Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

JUNIOR ER DØD:'(((
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 22:50

hej alle.

IDAG KL 15.30 DØDE HAN...-min elskede skat

jeg har bare brug for at "græde ud" mellem folk der kan sætte sig i mit sted, og ved hvor uendeligt meget ens hest betyder for én. idag er min eleskede hest Junior (Latchio) død. eller dvs aflivet. efter 11 måneders sygeforløb. han havde ondt, og jeg ved det var den rigtige beslutning. alligevel har jeg aldrig oplevet noget så smertefuldt i mit liv (på nær da min storebror på 22 døde i december) men denne smerte er meget lig.

junior var allerede syg på købstidspunktet, og var halt 2 dage efter han kom til mig. hovsenebenet. det var det der var skyld i hans død. jeg har prøvet ALT!!! men min stakkels skat stod ikke til at rede. sælgeren har snydt os (har det efterfølgende vist sig)... sådan nogle mennesker burde bare skydes. min arme hest har haft ondt i årevis, og har formentlig bare passet sig selv. hold da k... hvor jeg tuder. jeg har aldrig i mit liv prøvet at falde så hårdt for en hest, som jeg gjoede da jeg så junior. først på horse, hvor jeg i månedsvis sukkede efter den skønne. på billederne var et tykt lag sne og alt stod stille, alt imens han med hans skønne store hals, og lækre mørkskimlede krop bare svævede over jorden, som var han fra en anden planet. men vidste at jeg IKKE på nogen måde kunne skaffe de penge han kostede. men til sidst sagde min mor ja til et kig.

inden ankomst ringede sælger og sagde han var solgt, men jeg var stædig, og vi tog derop alligevel. som forventet var den smuk, skøn og fantstisk gående. endnu mere vidunderlig end forventet. jeg SKULLE ha den hest, koste hvad det ville. vi måtte byde LANGT over salgsprisen, og det hele endte med et stort fedt banklån. (i bagklogskabens klare lys, RET ufedt at skylde penge til en hest, som aldrig har gået, og som nu er væk!!)

jeg kan virkelig ikke beskrive den smerte jeg føler, ikke blot er han den utvivlsomt smukkeste hest jeg har haft, trods et længere række. han har klart været den mest specielle hest, den mest følsomme og dog svære hest, men det er jo klart når man har ondt... -jeg får heller aldrig den slags penge til en hest igen! (selvom alt dette selvfølgelig er det mindste af det) han er så uerstattelig.. suk...

-nogen der har prøvet noget ligende, og kan komme med nogle opmuntrende ord??

min eneste trøst er min anden hest:)

se billeder af dem begge på min præsentation.

SKREVET AF CHRISTINA.... med:

Hr. Guldbjerg. -selvom man er lille kan man godt være stor.

5år, 175cm -NU med VOKSEVÆRK??!

Kan man være soulmates med en hest? :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 23:05

Jeg kan ikke finde ord som kan trøste dig i denne situation. Jeg kan kun høre og lytte til hvor hårdt det må være.

Jeg syntes du skal græde over ham så meget som du kan og sørge for din lille hest, trøste dig med at du har sluppet ham for hans smerter og sendt ham til de evige græsmarker hvor han nu kan gå frit sammen med alle de andre vidunderlige heste. Aldrig mere smerter og pine for ham, kun dejligt grønt græs og en masse selvskab.

Syntes du nu skal tude så meget som du overhovedet kan over ham, jo mere du ser i øjenen at han ikke længere er her og jo mere du græder for ham nu, jo nemmere (ser jeg det og har jeg oplevet) det er at hele de sår han har efterladt.

Tænk al den kærlighed han har fået mens han var hos dig, sikken et liv han sluttede af med et liv i dit hjerte det kan da ikke være bedre.

Jeg føler med dig, og håber du efter noget tid kommer dig, men giv dig selv lov til at være ked af det og sørge over ham dette er den bedste måde at bearbejde sin sorg på!

* Mangler nogen som vil spille fodbold i Bordning (midtjylland) - send mig en besked

Ninkamus
0
0
Svar på denne tråd

heste snydere
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 23:10

Ja, jeg har prøvet noget lignende, og jeg betalte også på afdrag, og dyrlægeregningerne tårnede sig op, jeg nåede at ride ham 2 md, ...det er 3 år siden og jeg kan stadig tude over ham. Har ikke kunne tage mig sammen til at ride seriøst siden, idag er det vist næsten 1.5 år siden jeg sidst bare sad på en hest.

købe ridehest håber jeg stadig at få modet til igen.

Føler virklig med dig. Kæmpe krammer fra mig.

P.S De som sælger en hest med skjulte fejl, de godt selv kender, skulle skamme sig, det er andres følelser de leger med!!!

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 23:36

for de pæne ord. det er simpelthen bare så ubeskriveligt svært. jeg ved jo også at jeg nu med ro i sindet, og uden fortrydelse kan sige at jeg har gjort alt hvad der stod i min magt. han havde det godt hos mig, og blev passet og plejet til sidste sekund. jeg er glad for at han var hos mig til det sidste, og han lå da også med hovedet i mit skød, da han åndede ud...

dog er det stadig ufatteligt at jeg aldrig skal blive hilst velkommen af min dejlige hest igen. han var så trofast, så taknemmelig og altid så glad! -hver evig eneste dag vrinskede han mig velkommen i stalden. og her ivig eneste dag kom han galoperende hen til hegnet, når jeg kaldte på ham... selvom der var 1/2 meter højt græs, kom han altid løbende. -og selv her de sidste måneder, selvom han somme dage knapt ku gå... -han var mors hest, og gad ingen andre end mig. han stolede KUN på mig... men det er jo klart, når han hele sit korte liv er blevet svigtet. han nåede ikke engang at fylde 7år

alles yndling, og altid husket, aldrig glemt. en stolt og modig hest, dog så knækket indvendig af alle de smerter og sorger han har været igennem! men stolt! -sådan vil han for evigt stå i mit minde... min elskede junior

0
0
Svar på denne tråd

uhh hvor jeg kender det..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 09:51

Uh! jeg kender det desværre alt for godt - mistede min bedste ven igennem 5 gode år for bare 3 uger siden...

Jeg har stadig nogle dage hvor jeg ikke kan holde tårene tilbage!

Jeg gemte mig i at få styr på politi og forsikring - og lige efter det skulle jeg bare ud og finde en ny hest... har dog fundet ud af at det ikke er taktikken! man bliver "død og pine" nød til at give sig selv lov til at være ked - også selvom det gør så forbandet ondt!

Du gav junior et dejligt liv - husk det!

knus og varme tanker -vivi

...

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
Født 4.6.1997 - R.I.P. 11.7.2007....
0
0
Svar på denne tråd

Føler med dig
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 11:06

Du får en stor trøstekrammer fra mig. Kender din følelse. Mistede min dejlige hest i oktober - ved en tragisk ulykke - savner hende så det skære i mit hjerte!

Godt du har den anden at søge trøst ved. Jeg er også heldig at have afkommet efter min dejlige hest, og det hjælper da lidt.

Mange tanker fra mig.

Hilsen Diana

Smuk Oldenborg plag forventet stg. 170.(1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed). Vallak,sort m. 4 hvide sokker. PB. for flere oplysninger.

Dejlige Elischa elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd

vivi ♥libero♥
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 18:25

endnu en gang mange tak for de pæne ord. det hjælper en smule, selvom intet jo bringer ham tilbage. (hvad mente du, vivi ♥libero♥ i øvrigt med det med politiet?) men ja, jeg er trods alt også heldig at have lille Bergie, som under alle omstændigheder er en super hest for mig, og som KRÆVER og fortjener al min opmærksomhed og kærlighed, som jeg nu kan overøse ham med -Junior vil jo aldrig blive glemt, uanset hvad... og I ved jo alle, hvor ubeskriveligt meget ens hest betyder for én. den er jo en form for "baby" som man vil gøre alt for at beskytte... dejligt med lidt forståelse, eftersom alle mine "ikke heste-glade-venner/veninder" ikke fatter et hak af hvad han betød for mig, og hvorfor jeg ikke bare kan komme videre. selvom de prøver, så tror jeg virkelig ikke man forstår det, før man selv har stået i samme situation... -

jeg er glad på jeres vegne over at I trods alt er kommet videre, eller den dag idag formår at bære sorgen med jer, for det er jo noget man må lære at håndtere, og at leve med. held og lykke med jeres dejlige heste...

0
0
Svar på denne tråd

Suk suk
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 19:41

Det er bare så sørgeligt, han var bare den smukkeste hest! Du må da kunne få alle dine penge tilbage som du har betalt for hesten og alle de udgifter du har haft på den. Den kan man når det er en skjult fejl, som din dyrlæge osv kan bevise. Det gælder to år efter købet.

Er nu glad for at du har fået Guldbjerg, det er helt sikkert en dejlig hest - uden nogle fejl. Jeg har haft hest ved Hans Jørgen og Dorthe så jeg kender den lidt.

Trøstekram Annette

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det har jeg gange 3
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 19:53

Ja, min tidligere smed har ødelagt min hest -en dyr dressurhoppe. Nu prøver vi at få hende i fol. Vi krydser alt d. 14. august for da skal hun kontrol scannes...

Det har kostet os ca. 90.000 at prøve at redde hende, men hun bliver bare ved med at være halt. Det har været speciel sko, MANGE smederegninger, klinik ophold, bekymringer m.m. de sidste halvandet år.. Og alligevel kan hun ikke reddes..

Min dejlige skat som idag kun er 6 år.. Der er intet at gøre.

Og præcis idag for et år siden, mistede jeg min anden skat, Chiquita, som fik konstateret spat i det ene bagben (hun fik så ondt at hun ikke kunne beskæres).

Og min første hest som jeg kun nåede at have 5 mdr., kom til skade på folden og måtte sidenhen lade livet pga. en dyrlæge fejl.

Så jo, jeg ved desværre hvad det betyder at sige farvel til sin kæreste ven i livet

Jeg håber du finder en dag både personligt og økonomisk, hvor du har plads til en ny dejlig skat..

Trøste kram fra

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 20:42

Gør mig ondt Christina :(

Sabrina havde fortalt om at han skulle aflives.

Lige et billede af skønheden:

- Mvh. Cecilie -

www.ChaosPhoto.dk
Fotografering Tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

jjj
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 20:57
Det gør mig ondt !! var lige nød til at sige det...
0
0
Svar på denne tråd

Snøft...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 23:32

Det gør mig meget ondt.

Jeg har mistet min pony Misty, som jeg fik da jeg var 4 år. Hun havde også været syg i længere tid, og jeg ved det var det rigtige valg at give hende fred. Men hvor gør det dog ondt alligevel! Jeg kan haller ikke lade være med at tænke på alt den tid vi har behandlet på hende, uden virkning, hvor hun har gået og haft det dårligt. Får det helt skidt ved tanken. Det er snart 3 år siden nu. Jeg savner hende ubeskriveligt meget!

Min eneste trøst er, at jeg har hendes barnebarn, Bacardi, som har arvet mange af hendes dejlige talenter.

Jeg tror ikke der er noget jeg kan sige så du får det bedre, udover at jeg føler med dig. Den første svære tid skal man arbejde sig igennem. Men savnet vil altid være der.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider