|
|
| når man nu er bange.. |
|
|
For ca 3 måneder siden blev jeg kylet af en hest, som jeg var ude og prøve i forbindelse med evt køb, det resulterede i et forstuvet bækken og ingen ridning længe.  jeg har så fået købt ny hest og har haft hende i en måned ca.  problemet er bare at jeg er blevet bange for at ride. det er ikk så galt på bane, men jeg vil gerne kunne ride tur også, og der går det galt, for lonni kan jo mærke at jeg blir bange, og så blir hun jo også nervøs, hvilket resultere i at det går helt i kage. lonni er en meget nysgerrig hest, og kigger meget på sine omgivelser, og indimellem fnyser og småhopper hun lidt, men ellers er hun rolig og trafiksikker.  er der nogen der har prøvet det samme, og kan komme med nogle gode råd. jeg står alene med mit problem, da jeg ikk kender nogen andre med heste, og min kæreste er lidt småbange for heste.
JANE PEDERSEN... RIDEVENNER SØGES... STØT DYRENES BESKYTTELSE DET ER EN GOD SAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 30 læst men ingen råd |
|
|
er der virkelig ingen der kan hjælpe mig... 
JANE PEDERSEN... RIDEVENNER SØGES... STØT DYRENES BESKYTTELSE DET ER EN GOD SAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis der |
|
|
ikke er nogen i nærheden, du kan ride med, kunne løsningen være at stille din hest på en rideskole og så ride derfra sammen med andre. Om ikke andet så for en kortere periode, til du har fået modet igen. Held og lykke med din hest. Den ser rigtig dejlig ud.
Nu med hundepension www.123hjemmeside.dk/hundepension
15-årig livlig og energisk hoppe, ca. 165 i stg. udlånes
Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forøvrigt |
|
|
tænkte jeg på, at du måske skulle skrive, i hvilket område du bor, når du nu søger ridevenner... 
Nu med hundepension www.123hjemmeside.dk/hundepension
15-årig livlig og energisk hoppe, ca. 165 i stg. udlånes
Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak marcipangris |
|
|
tak for rådet, det kan godt være det blir enden af det. ja jeg syntes også hun er skøn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja det |
|
|
var da nok egentlig en rigtig god ide 
JANE PEDERSEN... RIDEVENNER SØGES i 7171 området tæt på bøgballe STØT DYRENES BESKYTTELSE DET ER EN GOD SAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kender |
|
|
det rigtig godt.. faktisk har jeg det lidt på samme måde.. Jeg strøg af min vallak for en måneds tid siden.. på tur.. og jeg kommer bare heller ikke afsted mere... jeg bliver ved med at sige til mig selv, at jeg da bare kan trække ham der hvor der er biler(han er ikke helt trafiksikker.. og meget svært at finde ud af).. men.. jeg gør det bare ikke.. jeg bliver på banen.. der er trygt. For ca to år siden, var jeg ude for et par uheld med min belgier.. og jeg fik det på den samme måde.. men dengang lykkes det mig at presse mig selv ud i situationen tit og til sides var det bare.. nemt.. men.. denne her gang.. er det altså svært.. Jeg var inde for at se hvor du kommer fra, da jeg så du søger nogen at ride med.. men kan ikke se det.. jeg bor ved Næstved.. hvis det er 
Karina. 2ér eller stor 3ér pony købes til godt hjem, helst tilredet vallak, gerne ældreJeg kan godt lide dressur..... men jeg vil hellere ride tur.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til k-arina. |
|
|
vi bor desvære alt for langt fra hinanden, til at kunne ride sammen  jeg prøver også at tage mig sammen, men det er dælme ikk nemt, problemet er bare at min bane tilmed også er s##de træls, da den er mega våd efter alt det vand vi absolut skal have, så det er ikk meget jeg får redet selvom jeg har ferie. 
JANE PEDERSEN... RIDEVENNER SØGES i 7171 området tæt på bøgballe STØT DYRENES BESKYTTELSE DET ER EN GOD SAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der ikk |
|
|
andre der har et godt råd.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo...du skulle måske |
|
|
hoppe af og få den/jer helt tryg fra jord inden du sætter dig op...jeg ville gå nogle ture med den og træne lidt sjove ting fra jord inden jeg satte mig op- bliver den også nervøs og anspændt når du går med den- ville jeg gå med den til den var helt tryg i mit selskab, og ikke sætte mig op på bane før den var helt i orden. MVH Dorthe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har da :D |
|
|
Jeg har prøvet så meget at jeg er bange for at falde af, så jeg KAN ikke falde af mere Jeg er som limet fast til en saddel. Mit råd er: Start med bitte små ture i skridt, det kan være når du har skridtet af. Jeg fik et fobi med stødhegn fordi min gamle pony jordede ind i det engang, men jeg undgår stødhegnet. Prøv at tænk nøje over hvad det er der gør dig bange i naturen, og undgå det. Skridt i 5 minutter, først de samme steder, og langsomt kan du udvide stederne, og forlænge rideturen med nogle minutter. For når hesten har gået dressur, er den jo delvis træt og ikke så frisk. Prøv at undgå og tænk "Det er farligt det her", tænk over hvordan din dag er gået, lav en drømmeverden, eller grin af en vits. Jeg rider normalt med en veninde der hedder Minella, vi skridter nogle gange tur, og nøøj for nogle grineflip vi kan finde frem. Og de to gamle heste er da ligeglade, for de kan mærke vi er trygge, og så bliver de det samme  Prøv at lån en ældre hest og rid lidt tur på den 2 gange om ugen, hvis det er virkelig slemt. Ældre heste har en form for aura, som yngre heste ikke besidder, og den gør tingene meget mindre farlige. Sådan genvandt jeg troen på rideture og stødhegn  Det er nok en god idé som de andre nævner, find en ride ven. I hvilket område bor du? Håber mine råd hjælper, de hjalp ihvertfald på mig (som ikke engang turde ride hen til hallen uden ledsager) 
Jan Chr. Tarm. 1'er ponyhoppe, lys gråskimmel. Se præs.  "Jeg vidste kærlighed ku' gro Bare du var her hos mig Så vidste jeg, jeg var hjemme For du gav mit hjerte ro" -Jeg elsker dig Lucky
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fik privat |
|
|
undervisning af en rigtig dygtig dame. Hun formåede at give mig min selvtillid tilbage som rytter og overbevise mig om, at jeg havde helt styr på det. Så måske det var en idé?
...og hobitterne *♥Lisa og Kalina♥*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har selv været der... |
|
|
Jeg har også været nervøs for at ride på min hest, efter en tur ud over en pløjemark en vinter... Det var kun denne hest jeg var nervøs ved at ride på. Jeg fik en snak med en personlig coach, og han fik mig til at indse hvor latterligt ens tankegang er. Nu er der ingenting, og hesten er blevet meget mere medgørlig siden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
| Forfatter:  |
Sørine Svendsen ♥xxSørinexxb |
| Dato:  |
25-07-2007 15:43 |
|
Kender det godt, det er heldigvis væk  Jeg fik min bedste veninde til at trække mig 2-3 gange mens jeg sad på den. Jeg fik det mere og mere trygt fordi jeg fandt ud at hun ikke løb, også når hun gav slip og det var dejligt bare at ride rundt hvor man før var ræd.
Provokerende og yderst levende fisk. (Kun døde fisk flyder med strømen.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for rådene |
|
|
jeg tror jeg vil prøve at finde en som er "modig" nok til at trække mig en tur ved vejen. jeg bor i nærheden af vejle, hvis nogen har lyst til at komme og lege barnepige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bogen... |
99E |
25-07-2007 16:31 |
|
...Move Closer, Stay Longer beskriver hvordan man kommer sig over "skræk" i forb. med bl.a. heste. Den er skrevet af en Ph.D i Psykologi/Læring, som selv var bange for heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nord eller syd |
|
|
for Vejle?? Jeg har lidt samme problem  Så kunne vi da barnepige hinanden  Fra jorden har jeg ingen problemer overhovedet - men på ryggen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gtrdfrawew |
heste-piiiin |
25-07-2007 17:21 |
|
ligesom de andre: du kunne jo prøve at få en til at trække dig en lille tur
-Line skrev sin mening og smuttede vidre.. ♥Domina & Line- et team der RYKKER!♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jødjgs |
TulleFelix ♥Felix♥ |
25-07-2007 21:20 |
|
Kan problemt alt for godt.. min ellers så rolige hest som jeg har haft siden han var føl og har redet siden han var 4 begyndte lige pluselig at smide mig af med de mest sindsyge buk spring, han startede på det lige efter jeg flyttede ham.. troede det var pga nye omgivelser men han blev ved.. til sidst turer jeg ikke ride ham, kom kun op når vi skulle til undervisning hvor han smed mig af.. Min halv part havde ingen problemer til at starte med til sidst fik hun også et par bukspring. min løsning blev et par glidetøjler så jeg havde følsen af at jeg kunne kontrollere ham igen,red dog kun med dem 3 gange, så gik det fremad og de var egentligt bare mere irriterne at ride med ind til gavn. også fik jeg min halv part til at undervise mig ved siden også. Det var rart med en som også kender hesten.. Nu kan vi heldigvis ride uden problemer, der kom dog et par små bukspring i galoppen, men de er så små at det ikke gør noget.. Ved godt at glidetøjler, chambong, martingal og lignde ikke falder i god jord herinde men syntes det er en god MIDLERTIDIG løsning en gang imellem. For det er absolut ikke en rar følelse at være bange for at ride sin egen hest. håber du finder en løsning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Diana ♥Fan gogh♥ |
25-07-2007 21:23 |
|
Ta' en veninde med , som du snakker godt med ( eller som der er blevet sagt, søg en "makker" og ride tur med ) så i kan snakke om alt muligt .. så kan det være du glememr at koncentrere dig om , at du er bange ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er ærgeligt |
|
|
det er ærgeligt at jeg bor så langt væk for ellers ville jeg godt have hjulpet, det bedste du nok kan gøre det er det med at blive trukket hvor personen så til sidst bare går ved siden af uden at holde fast men du har den trykhed at han eller hun kan gribe ind hvis du bliver nervøs, og ellers måske komme ud på en meget rolig og nerve fast hest så du kan få tilliden igen. hilsen helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Jeg har aldrig prøvet det. Jeg er typen der bare springer ud i det. Jeg har gjort 4 heste trafikvante, ved hovedvej. Men jeg har en veninde der ik ville ride tur, fordi han var bange for at hesten sku springe i luften (meget varm hest) Men det gjorde den ik. Håber du finder en løsning...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak |
|
|
mange tak for alle jeres svar, det er dejligt at der er så mange der vil hjælpe, så føler man sig ikk så alene.  til karina :jeg har sendt dig en pb. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|