Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hundeklipper uddannelsen?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 14:34

Hej.


er der nogen herinde der kender nogle hjemmesider omkring hundeklipper...? Hvor man uddanner sig og hvad jobber indebærer?

Hilsen mette.


Adi, Buster & paco... Tak for minderne<3

Nu som DV rytter:D

Lev livet... Du kommer alligevel aldrig levende ud af det...




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved lidt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 15:25

Hej


Jeg har selv fundet en del om uddannelsen på nettet.


Det kræver at man kan finde en lærerplads.

Altså en salon der er godkendt til at have elever,

medlem af brancheforeningen.

Det er MEGET svært at finde en lærerplads.


Uddannelsen tager 3. år.


Rigtig ringe løn:


1. år - 3.000.- før skat

2. år - 4.000.- før skat

3. år - 5.000.- før skat


Derudover er det meget hårdt arbejde, både fysisk som psykisk.

Man skal ikke være sart, lopper, eksem, tis, afføring og hvad

der ellers følger med jobbet.


Håber du kan bruge mine oplysninger.





0
0
Svar på denne tråd
 
 er nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 20:26
er det fuldtid?


Positive riding, Henrik Johansen

Smykker i godt håndværk, Louise Degn

AT Horsecare, Annette Kolstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 hundeklipper
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 21:40

Jeg kan huske jeg engang ville være det. Derfor gik jeg til min mormor som har været hundeklipper i mange år, samtidig med at hun opdrættede pudler.

Der sagde hun altså til mig at det var et fysisk hårdt og opslidende job, at det ikke gav særlig mange penge og at det blev forholdsvist hurtigt ensformigt og kedeligt. Herudover skal du tænke på der er mange hunde der bliver bange og aggresive når de skal klippes.


Så jeg ville ikke anbefale det. Hvis du virkelig brænder for det, vil jeg da ønske dig god vind :)



Mvh. Natasha


Part på Pilgaards Queen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundeklipper
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 23:31

Hej Mette.

Hvis der er noget du vil vide om at være hundeklipper så kan vi da bare køre ned og tage en snak men hende der bor i tørringhuse, hun er uddannet hundeklipper.

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 08:06

Jeg havde min egen salon i 3 år. Det var 3 pragtfulde år fordi jeg var selvstændig.

Alle hundene var nu så søde, lige så snart ejeren ikke var der.

Desværre har folk det med at sparre. I sær når det drejer sig om stakkels Fido. Det meste af tiden gik med at få bund i folks hunde igen, når nu de ikke havde været børstet eller klippet i alt for lang tid. jeg viste at de ville se lige så slemme ud næste gang. Det er faktisk kun en lille del af hundene der er super vedligeholdte og velopdragene.


Efter 3 år måtte jeg lukke fordi min ryg var slidt ned


Hej fra

Irene


www.ladylama.dk


Ses vi på www.ekvinde.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundefrisør
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 10:06

Jeg er selv uddannet hundefrisør og har arbejdet som sådan i mange år.


Havde selv en salon i mange år, indtil jeg fik en nakkeskade ved en rideulykke.


Ja, det er et hårdt job at være hundefrisør, men man kan hjælpe sig selv meget, ved at indrette sin salon rigtigt og ikke spare på den del og værkstøjet. Det er der rigtigt mange hundefrisører der gør.


At der ikke skulle være nogle penge i det har jeg dog aldrig oplevet! Jeg tager ved rent prismæssigt og hvis du er god nok, betaler folk også prisen.

Hvis de sparer og kun kommer når alt et gået i hårdknude - ja, så betaler de bare ekstra for det. Ved godt det lyder lidt groft, menh det er faktisk bare et spørgsmål om at "opdrage" sine kunder.


Men det er også et beskidt job. Utøj, afføring, urin, snavs, hunde med dårlig ånde... Umuligt at holde lange negle

Sure kunder, der tror deres lille Fifi er verdens vidunder og som ikke vil gå.


Men - alt i alt var jeg rigtigt glad for jobbet og vender også af og til tilbage til det for sjov skyld. Har enkelte hunde jeg stadigt ordner.

Så - hvis du virkeligt brænder for det - så kontakt din lokale hundefrisør og hør om du kan lov til at komme i ulønnet praktik i en periode, så du kan se, hvordan hverdagen på en salon ser ud.


Har du spørgsmål - så sig bare til!








www.big-time.dk - de stores mødested på nettet...



Aromaterapimassage

- nu med onlinebooking...

www.btina.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min gode veninde
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 14:49

er selvstændig hundefrisør.

Jeg hjælper hende jævnligt, og det er et smaddersjovt job hvor man møder mennesker og forskellige hunde

Men ja, lønnen som elev er skod, og det er hårdt for skuldre og hænder.

Men tiden, synes jeg, flyver afsted og er man god og sidder i et godt område, så kan man sagtens tjene en god løn som selvstændig.

Men man skal være lidt af en hundekender og have taget på dyr, da nogen hunde kan være aggressive og små mopset.

Og man bliver udsat for bid, krads og hylen


Men held og lykke med at finde en læreplads







Anyone can sympathize with the sufferings of a friend, but it requires a very fine nature to sympathize with a friend's success.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider