|
|
| hvad ville i |
|
|
hei en 4 års hest efter midt west ibi ligth som har røgnet fejl ocd og slider et bagben skævt.. ville i købe sådan en til lærehest i dressur. ikke noget stort og volsomt bare rolig dressur. og til hvad pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| er der da slet |
|
|
ingen der vil komme med en kommentar eller en mulig pris på sådan en..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Usynlig kommentar? |
|
|
Jeg ville aldrig købe sådan en hest. Ikke engang til slagterprisen. Har hesten ondt? Hvor længe går der, før den har ondt? Hvad vil den komme til at koste i ærgelser og i dyrlægeregninger? Det er så ud fra de oplysninger, du kommer med her. Hvis man skulle give et realistisk bud, er oplysningerne nok nødt til at være mere specifiserede.
JANNE Trailer sælges Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skævt bagben |
|
|
OCD'en ville ikke genere mig til en ridehest. Men hvis bagbenet er så skævt at den slidder leddet skævt, så holder den ikke længe som ridehest. Desuden kan man ikke købe en 4-års som lærehest, en lærehest er oftest +10, og har gået højere klasser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CharlotteGC |
|
|
Mener du seriøst, at det er ligemeget om en 4-års kommende dressurhest har OCD'en? Da vel ikke generelt?
JANNE Trailer sælges Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nope... |
|
|
jeg ville ikke købe sådan en hest - det eneste jeg kan se i fremtiden er en hel bunke dyrlægeregninger...desværre!
knus...
***Gry*** Har du en hest på Amager som mangler en rytter 1-2 gange om ugen?? -Så kontakt mig... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lærehest... |
|
|
Jeg forstår heller ikke helt, hvordan en 4-års kan betegnes som lærehest? Ville næppe købe den uanset pris medmindre dyrlægen "garanterede", at det ikke betød noget. Der er ikke meget ved at købe en hest og komme til at holde af den, hvis chancen for at den holder ikke er god. Ikke at en godkendt handelsundersøgelse er nogen garanti. Jeg har en gående, der ikke duer og hende, hun blev købt som afløser for duede heller ikke. Og en billig hest koster ligeså meget i foder, smed, dyrlæge mm som en dyr. Og en del mere, hvis årsagen til, at den var billig var diverse skavanker, der kræver specialsko, specialfoder osv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var ikke |
|
|
charlotteGC... det var ikke lærehest på den måde.. jeg kan godt ride dressur men skal igang igen undskyld min formulering.. skal købe en plad og tænkte på den anden som en mulighed indtil plagen kunne rides til..ss.. der er ikke mange oplysninger ud over det men tror ikke den har smerter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
kun overveje det, hvis jeg kunne få den foræret. Også skulle den virkelig vinde mit hjerte, for som en skriver...det er en stor dyrlæge regning man påtager sig, som det er udlagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Katrine ♣KatrineP♣ |
| Dato:  |
31-07-2007 17:13 |
|
Absolut ikke. Jeg ville slet ikke ride på sådan en hest. Ikke en der slider skævt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| ville du. . |
|
|
købe en 4-års som lærehest ? men nej. .
Mig & Min Chaday I'm not scared of dying, I just don't want to Livet er konsekvensen af en række tilfældigheder Passier Optimum Købes, 17" og mellem bom !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oveskrift |
Sys |
31-07-2007 20:49 |
|
Du spørger - og mit svar ville være - nix !! Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig!!! |
|
|
Jeg har haft en 16 årig der blev aflivet fordi han sled forkert på haseleddene. Der er ingen grund til køb og knytte sig til en hest som man kun vil have i kortere tid og som man ved kun går en vej. Og en 4 årig hvor man allerede kan se at den slider skævt - lige så snart du begynder at lægge bare den mindste belastning på, vil du påføre hesten smerter - det er ikke fair! En 4 årig kan da heller ikke være lærehest - en lærehest er en der KAN sine ting og er god nok til at en mindre dygtig rytter kan lære af hestens evner.
£isbeth & Baloo Accidental rudeness occurs alarmingly often. Best to say nothing at all, Albus Dumbledore
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som skrevet |
|
|
længere oppe var det en forkert formulering.. jeg kan ride dressur men skal igang igen..
Vuptidax.... fandt endelig drømmehsten..!! har erfaret at det tager år at finde drømmen af en hest men når den er fundet elsker man den med hele sit hjerte..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Nej nej og atter NEJ. Du kan kun se en fremtid med store dyrlægeregninger og hesten kan ikke forsikres, så der er kun én til at betale, og det er DIG, og inden for overskuelig fremtid, så har du betalt hesten 2 gange og sponseret dyrlægens fede juleferie. Når du så når til, at der ikke er mere at gøre, dyrlægen har tømt dine lommer, så har du nået og knytte dig til den, og skal gå den svære vej og få den aflivet ... unødige problemer at give sig selv. Derefter skal du igen til at spare sammen til en ny hest, for kontoen er tom. Køb en rask hest, giv evt. lidt mere, men køb én der er iorden og som kan forsikres.
BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig |
Illum |
01-08-2007 10:55 |
|
Man kunne give mig den gratis.
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Skadefro nej, men ganske tilfreds.... . Michael Rasmussen, vinder af TDF 2007!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|