|
|
| hvor mange går ude hele døgnet? |
| Forfatter:  |
Christine ♣Frugtblomster♣ |
| Dato:  |
30-07-2007 16:03 |
|
Vi tager hestene ind for natten nu. det er godt nok begyndt at blive en kold og våd fornemmelse. med blæst og meget regn, skal der meget græs til at holde sul på kroppen, så vi har valgt at tage hestene ind hver aften og ud hver morgen, så de kan få foder og sove i deres varme bokse. De nyder det. De står parat til at komme ind hver dag. og nyder at kunne komme ned og ligge på det bløde underlag i boksene. Der er en hoppe i stalden som folede for lidt over en uge siden. Den kommer ikke ud i møgvejret, for føllet står og ryster af kulde fordi det blæser og regner så meget her hos os. Når vejret er ok, eller det kun regner lidt, så står den ude hele dagen. Den har også prøvet at overnatte ude. Mon der kommer mere sommer i år? Hvor mange af jer andre tager hestene ind og ud nu? Der er et par af de robuste heste i stalden der ikke kommer ind. Det er foreksempel en overfed oldenborg og nogle ponyer. De tåler jo sagtens kulden, men dem man kan se ryster af kulde eller ligefrem taber sig, de kommer ind. Hilsen Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en anden fordel er... |
30-07-2007 16:08 |
|
at hestene i det plørre det er lige nu også nemt kan få mug og sur stråle. Så synes ikke det er at være sart med sin hest at sige jatak til at de komemr ind og ud. Min ene hest står i forvejen inde pga. skade, så hun nyder at der kommer mere selskab i stalden. Hilsen Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores går |
|
|
stadig ude 24/10 og det gør de indtil ca samme tid som de plejer.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life
Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
30-07-2007 16:14 |
|
min basse går ude døgnets 24 timer et dejligt hesteliv  selv vildkatte gør det og gråspurve 
ssåå der kommet billeder af min mule på min præs se min smukke traver ,,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Vores går også ude, og ligner bestemt ikke nogen der vil ind.
Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges... Frieserhoppe 5 år sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også mine... |
|
|
Mine går også ude og har været på døgnfold siden 1. maj  De har masser af muligheder for at gå i læ..
Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine går også ude!!! |
|
|
mine går også ude, og jeg tror bestemt heller ikk de har lyst til at komme ind  jeg tror da også de bliver ude den næste måneds tid, da jeg har meget græs endnu!  jeg er en af dem der tror på der kommer mere sommer 
-Helle-
ღFighter ღLaika ღMusse ღbølle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke mine |
|
|
de kommer pænt i møde når jeg skal hente dem ind.. Nu er den ene også lidt tynd, så hun fryser nemt.
1 års pinto hoppe forv. stg. 165-67 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ravnemor... |
|
|
Jeg føler mig lidt grum, når jeg hører mulerne vrinske efter mig, men min den store og den lille modne herre, får også lov til at sove ude - der er læ i form af træer, så de overlever nok;) - Tager dem dog ind morgen og aften for at give dem mad, da der ikke er græs nok på folden.. Hoppen og det lille føl kommer ind ved solnedgang og ud ved solopgang - næsten;) - Den lille prinsesse kan ikke lige tåle det temperamentsfulde danske sommervejr;)
Helle & Mulerne;) Hvis du var en tåre, ville jeg aldrig græde af frygt for at miste dig (U know who you R) Intet er så dårligt, det ikke er godt for noget..........................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ude... |
|
|
Mine går ude, dog med adgang til stalden om natten på den fold de går på pt. De går tit ind om aftenen, men det er nu pga myggene, der driller, ikke regnen. Og tynde heste har jeg slet ikke problemer med, tværtimod. Her har der dog vist heller ikke regnet helt så meget som så mange andre steder, men de er dog begyndt at få lidt sår i koderne, men mere pga langt vådt græs og sol end mudder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine går ude |
|
|
24/7/365, men de har også et lille hus det kan gå ind i hvis de lyster, men her i sommer perioden bliver det mest brugt når det blæser og regner på samme tid. Jeg må sige at jeg er overrasket, jeg har altid syntes løsdrift har været noget islændere var til, men mine tre jeg har hjemme er bare sunde og raske og ser dejlige ud. Jeg er meget positiv for det fremover. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min står inde |
Stina (Perfekte Perfi) |
30-07-2007 16:51 |
|
De fleste heste i stalden står inde om natten, der er dog enkelte der stadig går ude. Min egen har jeg taget ind for natten og det gjorde jeg allerede for lang tid siden. Jeg kan ikke byde hende at stå ude på den fold, som vi har til rådighed lige nu 24/7!! Det er efterhånden blevet det man kalder en jordfold og hun vil meget gerne med ind, når man kommer om eftermiddagen. Normalt plejer de at have græs hele året, men denne sommer har været så regnfuld, at vores sommerfolde (mose) er total oversvømmede (over 1 meter vand), så de er desværre ubrugelige  Vi har dog også 2 kæmpe vinterfolde, men der skal slåes hø, så dem kan vi ikke bruge endnu. Så hestene er "forvist" til 2 mindre folde og der er absolut intet græs tilbage. Så denne sommer har været dyr i indkøb af hø og ekstra foder, men det er jo hvad der må til.
♥Hilsen Stina Med Perfekte Perfi ♥ Lækker Passier sadel sælges. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores er |
|
|
kommet ind, men det er af andre årsager end vejret... Det er insekter... Klæge der jagter dem... Så de kommer ud når der er koldt nok...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine står |
|
|
også ude om natten. De står pt. hjemme for en kort bemærkning og jeg har mulighed for at tage dem ind, men har valgt at lade dem gå ude. Den unge er ung og frisk og den gamle har et skur at gå ind i. De skal forhåbentligt på sommergræs igen nu her i morgen eller onsdag og så er det hard core døgnfold for dem uden skur osv.
Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her kommer de også ind. |
inger christensen |
30-07-2007 17:03 |
|
har simpelt hend ikek råd til flere dyrlæge regninger og med det vejr vi har og folde uden læ, ja så er det ind på stald hver aften.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude... |
MiaDalager |
30-07-2007 17:35 |
|
Mine 2 går ude, men jeg tror såmænd gerne de ville ind hver aften hvis de fik muligheden! Og det til trods for udemærket læ og masser af græs. /Mia.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine... |
|
|
går også ude 24/7. Har heldigvis græs nok til et par måneder endnu og de glor bare på mig som om jeg åndssvag når regnen siler ned og jeg egentlig gerne ville have dem ind De vender bagdelen til og så kan jeg ellers godt gå igen  Hilsen Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også blevet... |
Jean39 |
30-07-2007 17:57 |
|
...pylret på mine gamle dage...Lukas kommer også ind om natten, får lidt tilskudsfoder og lucerne...jeg synes heller ikke at det er vejr for heste at stå ude i hele døgnet...og efter Lukas måtte penicillinbehandles for en luftvejsinfektion, han havde det virkelig dårligt, har jeg taget ham ind hver nat... Staldejer tager sig dog til hovedet og mener at jeg er småtosset...men hvad gør man ikke for sin hest 
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig døgnfold |
Lilar |
30-07-2007 17:59 |
|
Min går stadig på døgnfold sammen med en kammerat. Der er lidt læ på den fold de går på nu, og den gamle (25 år) får regndækken på. Diablo fryser ikke, så han får ikke dækken på. Linda.
Mosegaards El Diablo *** Verdens smukkeste hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ind... |
Heidi (Heidi) |
30-07-2007 18:06 |
|
Vores kommer ind om natten og det vil de hellere end gerne. Der er tonsvis af myg osv og så synes jeg vejret er alt for ustabilt til gamle Lucky på 23.
Den vise mand ser sine egne fejl. Den modige retter dem. - Heidi -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er ude... |
|
|
Mine går i løsdrift, så de bestemmer selv. De er meget sjældent inde, vandet i deres kar svinder ihvertfald meget langsomt. Så mine fortrækker at være ude uanset vejret.
Annemarie (Laura & Emma - 20/7/06 - Er 1 år nu og fyldt med energi) If you can dream it, you can do it!!! Pink følgrime sælges. Fejlkøb, aldrig brugt. Kontakt via HN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores går |
|
|
osse ude. Men jo de vil da gerne ind nogen gange tror jeg. Men jeg tør ikke fordi Tabine jo blev mishandlet for et par uger siden. Jeg er stadig meget bange for at vedkommende kommer tilbage.  Jeg håber angsten er mindre til vinter når det er mere påtvunget at de kommer ind. men indtil videre må de altså blive ude fordi jeg er angst. 
Pia Nielsen Udstyr sælges. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores gør... |
|
|
Vores gør... Tulle har dog et skur på sin fold - som hun overhovedet ikke bruger.
Tine & Tulle Det klinger!  _________________________________
Så flytter Tulle med mig til Svendborg... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min hest går ude døgnet rundt fra ca. april til ca. november sammen med hendes kammerater.
*Snepony*
Et godt liv skal man kæmpe for (B.S. Christiansen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 121212121 |
|
|
Mine går stadig ude på døngfold og de bliver det ved med i et par månder, vil dog sige at jeg har taget dem ind et par gange når vejret har været meget skidt, selv om jeg er meget imod at tage dem ind om sommeren. men har ikke tør tage chancen med min araber når der har regnet rigtig slemt og længe, da han for nogle år siden fik nyreslag mit om sommeren, på grund af kold regn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
givet op for i år. Mine heste kommer gladeligt hen til leddet og vil ind, det gør de ellers aldrig. Og jeg skal nærmest bære dem ud på folden, hvilket absolut ikke er normalt. Så mine kommer ud om dagen og ind om natten. Iøvrigt har jeg hentet dem et par gange efterhånden, hvor de har stået og rystet, og det er altså ikke fordi mine heste ikke er vant til at være ude. Skodsommer 
De Rige Har Mange Glæder, De Fattige Har Mange Heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar Svar |
|
|
Hun går ude 24/7. Og har gjort det i 1½-2 måneder nu. Så hun er godt rustet til alt slags vejr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De 6 jeg har på mine |
|
|
folde (to er mine egne) går stadig ude og venter på sommeren 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine kommer |
|
|
ind om aftenen pga myg, de bliver skrup hysteriske omkring kl. 21.30, så de er på stald kl. 9. Kan godt forstå dem, det lykkes mig at sluge en myg bare på turen ind med hestene. Vejret er såmen heller ikke det bedste, så de har det fint med at være inde om natten. Karin
Hoppeplag efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude... |
|
|
Mine er skam ude på døgnfold og har været det siden april. Ikke en eneste har været forkølet eller på anden måde vist, at det skulle være bedre for dem at komme indenfor at stå.
V.H. Rikke *~* Dressuren er til for hestens skyld - ikke omvendt *~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine går ude |
pullemor ♥pullemor♥ |
30-07-2007 22:33 |
|
Vores har gået ude siden frosten forsvandt og de kommer sandelig til at gå ude et stykke tid endnu. Vi har ingen syge heste og de nyder deres frie liv. Jeg må indrømme at jeg ikke kunne drømme om at tage dem ind nu, da jeg mener de har bedst af at være ude så længe så muligt. Gav jeg mine heste foder hver aften ville de da osse stå og vente på det, men ikke på at komme i boks... Men de har osse en tør fold med massere af græs og læ. Det eneste tidspunkt jeg kunne finde på at tage dem ind , er til middag når klægerne er værst. Men kun pågrund af klægerne, da jeg desværre ikke har fundet noget middel der vil hjælpe. ulla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6.tegn |
|
|
Vores går skam stadig ude på døgnfold.De er delt op på to folde,hvor det ene hold har læskur de alle kan være i.Det andet hold(bestående af to heste) har fået ridehuset til læskur. Vores flaskeføl står dog i stald om natten,ikke pga vejret,men fordi han får tilskudsfoder ved siden af sit græs,hø og modermælkserstaning.
lækker 3-års Fellponyvallak til salg. lækkert Fellpony hingsteføl til salg www.fellpony.biz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu går min jo normalt |
|
|
i løsdrift.. lige nu er de dog nede på sommerfolden.. men da det er en fold uden mudder og de har et skur med tørt leje de kan søge ind i, ja så har jeg det helt fint med at hun er ude..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min ... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
30-07-2007 23:54 |
|
går også ude.. Jeg begynder dog snart at give hende et foret regndækken på hvis dette vejr ikke hører op. Hun har stået ude nonstop siden maj uden synderlig meget læ.Så hun er nu mega snottet trods vi er i juli.Men hun nyder stadig livet og græsset  Men nu lover de jo sommer så nu venter jeg og ser  Men havde jeg hestene hjemme så havde hun enten tøj på eller kom ind på natten - eller allerhelst havde hun et dejligt foret læskur at gå ind i 
Xoco82 Davina søger part - se præs./MP Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores er... |
|
|
ude, men har læ og læskur på folden. De har alle 4 været en tur inde på boks og tørre igennem en nat, når det var værst, hvor de efterflg. fik deres regndækkener på ud. Men de bliver som udgangspunkt ude så længe som muligt, fordi de vil de helst - men uden læskur og regndækkener, ville denne "sommer" ikke have været et hit ( selvom de 2 er islændere, 1 er shetter - og kun 1 er en tyndpelset knabber ).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løsdrift |
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af en stor løsdrift. Iøjeblikket har jeg 3 heste og de går ude alle årets dage i alt slags vejr. De har et stort skur de kan bruge, men de er løs-heste og de bruger det sjældent. Ridehestene får dog dækner på i oktober mdr. pga. de ikke skal ligge alt for meget pels. jeg har aldrig syge heste, meget sjældent skader. ingen problemer med insekter da jeg sprøjter hver 10 dag. jeg har altid glade og harmoniske heste og ejere. Jeg har hopper og vallaker gående sammen. min egen hoppe på 5, en svensk varmblod vallak på 14 og dv vallak på 18. vi har flere folde og masser af græs og nu får de deres vitaminer og mineraler dagligt. De har altid hø i deres høhække. dejlig måde at havde hest på. også om vinteren, selvom de bliver smudset, så har vi bare mere hygge på staldgangen. Jeg rider dagligt i alt slags vejr, min hest er jo ligeglad. Kan anbefales. Jeg skal til at bygge stald, men min egen skal gå i løsdrift ALTID. Mange vrinsk fra løsdriftfan Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er der ikke noget der |
Illum |
31-07-2007 09:43 |
|
Hedder ude døgnet rundt. Det kan Smukke Ganger ikke kapere. Så året rundt er det ind for natten. Og det er de uden tvivl godt tilfreds med. Selv lille Tøsedulle som vist ikke har være i boks sådan året rundt, mener det er lykken sådan med egen halmmadras. Og ja i disse møg våde og blæsende dage med temp på 10 grader, der er Smukke Ganger iklædt en smuk ternet armygrøn sag...
Illum . Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle... . Skadefro nej, men ganske tilfreds.... . Michael Rasmussen, vinder af TDF 2007!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| satser på 1.sep |
|
|
Mine går stadig ude og jeg satser bestemt på at vejret bliver sommervejr her i august. Egentlig har jeg lyst til at tage min 4 års vallak ind om natten, men han trives bare sådan med at gå ude, perfekt temperament og dejlig at ride (ingen indebrændt energi). Så jeg håber han holder varmen, men de har også mulighed for at gå i læskur samt i læ under flere træer, mudder har vi ikke meget af. Vh louise
Opstaldning tilbydes v. Ørbæk, gode boxe,20 x 60 m ridebane, masser af foldtid, hø, halm, fodring efter foderplan. Ideelt for fx plag/unghest/pensioneret hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rain drop diseas |
31-07-2007 10:41 |
|
Der er temmelig mange her i omegnen der har fået raindrop diseas af al det regnvand. De når simpelthen ikke at tørre så huden bliver nærmest opløst i dråber og de får så denne svampelidelse der hedder raindrop diseas. Jeg er glad for at mine kommer ind om natten og kan tørre. Hilsen Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
løsdrift her...
Michelle
Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude... |
|
|
Mine går ude og de kommer ikke ind. Jeg tror bestemt at de ville blive fornærmede hvis de blev smidt på stald når vejret er ok. De bruger kun deres skur hvis der er mange fluer, jeg har endnu ikke set dem derinde i regnvejr. Vores fold er så også fuldstændig tør der er ikke et eneste sted hvor der er mudder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores.. |
Rnielsen |
31-07-2007 12:06 |
|
Er ude på døgnfold, de får bare regndækken på hvis det blive køligt og det regner. Alle hvor vi står har hestene ude. Det gælder, føl hopper, plage,alm ride heste og pensioneret heste. Tror ikke de vil ind da der er massere af græs.
Se vores hjemmeside www.stald-arthur.dk Meget udstyr sælges/byttes
Dejlig privat hestetrailer udlejes ved Fårvang eller Tilst efter aftale kontakt pr mail.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ude/inde |
|
|
Mine to er ude når vejret tillader det, hvis det regner for meget om aftenen/natten kommer de ind. Min ox'er har været syg i det meste af juni og juli pga regnen.. Jeg vil helst have at de er udenfor hele tiden, men efter en laaang snak med dyrlægen er det ikke sådan denne sommer. Derfor er der blevet indkøbt en masse dejlig ekstra hø, så de to søde bamser kan guffe når de står inde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rainrott |
|
|
Der hvor min står opstaldet går de til og med idag ude fra kl. ca. 15 til kl. ca. 9 næste morgen pga. sommerferielukket for rideskoleholdene. Når rideskolen starter op imorgen, bliver det fra ved ca. 18-tiden og til næste morgen. Min har også haft rainrott/raindrop disease/dermatifilose og har været gennem to antibiotika kure. Og hun havde endda regndækken på, på de vådeste dage. Nu er svampen helsigvis (7-9-13) væk og hun får kun dækken på de dage de lover meget regn om natten. Nu skulle det jo blive en smule varmere fra weekenden af, så håber meget at de fortsat kan gå ude indtil midt/slutningen af september som de plejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine... |
Hurricane ♥fleur♥ |
31-07-2007 12:39 |
|
kommer ind hver aften, og det tror jeg de er glade for, de ved de skal ind og ha` dejligt hø, gulerødder, og deres fuldfoder.Og når de er kommet ind, for de lige lov til at tisse af, og så går vi igang ned træningen. Bagefter får de deres mad, og så er der ro i stalden, og det ender altid med at nogen står og hviler, og nogen lægger sig ned og putter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hoppe |
Jillow |
31-07-2007 12:49 |
|
går også ude, det er forsat varmt om natten, selv om vi 2 benet fryser.
Jillow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhh |
Pjuske |
31-07-2007 12:52 |
|
Mine går i løsdrift, så de bestemmer selv. Vi begynder at lave bokse i weekenden, så vi er klar til vinter. De to damer er desværre ikke så glade for regnen. De bliver meget hurtigt kolde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Mine tre går også stadig ude, men får foder ved siden af.
Mvh. Lene Fjordhoppeføl efter Ågerupgårds Kikki & Idon Busklund. Sælges. Part søges til Kikki. Jubii. Kikki er ifol med Mosegårdens Kejser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frieserne.. |
|
|
går statdig ude, de har et skur på hver fold, men står der kun når der skal soves og de skal gå ude ind til vores nye stald er færdig omkring oktober  Mine egne der stå et andet sted, er lige begyndt at komme ind efter en måned på sommergræs..
Krone og bølge - En selvfølge samt Sorte Perler Frieserhingsteføl sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ude om dagen |
|
|
og inde om natten...det er de 5 vi har...de nyder at komme ind, men jeg håber da snart at vejret vender så de kan bo ude 24/7.(så stalden kan kalkes og vi ikke skal bruge så meget halm) den 6. er opstaldet andetsteds og hun går ude 24/7 - desværre taber hun sig temmelig meget pt., er begyndt at snotte og de har ikek rigtigt noget læ...så jeg overvejer at give hende tæppe på - eneste grund til at hun ikke har et på er fordi jeg er nervøs for om hun så kommer til at storsvede om dagen når solen er fremme??? jeg kører jo ikke derud flere gange om dagen... men har da fundet det frem så nu ser jeg når jeg tager hende ind til fodring i aften... Nogen med erfaringer med dækner, sol og regn???
Hilsen Gitte Babette, Bonnabell, Bonita, Bella, Belle Fleur & Belle étoile filante....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine er også |
|
|
ude døgnet rundt, der er masser af læ. Dog kommer plagene ind hver aften og får deres mad, da de jo skal have lidt ekstra, trods masser af græs.
Med venlig vrinsk Helle Oldenborg/bl. hoppe sælges,evt. søges part 2x om ugen, evt. bytte m. Trakhener el. Dvhoppe OPSTALDNING TILBYDES FERIEPENSION TILBYDES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min kommer på stald om aftenen, han fryser bare han ser en vandpyt! Så her er det også lidt ekstra udgifter da jeg havde regnet med han kunne gå ude fra 1. juni til engang i sep. Men skal det lykkedes skal jeg da til at hive hans vinterdækkener frem her midt i juli! Det kan han simpelthen ikke, han ryster og vil ind og går sidelæns for at undgå regn i hovedet, så her kommer han ind om natten. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig ude |
|
|
Mine tinkere går stadig ude, vi har masser af græs og det virker som om de er OK med at være ude. Vi skal lige lave en lille ombygning i stalden og kalke og håber at vejret i det mindste ikke bliver værre inden vi er færdige. Ville gerne have dem ude mindst en måned endnu.
Conni Keltic Maccoy - Valentins Emma - Maggie May - Holms Prinsess Of Picasso - Madicken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores går |
|
|
også ude hele døgnet, dog har de adgang til stalden hele tiden og kommer ind til aften for at få foder + wrap. de får godt nok regndækken på hvis det regner(ja så pylret er jeg  )Når jeg kommer for at lukke ud igen, kan døren dårligt komme op hurtigt nok, så de kommer ikke ind før oktober. vi skal også lige nå at kalke og male inden de kommer ind og står om natten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ude... |
|
|
mine går ude døgnet rundt,dog har de været inde de dage det har regnet uafbrudt. men de vil meget gerne ud igen. de lever kun af græs, og de er begge meget runde  de har et træskur, som de ikk bruger, selvom marken ligger meget åbent.. 
JANE PEDERSEN... RIDEVENNER SØGES i 7171 området tæt på bøgballe STØT DYRENES BESKYTTELSE DET ER EN GOD SAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min... |
chiqvocats |
31-07-2007 22:31 |
|
Er også inde om natten.. men han løber også væddeløb og er ret afhængig af hals vejene er i orden.. så jeg tager ham ind for en sikkerheds skyld.. også når der regner meget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine... |
|
|
Min vallak kom i ridning for 2 mdr siden så han kommer ind for natten. Min hoppe er blevet så tyk at hun er kommet på stald om natten, og kommet på en anden fold med mindre græs. De 2 plage går stadig ude og der kommer de til at gå længe i nu. Jeg har masser af græs, men jeg har aldrig set så meget vand på min fold som jeg har i år. Så mine er ikke kommet ind pga vejret, fjordheste er ikke så sarte. Smil Men min vallak har aldrig nået at få ordentlig sommerpels, men han smed også vinter jakken i febuar, da det så blev koldt i marts så frøs han. Så han har kokset i det med pelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
01-08-2007 05:56 |
|
Tøsen fået ny stald i Roskilde - hun kommer også ind om natten fremover hvis det står ned i stænger mv.  Det var der ikke mulighed for det gamle sted 
Xoco82 & Davina Davina søger part! (postnr 4000) - Se Præs/MP eller Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chance + føl |
|
|
går ude døgnet rundt - men sådan er vilkårene for dem året rundt. De andre er inde for natten igen
Dejó *Kilinga* Former known as Linse *Dejó* Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|