Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

om at køre på motorvej - jylland
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:03

NU er det sådan at jeg pga DSB ufattelige færdelige service har valgt at droppe dem og bevæge mig ud på motorvejen på arbejde.

Jeg arbejder i Århus og bor i Hobro... jeps en bette tur på ca 55 min. i bil, stort set hele vejen på motorvej.

Nu kommer min bøn til de andre billister på vejen, ihvertfald til dem som kører i jylland...

1. DU SKAL faktisk køre længst til højre når der er plads. At du konstant ligger i overhalings banen skaber kø og DU bliver en "Links Fahren" (til venstre kører og det er ikke et kælenavn)

2. DU BEHØVER ikke blinke mig i numsen når du gerne vil forbi. Lastbilen på min højre side, forsvinde ikke på magisk vis, bare fordi DU har travlt. (og når jeg overholder fartgrænsen gør du jo nok ikke)

3. DU skal faktisk køre længst til højre når der er plads (det er meget svært at forstå) At du kan se en lastbil 5-6 km længere fremme betyder ikke du skal køre ud i køen af "links fahren"

4. At din bil er nyere end min bil, betyder ikke at min ikke kan køre ligeså stærkt... eller har mindre ret til at være på vejen.

SÅ fyhaaa puuuhaaa... kør sgu da ordentligt..!!!

Og til alle jer andre... Godmorgen, nu har jeg fået kaffen

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

0
0
Svar på denne tråd

nikker
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:15
Du har ganske ret

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Absolut!
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:16

Jeg er også helt enig

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Go'morgen :))
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:23

Sikke da en start på dagen

Ka' kun sige jeg holder mig langt væk fra motorvejene hvis jeg kan! - I øjeblikket mener div. vognmænd så at man kan køre 110 mindt på alle veje... om den så kun er 2-3 m bred...

Der skal jo køres korn! - Så det kan kun gå for langsomt!

Plejer at være de store betonbiler vi bander over... men kornfolket overhaler dem for tiden!

Vi har så langt til nærmeste foderstof at bønderne ikke selv køre kornet mere.. Så det giver en anden trafik, når det hele så skal køres af vognmænd!

Knus Sus

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:24

Hej, eller godmorgen..

Jeg er ganske enig..

OG... jeg må indrømme at jeg også er mest fan af min bil, selv om det faktisk er mig der sidder og forsinker togene

Jeg kan desværre ikke lade dem køre hurtigere i disse dejlige varme dage..

Ang.. DSB´s sommer køreplan så er det en helt anden sag.

Ha en god dag tog eller bil...

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:41
gælder det ikke de fleste veje, det virker som om nogle mennesker tror ar alle veje uanset størrelse, udstyr, udseende og lign. er motorveje. Jeg mødte en her den anden dag der kom med ca. 120 km/t rundt i et sving hvor man overhovedet ikke kan se hvad der nærmer sig fra den anden side og så havde hun to små børn siddende bagi.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Knabstrupperhoppe sælges til kærligt BLIVENDE hjem

0
0
Svar på denne tråd

Punkt 5.
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:49

Og så lige en tilføjelse, pkt. 5, fra den anden side af sundet; en hyppig bilist på den megen udskældte Køge Bugt Motorvej:

5. DU BEHØVER ikke køre zig-zag mellem alle andre bilister der holder i kø på samme strækning. Du kommer alligevel ikke hurtigere frem og du er til fare og gene for andre og dig selv...

- - -

Til tider vil jeg gerne bytte min plads på motorvejen med en (sove-)plads hos DSB. Desværre lader det sig ikke gøre, da det meste af min arbejdsdag foregår i bilen.

Hilsen og godmorgen,

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Vil så sige at
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 08:55

divere vognmænd ikke kan køre 110 hvis de kører i lastbiler, en last bil er plomberet så¨den kan ikke kører mere end jeg tror det er maks 89-93, der om kring

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Tror du
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 09:14
glemte at nævne at man SKAL holde til højre, hvis der er plads... GGG

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Anglo Araber hingsteføl sælges. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 153878/

Smuk Palominohoppe plag. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 1218

0
0
Svar på denne tråd

Jepsideps!
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 11:51

2. DU BEHØVER ikke blinke mig i numsen når du gerne vil forbi. Lastbilen på min højre side, forsvinder ikke på magisk vis, bare fordi DU har travlt. (og når jeg overholder fartgrænsen gør du jo nok ikke)

Den der kender vi kun alt for godt! Hvad er det for noget? Som om, dem der kører stærkest har mest ret til at komme frem..? ØH NOT!

Har faktisk (på motorvejen mellem Hobro og Århus) oplevet at en mand kørte helt op på min kofanger fordi det ikke gik stærkt nok. Så blinkede han til venstre (vi var begge "links fahren" på det tidspunkt) ind mod rækværket og skiftevis gassede op og blændede op i nakken af mig. Til sidst blev jeg utryk ved det og blinkede for at komme ind mellem en lastbil og en trailer i højre side, og så drønede han frem... de 5 meter der var til næste bil - I KØEN!!! Der var kø så kangt øjet rækkede, og hvad havde han lige tænkt sig? At chikanere sig hele vejen op igennem??! Skvadderkål!

MVH. Tanja.

Den stolte ejer af

*Yahoo's Beautiful Joyce *

TWH fra 2005.

I haven't lost my mind, it's backed up on disc somewhere.

0
0
Svar på denne tråd

Tanja...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 12:09

Det er jo så bare en fornøjelse at køre ud til venstre igen, lige bag ham - og begynde at blinke med diverse lys ;-D

Den er afprøvet og virkede godt nok...

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 12:33

Helt enig

Send det til div. aviser, som læsebrev

0
0
Svar på denne tråd

Motorveje
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 12:57

Nogle mennesker bli'r nogle værre fartbøller og egoister på en motorvej, - de er skrækkelige!

Læste engang en om at man kunne tænde for tågelygterne, - på en dag uden tåge kunne det ligne at man "bremser" men den er nok ikke helt god på en motorvej!

Har engang set en som kom slingrende, min mor og jeg kørte bagved og turde ikke overhale idioten, - vi overvejede stærkt at ringe til politiet, da vi endelig overhalede, så sad han og åd pomfritter samtidig med han snakkede i mobil!

- Desværre havde vi ingen mobiler med, for en gangs skyld. Sikke en tumpe.

Men mange af de ovenstående grunde, er også grunden til at det i 99% af tilfældene er mig som kører på motorvejen når min mor og jeg er på tur :-D Min mor HADER at køre på motorvej, og hun blir hurtigt nervøs for alle de idioter som blinker hende i rumpen etc. men jeg er bare kold overfor dem.

- Hvis der er en lastbil jeg skal overhale, jamen så gør jeg det, men jeg nægter simpelthen at overtræde færdsreglerne fordi idioten som pludselig dukkede op med 150 km/t bagved mig, ikke kan vente det minut eller hvor lang tid det tager lige at komme forbi en lastbil med 110/130 km/t.

Bliver også irriteret over dem som pakker sig sammen inde i højre bane når man skal ned og ud på motorvejen, - jeg vil ikke snegle mig ud på den med 30 km/t for jeg har lært at jeg skal op på mindst 80 km/t, - gerne mere så jeg ligesom har tilpasset min hastighed i det jeg kommer ud.

- Når der er rigeligt plads i venstre bane, så giv dog plads til dem der skal ud, det tager kun få sekunder, så kan vi alle være i højre bane igen jo.

Rollo
- Ah love, a dreaded bond, yet so easily severed...

| Marsvinefoder Sælges |

R.I.P.

♥ 08/07-88 - 27/04-06 †

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 15:54

Ja, motorvejskørsel kan være enormt irriterende..

Specielt de, der har set en lastbil 3 km længere fremme hellere lige må blive liggende i overhalingsbanen med 100 kmt. på en 130 kmt strækning.. DER kan jeg NEMT finde på at blinke med det lange lys. :(

Og så er der osse skvadderrøvene, (der nok egentlig burde aflevere deres kørekort på nærmeste politistation), men som, (hvis man er heldig) når at komme HELT op på næsten 80 kmt, inden tilkørslen slutter, så folk bagfra må skifte bane, for at undgå at ramme de sløvt startende klumpfisk..

Der findes altså INGEN personbiler, der ikke kan nå at accellerere til de der 110 kmt på en normal tilkørsel.

Jeg så sågar en gammel dame i en mindre varebil for et par dage siden, der bremsede helt ned ved slutningen af tilkørselsrampen, for lige at se, om der nu kom nogen, for så at blinke ud og starte op fra 0 kmt. SÅ er man dælme ikke for klog!..

Mvh.

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Heyhey
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:10

Ja, der er bare nogle som ikke fatter det med at køre på motor-vej, og de burde holde sig væk..

Elsker at køre på motor-vej, specielt i lastbil :D:D:D

Mvh Louise Rasmussen
___ STALD VESTERBÆK ___
Oldenborg & Belgieravl
Cornelius Vaseskov OLH755- Dinar Agerbo OLH739 - Titus Van't Goedterkaaksmete

www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek

Elsker heste & Lastbiler

0
0
Svar på denne tråd

Jannie...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:10
Det er vist ikke alle lastbiler der er fartbegrænset, jeg syntes rigtig tit jeg kører vag ved en der kører omkring 100 eller over

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

sgnwkg
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:19

Jeg har ingen problemer med at køre på motorvej. Så vanskeligt er det altså heller ikke...

Det eneste, som i den forbindelse kan brænde mig helt af, er en ung knægt, som jeg mødte på motorvejen lidt vest for Kbh. for ikke så længe siden.

Der var stille og roligt ved at danne sig kø, og så kom fjolset kørende op IMELLEM VOGNBANERNE - både lige ud og halvt zig-zag mellem bilisterne. Det var afsindigt farligt, også fordi trafikken vel bevægede sig med omkring 80 km./t. Da køen blev tættere, valgte han at begynde at overhale indenom i nødsporet! Klovn! Bilen var udstyret med special nummerplader af den slags med skrift, og var altså Meget nem at kende, hvis man ønskede at melde ham.

Filmede ham med mobilen, men var for langt fra til at optagelsen reelt kunne bruges til noget. Da jeg besluttede mig til at ringe til politiet, så jeg ham overhale endnu en lastbil indenom for at tage en afkørsel fra motorvejen..

Der var ikke noget, som tydede på at han havde en fødende kvinde i bilen el. lign. Der sad en jævnaldrene ved siden af og techno'ens "dunk, dunk, dunk" hang tykt i luften efter dem..

/Klapperlappen

Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.

0
0
Svar på denne tråd

Der findes
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:19
mange idioter i danmark.

Jeg bliver også voldsom arrig, når folk ligger helt op i røven på min lille bil For h... at folk ikke kan fatte, at den afstand er så vigtig, det forstår jeg simpelthen ikke???

Og selv om min bil, den ikke kan kører 200 km/t, så tillader jeg mig sq at overhale lastbiler o.l alligvel. Så må i pænt vente til jeg er kommet forbi, med mine 110-130 km/t!!

VH HeidiZ
Jeg mangler hest:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ match_do_part.php?uid=...leid=14393
The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

ehgdklfl
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:20
(skal måske lige siges inden folk hidser sig op fordi jeg brugte mobilen under kørslen, at det ikke var mig, som sad bag rattet)

Tro, håb og kærlighed - men størst er kærligheden.

0
0
Svar på denne tråd

Trafikmoral
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:45

Trafikmoral er der for lidt af her i DK - mange forvandles til superegoister når de sætter sig i deres bil... Det sker også for undertegnede - det er ingen hemmelighed... Men er dog fornuftig nok til at give plads der hvor det fremmer den glidende trafik...

Og så er der nogle der burde holde sig fra motorvejene hvis ikke de egentlig tør køre der!! Det der med at snige sig ind på motorvejen med 70 km/t kan virkelig pisse mig af... Står der 2.0 bag på den fine Golf er der vel ingen tvivl om at det er føreren den er gal med og ikke bilen...

Har en kammerat der er lastbilchauffør som også er godt frustrerede over disse bilister. Han kører med ca 90 i timen - han sænker ikke farten - og han accelerer ikke - så som han siger burde det ikke komme som en overraskelse... Men hvorfor hunden kan folk så ikke hitte ud af enten at komme afsted og komme ud foran ham - eller tage den helt med ro og lægge sig ud bagved? Næh nej - på mystisk vis får de det timet så det kommer ud på siden - og en lastbil lægger man helst ikke ud i resten af trafikken for at gøre plads bare sådan lige... Og søreme om folk så ikke har den frækhed at give ham fingeren i samme omgang - men ifølge deres logik er det åbenbart helt og aldeles hans skyld det hele...

Mener at han desuden har fortalt at svenske eller norske lastbiler ikke har samme begrænsninger som de danske - så måske det er de udenlandske folk har mødt når de synes en lastbil kører stærkt...

Træt af konkurrencesport? Rid jagt!

Støt en god sag: kig ind på http://www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 18:04

Jeg synes motorvejen er det rene paradis efter en tur gennem byen.

Men ingen regler uden undtagelser. Fredag morgen omkirng klokken 4 i mørket, overhaler jeg en lastbil med 130. Jeg ser godt en bil komme bagfra, men den er langt væk. Jeg er på siden af lastbilen, da han i rasende fart når mig, og sætter langt lys på. Han slukker IKKE igen. Jeg har nu følgende valgmulgiheder:

1) Bremse, jeg er fuldstændig blændet

2) Trække ind i lastbilen til venstre

3) Forsøge at overhale i blinde

Jeg var så tosset, at tårene stod mig ud af øjenene da han kom forbi, stadig uden at have blændet ned.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

uhhh...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 15:09

Uhhh... jeg kan blive sååå kold og klam indeni. Den sidste historie her er virkelig med til at skabe farlige situationer.

Hvorfor er det, at de hersens "Herrer over vejen" er fuldt ud overbevist om, at de har retten på deres side...?!?! Og at Det IHVERTFALD ikke er dem der skaber de farlige øjeblikke. Der sker altså et eller andet med vi mennesker når vi sidder bag rattet.

Det der med at blinke "numse blinkerne" lige tilbage i måsen, tror jeg nu jeg vil prøve næste gang jeg er tilpas frustreret.

Nå men jeg vil snart kaste mig ud i endnu en farefuld færd tilbage mod nordjylland. Så ser i en fesenfarvet boudux Opel vectra, artigt skifte spor til højre, så snart der er fri, holde så god afstand som muligt, vige for ind kørende osv. så er det bare moi

MEEN så maser jeg altså også ud, når "links fahren" spærrer mig inde...! (igen)

Rigtig god køretur til jer alle... og Pas på derude.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 15:33

Er jeg virkelig den eneste på hele HN, der har lært, at kommer der en bil hurtigt bagfra, mens man kører i venstre vejbane, så rykker man ind til højre, SÅ SNART der er plads til det?!

Det er da ligeså logisk som, at man ikke overhaler et langsomtkørende køretøj, hvis man kan se at der kommer en bil hurtigt bagfra i venstre spor.

Især efter blinke-reglen ved vognbaneskift på motorvejen blev indført (blink før du skifter bane), tror folk, at det betyder, at når man blinker først, må man skifte bane med det samme, uanset om der kommer nogen hurtigere end dem selv bagfra, som jo naturligvis bliver nødt til at bremse.

Sådan fungerer det ikke i min verden!

Rose - og Kongejordens Cardiff

Springsadel købes: Kieffer Norbert Koof, 17"

0
0
Svar på denne tråd

Den gælder vist ...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 15:35

... lige så meget på andre motorveje end de jyske - med tilføjelsen:

Når jeg er ved at overhale to lastbiler der ligger forholdsvis tæt på hinanden så jeg faktisk ikke BØR køre ind i højre side (for så har jeg intet overblik og for kort afstand) så lad være med at blinke hysterisk og køre helt op i kofangeren på min stakkels gamle bil. Den har det ikke godt med at køre mere end de 130 der er fartgrænsen, hvilket passer mig (og loven) fint. Og lad for F... være med så at prøve at overhale mig indenom på de par meter der er, og så dytte og blinke mere hysterisk når jeg vælger at holde til højre (heller enæsten komme "i klemme" mellem to lastbiler med professionelle mennesker bag rattet, end at næsten blive vædret af en sindsyg Thorkild Thyring wannabe nar-idiot-tumbe-fedtøreesnothass hængerøvundehoved!ed!

Hvis jeg ikke havde haft så travlt med at prøve at overleve havde jeg fået taget hans nummer og ringet til politiet!

Og tak til lastbilchaufføren bagved der bremsede så jeg havde plads til at kunne regulere min fart så jeg ikke endte med 130 i lastbilen foran.

£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 15:59

hader så motorvej, især da min bil er ret så ubehagelig at køre i når jeg når op over 120 km i timen, og får ofte langt lys af folk som kører op i røven på mig Men er sgu da svært at trække ind når man er på vej til at overhale en lastbil! Lidt tålmodighed må folk da have...

Man kommer ud for lidt af hvert på motorvejene.

Hilsen Linda

Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighedsprøven
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 16:52

var der så en bilist, der ikke bestod i aftes på "min" motorvej. En lastbil trak ud for at overhale en anden lastbil, hvilket var helt OK - den bageste havde betydeligt mere fart på end den forreste og var da næsten også kommet fordi, da der kommer en Idiot bagfra, der altså ikke havde tid til at vente de 10-20 sekunder, der manglede i at overhalingen var slut.

Så han kørte indenom i nødsporet og dyttede naturligvis vredt af lastbilen, der trak ind i højre bane lige for snuden af ham.

Det har jeg godt nok ikke set før - og så kl. halv ni om aftenen, hvor der i august måned ikke er ret meget trafik på motorvejene i Luxembourg...

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 21:08
Jeg tror ikke at alle har lært at dem på motorvejen skal gøre plads for dem der kommer ind på motorvejen!!

Jeg tog kørekort samtid med min halvbror. Jeg fik det terpet ind, til gengæld lærte min bror det ikke. Hans mor måtte fortælle ham det første gang de var ude at køre.

DianaB

"Tvivl aldrig på, at en lille gruppe af omtankefulde og dedikerede mennesker kan forandre verden. Det er i virkeligheden det eneste som nogensinde har gjort det." Margaret Mead
0
0
Svar på denne tråd

sparky..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 22:40

Nej, der er ikke mange lastbiler som kun kører de her 80 km/t som man må på motorvej.. de fleste ligger på omkring 90 km/t.. eller mere..

Mvh Louise Rasmussen
___ STALD VESTERBÆK ___
Oldenborg & Belgieravl
Cornelius Vaseskov OLH755- Dinar Agerbo OLH739 - Titus Van't Goedterkaaksmete

www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek

Elsker heste & Lastbiler

0
0
Svar på denne tråd

Ferien er ved at være forbi
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 11:40

Nøjs... Jeg kører stadig på motorvejen mellem Hobro og Viby og jeg kan herfra meddele, at ferie vist er ved at være forbi.

NØØØJ en masse "jeg vil kun køre i venstre spor" billister der er kommet på vejen.

Det er altså et mærkeligt fænomen. Og det morsomme er at det jo er dem som laver køen, fordi ingen vil køre ind til højre. De kan jo heller ikke komme ud til venstre igen, når alle kører ud i køen i venstre spor 5 km før enhver ting, som evt måske kunne køre bare lidt langsommere end dem selv...

PLEASE ALLE HN' billister, skal vi ikke være det gode eksempel? måske vi SMITTER resten?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er en superegoistbilist
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 16:30

Det er helt rigtigt at man skal holde til højre, når der er plads til det. Og hvis du spørger mig, så er problemet overhovedet ikke så slemt i jylland som på sjælland. De (sjællænderne/kjøvenhavnerne) brokker sig over at der er for mange biler på motorvejene og at de vil have flere spor, men hva fa´en ska de bruge dem til? Der hvor der er 3 spor er der aldrig nogen i de inderste spor. Her ligger folk med 90 i midtersporet og 100 i ydersporet, så os der godt tør kører det vi må, er ved at blive blå i hovedet af arrigskab over at skulle rasle afsted med 100 i det yderste spor.

I lørdags kørte jeg fra Århus til Farum og lige nord for Køge hvor motorvejen er 3-sporet, lå vi så med 100 i ydersporet. I det inderste spor kommer der en tysker med ca. 150-160 kmt uden problemer for der var helt frit. Det kan godt være at han ikke må overhale indenom, men jeg kunne faktisk godt forstå ham.

Jeg har ikke noget imod at skulle vente på at biler der kører det de må, selvfølgelig lige skal overhale færdig før de flytter sig, men hvis de ligger med 95 i ydersporet i en 130 kmtzone, ja så får de altså også mine lygter i baghovedet.

Hvis man ikke tør kører mere end 90, så skulle man holde sig væk fra motorvejen, hvis i spørger mig.

Vil iøvrigt give Rose(Cardiff) og gozone ret.

Superegoistbilist, ja sådan er jeg nok, men sådan er det bare.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 18:08

De stærkeste "overlever"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider