|
|
| Hva betyder dette? sundhedsattest |
| Forfatter:  |
Mille19 |
| Dato:  |
03-08-2007 21:21 |
|
ja mit spørgsmål er.. min hest er gået igennem en handelsundersøgelse,,, men dyrlægen har skrevet til aller sidst i sådan nogle kolloner (hestens sundhedstilsdand er d.d. ikke uden anmærkninger (jf. pkt. ___) dette kan ikke udelukkes, at disse kan påvirke den påtænkte andvendelse af hesten... hva betyder det..?? betyder det at han ik er gået igennem..??? hun fandt kun en smule vand i hans ben,, og betyder jeg ik kan få ham forsikret..??
Travheste er de bedste dem kan ingen tæske HEHE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Det kommer an på hvilken anmærkning det drejer sig om... Men nej, din hest er ikke gået igennem uden anmærkninger! Mht forsikring, er det kun hvis det er "fejl" der ikke går over inden 14dage at disse skrives ind i forsikringen, så der tages forbehold. Men du kan sagtens få den fordikret...  Må man spørge hvad det var for en anmærkning?? Lidt nemmere at tage stilling til...
Pernille med DV-hesten Rigoletto. Respect your fellow earthlings - don`t eat them! Go vegetarians!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den vil nok |
|
|
kunne forsikres, men med forbehold mod ben problemer. Det vil sige, at den forsikres mod død og ulykke, men får den problemer med bentøjet, er den ikke dækket.
Pga stutteri ophør, sælges flere miniatureheste med papir. 7 årig helplettet knabstrupperhoppe, kåret i knn og dmhf. 3 årig brun hoppe. 2 årig rød hingst (kun til show) 6 årig knabstrupperhoppe, kåret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey alle sammen |
Mille19 |
03-08-2007 21:29 |
|
det er vand i forknæet og ned hun har fundet ik meget men lidt .. hun mente at det var pga af ridning på hård bane..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Hvis det går væk, og du får forsikrings-manden ud igen og laver en handelsundersøgelse uden anmærkninger inden 14 dage (når vandet i knæet er væk), så kan du godt få den forsikret uden forbehold!!
Pernille med DV-hesten Rigoletto. Respect your fellow earthlings - don`t eat them! Go vegetarians!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men du kan jo altid |
|
|
ringe til din forsikrings selskab og spørge - de vil nok give dig samme svar som mig, men så er du da helt sikker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle sammen |
Mille19 |
03-08-2007 21:34 |
|
ja men det er 2 måneder siden han fik den lavet .. bare fordi jeg er ved at sælge ham og så spørge de nye købere om det så ik er muligt at forsikre ham..??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jo, hvis du får lavet en ny handelsundersøgelse... den må ikke være over 14 dage gammel, hvis hesten skal forsikres (altså attesten)... Forstår du hvad jeg mener?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaaa |
xxSørine92xx |
03-08-2007 21:38 |
|
Jeg har stået i nøjagtig den samme situation for et par dage siden. Her var det en mikro smule franskhed i bagbenene. Dyrlægen sagde at selv på meget højt dressur/spring niveau ville de ikke få nogen betydning, men han skal alligevel skrive det som en anmærkning der kan få betydning (sådan er det bare, sagde han). Min forsikring sagde intet til det. Vi kan få hende livs og uanvendeligheds forsikret til det beløb vi ville uden forbehold.
Provokerende og yderst levende fisk. (Kun døde fisk flyder med strømen.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxSørine92xx |
Mille19 |
03-08-2007 21:40 |
|
det er bare godt det du skriver.. for det er måske derfor hun har sat krydt ud for det .. han er nemlug fransk begge for.. okay dvs den må ik være over 2 uger gammel sundhedsattesten..?? uanset hvad..???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er heller ikke det |
|
|
samme som vand i knæet...  Sorry, men man ser ikke ens på de to ting. Fejl benstilling og vand i knæet er to vidt forskellige ting!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Nej, den må kun være to uger gammel. Hvis det bare er fordi han er fransk, skulle det ikke være noget problem... Men dyrlægen / forsikrings manden må da ha skrevet det et sted??!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay røv surt .. |
Mille19 |
03-08-2007 21:43 |
|
det er bare negativt sådan noget .. håber virkelig at de kan få ham forsikret .. men dvs lige meget hvad skal vi have lavet en ny før at han må forsikres..??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej det har han ik |
Mille19 |
03-08-2007 21:44 |
|
nej hun har ik skrevet nogle steder om om han kan forsikres elelr ej ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anmærkning |
|
|
Ved handelsundersøgelse af min hest da jeg købte hende for tre år siden fik hun også en lille anmærkning på venstre forben, da hun er en smule indfodet. Dyrlægen skrev dog ved anmærkningen at den ikke forventedes at få betydning for hesten til det brug hun skulle anvendes (let dressur og turridning). Hun blev forsikret uden problemer og uden forbehold. Kunne forestille mig at forsikringsselskabet vil forsikre med forbehold mod det ben anmærkningen er på, når dyrlægen vurderer at det kan få betydning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle sammen |
Mille19 |
03-08-2007 21:47 |
|
okay ...hende der nemlig skal købe ham skriver nemlig bare til mig at hendes forsikringsmand skal se en godkendt handelsundersøgelse.. ellers kan de ik lave forsikring på ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg forstår det ikke |
Mille19 |
03-08-2007 21:48 |
|
flere siger til mig det er 3 måneder gammel den må være.. men andre siger kun 2 uger.. jeg kan ik finde ud af hva er rigtigt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Alm Brands regel er ihvertfald 14 dage - har lige fået forsikret en hest, så det ved jeg!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige forsikret |
|
|
min nye hest, og en sundhedsundersøgelse må MAX være 2 uger. Dette gjorde sig gældende hos alm. brand, dansk hesteforsikring, tryg og kongeriget dk. Din hest er IKKE gået gennem uden anmærkninger, og kan derfor heller ikke forsikres fuldt ud. Men din hest har vel ikke gået de sidste 2 måneder på den for hårde bane, så lav en ny sundhedsundersøgelse, og se om vandet er væk eller...
Mange hilsner
Marie M Nu med Øffe-Mor & pige-hesten Tøsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle sammen |
Mille19 |
03-08-2007 21:57 |
|
nej efter handeslundersøgelsen har han gået på græs og har nydet livet og bare redet lidt .. så ja det burde være væk..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min havde også anmærkning |
|
|
Da jeg købte min hoppe for 1 års tid siden, fik hun også en anmærkning, da hendes griffelbånd ikke er så lange.. Hun er nu forsikret uden problemer af noget art... Der er selvfølgelig forskel på anmærkningerne.. Da jeg snakkede med alm brand omkring forsikring, spurgte han om der var en sundheds attest, for hvis ikke kunne jeg få deres heste assurandør ( eller noget ligende) ud og tjekke hesten, så det er ikke sikkert, at i behøver en ny handelsundersøgelse for at få den forsikret.. Det kommer vist også an på, hvor stort et beløb man ønsker hesten forsikret med.. Men ring og hør forsikringsselskabet..
MONICA & ROSSO nu også med Sussi Solskin {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alm. brand.. |
|
|
hvis hesten forsikres for under 40.000 har deres heste-assurandør (hedder det sikkert ikke) bemyndigelse til at forsikre uden dyrlægeattest. Assurandøren kommer ud og tjekker hesten med bøjeprøve og en del andre ting - hvis denne heste-assurandør ikke finder noget mistænkeligt - kan han/hun forsikre hesten nu og her - såfremt den skal forsikres for under 40.000. Hvis heste-assurandøren finder noget "mistænkeligt" - skal dyrlægen tjekke hesten igennem - inden den kan (eller ikke kan) forsikres. Det koster ikke noget, at få hesten undersøgt af alm. brand. Hende der forsikrede min hest - var yderst kompetent - og meget dygtig. Sonja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3 måneder... |
|
|
Det er længe siden, jeg har fået en hest handelsundersøgt, men mon ikke de tre måneder, der nævnes gælder eventuelle røntgenbilleder. Altså at de max må være tre måneder gamle for at kunne bruges i forbindelse med forsikring, og den kliniske undersøgelse 14 dage. Det er jo ikke dyrlægen, der laver handelsundersøgelsen, der bestemmer, om hesten kan forsikres. Dyrlægen undersøger hesten og skriver ned, hvad der bliver fundet og giver en vurdering af, om de fundne anmærkninger får betydning. Derefter sendes papirerne til forsikringsselskabet, hvor deres dyrlæge så vurderer det. Og selvom den dyrlæge, der har lavet undersøgelsen skriver, at anmærkningerne er uden betydning, kan forsikringsselskabet sagtens finde på at lave forbehold. Nogle gange gælder forbeholdet f.eks bare 6 måneder og bliver så slettet, hvis der i de 6 måneder ikke har været problemer. Så når dyrlægen har skrevet, at det ikke kan udelukkes, at det vil give problemer, vil forsikringen nok ikke forsikre et eller flere ben. Men det kan jo være den næste handelsundersøgelse ikke giver anmærkninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm. Brand |
|
|
Alm. Brand´s heste-assurandør kan forsikre dine heste for max 60.000 kr. Det gjorde han med mine heste som blev forsikret under 60.000 kr. uden at der skal dyrlæge til, men skal den forsikres for over 60.000 kr. så skal den handelsundersøges og bøje prøves af en dyrlæge. Sådan fik jeg forsikret mine heste. Men jeg ville også vente til knæet var iorden igen før jeg fik nogen til at kigge på hesten fra forsikringen, for har de først noteret noget ja så hænger man på dem. Jeg havde en hest som skulle forsikres til x...x kr. og den havde fået en skade på sit bagknæ og dyrlægen sagde at jeg skulle vente til skaden var væk med at forsikre den fordi hvis den skal aflives på grund af en skade på samme bagben så kan forsikringen altid komme og sige at det var på grund af den gamle skade at hesten gik ned, og så vil de ikke udbetale forsikringen...Så jeg venter stadig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej mille |
|
|
Har ikke forstand på netop dette, men hvis han for 2 mdr siden havde vand i forben, burde det så ikke være gået væk nu?? Jeg prøver bare at blive klogere  i andre må også meget gerne svare : )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|