|
|
| Flyskræk :( |
|
|
Nu er situationen sådan, at jeg om 10 dage, skal 14 dage til Kreta, og jeg glæder mig som et lille barn  - MEN, har aldrig været ude og flyve, og er simpelthen så ræd for det, så jeg flere gange har været ved at aflyse. Når folk spørg HVAD jeg er bange for, så ved jeg det engentlig ikk helt - nok at styrte ned, men er ikk sikker. - Er bare BANGE  Er der nogen der har nogle gode råd ? - For skrækken, er faktisk ved at overtage glæden, ved overhovedet at sku afsted 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøst dig med |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
01-08-2007 12:15 |
|
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Skadefro nej, men ganske tilfreds.... . Michael Rasmussen, vinder af TDF 2007!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God tur |
|
|
Sandsynligheden for at det går galt er meget lille. Det er meget farligere at køre i bil! En hypnotisør kan måske hjælpe dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala.. |
|
|
Ja, Illum, på den ene eller den anden måde gør jeg jo nok  - Trine, ja, måske - men når jeg køre bil har jeg selv kontrol over hvad jeg laver - ikk at det ville hjælpe mig at flyve flyet, for så ville det da for alvor gå galt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har i en bil |
Illum |
01-08-2007 12:27 |
|
INGEN kontrol over noget bag et rat, du tror du har, men for det meste nej. Det gælder alle...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Skadefro nej, men ganske tilfreds.... . Michael Rasmussen, vinder af TDF 2007!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flyskræk... |
|
|
Illum  Jeg HADER at flyve Jeg hader mest af alt det øjeblik man letter og det øjeblik man lander. Uanset hvor uproplematisk flyveturen så har været. Hvis du allerede HAR sat dig i hovedet, at det er helt galt, og at du er hunderæd, så kan man ikke gøre noget andet end at søge profesionel hjælp. Men tænk over følgende: Hvis du er bange for at flyve, så kan du ligeså godt være bange for alt andet også. Du vil snyde dig selv for SÅ mange fantastiske oplevelser, hvis du vælger at det vil du bare ikke. Kreta er én ting - Thailand, Mexico eller New Zealand er noget HELT andet. De oplevelser du kan få de steder - på den anden side af jordkloden, er unikke og tro mig, dem vil du ikke gå glip af! Så det er vel at gøre op med sig selv om livet skal leves risikofrit eller om man vil leve lidt ekstra  Og all things aside - Flyet styrter ikke ned, du mister ikke hørelsen - der er virkelig ingen der har 6 på toiletterne, så det syn skal du heller ikke være nervøs ved - flymaden er virkelig råden ja, men på den korte tur til Kreta, bliver der formentlig ikke serveret noget alligevel, filmene er faktisk relativt gode selvom man nærmest ikke kan se skærmene. Så som du ser, er det slet ikke slemt! Hav en rigtig god tur!
Vickie Tidligere Vickie (Zheena) Med smuk Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg må lige spørge.. Hvem skal du rejse med, hvor på kreta skal du bo og hvad tid skal du flyve og hvor fra? Jeg skal nemlig selv til kreta om 10 dage Har været på kreta 5 gange før. Dejligt sted. Men, jeg kan kun sige, at du har intet at frygte med hensyn til at flyve. Der sker færre uheld med fly end der gør med biler. Så chancen for at der sker noget er meget lille.
Sascha & Sani Cheval Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
Chulek ♥mana♥ |
01-08-2007 12:46 |
|
Jeg havde også flyskræk. Skulle ud og flyve for første gang for 2mdr siden. Jeg var stiv af skræk. Men da flyet begyndte at trille hen på startsbanen, tog jeg min Mp3 på, og kiggede ud ad vinduet. Det var såååå fantastisk at se ud mens man lettede. Smed musikken væk, og så nød jeg ellers den mærkelige stilhed der var( udover dem der snakkede), og så på verden nedenunder. Jeg blev helt vild med at flyve, så kan kun sige: Glæd dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også mig |
Lisab |
01-08-2007 14:32 |
|
Jeg kan ikke li at flyve, men noget at læse i kan godt fjerne ens tanker fra flyveturen, drik og spis når de tilbyder, og prøv så vidt muligt at slappe af .. Ja og når du alligevel får taget dig sammen så kik ud af vinduet det ser så godt ud Jeg har en eneste tanke i hovedet fra start til slut = jeg gør det aldrig mere, og den sætning sidder der fra start til slut, men jeg er alligevel gået op i fly igen og igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala.. |
|
|
Jeg tror nu også at jeg tager turen, men det er bare ikke fedt, ikk at glæde sig ordenligt. Illum, du har nok ret i det med at man ikk har kontrol i en bil, men det føler man i det mindste man har. Sascha - skal afsted med en veninde. - Men kan ikk lige huske hvorhenne det helt præcist er  Hvorhenne ska du være, og med hvem ? Mange tak for jeres søde svar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg rejser med Star tour. Vi skal bo i Agia Marina, som er tæt på Platinias (staves?) og ca. 9 km fra Chania. Jeg skal afsted med mine forældre, lillebror, onkel, tante, fætter, kusine, en onkel mere og min moster. Min kusine og jeg er begge 21, og min lillebror og fætter er begge 18. Så det skal nok blive sjovt.
Sascha & Sani Cheval Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Har også været på Kreta selvom det er ved at være mange år siden nu. Kan bestemt heller ikke lide at flyve, men det skyldtes dog at jeg lider at meget slemme propper når vi lander (og her snakker vi virkelig om smerter!!!), men jeg plejer at klare turen ved at mase armlænet halvt ihjel og tygge mig igennem en pose vingummier og lave noget pustehalløj gennem næsen. Det mest skræmmende ved at flyve er nok de steder hvor flyet er vægtløst (sådan føles det i hvert fald), men tænk på at chancerne for at der sker noget er meget små, selvom man ikke føler det sådan ind i mellem.
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haha illum .. |
|
|
Haha Illum, kunne ikke lade være med at grine.  Ikke for at gøre dig bange: Men jeg så engang at det farligste er når du letter, og når du skal ned igen, ellers er flyvningen det mest sikre. Forlang evt, en plads ved vinduet lige ud for vingen. Så kan du bedre følge med i hvad der sker. Det hjalp mig meget. Sørg for at tage dybe indåndinger inden du stiger på flyet, så maven holder sig i ro. Og husk: Personalet er der for at hjælpe hvis der bliver noget. Jeg har aldrig været bange for at flyve, kun for pludselig IKKE at flyve mere. Jeg sad og klamrerede mig til sædet over hele turen. Men da jeg skulle tilbage igen, sov jeg som en sten  Evt, få nogle beroligende piller hos lægen som skal tages nogle dage inden turen Forklar ham situationen, han forstår dig sikkert. God tur. Og du skal nok komme helskindet ned.
Jan Chr. Tarm. 1'er ponyhoppe, lys gråskimmel. Se præs.  "Jeg vidste kærlighed ku' gro Bare du var her hos mig Så vidste jeg, jeg var hjemme For du gav mit hjerte ro" -Jeg elsker dig Lucky
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ))) |
|
|
har fløjet meget efterhånden - har ikk noget i mod det, men nøøøøj det er sååå kedeligt. og hader deres iiieeeww dårlige fly mad. ( husk læse stof i håndgabagen, ) og go tur
Stolt ejer Af Hagi Håbegård. MvH Cille79
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ))) |
|
|
hov var lige lidt for hurtig der håndgabagen hehe mener selvfølgelig håndbagagen. 
Stolt ejer Af Hagi Håbegård. MvH Cille79
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder som mig |
|
|
Jeg har allerede pres over min bryllupsrejse næste år og er allerede nu ved at overtale den kommende mand til at vi tager et krydstogt med Oslobåden istedet  Så er jeg også hurtigt hjemme ved hestene igen eller... 
Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være Bitches have more fun
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo, flere gange |
|
|
man flyver, jo, mere oplevelser af at det går godt får man- nu undgår jeg at tænke på at vi skal ud og flyve- så lige pludselig sidder jeg bare der- jeg har altid mit tøjdyr med(uuhhhaaa en i min alder)- det lyder skørt, men det giver mig noget at bruge min energi på, og en ro ved genkendeligheden. Før i tiden kunne jeg gå rundt om mig selv af stress i flere dage før vi skulle afsted. Ligeledes holder jeg gerne min mand i hånden- vi flyver en del og det er det samme efterhånden- når først jeg er ombord kommer angsten, og jeg slapper først af når vi er i luften( jeg sidder gerne ved vindue og kikker ud)- når vi skal lande igen, kommer angsten. Så mit råd til dig er at tage en sikker ting med hjemmefra og brug den til at finde ro med. Lad være med at tænk på at du skal op eller ned...tving dig til at tænke på noget andet, snak evt. om noget helt andet med din mand eller hvem du nu skal med. Så får du brugt din mentale energi. Og vupti...lige pludselig er det overstået. HUSK at det er ingen skam at være bange, og der sker flere ulykker med bil end med fly...det ved min fornuft også godt...men mine følelser siger noget andet. MVH Dorthe- der skal have sit tøjdyr med på søndag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu heeelt rolig |
Signus |
01-08-2007 18:43 |
|
Det er som med børn. Man kan ikke sige, at man ikke kan lide maden, uden at have smagt den! Du har aldrig fløjet, så det er skrækken for det ukendte, der hersker. Tag det helt roligt! Er det virkelig slemt, så søg proff. behandling inden. Det kan LET kureres (ja det er dyrt, men hvad er værst? ). Ellers så tag en kvart sovepille, så du er rolig, fokuser på din vejrtrækning og fortæl evt. stewardessen, at du er nervøs. Hun har sikkert gode afledningstips. Sørg for at læse, løse krydsord eller andet, der beskæftiger dig. Som Illum siger, ned skal du nok komme. Fnis. Det er for ærgerligt at gå glip af en masse fede oplevelser pga. en irrationel angst. Så lammer det dig helt, så få gjort noget ved det! Ha en super god ferie- og fortæl lige, om det nu virkelig var så slemt bagefter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala.. |
|
|
Rigtig mange tak for alle jeres svar. - Tror nu ikk turen blir kedelig, har endnu ikk oplevet at mig og min veninde kan være i samme rum, og kede oz. Håber bar jeg er træt, så jeg falder i søvn i flyet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signus. |
|
|
Det skal jeg nok  Det sys jeg garanteret ikk det var - det er sikkert fordi det er noget ukendt. - Var også engang bange for at køre bil, fordi jeg har haft en uheldig oplevelse i traktor, men nu drøner jeg rundt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oneheartonly.. |
|
|
Der findes en bog skrevet af en gammel pilot omkring flyskræk. Niels Peder Ternvig: "Bliv din flyveskræk kvit". Den er fantastisk.
Han forklarer alt helt ned i detaljer. Den hjalp mig så jeg kunne sidde i kabinen og sige .. nåååh den lyd betyder at nu sænker de landingsstellet .. osv. Han tager desuden fat i alle de myter, der eksisterer omkring det at flyve. Den koster vist omkring kr. 70,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| osse mig.. |
|
|
jeg kom hjem fra tyrkiet for en uge siden, det var også første flyvetur for mig,da jeg også hele mit liv har sagt at jeg skulle bare ikk op i sådan et tungt jernrør med vinger.  Men da hele familien skulle afsted skulle jeg bare ikk sidde hjemme og glo, og afsted kom jeg. Jeg syntes ikk det var fedt, men det gik jo godt og vi havde en fed ferie.
JANE PEDERSEN... RIDEVENNER SØGES i 7171 området tæt på bøgballe STØT DYRENES BESKYTTELSE DET ER EN GOD SAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Hvis du ik har prøvet det før, hvorfor er du så bange? Der er mere grund til, at være bange for at gå over gaden. Selv har jeg fløjet rigtig mange gange, bla. 11 sep. Synes det er fedt når den letter. G-påvirkning er en sjov ting, og at man faktisk køre med 300 km/t, inden man letter WOOOW Der er heldigvis ik så langt. Go tur - bare det var mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
|
|
Hvis du har flyskræk og du vil aflyse din rejse pga. det, synes jeg du skal snakke med en proffesionel, der kan hjælpe dig. Det ville være synd at lade en god ferie gå til spilde fordi man er bange for at flyve.  Jeg synes bare det er fedt at flyve. Det er helt fantastisk at se når man letter fra jorden og kan se verden oppe fra.
-Julius og Laura- Hinnerup Rideklub HIRI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flystræk |
|
|
Få evt nogle beroligende piller før du rejser. Og fortæl gerne Trolly Dollyerne ( ) at du er lidt nervøs ved at flyve, og at det er første gang. Og husk at jo længere tilbage du sidder i flyet, jo mere kan det bumle. Og husk en varm trøje - det er ofte ret køligt, specielt når man sidder stille. Tag evt en næsespray med hvis du skulle være en smule snottet på ud eller hjemturen, så du ikke risikerer at få ondt i ørene. God tur. Hilsen sommerfuglen 
- Yuki
Med salathesten - nu som ridehest efter 1 år og 7,5 måneder
NU MED VINGER
Med billeder på www.rigola.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|