgende kat. Forstået på den måde, at hun altid gerne vil kæles og nusses med - mjaver højlydt, hvis hun trænger til at snakke, og befinder sig bedst helt helt (helt) tæt på os. :-)

Nu kommer det selvfølgelig an på, hvor meget main coon, der er i katten, I finder jer, men kan helt bestemt anbefale racen - det er en kat med meget personlighed!

Og i øvrigt - selvom det ikke er dit spørgsmål, vil jeg helt sikkert anbefale jer, at købe to killinger, de har enormt meget ud af hinandens selskab, og det er ikke stort mere besvær for jer.

Held og lykke med det.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 22:18

Jeg har en maine coon blanding, han er halv maine coon og halv huskat..

Han er en dejlig kat, altid kælen og følger mig over alt.. selv når jeg kommer hjem fra arbejde kommer han ud på p pladsen og tager imod mig..

Når der kommer gæster, så er han den første der står ude ved døren og tager imod når det ringer på.. Alle der kommer her i hjemmet får lov til at kæle ham.

Hen er lidt af en ædedolk, men han vil kun have tørkost, og det skal være et af de lidt dyre mærker, det bil´lige gider han ikk en gang kigge på...

Så ja jeg kan kun sige de er dejlige.

Hilsen Lonni

Mor til et lille tallent med ponyen Josefine..

Tænk før du taler...

0
0
Svar på denne tråd

min-coon
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 22:48

Jeg kan helt bestemt anbefale main-coon katten.. jeg har selv 3 dejlige kastrerede bamser af slagsen og de er bestemt nogle dejlige herrer.. De er meget "anmasende" dvs. at vil de kæles,ja så skal det være nu og de tar`ikke et nej for gode varer..DE er nogle mad-orgler alle 3, men derudover har de jo forskellige personligheder.. der er Fimsen,macho-katten,og tude-fjæset..

GG...De er ekstremt børnevenlige.. jeg har faktisk aldrig nogensinde hørt dem hvæse,og den ældste er faktisk 6 år..De er også nogle glimrende sovekammerater, men lige en lille advarsel; de snorker højere end din mand.. Mine katte er købt på et rigtig godt "katteri" hvor de havde både mor og far, så jeg kunne jo se at jeg ikke købte "katten i sækken" Ville faktisk have avlet med dem, men besluttede mig for at de skule være familie-katte og ikke "gigoloer" Håber at du får rigtig megen fornøjelse med din nye misser.. men pas på- det griber om sig- for har man først fået en main-coon har man tendens til at ville have flere

• Heidi K/Cheetan
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider