Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Går din hund på trapper??
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 19:36
hej

Jeg har et spørgsmål omkring hund og trapper, som jeg håber der er nogle der kan svarer på.

Jeg har en dejlig lab på 1.5 år, hun er en lille lab cirka 25 kg.
Min bekymring er, hvorvidt hun har godt af at gå på trapper idet daglige? Vi bor på 1 sal og der er godt og vel 20 trin ialt , det er en rimelig stjel trappe. Hnu går fint op og ned af den. Det bliver vel til 8 gange ialt dagligt op og ned af den. Hun er først begyndt at gå på dem som 1.3 årig.

Hilsen julie

Søger stabil lille hest el pony mellem 146-155. Den skal kunne det grundlæggende dressur og være rolig, fornuftig og 100 % trafiksik. uden unoder ridemæssigt og i stald.
Max 18000
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 19:40

Vores hunde går ikke på trapper.

Heller ikke herhjemme kommer de ikke ovenpå.

Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges...

Frieserhoppe 5 år sælges...

0
0
Svar på denne tråd

jujnldf
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 19:44

Kan ikke se, hvorfor hunden skulle tage skade af det... Der er vel ingen grund til at pakke dem ind i vat? Synes det er en halvtrist tendens man ser rundt omkring, at hunde nærmest ikke kan få lov at gå selv længere..

Personligt vil jeg mene, at en sund og frisk labrador på 1½ år ikke tager den mindste skade af at gå på trapper til og fra 1. sal.

Vores hunde har alle dage gjort det fra de var gamle og stærke nok. - og forsat med det til de døde mæt af dage.

/Klapperlappen

0
0
Svar på denne tråd

op og ned
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 19:55
Det var blot et spørgsmål, da man hører meget om dårlige hofter og knæ. Næ min hund går skam op og ned af dem, da det ville se lidt skægt ud hvis jeg skulle bære en 25 kgs lab. Så tror jeg nærmere at det var mig det ville få ondt .

Søger stabil lille hest el pony mellem 146-155. Den skal kunne det grundlæggende dressur og være rolig, fornuftig og 100 % trafiksik. uden unoder ridemæssigt og i stald.
Max 18000
0
0
Svar på denne tråd

hhædrlkjhøsektjaø<
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:16

min hund går på trapper, og det har den ikke taget skade af.

Hakuna Matata

1. PONY TILSALG

0
0
Svar på denne tråd

ikke her
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:19
vi har en broholmer på 10 mdr og han går ikke på trapper nu og kommer heller ikke til det. han vejer pt ca.48 kg og hans knogler har ikke godt af det. det kommer vel an på hvad hunden er "lavet" til, en broholmer høre under vagt og gårdhunde og er altså lavet til at holde vagt og bryder sig i det hele taget ikke om at være specielt aktiv.

Hilsen Joy. Bokse udlejes v.tappernøje i lille hyggelig stald, gode folde og ridebane
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:39

Har en golden retriver, hun går op til 5. sal min. 3 gange om dagen - har ikke taget skade, dog 'lider' hun lidt af højdeskræk.

Hun har gået på trapper siden hun var 5 måneder.

-Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:49

Vi har en golden retriever som har gået på trapper hele livet (Han er 9 år). Min bedre halvdel har haft ham med på arbejde hver dag hvor han gik på trapper en del gange i løbet af dagen, han lider nu desværre af slidgigt i begge forben.

Der er ikke neget at se på ham nu her, men om vinteren når det er rigtig koldt halter han.

Men har også hørt at retrivere skulle have mere tendens til det end andre hunderacer.

Vi gør nu hvad vi kan for at aflaste ham, og synes det er rigtig godt du er opmærksom på det. Ikke forstået på den måde at man skal bære rundt på sin hund.

Men det skader ikke lige at have det i baghovedet.

Pia og Mikkelline.

Nu også Den Nye Sorte.

Og 2 dejlige BH føller næste år

Det bliver så spændende :)

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de vil
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:53
Ind. Så er de nød til at tage trappen, der er 7 trin til døren og den forcere de 1000 gange på en mdr.

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

.
Skadefro nej, men ganske tilfreds....

.

Michael Rasmussen, vinder af TDF 2007!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en blandingshund,
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:55

"muskelhund", som nogen ynder at kalde ham.

Og han går ikke på trapper, da det slider på hofter og skuldre.

Min dyrlæge har rent faktisk udtalt at trapper er "bad news" for alle slags hunde.

Anyone can sympathize with the sufferings of a friend, but it requires a very fine nature to sympathize with a friend's success.

0
0
Svar på denne tråd

Vores den
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:56

ene labrador kan godt finde på at gå op på førstesalen. Bare lige får at lure hvad ungerne laver.

Men den anden, han tør ikke. En gang har han været der oppe. Og måtte hjælpes ned.

Men det er faktisk først nu som 2 års hun er begyndt på det.

Det er vel bare det første år man skal tage hensyn til det, er det ikke?

MVH Vipse

Egeskovgård

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 21:05

Nu bor vi ved jorden, men min gamle hund er vokset op i et 3 plans-hus. Han har gået på trapper siden han kunne og til han var 5 år, og han har det altså fint.. Han er jo så heller ikke en lab, men tror nu ikke der sker noget ved det, men godt du er opmærksom!

Anette Boye

En rigtig hest er en pinto...
0
0
Svar på denne tråd

aldrig
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 21:13
Aldrig nogensinde, men det er nu mest fordi vi ingen har.. Ville ikke have noget problem med, at lade dem gøre det :)

♥Hilsen Stina Med Perfekte Perfi ♥
Lækker Passier sadel sælges.
Skriv for info
0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 21:15
altså det er intet problem men jeg mener man skal bæger dem op og ned indtil 2-3 års alderen pga de kan få noget med rygge hofter eller nogget

Black and white is mine(blackie)

Ting sælges spørg så sender jeg et link

0
0
Svar på denne tråd

trapper...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 21:20

Da Pablo var lille hvalp,blev han båret op og ned ad trappen.Anbefalet af dyrlægen,for ikke at ødelægge hans hofter og for sikkerhedens skyld,da de i så ung en alder ikke kan afstandsbedømme.

Da han var omkring 6 måneder sagde dyrlægen ok.for han "måtte selv" og nu gør han det mange gange dagligt.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Nej det
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 21:33
gør de ikke, eller dvs der er et trin op til døren. Men ellers ikke.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

6.tegn
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 22:30

Vores schæfertæve på nu 4 år,blev båret op og ned ad trapperne det første halvandet år af hendes liv.Hun sover i soveværeslet hos os og det andet sted vi boede havde vi soveværelse på første sal.

Efter at vi er flyttet for 2 1/2 år siden har vi haft soveværelse i stueetagen.Hun går dog ind imellem op for at se hvad ungerne laver på førstesalen.

Vi bar hende op for netop at spare hende knogler og led,da vi nu havde valgt en race der er kendt for HD.

lækker 3-års Fellponyvallak til salg.

lækkert Fellpony hingsteføl til salg

www.fellpony.biz

0
0
Svar på denne tråd

Den ældste
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 07:18

af hundene her har været skånet for trapper det første år og lidt mere. Det er så en anden sag med den lille. Hun farer op og ned af trapperne, og når storebror ogs er på trapperne så går det dæleme stærkt. Jeg må indrømme at jeg ikke er så nervøs igen for at de skal få problemer senere hen, men kan godt forstå manges holdninger til trapper. De to her er blanding af dober, grand danois og sct bernhard. Ved godt der kan være en risiko ved at de går på trapper men har det også lidt igen sådan at jeg heller ikke vil pylre for meget om dem hvad det angår. De følger med overalt og har altid gjort og vil altid gøre det

Dog så ligger drengen tit i sofaen når vi går i seng herhjemme, men foretrækker altså sengen og den står på førstesalen.

Vil gerne have ham fotograferet på et tidspunkt, det samme med den lille når hun er gammel nok, og viser det det mindste tegn på hd e.l. vil der blive handlet ud fra det.

Har det dog også sådan at hvis deres forældre havde problemer med hd, albuer e.l. så havde det været en anden snak for så ville sandsynligheden for at de fik det også være der.

Ved godt det kan fremprovokeres men ingen tegn på noget heldigvis.

Hilsen

Betina

0
0
Svar på denne tråd

trapper
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 07:41

Vores hund går på trapper og det har han gjort siden han var 6 mdr gammel ca, måske lidt ældre, vi bar ham så længe vi kunne, men han blev jo rimelig tung til sidst.

Vi har de første 4 år boet på 2.sal, og der har han minimum 3 gange om dagen gået op og ned.

Vi bor på 1.sal nu, men har en 2 etagers lejlighed så han render også over på nu.

Så JA han går på trapper, og jeg kan ikke rigtigt ændre det, han vejer 40 kg og det kan jeg ikke slæbe op og ned.

Anne

Dressur underviser søges i kildebrønde

0
0
Svar på denne tråd

Kun den
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 08:31

ene. Vi har 1.sal på, så når han bliver træt af den lille, tøffer han ovenpå. Den lille går ikke på trapper.Han skal bæres.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 10:17
min lille fox/ds gårhund. på 9 mdr går op og ned af 13 trin. (vindeltrappe) hun ligner ikke en som har taget skade.

mvh linda. ejer af:

kylja fra nyhave. 29 års islænderhoppe.

stjarna fra skibelund. 20 års islænderhoppe.

mini. 13 års shetlænderhoppe.

miss beuty. minis hoppeføl. shet/islænderblanding.

lise. 10 års sh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider