Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tyveri eller ej
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:57

Ja i dag mente jeg at en egoistisk,egocentrisk dum teenager skulle have en lærestreg !

Saglige kommentarer modtages gerne.

Lige lidt forhistorie :

For et par år siden havde vi her i stalden den grimme oplevelse, at der var indbrud og tyveri af nogle af mine og opstalderes rideting.

Har et par gange oplevet andre opstaldere,der har stjålet .

Så her for et par måneder siden kom der en ung teenager,der gerne ville prøve at ride et par af mine heste.hun ville gerne ride i sin egen sadel og tog derfor den og sin trense med og lagde i vores sadelrum.

Det blev så ikke sådan,at hun skulle ride her,men da hun tog herfra tog hun ikke sine ting med .

Jeg skrev flere gange til hende,om hun ikke ville hente hendes ting, men hun påstod, at hun INGEN ting havde her.

Så i dag skrev hun at hun kom efter tingene.

NEJ skrev jeg tilbage,du har ingen ting her.

Så brød helvede løs med at hun truede med alt muligt : hendes forældre,politi og alt muligt.

Ja så måtte jeg jo sige til hendes forældre, at hvis de havde en kvittering på, at tingene var hendes, så fik hun sadlen udleveret,ellers ikke.

Egentlig så havde jeg jo mest lyst til bare, at give hende en lærestreg, og så udlevere den.

Men tøsebarnet var jo stædig og hendes far flink,så selvfølgelig fik hun den.

Det der irriterer mig alt for meget er at, når man har oplevet tyveri,og folk der fupper og snyder, og så tøsen bare påstår,at hun bare kommer,ja så bliver jeg stædig.

Jeg føler at som Staldudlejer skal jeg være med til at passe på folks ting,selvom forsikringsselskaberne siger, at det er folks eget ansvar.

Jeg hader virkelig, at nogen stjæler mine eller folk, jeg kenders ting !

Hvor mange folk har I på jeres opstaldingssted,der bare kommer og påstår, at tingene er deres ?

Hvor mange er I der,har fået ting stjålet ?

Hvor mange af jer er mistænksomme overfor folk, der vil sælge brugte ting uden kvitteringer.

Jeg , for min del,er meget påpasselig med at købe brugte ting.

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Lejlighedsvis salg af Welsh cobs.Importerede dyr med fuld stambog .

Springrytter søges til Welsh cobhingst.

0
0
Svar på denne tråd

Det fattede jeg ikke en hvede af??
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:00

En pige kommer med sine ting (sadel etc.) for at ride.

Hun skal ikke ride alligevel og glemmer at tage sine ting med sig.

Du gør hende opmærksom på det - hun fornægter det.

En dag vil hun gerne hente tingene.

---

Hvor i denne ligning er tingene nu blevet dine, fordi hun ikke hentede dem i første omgang?

Hvad gik lærestregen egentlig ud på?

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:02

jeg forstår ikke hvilken lærerstreg det lige er du har givet hende... at hun skal hente sine ting første gang du ber' om det???

det var jo hendes ting og du kan da ikke nægte hende dem...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se BILLEDER på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:03

Du nvar hurtigere enn mig!

Jeg fatter heller ikke en brik?

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaeh
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:04

kan selvfølgelig godt se at hendes opførsel har været irriterende... men vil nu sige at det ikke er helt fair at du ikke vil udlevere sadlen

selvfølgelig var det dumt af pigen at sige den ikke var hendes da du spurgte, men den VAR jo hendes og hun har jo derfor ret til at få den igen.

Hvis du ville have klar besked dengang skulle du have skrevet at du lå inde med en sadel og en trense, som du mente var hendes men du kunne jo have taget fejl. Og så sige at du hvis det ikke var hendes ville tage det i brug som dit eget og betragte det som om hun havde givet afkald på det.

Vil ikke sige jeg er mistænksom overfor folk der sælger brugte ting uden kvittering. jeg har selv solgt utrolig meget af mit gamle udstyr uden kvittering selvom jeg sikkert stadig har kvitteringer liggende på det hele...

0
0
Svar på denne tråd

lærestreg
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:16

Det , der er lærestregen overfor hende og andre er :

Man kan ikke bare komme og sige,at man kommer og henter ting et sted efter lang tid UDEN kvitteringer.

Hvor skal jeg vide fra, hvilke ting hun havde med,hvor skal jeg vide fra om tingene er hendes, eller om hun tagers andre ting med derfra ?

Har I aldrig oplevet fremmede mennesker i jeres sadelrum,som bare går derfra med ting ??

Desuden så påstod hun jo,at hun ingen ting havde her,da jeg skrev til hende .

Da hun så efter nogle måneder ville hente dem,så kunne jeg jo ikke vide,om det bare var noget,hun fandt på vel !!?

Jo JEG vidste godt at sadlen og trensen var hendes,men hvad nu hvis tingene ikke var der ?

Hvad nu hvis en anden havde taget hendes ting ?

Ja når man , som mig har oplevet tyveri/indbrud,så er man mistænksom, og det synes jeg godt folk kan lære noget af.

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:20

jeg ville ALDRIG have tænkt på at tage kvittering med for at få min egen sadel og trense igen og jeg kan love dig for mit @!#$ ville komme i kog hvis nogen ikke ville give mig mine ting.

Hvorvidt hun tog mere end hvad der var hendes må du jo se når hun kommer. men både du og hende vidste at de ting var hendes så der var jo intet at rafle om.

man kan ikke forlange at folk render rundt med kvitteringer på deres rideudstyr det er sku for langt ude efter min mening.

Men jeg er muligvis også en egocentrisk teenager der trænger til en lærestreg om hvorvidt de ting jeg har betalt for er mine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår sagtens din harme ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:24

... over tyverier generelt, men ikke helt reaktionen over for pigen.

Et eller andet sted havde det været mere fair, hvis du bare havde sagt til hende, at det havde du skam solgt for længe siden, da hun benægtede ejerskabet.

Så havde hun fået en rigtig lærestreg.

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:26

Jamen nu skal I jo tænke på at det er flere måneder siden at hun har været her.

Og da jeg skrev til hende,så påstod hun jo, at hun intet havde her af udstyr.Men at det mener hun NU, at hun har.

Og jeg ser jo ikke alt det rideudstyr, som folk har !

Hvis I bare et øjeblik vil tænke på at det ikke kun er jer selv , der passer på jeres ting , kan I så ikke godt forstå ,at jeg blev mistænksom ?

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

Så må du jo indføre ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:32

... en kontrol af hvad folk medbringer af udstyr ... så hver opstalder til hver en tid kan fremvise en liste, der stemmer overens med det udstyr, de har hængende/liggende.

Har de så glemt at få listen opdateret, når de har købt noget nyt udstyr, så kan de heller ikke forlange at tage det med sig igen.

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

et eller
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:59

Et eller andet sted forstår jeg godt hvad Karina mener.

Jeg havde en pige til at ride en af mine heste for nogen år siden. Hun medbragte en dyr sadel, som hun så lod hænge i over et år efter hun sidst havde redet.

En dag mødte hun op for at hente den, men da jeg ikke var på opstaldningsstedet, ville staldejer ikke lade hende tage noget i sadelrummet. Ikke fordi hun mistænkte pigen for noget - hun var rigtig sød og de havde set hinanden flere gange tidligere - men fordi staldejer af princip ikke ville lade nogen hente noget, som hun ikke vidste hvem tilhørte.

Jeg skrev derefter en seddel og hæftede på sadlen og udpegede den for staldejer. Herefter kunne pigen komme og hente sin sadel.

Vi havde forinden haft en episode med forskelligt udstyr der forsvandt. (Men fik konfronteret synderen, som måtte aflevere tilbage, heldigvis)

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 19:11

det du beskriver er også fair nok, men den måde som graven har grebet det an' synes jeg er forkert...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se BILLEDER på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det er helt ok..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 19:34

jeg har selv haft forskellige til at ride mine hetse og ponyer. Ikke alle husker at sige fra, men udeblievr bare.

Flere telefonopkald, hvor man beder personerne om at afhente sine ting, hjælper ikke.

tilsidst var mit sadelrum, fyldt med ting som ikke var mine, men som personerne havde glemt at tage med sig.

Alle fik en besjed far mig, enten var det afhente senest i wekenden, eller så blev det smidt ud eller givet væk.

Resultat var at jeg stod med to ridehjælme, tre par ridestøvler, strigler, striglekasser og diverse ridehandsker, som blev givet væk. Ikke en eneste havde afhentet sine ting.

Jeg fatter ikek den manglende respekt for at passe på sine ting.

så ja, jeg forstår gody karina og jeg tror at den unge dame, aldrig mere glemmer at tage sine ting med sig.

Hvad nu hvis karina havde haft indbrud og tingene var stjålet, hvem stod så med et problem.

IMC.
SÅ ER DER LOPPEMARKED.
www.heste-nettet.dk/forum/9/202922/ 202922/
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 19:38
Jeg kan godt forstå at Karina og andre opstaldere bliver trætte af at lege gratis depotrum for folk som ikke kan smøle sig til at afhente hvad der er deres.

Det er vel bare at indføre en linie i den kontrakt man alligevel har på opstaldning, at hvis ens habengut ikke er hentet en måned efter man er stoppet, så ryger tingene ud.
0
0
Svar på denne tråd

udstyret
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 19:41

ja så kan hun jo lære det.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

skal du bruge en fotograf....så læs lige advarslen her

www.heste-nettet.dk/forum/6/54502/ 54502/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 20:02

forstå dig. Jeg har haft diverse rideudstyr liggende som nogle piger tog med herud for mange år siden og det er aldrig blevet afhentet. En del er formodentligt forsvundet, enten smidt ud eller lånt/brugt af andre i stalden og efter 3-4 år har jeg altså ikke de store skrupler.

Tingene har ligget her gemt væk i alle de år og hvis der mangler noget nu, så er det bare tough luck. De må hellere end gerne hente hvad der er tilbage af det, for så slipper jeg for at smide mere ud eller have mere liggende.

Jeg ved ikke hvorfor folk tror man gider have al deres ragelse liggende bare fordi man har "plads nok" så jeg kan sagtens følge dig i dine frustrationer og reaktion.

Hingsteplag (½ PRE) sælges.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

alle de ting
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 23:34

der ligger og flyder kan i bare sende til mig kan garanteret bruge det til pynt eller noget

jeg udlevere intet her hvis det ikke er afhentet efter en måned.

så må folk tage deres ting med sig

trine

smuk unghest sælges eller byttes

oldenborghoppe sælges

billeder kan mailes

skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

tre ting
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 00:21

Tak for jeres forståelse !

For mig er der 4 ting i det her :

1 : Pigen glemmer sine ting,og benægter at have tingene her selv ved påmindelse.

2 : Hun er hoven og truer med al verden .

3 : Hun har intet bevis for,at tingene er hendes og siger til mig at hun bare selv vil gå i sadelrummet ( hun vidste hvor nøglen lå )

4 : Vi har haft indbrud før også af nogle tidligere opstaldere.

Der er, som sagt flere ting i det her,men essensen for mig,og det jeg mest blev tosset over var dels,at hun var så hoven,at hun nærmest truede mig og også overhoved ikke kunne hverken huske,at hun tidligere havde benægtet, at hendes ting var her !

Men også at hun slet ikke kunne forstå,at jeg ikke bare ville lade hende selv gå ind , når jeg ikke var der.

Ja åh nej altså teenagere,deres hovenhed og også folks uansvarlighed.SUK.Jeg må sgu snart være gammel.

Hvordan andre voksne kan se det skønne i dem,det fatter jeg bare IKKE.

Mvh Graven

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var opstaldet
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 08:34

i Troldkær var der kun mig og Gitte, så hvis jeg ikek kunne finde mine ting, spurgte jeg bare Gitte hvor hun havde lagt dem..

I Vandling, kunne jeg sagtens bare lade mit skab stå ulåst uden der var nogen der tog dem..

Men i Fredericia fik jeg stortset hele tiden stjålet træktov.. Det er så træls når man ikke engang kan have et træktov til at hænge på lågen..

Der blev også stjålet longesnor og pisk..

------------------------------------ ------------------------------------ -

Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06

--

Killinger og tamrotter til salg læs mere HER

--

Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE

0
0
Svar på denne tråd

Keg ville...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 09:35

Jeg ville nok ikke kunne lade være med at tænke - gad vide om hun havde stjålet den sadel et sted, og så lod den hænge hos en anden for at kunne sælge den igen senere når den var glemt hos rette ejermand.

Under alle omstændigheder, så var det jo i teorien hendes, også selvom hun fornægtede det i starten.

Dengang gården hvor min hest står skiftede ejere, blev der også ryddet op, og alt hvad der ikke havde en ejermand på det tidspunkt fik lov at ligge en uge, og det der var tilbage røg ud. Og der var rigtig mange ting - folk der havde stået med hest der som bare havde ladet tingene ligge, flere af tingene var brugbare og dyre ting..

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider