hej alle.
IDAG KL 15.30 DØDE HAN...-min elskede skat 
jeg har bare brug for at "græde ud" mellem folk der kan sætte sig i mit sted, og ved hvor uendeligt meget ens hest betyder for én. idag er min eleskede hest Junior (Latchio) død. eller dvs aflivet. efter 11 måneders sygeforløb. han havde ondt, og jeg ved det var den rigtige beslutning. alligevel har jeg aldrig oplevet noget så smertefuldt i mit liv (på nær da min storebror på 22 døde i december) men denne smerte er meget lig.
junior var allerede syg på købstidspunktet, og var halt 2 dage efter han kom til mig. hovsenebenet. det var det der var skyld i hans død. jeg har prøvet ALT!!! men min stakkels skat stod ikke til at rede. sælgeren har snydt os (har det efterfølgende vist sig)... sådan nogle mennesker burde bare skydes. min arme hest har haft ondt i årevis, og har formentlig bare passet sig selv. hold da k... hvor jeg tuder. jeg har aldrig i mit liv prøvet at falde så hårdt for en hest, som jeg gjoede da jeg så junior. først på horse, hvor jeg i månedsvis sukkede efter den skønne. på billederne var et tykt lag sne og alt stod stille, alt imens han med hans skønne store hals, og lækre mørkskimlede krop bare svævede over jorden, som var han fra en anden planet. men vidste at jeg IKKE på nogen måde kunne skaffe de penge han kostede. men til sidst sagde min mor ja til et kig.
inden ankomst ringede sælger og sagde han var solgt, men jeg var stædig, og vi tog derop alligevel. som forventet var den smuk, skøn og fantstisk gående. endnu mere vidunderlig end forventet. jeg SKULLE ha den hest, koste hvad det ville. vi måtte byde LANGT over salgsprisen, og det hele endte med et stort fedt banklån. (i bagklogskabens klare lys, RET ufedt at skylde penge til en hest, som aldrig har gået, og som nu er væk!!) 
jeg kan virkelig ikke beskrive den smerte jeg føler, ikke blot er han den utvivlsomt smukkeste hest jeg har haft, trods et længere række. han har klart været den mest specielle hest, den mest følsomme og dog svære hest, men det er jo klart når man har ondt... -jeg får heller aldrig den slags penge til en hest igen! (selvom alt dette selvfølgelig er det mindste af det) han er så uerstattelig.. suk...
-nogen der har prøvet noget ligende, og kan komme med nogle opmuntrende ord??
min eneste trøst er min anden hest:)
se billeder af dem begge på min præsentation.