Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kattevask
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 16:25

Af ren kedsomhed gik jeg i gang med at vaske 4 af kattene.

En af dem skulle vaskes i dag da den skal med på katteudstilling på søndag og skal vaskes ca. 1 uge før så pelsen kan blive god til dagen.

Min killing, en perser skulle jeg prøvevaske, den skal vaske på lørdag da den også skal med på udstillingen, jeg skulle så prøve at vaske den for at se hvad jeg kan forvente, fandt da ud af at jeg skal have anskaffet en hårtørre med større motor, han lød som om jeg var ved at tage livet af ham, han er dog vant til at komme i bad hos opdrætteren.

Så blev det en af huskattenes tur, den har nok ikke været i bad i nogen år, men forventede ikke de store problemer med den, det eneste den gjorde var at tisse, heldigvis ikke på mig.

Så blev det Lucy's tur, Lucy er prinsessen herhjemme, hun mener at hun har folk/katte til det grove så det meste af pelsplejen overlader hun til andre, Lucy er lidt special og har sin mening om tingene, så derfor overrasker det mig altid at hun af den eneste af kattene bare står i badet uden at jeg skal holde ved.

De resterende katte fik lov til at slippe, det var de også glade for.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

uhmmm
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 16:49
vasker man katte? Vores to maine coons bliver ikke vasket, men de er også indekatte...

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 16:55

vores ville aldrig finde sig i den behandling- godt de "bare" er huskatte og ikke skal ud og visses frem...

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

kattevask
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:32
Bortset fra perseren så trængte de andre til en gang vask og perseren skal vaske med jævne mellemrum så selvom jeg ikke skulle til udstilling i weekenden var kattene blevet vasket.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

HelleA
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:42
Så ser man dig måske i Hillerød?

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

søndag
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 20:49
Ja om søndagen gør man, jeg er der med både en perser og en aby.

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg havde katte,
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 21:46

Må jeg indrømme at hvis det var persere eller andre med stort pels behov, så ville de blive vasket jævnligt (hver måned/hver anden måned), fordi de jo ikke kan holde pelsen selv. Det er nemmere at børste en kat der er nyvasket med katte balsam i pelsen.

Vil dog gerne indrømme at jeg ikke har specielt tjek på katte med megen pels, ved kun hvad jeg har fået af vide af opdrættere og hvad de gør med deres katte.
Jeg er mest til korthårskatte, selvom en maine coon, norsk skovkat godt kan sparke benene væk under mig. Det kan en perser nu også godt, men de skal bare ikke være så flade i ansigtet at de får problemer med næsestop og tilbageflåd i øjnene. Silvertipped birma med grønne øjne, så er jeg bare HELT væk.

Mit uheld er bare at kæresten er katteallergiker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider