|
|
| Ved hestens død |
| Forfatter:  |
Kamilla05 ♥Allimak♥ |
| Dato:  |
05-08-2007 17:37 |
|
Hej
Står og skal til ud og købe hest.. Men så er der alt det med forsikring.. Hvis jeg både, syge- liv-og uanvendligheds forsikrer.. Får jeg udbetalt de 50.000 som jeg har givet for hesten i tilfælde hvis den skal aflives eller dør?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, minus et par tusind hvis dyrlægen afliver hesten. Hvis slagteren får den, så fratrækker de den kødpris som du får udbetalt, fra de 50.000.
~ Ask no questions and hear no lies ~ Quid quid latine dictum sit, altum videtur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du forsikrer hesten... |
|
|
... for 50.000 er det det du får - minus slagteprisen, uanset om den slagtes eller aflives. Hos de fleste forsikringsselskaber nedskrives beløbet med en procentsats i forhold til hestens alder - mener at det er 10% om året fra den er 14 år der hvor jeg har forsikret. Og livsforsikringen bortfalder ofte helt når den når f.eks. 18 eller 20 år. Læs forsikringsbetingelserne for satserne i det selskab du vælger. Jeg vil absolut anbefale at vælge fuld forsikring som du nævner. Vælger du kun livsforsikring udbetales der kun hvis hesten skal aflives i henhold til dyreværnsloven - og der skal MEGET til.
£isbeth & Baloo Accidental rudeness occurs alarmingly often. Best to say nothing at all, Albus Dumbledore
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer vist an |
|
|
på, hvorfor den aflives? Er den købt til dressur og aflives fordi den ikke kan bruges til det mere, får du pengene når forsikringsselskabet har set dyrlægens papir på, at den er død. Har hør om nogle der fik pengene alligevel, og så red i skoven.
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Ja det kan da godt være at det er godt og tegne forsikring på sin hest. Jeg tegnede liv og uanvendelig da jeg købte min nye hest. Han fik så 5 mdr efter konstateret Kissing Spine i den værste grad. Og 2 dyrlæger har erklæret ham uanvendelig til ridebrug. Sendte for 3 mdr siden en skadeanmeldelse til forsikringen. Har lige fået brev fra dem, at de ikke kunne udbetale forsikringssummen med den begrundelse at dyrlægens undersøgelser, behandlingsform og prognose ikke var godt nok. Og at de ik kunne vurdere ud fra røngtenbilleder der var over 1 år gamle. Nu er det så bare sådan at der blev taget nye for 4 mdr siden. Så nu skal han igen ned til nye undersøgelser, røngten og hvad ved jeg, håber bare ik nogen skal ride ham. Ja og hvem skal så betele for det. Ja det blir så lille mig. ALM BRAND i kan snart rende mig i r... Ja så jeg ved ik lige hvad jeg mener om og tegne forsikring. KARINA.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina |
Tullermus |
05-08-2007 19:40 |
|
Jeg brugte halvandet år på at få min gamle hoppe slagtet. Det var dog fordi der ikke kunne stilles en diagnose -der var intet at finde, men halt, det var den altså. Så vi blev bedt om at give den et års (!!!) ro på fold og så genoptage sagen.
Tjae, hesten blev stor og tyk af at gå på græs. Og slagtet blev den da til sidst. Men det var en opslidende proces.
/Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog. |
|
|
Synes at RIGTIG mange forsikringsselskaber er utrolige "tarvelige". De "snyder" en meget let fordi de ikke vil udbetale pengene. Synes simpelthen det meget galt ! Jeg har hørt utrolige dårlige ting om Alm. Brand så der holder jeg mig selv meget langt fra. Derfor har jeg fået tegnet en forsikring hos Tryg (Da min familie også har tryg og vi derfor også får lidt rabat ). En liv- uanvenligheds og sygeforsikring på 15.000,- som træder i kraft her fra 1 September 
Det Er Så Svært At Skilles Ad, Så Svært At Gå Sin Vej. Men Alle Mine Tanker, Vil Altid Følge Dig :'(-<3' Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde så |
Tullermus |
05-08-2007 20:12 |
|
Min hest var så forsikret i Tryg. Men beløbet var en del højere end 15.000, den gamle pony var forsikret for 20.000 og det var intet problem at få det beløb udbetalt. Det er mere når de rigtigt skal gribe til pengepungen at de stiller sig på bagbenene.
/Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
... hos KDH. De gav en hurtig, venlig og professionel behandling da Monty var syg. Der blev sendt de fornødne papirer fra dyrlægen og få dage efter var han godkendt til aflivning. Og pengene kom på en check godt et par uger efter at han var aflivet.
£isbeth & Baloo Accidental rudeness occurs alarmingly often. Best to say nothing at all, Albus Dumbledore
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer lige... |
|
|
... de spydige bemærkninger i forkøbet Der blev sendt de fornødne papirer fra dyrlægen og få dage efter var han godkendt til aflivning. Det var HESTEN der var godkendt til aflivning - ikke dyrlægen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja jeg fatter så heller ik lige hvilket problem ALM BRAND har i den sag, andet end de prøver og blive fri for og udbetale penge til mig. Jeg mener selv at jeg har 2 dygtige dyrlægers vurdering af Asterix. Og at der ik er noget og gøre for og få ham rask. Men nu er min advokat sat på sagen, så må vi se.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg bruger KDH.. Min gamle hest var også forsikret hos dem, for 30.000. Dengang (i 2002, så ved ikke om det stadig er sådan) skulle de have 10% af forsikringssummen ved aflivning, når forsikringssummen var på 30.000 eller derover. De var i øvrigt rigtig flinke til at behandle sagen hurtigt, jeg stod med checken i hånden 8 dage efter aflivning.
Hilsen Sarah, Cat's Chili og Thordahl's Camus
Påsætning af ægte swarovski sten tilbydes, både til rideudstyr og tøj. Petrie Oxford springstøvle sælges, skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
05-08-2007 21:21 |
|
Du kan få hele beløbet udbetalt, eller du kan vælge at lade heste overleve, få det halve forsikringsbeløb og så bruge den til avl eller sælge den videre. (sidstnævnte vil jeg fraråde da de har stor risiko for at blive "kastebold"
Du skal også være opmærksom på, at hvis hesten bliver uanvendelig (dvs. skaden sker i den måned) i den første måned du ejer den, ja så er tidligere ejers forsikring der skal dække.
Provokerende og yderst levende fisk. (Kun døde fisk flyder med strømen.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Jeg brugte TRYG til mine to tidligere heste og der var ingen problemer med at få udbetalt forsikringen. Det gik faktisk forbløffende nemt Nu har jeg Alm. Brand... indtil videre betaler de pænt 60% af mine dyrlægeregninger, så ingen klager herfra.
~ Ask no questions and hear no lies ~ Quid quid latine dictum sit, altum videtur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kongeriget Danmark Hesteforsikring... |
|
|
Jeg har KDH. som forsikring, når det gælder min hest. Jeg har kun uanvendeligheds forsikring på Poseidon, og hvis han bliver uanvendelig, så skal han slagtevejen. Jeg har fået mine 2 forige heste slagtet, og de har haft samme forsikring. Fik udbetalt forsikrings-sum hver gang. Det skal dog lige siges, at når hesten går ind i sit 12.år, så falder forsikrings-summer, som man får udbetalt ved uanvendelighed. Min første pony "Casca" var forsikret for 8000, og hun var desværre kun 14, da hun fik ringfod og blev aflivet - slagtet. Jeg havde hende i 6 år, og da forsikringspengene kom, så fik jeg 7500 kroner fra forsikringen, og oveni fik jeg 1000 kroner fra slagteren, så selvom jeg havde haft Casca i 6 år, og hun var blevt det ældre ( rundet alderen 12 ) så fik jeg alligevel 500 kroner oveni. Jeg kan ikke råde dig til, hvad du skal gøre, men håber da, at det her kunne hjælpe dig lidt på vej. Sommerhilsner herfra... Tina med sin dejlige DV vallak Poseidon...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups... |
|
|
Har nok misforstået indlæget lidt...  Nåh, men jeg håber alligevel, at du får styr på det...  Sommerhilser herfra... Tina med sin dejlige DV vallak Poseidon...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kamilla05 ♥Allimak♥ |
07-08-2007 16:45 |
|
Hej alle sammen.. Tusind tak for jeres indlæg.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand |
|
|
Jeg vil da bare lige sige, at jeg ikke havde nogle problemer med at få udbetalt mine penge af Alm. Brand, og jeg fik en hurtig og fin behandling.
DRESSURSADEL SÆLGES! Se præsentation, eller skriv for info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk Hesteforsikring. |
|
|
Er der nogen der ved hvordan de er til at behandle uanvenligheds sager? Dyrlægen har sendt papire ind på min 12 årige hoppe, da hun af dyrlægen er erklæret uegnet til ridebrug af min dyrlæge. Hun kan gå som avlshoppe, men ikke til ridebrug.
Mvh. Lotte Dejlig oldenborg hoppe og hingst sælges se mere på www.staldmiller.dk med videoklip. Købes: Kieffer Donau str. 17 med mellem bom, brun. Mails med billeder foretrækkes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk Hesteforsikring. |
|
|
Vi har Dansk Hesteforsikring på vores føl, kun dødsforsikring. Vi var så uheldige at et af vores føl måtte aflives her i starten af november. Det skal siges at vi havde modtaget policen dagen før aflivningen, vores dyrlæge udfyldte papirerne og sendte dem ind, godt en måned efter modtog vi det fulde beløb på kr. 30.000,-- uden bøvl af nogen art, så de kan varmt anbefales. samtidig er de billig. Mona
www.eunek.com
Stutteri Kronplet  Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sanheden. Citat.: Bent Branderup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
mine heste forsikret i alm. brand, Tryg og ID?.. har fået udbetalet 60 % af nogle pænt store dyrlægeregninger med alm. brand .. der har desværre været lidt bøvl på sidste bl.a med en mindre en, hvor de glemte at sende checken en del gange og så en enkelt gang var regningen heller ikke nok, der måtte dyrlægen skrive et brev til dem. så jeg vil klart sige at tryg er bedst. da min gamle hest døde, fik jeg pengende i løbet af en uge efter dyrlægens erklæring på at den var død. tryg dækker desuden 75 % af dyrlægeregningerne hvor alm. brand dækker 60 %. selve forsikringen er desuden en smule billiger hos tryg også
Mvh Tina Hvorfor have en race, når man kan have flere ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmm |
Jane Carlsen |
02-01-2008 18:00 |
|
har også haft line sag mod alm. brand,med min gl.dressur hest ,den var halt hele tiden uden der kunne stilles en diagnose,så de ville heller ikke udbetale nået til mig. idag har jeg tryk
Spring pony.kat 2 til salg. rigtige shetter render under hegnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|