Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dessert tråd! ;)
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 14:55

Som efterfølger på de mange gode aftensmadstråde, synes jeg vi skulle have os en lille dessert tråd...

Jeg har lavet jordbær med fløde (mmm det kan man da ikke blive træt af?), frygtskål med flere slags melon/banan/pære/jordbær og med vanilie creme, og for noget tid siden lavede jeg den LÆKRESTE dessert tærte med sukkerjordbær, banan, melon, kagecreme og groft revet chokolade...

Men hvad skal jeg finde på i dag? Ikke is eller pangekager!... ;)

Mvh Bonnie

*Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did*

Gratis fotografering tilbydes: www.bjfoto.ridesiden.dk MODELLER SØGES!

Errare humanum est - men der må sgu være grænser!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er i gang...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 15:09

... med at lave en ribstærte som jeg vil have med på arbejde i morgen - og en mini-ribstærte som jeg vil æde selv i dag.

Hmm - pandekager - det er længe siden jeg har fået det, og nu har jeg jo en rigdom af ribs og solbærmarmelade - så jeg kunne godt bruge pandekager lige nu - med vanilieis og ribssyltetøj!

men det må hellere vente - nu er jeg jo i gang med tærten!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Hindbærkage
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 15:09

Jeg har med succes serveret denne kage som dessert: Hindbærkage med mandler og honning. Der behøver ikke at blive serveret noget til den.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 15:42
Jeg EKSLER dessert... men jeg må syge Bonnie, jeg tror ikke jeg vil smage din FRYGTSKÅL

Michelle

HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.

Gallakjole sælges

Jack søger part...

0
0
Svar på denne tråd

mums dessert
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 20:55

Prøv denne her, meget nemme dessert, og altid en vinder..

Læg frosne hindbær til at tø op i køleskab...de skal ikke tø HELT op...

Pisk fløde til skum (ca.3/4-1/2 l), bland det med 3/4-1/2 l.cremefraiche, samt vanillesukker til det har en dejlig syrlig/sød smag...

Knus 7-10 makroner i en skål...

Hæld cremeblandingen over --> tag ca. 1-2 håndfulde iskolde hindbær(næsten tøet op) og læg ovenover --> drys med flormelis

MUMS...

0
0
Svar på denne tråd

dessert
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 21:00

en fragillité med mokka eller chokolade...det er godt.

manden er vild med citronformage.

ellers er jeg til alt der inkludere chokolade...fx chokolademarkroner med hvid chokoladecreme.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

skal du bruge en fotograf....så læs lige advarslen her

www.heste-nettet.dk/forum/6/54502/ 54502/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Frygtskål?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 21:02

Hvilke ingredienser er der i sådan en frygtskål, Bonnie?

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal have
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 21:04

chokolade mousse med friske hindbær lige om lidt-da jeg har fået så mange gode æg fra min veninde og har hindbær i haven.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Kun en tåbe frygter ikke ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 21:10

... den berygtede FRYGTSKÅL

Det er næsten en lige så god skrivefejl, som dengang KÆLETASKEN gjorde sit indtog på HN

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Vil det sige...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 21:12

at man kan få en kæletaske til opbevaring af hjemmelavet frygtskål? Ih, hvor skønt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 08:13

Aaaarj I er duuumme!

Næ, I skulle bare vide hvad der kommer i sådan én! Kan godt af sløre at man er lige til den lukkede efter at have tømt sådan en ned i mørket - man bliver dybt paranoia! :D

Men BORTSET fra dét ( ) så lyder det som nogle gode desserter I har skrevet.

Jeg lavede så en tærte i går, som den jeg har beskrevet. Den var ikke specielt farlig - men fy for pokker, den ligger som cement i maven! Meeen den smager bare suuuper godt! ;)

Mvh Bonnie

*Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did*

Gratis fotografering tilbydes: www.bjfoto.ridesiden.dk MODELLER SØGES!

Errare humanum est - men der må sgu være grænser!

0
0
Svar på denne tråd

Ribstærte...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 08:21

... kan anbefales :-)

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

hthtshhh
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 08:44

Vi plejer at købe en gourmet chokoladekage udover det sædvanlige købt i Farum Hovedgade. De har vundet præmier for dem flere gange så vidt jeg husker og den er MEGET populær.

Det kan slet ikke beskrives, men folk er helt vilde når de får den serveret. Og så mætter den, så man kan ikke tyre en hel en ned sådan lige...

Den er overdrysset med kraftig kakaopulver og består af 'forskellige' lag, der er blandt andet en form for mousse i.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
-Og det går stærkt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

ribstærte
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 09:51

Kan du ikke lige komme med opskriften på den ribstærte. Tænker lidt at ribsene vel kan skiftes ud? Jeg har nogle hindbær jeg gerne ville bruge til dessert, men jeg kan ikke lige gennemskuet fyldet der skal ud over hindbærene.

En nem dessert/lagkage:

Tre lagkagebunde.

En pose rutebiler (de der sukker nogle)

Fløde

Jordbær (eller anden frugt)

Knus rutebilerne godt og grundigt. Pisk fløden og vend en god del af det i de knuste rutebiler. vil tro man skal bruge 3 dl fløde ca, men bland i som du selv synes.

Nederste lag plejer jeg at lave med rutebilfløde, næste lag med lidt rutebilfløde og jordbær. På toppen skal der så aml. pisketfløde og jordbær. Man kan evt. udelade noget af fløden og kun putte på siderne.

Alle former for frugter med f.eks. marengs og is eller vanilie creme

Prøv nogle af de eksotiske frugter som mange, passionsfrugter, figner, ananaskirsebær o.s..v

Marengsene kan jeg ikke lige huske opskriften på, men er det mon ikke bare nogle pastauriserede æggehvider og noget sukker. Piskes stiv og vendes reven chokolade i. Eller små chokoladestykker. I ovnen 15 min? og uden at åbne ovnen. Tror der kan findes en præcis opskrift på nettet et sted.

På eventyr i Newcastle

www.grambow-online.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja- opskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 09:53

på ribs tærte ville være meget velkommen her oxo.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Opskriften...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 10:09

... på ribstærten er her.

Jeg vil dog sige at den dej der nævnes er enormt usamarbejdsvillig - jeg kunne ikke rulle den ud, og den var ikke bedre end min normale tærtedej - så den laver jeg næste gang.

Jeg var lidt i tvivl om hvad de mente med "brown sugar" - så jeg brugte halv normalt sukker og halvt brun farin - det blev SÅ godt!

Den næste tærte jeg laver bliver som sagt med helt almindelig sød tærtedej - men med præcis samme fyld.

Jeg kunne dog måske godt engang finde på at lave et forsøg hvor der kom lidt revet marcipan under ribsene - det tror jeg ville være fint.

Den vil være fin med noget flødeskum til - eller lun og med vanilieis! Ribsene er syrlige i sig selv, så jeg tror ikke at det vil passe med creme fraiche

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

ondskabsfuld tråd
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 10:47

når man nu prøver at være på skrump...

jeg vil dog alligevel bidrage med en hurtig og god dessert, som jeg fandt på nettet og afprøvede igår, da HN for engangs skyld svigtede med ideer(sidder og gumler på resterne nu.Uhmmm)

Altså:

Nektarin med smuldrelåg

ca 600 gr nektariner udstenes og skæres i både, der lægges i et ildfastfad med lidt høje sider.

Dejen:

150 gr. mel,

150 gr. smør,

3 spsk sukker gerne farin og

50 gr smuttede fint hakkede mandler

hakkes sammen med en kniv til en lidt blød smuldredej og fordeles oves nektarinerne

sættes i en 200 gr. varm ovn og bages ca. 30 minutter eller til låget er godt gyldent og sprødt.

Serveres lun med flødeskum, creme fraiche eller is til.

(tror, at en smule kanel eller kardemomme vil gøre undreværker i dejen.)

Den smager også godt kold...( tror ikke det sidste lille stykke overlever til manden kommer hjem, der kan jo fare en i mig he he)

Velbekomme

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 11:04

Lisbeth, man kan købe noget der hedder brun sukker. Det er ikke farin eller lign, men brun sukker :)

Jeg plejer at lave en stor nøddebund og laver en god chokolade/nougat creme og smørre ovenpå, og så i køleskabet med den lidt, så smager den himmels. Man kan servere is og frisk frugt til hvis den bliver lidt for klam.

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

tark...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 11:11

for opskriften.

Men brown sugar tror jeg er noget engelsk noget som vi ikke har i DK.

Ligesom de ikke har vaniliesukker i England. Nøj det er svært at lave mad efter danske opskrifter.

På eventyr i Newcastle

www.grambow-online.dk

0
0
Svar på denne tråd

Brun sukker??
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 11:11

Det kender jeg ikke lige - jeg tænkte først på rørsukker, men det havde jeg ikke, så jeg blandede farin og normalt sukker - og resultatet blev fint :-)

Men jeg må da kigge efter brun sukker når jeg kommer på indkøb i aften.

Ud over farven hvad er så forskellen på brubn sukker og normalt sukker?

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

brown sugar
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 11:25

Her er den engelske udgave af brown sugar, ved ikke om man kan finde noget der ligner i dk

www.sainsburystoyou.com/webconnect/ frameset/navigation_frame.jsp tror nok det skulle virker ellers kan man søge i højre øverste hjørne :)

På eventyr i Newcastle

www.grambow-online.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som om ...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 11:27

... der er tale om rørsukker.

Det kunne jeg også forestille mig ville være fint i kagen - men som sagt virkede det fint med en kombination af hvid sukker og brun farin :-)

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Farin,
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 12:40

også kendt som lyst eller mørkt puddersukker i Danmark, er fremstillet af sirup fra sukkerrør og blandet op med alm dansk sukker, det hørte jeg for nyligt i Mick Shcarks hejmmeservice på DK2, der er nok et link til udsendelsen på dr.dk, hvor han besøger en sukkerfabrik i DK.

Håber det hjalp til opklaringen.

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider