Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mishandlet hundehvalp
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 08:24

Hvad er det lige der sker... Læste lige i ekstra bladet fra igår at den stakkels hundehvalp som i sidste uge fik kuperet sine øre af, af en mindre rask person, skal sendes tilbage til sin ejer...??? Personen er åbenbart varetægts fængslet og hunden skal anbringes hos noget familie, men det er da forkasteligt...

Sådan en syg person burde fratages retten til at holde dyr... Sådan noget gør mig bare SÅ arrig...

Hej fra Anette...

Nu lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...

0
0
Svar på denne tråd

Zenta2
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 08:36

Er fuldstændig enig med dig.

Jeg hørte det også i radioen i går. Og blev bare så tosset.

Tosset over at den skal tilbage til sådan en idiot, hvad blir det næste han finder på?

Tosset over at man ingenting kan gøre. Hvor ville jeg dog gerne gi den et trygt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Nemlig...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 09:08
Det er dybt tragisk at man ikke kan gøre noget... Jeg ville også ønske at jeg kunne tage den til mig, men desværre, sådan virker verden ikke...

Hej fra Anette...

Nu lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...

0
0
Svar på denne tråd

Man undres.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:02

Man undres over at heste SKAL have næsten 3 m. til loftet når

slagtekyllinger ikke kan gå på sine ben.

Slagtesvin får skuldersår og dør i transporten til slagteriet

En person der har mishandlet sine dyr groft, ikke frakendes retten til at holde dyr

0
0
Svar på denne tråd

Nemlig...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:04
Fatter ikke at politiets jurister har besluttet at denne søde hvalp skal tilbage til sin frygtelige ejer... De må sgu da ha misforstået et eller andet... Det gør man bare ikke... Stakkels lille hund...

Hej fra Anette...

-Lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...-

~ Consul - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd

Lov er jo lov
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:18

og der findes intet i loven der kan stoppe at hundebassen kan komme tilbage til sin ejer før der er afsagt dom...

Derfor er det vigtigt at presse gør opmærksom på problemet, så der kan komme noget lovgivning på området- hvis alle der skulle udøve krontrol af loven "bare" tog deres egen beslutning ville det være et korrupt samfund vi levede i.

At en lille hundebasse så kommer i klemme er beklageligt( man kan sige at den jo nu er i orden efter dyrlæge behandling, og han finder vel næppe på at skære mere af øre, han er jo også i fængsel).

Så jeg finder det ok at loven overholdes og den kommer tilbage, og håber at vores politiker gør noget på lovgivnings området efter denne sag.

Det jeg tænker mest på i denne sammehæng er de børn der har oplevet dette- hvor må det være skræmmende for små børn at se deres far eller havd han nu er til dem skære øre af deres hvalp og se/hører den lide i et døgn- der bor jo fem børn samme med ham og hans gravide kone i en lejlighed.

Det syntes jeg måske er mere skræmmende end at de sender hunden tilbage.

Og burde være nok til at komunnen går og ind og kikker på hvad der ellers foregår i det lille hjem.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider