|
|
| 1 hestestrailer - erfaringer? |
|
|
Hvilke erfaringer har i med kørsel med 1 hestestrailer? Hvordan reagerer jeres hest på den smule ekstra plads der i en sådan trailer? Stor den roligere/bedre end i en 2 hestestrailer? Gode/dårlige erfaringer - kom endelig med dem... Mvh May.
Vores Charmetrolde Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De ligger |
|
|
vildt dårligt på vejen - ALDRIG vil de ligge lige så godt som en 2hestes. Køb en "ordentlig" trailer til 2 heste. Har man sine heste kært, kører man dem ikke i en 1hestes.. Det er min mening. Sikkerhedsmæssigt er de for ustabile. Vi har selv en Boj Trailer til 2 store heste men den er selvf. en del dyrere end en 1 hestes. Men køb dog en brugt trailer til 2 heste eller en ny. Der findes mange gode trailere i dag og også forskellige financieringsmuligheder såfremt man ikke kan betale den fulde pris kontant.
Mvh. Louise Nielsen. Aagaard Stables. Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kan også kun anbefale en 2-hestes... det er seføli smag og behag, men som rolfe skriver så er 1-hestes lidt mere ustabile. jeg kører altid med en 2-hestes, også selvom jeg kun kører med en hest.. men der er nok delte meninger. man skal måske få sine egne erfaringer..?  men nu fik du lidt herfra 
Lykkelig indehaver a en PINTO 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise... |
|
|
Nu handler det slet ikke om køb af trailer... Men blot om folks erfaringer... Har hørt om nogen, hvis hest stod roligere og bedre i en 1hestes end i en 2hestes - og vil forsøge, at finde ud af om der er flere der har oplevet dette... Hesten har jo lidt mere plads i en 1 hestes... Mvh May.
Vores Charmetrolde Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest |
|
|
kan ikke særlig godt lide 1 hestes trailere, der er for lidt rum omkring hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En- hestes trailer |
|
|
Vi har selv en én-hestes trailer fra Cheval Liberté og den ligger RIGTIG godt på vejen. Den har pull-mann aksler så selv om man kører med den i "stormvejr" ligger den helt stabilt. Vi har haft nogle heste der ikke ville gå op i en alm. to-hestes, men gerne i vores fordi der er mere plads. Venlig hilsen Susan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Jeg lejede en trailer igår til min shetter - og det var en 1 hestes trailer af mærket Cheval Liberté...og jeg fandt den ret lækker... Min Tinkerhoppe har, mens jeg har haft hende været i en 2 hestes trailer 2 gange og hver gang har hun været drivvåd af sved over køreturen og hun står ret uroligt. Derfor overvejer jeg nu, at prøve en 1 hestes trailer eller 1½ som de vel også kaldes... Den jeg lejede virkede så lækker indvendig, lys og åben og med god plads... Måske hun ville stå bedre i den? En alm. 2 hestes er ihvertfald ikke hendes kop the ( en af de nyere trailere med ekstra højde )- tror kun hun har været vant til lastbil tidligere.. May.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailer |
|
|
jeg har også en cheval liberte 1 heste trailer og den er jeg meget glad for. jeg syntes den ligger godt på vejen + god plads indeni. Det smarte er jo også hvis man køre med forskellige str hest/ pony kan bommene indstilles til høj og lav. SMART
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brenderup solo |
|
|
er en dejlig 1 hestes trailer. Den ligger godt på vejen og hesten har betydelig mere plads end i en 2 hestes. De heste jeg har kørt med i denne trailer, har stået rigtig godt. Det er nemmere for mange at holde balancen, i forhold til den smalle plads i 2 hestes traileren. Men hvis man taler om den gamle type, som er meget smal, så ville jeg aldrig køre min hest i sådan en.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| randers miniline |
|
|
Ja jeg har jo en randers mini line trailer, som jeg er meget glad for, da den passer fint til mit nuværenden behov. Den passer lige til min pony, min bil og mit kørekort . Ponyen er glad for at stå i den og der er aldrig problemer med ham under læsning eller kørsel. Traileren følger fint efter bilen, men formodenligt vil en større trailer ligge bedre på vejen, da den vejer mere! Så Randers 1 hestes trailer kan da varmt anbefales til ponyer og mindre heste (under 155 i stg). Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ifor Williams |
|
|
Jeg har en Ifor Williams 1½ hestes trailer. Den ligger super på vejen og jeg er meget glad for den. Har kørt med to forskellige heste i den, og de har begge stået markant roligere i denne trailer end når de har været i almindelig 2 hestes trailer. Min trailer har desuden frontudgang, og det er jeg specielt glad for, fordi jeg lettere kan få dyret ud hvis jeg er alene afsted. Eneste minus er at den godt lige måtte være 10 cm højere/længere til min hest, som er en velvoksen madamme - men hun stiller sig lidt skråt og det generer hende tilsyneladende ikke. Mange hilsner, Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Ja jeg ved jo, at hun står dårligt i en 2 hestes.. Så jeg er da nået frem til, at vi næste gang må prøve den der 1 hestes trailer - det lyder ikke som om det er helt uansvarligt . Ja de gammeldags meget smalle kunne jeg heller ikke drømme om, at bruge - men de nye er jo helt anderledes! Var godt nok noget forundret over, at den var så indbydende . Tak for at i gad komme med jeres erfaringer... May.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad hvis du |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
07-08-2007 07:58 |
|
Lader skille rummet stå til den ene side, så hun har plads at bevæge sig på, når hun skal holde balancen. Det er det eneste der virker for Smukke Ganger...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Skadefro nej, men ganske tilfreds.... . Michael Rasmussen, vinder af TDF 2007!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min erfaring |
|
|
havde på et tidspunkt lånt en Brenderup 1 hestes trailer. Der var god plads i den, så det var godt, indtil man skulle igennem alle de hersens rundkørsler. Kører ind i rundkørslen 'langsomt' hesten træder et skridt til højre, drejer i rundkørslen, hesten træder et skridt til venstre, drejer ud af rundkørslen igen, og hesten skal igen finde balancen. Jeg synes min hest var mere urolig, og gik meget fra side til side, hvorimod i en 2 hestes 'læner' han sig op af siderne i rundkørslerne. Man kan jo stille skillerummet i en 2 hestes lidt skråt, hvis den behøver mere plads.
Jeanette www.sitecenter.dk/appaloosa Opdateret August 06 Nu også med en alpequarter Køb en hest og få bekymringer sælg en hest og få flere bekymringer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeh... |
|
|
Min pony der altid har gået i trailer uden problemer, begyndte at værge sig da vi købte en 1-hestes trailer. Hun ville bare ikke op i den. Da vi fik en 2-hestes var der ingen problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
KATHRINE |
| Dato:  |
07-08-2007 11:46 |
|
vi har en 1,5 hestes trailer, det fungere for os  sådan en ½ betyder rigtig meget ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kørsel |
|
|
Nu beskriver i ikke hvilke 1 hestes trailere i har prøvet og hvor store/små jeres heste er - men det kan umuligt være en Sleus 1 hestes i glasfiber, for den ligger særdeles godt på vejen og hesten står perfekt.. min gl hest havde en alvårlig ulykke i en star safir 2 hestes trailer, hovedsageligt fordi chauføren kørte for åndsvagt, men også fordi det var en almindelig 2 hestes trailer beregnet til 2 mellem heste eller ponyer, og ikke til heste på 174 i stg, der er simpelthend ikke plads i de trailere til de store heste, de går i panik når de ikke kan sprede benene, også med plastic skillevæg.. Alm trailere taler jeg om alm. Variant, brenderup, star, henra, altså de trailere i ny prisklassen i træ til 25.000 og op til 45.000.. Der skal en Mustang eller Böckman eller lignende til kørsel af heste over 168.. Jeg har haft en 1 hestes Sleus, fordi det var den eneste trailer min gl. hest kunne køres i, så da han blev solgt fulgte traileren med, så han ikke kom til skade igen.. Nu har jeg en alm 2 hestes, men har taget skillevægen ud så den bruges som 1 hestes, og det fungere perfekt, hestene kejder ikke rundt eller forsøger at vende sig, men måske er det også et spørgsmål om vane for dem, og om hvor meget de køre, mine heste bliver trænet i læsning og kørsel, så det er naturligt for dem, både alene og med andre... men selvfølgelig kan nogle heste stå mast uden problemer, og andre vil slet ikke have nabo, og andre igen kan overhovedet ikke køres uden en køre-ven

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Springhesten... |
|
|
Den trailer jeg vil leje er en Cheval Liberté og den har samme størrelse/bredde som den du viser på billedet. Det er en 1½ hestes trailer. Og det er hende her der skal køres med:  Hun er ca. 150 i stg. Men selvfølgelig lidt bred, da hun er af typen Tinker. Håber hun vil stå roligere og bedre end hun gør i en 2 hestes - tror hun føler sig for fastklemt? May.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores dejlige heste |
|
|
. Ja, det er lige med at finde det der lige dur til ens hest  . Pøj pøj og god tur  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nogen der kan smide et link til 1 og 1½ hestes trailere. evt nogle priser? Skal msn hsve trailer kort for at køre med den?
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.
Gallakjole sælges
Jack søger part...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gør dig selv en tjeneste |
|
|
og lej en 2 hestes trailer, flyt skilleerummet over til siden, så har du den "effekt" du mener at få ved at sætte hesten i en 1 -1½ hestestrailer. Jeg havde engang en veninde, som var erfaren stævnerytter. Hendes hest var vant til at køre. Hendes trailer gik i stykker og hun lånte en 1 hestestrailer. Der var blæsevejr den dag, så den væltede med hesten inden i... Der gik lang tid før hun kunne starte stævner igen fordi heste absolut ikke ville i trailer igen.. Derfor vil jeg aldrig køre med en 1 hestes trailer. Lige meget hvor godt folk siger de ligger på vejene. De er nu engang ikke lige så stabile som en 2 hestes trailer. Det er lige som med varevogne. Dem der er høje og smalle bliver nemmere "fanget" af vinden, end dem som er lidt bredere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|