Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skævt haleben - erfaring med operation?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 08:12

Er der nogen herinde, der har erfaring med operation af et skævt haleben? - På mennesker, altså!

Min datter faldt for tre år siden af ponyen og landede med rumpen lige på kanten af tørgraven.

Kiropraktoren mener, at halebenet er skævt, og at eneste løsning er en operation eller at lade stå til.

JANNE

Trailer sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke.
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 08:53

Jeg har skævt haleben efter et styrt som ponyrytter.

De 3 nederste ryghvivler er smulret en smule og korsbenet har det heller ikke for godt.

Resultatet er at jeg nærmest har en pukkel for enden af rygsøjlen og ned mod måsen.

Jeg er blevet røngtenfotograferet på krys og tværs af eksperterne. De fraråder operation, og vil kun opererer i aller sidste tilfælde.

Både min fys og mine kiro mener det skal ordnes. Men lægerne siger det er for ricikabelt.

De vil først opererer hvis der kommer problemer med nervebanerne og lammelser.

Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.

0
0
Svar på denne tråd

Skævt haleben.
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 11:07

I 2002 faldt jeg også af midt i et spring, og slog også halebenet helt forfærdeligt.

-Jeg døjede med det i 4-5 mdr, hvor det gjorde mere eller mindre ondt, afhængig af hvad jeg foretog mig.

Min læge sagde det var brækket, og at man intet kunne gøre, andet end at lade det hele.

Året efter blev det galt igen. Denne gang faldt jeg ikke af, men landede vel lidt hårdt i sadlen, efter et spring.

-Igen gjorde det afsindigt ondt, og jeg gik til lægen igen. Denne gang var det en anden læge, og hun sendte mig i røngen, hvor de kunne konkludere, at halebenet var skævt.

-De sagde at afhængig af mine gener, kunne man vælge at operere, men at de fleste med skævt haleben, med tiden intet mærkede til det, selv om de ikke var blevet opereret.

jeg var ikke meget for at skulle skæres i, så jeg "tog chancen".

-Der gik, som første gang, 4- 5 mdr, hvor jeg havde gener derfra.

Derefter er det blevet bedre og bedre, og nu her idag, 4 år efter, mærker jeg ikke rigtig noget til det mere. -Hvis jeg sidder på noget hårdt, i længere tid af gangen, så kan jeg godt mærke det, men ellers genere det mig ikke.

Da jeg var gravid, læste jeg at kvinder med skævt haleben, kunne ende i et kejsersnit, da de kunne have svært ved at få barnet ud, pga. halebenet.

-Jeg havde ingen problemer med at føde... i hvert fald ikke grundet et skævt haleben .

Men nej, jeg har ingen erfaring med en operation. Den eneste erfaring jeg har, er at mit er "gået i sig selv"... jeg mærker i hvert fald stort set intet til det.

Hilsen Anima
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider