Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kogt hummer... kan de grilles?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 19:58

ja, jeg elsker god mad men jeg er en rigtig klovn i et køkken hvorfor det derfor ALTID er min kære kæreste der står for at lave mad.. jeg kunne dog godt tænke mig at overraske ham... jeg vil derfor spørge om man kan grille kogte hummere? -og hvad får man i såfald til når de er grillet??? salat, fluts???

håber nogen kan hjælpe... - her i huset er skalddyr et stort hit og da champangne også er en yndlings ting herhjemme så synes jeg hummer kunne være godt at forsøge med!

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se BILLEDER på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:41
Hmmm... tror altså ikke man kan grille en hummer, de skal jo koges og da skallen er tyk tror jeg ikke man ville få noget ud af at grille dem... Ellers er et stort fad fruits de mare på salat altid et hit til skaldyrselskere, og det ser virkelig godt ud!! Og med champagne som du siger - a så er der bare ikke et øje tørt

Hilsen Laila

Den stolte ejer af Picasso og Kyrre

0
0
Svar på denne tråd

Grillet hummer
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:55

Her er en opskrift, sakset fra alletiderskogebog.dk:

Grillet hummer

Ingredienser:

500 g. hummer per person

smør

lidt hvidløg

lidt hakket persille

lidt havsalt

Servering:

Fintsnittet salat

lime i både eller skiver

Lav først en hvidløgssmør med persille og havsalt.

Dræb hummerne ved at stikke kniven i hoved og flække dem på langs mod halen. Du skal halvere hummerne i to ligeså store sider. Rens dem ved at fjerne mavesækken og tarmen (den sorte strimmel der går fra hoved til halen).

Dæk hver halve hummer med hvidløgssmør og sæt under grillen. Hvis vejret er til det, kan du også grille dem i din havegrill, men så starter du med at grille dem på kødsiden og kommer først smørret på når du vender dem.

Server dem på fintsnittet salat og giv lime, ristet brød og lidt ali-oli til.

(Hvis hummeren allerede er kogt, behøver du jo altså ikke slå den ihjel først...)

Kh

Maria

Dressurunderviser søges på Stevns!

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

0
0
Svar på denne tråd

grillet hummer
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 22:04

Man kan sagtens grille en hummer - og det smager GODT.

Eneste "men" er, at den skal være rå, når den grilles - jeg har i hvertfald aldrig prøvet at grille en kogt hummer og tror ikke det bliver et hit? (der er et eller andet med gen-opvarmede skaldyr: kødet bliver altså lettere gummiagtigt!)

Men altså: man køber hummeren hos fiskehandleren og får ham til at aflive kræet (eller hvis man er hardcore gør man det selv: Stik en skarp og spids kniv ned lige bag hovedet - der er en revne i skallen)

Flæk derefter hummeren på langs og fjern mave/tarm: den sorte "streg".

Grill hummeren ved rask varme - med kødsiden nedaf først - kun i 30-40 sekunder.

Vend den derefter og grill videre i 6-8 minutter.

Læg til sidst en klat (krydder)smør eller tre på hummerkøddet.

Citronsmør er fremragende - det er dildsmør osse. Eller smør med chili og appelsin.

Grill endnu et minut eller så, til smørret så småt begynder at smelte.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider