|
|
| Rødt urin? |
|
|
Jeg har bemærket det efterhånden nogle gange nu, men med lange intervaller imellem, at enten mit marsvin eller min kanin (de deler bur) tisser rødt.. Jeg vil ikke mene, at det er så rødt, atman kan kalde det blodfarvet. Men er der nogen, der ved, hvordan og hvorledes?
Det kan ikke være skadeligt, da de veninder, jeg har, der også holder kanin siger, at det samme noglegange sker for deres.
Nogle bud?
Hilsen Nanna - med sin smukke mino - Celest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske er det noget |
|
|
i deres foder?? Kan huske at jeg engang gav min gamle pony en rå rødbede at spise - den elskede det! Jeg blev bare sindssygt bange, da den dagen efter tissede blod-rødt og straks ringede jeg efter dr.dyr...  Øhh... det med rødbeden, var måske en oplysning der var værd at tage med i overvejelserne inden man ringer efter den dyre doktor... 
Pernille med DV-hesten Rigoletto. Respect your fellow earthlings - don`t eat them! Go vegetarians!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rødlig urin |
| Forfatter:  |
Sys |
| Dato:  |
29-07-2007 18:48 |
|
Nu er jeg ikke ekspert ud i hverken hamstere eller kaniner - men jeg ved, at rødligt udseende urin tyder på blod - med mindre du pludselig har givet dem et andet foder, der indeholder stærk rød farve. Blod i urin kan være tegn på urinvejsinfektion, blodet kan også stamme fra, at nyrerne er dårligt fungerende. Jeg ville nok lige spørge en dyrlæge!! God bedring med dem - hvis det er noget. Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rødt tis |
|
|
Tak for de gode svar. Jeg har faktisk lige åbnet en pose med ny foder i går, som de ikke plejer at få, men som jeg faktisk har givet dem før (kan dog ikke huske, om det har været i sammenhæng med tidligere rødt tis) Der er dog ikke så meget 'rødt' i pakken. De er dog begge i hopla, som de plejer... Men observation er de dog under
Hilsen Nanna - med sin smukke mino - Celest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er meget almindeligt |
xtiny |
29-07-2007 19:23 |
|
At hankaniner tisser rødt. De er ikke syge, deres urin ser rød ud, hvor de markerer. Få den kastreret, så holder den op.
Mine hanner tissede rødt i deres indendørs bure.
Mvh xtiny
♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣
"Have no fear of perfection, you´ll never reach it" Salvador Dali
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift ... |
Sys |
29-07-2007 19:27 |
|
Jamen - der kom forklaringen  Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xtiny... |
|
|
Ved du om det samme gælder for andre gnavere? rotter, helt præcist 
/Natacha . . Coprolit... er ikke til at lege med.  . . .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rødt urin!! |
vedikkemeget |
29-07-2007 20:39 |
|
Det er helt normalt at kaniner og marsvin indimellem tisser orange/rødt!! Så hvis det er det eneste symptom på noget, skal du ikke bekymre dig!!
Ups! Skal man også skrive om sig selv?? Men jeg rider lidt. kører mere, og arbejder meget med heste!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det kan godt se rødt ud hvis du bruger spåner. Det er meget normalt.
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.
Gallakjole sælges
Jack søger part...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm,, nomalt. |
Tøsen »Tøsen« |
30-07-2007 01:38 |
|
Hvis dine dyr tisser rødt, kan det være pga. de tisser i deres afføring, så blander farven sig, og bliver rød i bunden. 
* Pondine Hvor jeg dog Elsker diig.. Du er smuk Sød Dejlig, ja?du bare et hele .. Gid jeg stadig kunne ride diig.. Men nu er du bare selvskab ikk?*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rød urin |
|
|
Jeg ved, at chinchillaer kan få rød urin, hvis de fx får grene (tørrede/ikke tørrede) såsom æblegrene eller andet. Jeg har været ude for, at der var tisset rødt, og der troede jeg altså der var en, der havde problemer med nyrerne eller lignende - der var jeg alstå også ved at hænge i røret til dyrlægen. Men spurgte heldigvis en, der havde forstand på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rotter ved jeg ikke noget om, Natascha |
xtiny |
30-07-2007 11:59 |
|
Desværre- og et hurtigt opslag på Google gav masser af hits, om rotter og urin og forsøg- men ikke noget brugbart. Prøv at spørge en af rottedamerne her på HN.
Mvh xtiny
♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣
"Have no fear of perfection, you´ll never reach it" Salvador Dali
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|