Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Husker dyr deres børn?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 15:40

Kom til at tænke over om dyr mon husker deres afkom? Husker en hoppe dens føl efter 1 år eller 10 eller 20..

Husker dyr generelt sådan noget?

Er der forsket i det?

Har I selv været ude for at jeres dyr genkender deres børn..

= = = = = = = = = = =
"..Hvis du ikke spørger, bliver du ikke klogere.."
= = = = = = = = = = =
0
0
Svar på denne tråd

JA selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 15:46

JA dyr husker deres børn :D

Både heste hunde og katte :)

Fik engang hvalpe på min gamle hund (cocker), og efter 6 år kunne de stadig kende hinanden <33

Det var så sødt :)

"hvalpen" kunne ikke være sammen med andre hunde, og hans ejere havde slet ikke trænet med ham :(

Så de sagde at vi kunne få ham tilbage ellers ville de aflive ham :(

Jeg var bange for hvad han ville sige til sin mor, men det var bare SÅ tydligt at de kunne huske hinanden <33

Line

0
0
Svar på denne tråd

Bestemt...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 17:37

Jeg har aldrig set min hoppe stå at nusse med andre end hendes afkom...

Selvom de ikke har været væk ret længe fra hinanden som du nævner bliver hun glad for at se ham. Og de står og nusser hver gang de hilser på hinanden...

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 17:41

Ja, det tror jeg bestemt ogsä de gör...

De glemmer heller aldrig at opdrage dem har jeg erfaret idag :P Burberry fik et ordentligt haps af sin mor Babett da han gik forbi idag og svingede en hale i hovedet pä hende :P

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 19:15

Hmm, det er da egentlig lidt trist, at man så skiller dem ad Selvfølgelig en nødvendighed, men overvej det lige? Men nu er jeg også lidt sart med den slags

Kh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er jeg helt sikker på
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 19:51

at de gør og jeg baserer min viden på hunde samt på min egen hingst, der genkendte (!?) hans søn da han kom i november som 6 mdr. gammel.

Aner ikke på hvad og hvordan - synes bare Jack kunne genkende Jackpot :-)

Mvh Gitte
Mor til Tera 2½ år +1

Ejer af Jack D. smuk broget hingst og Balder en skøn nordbakke
*

Baroksaddel sælges (ikke min)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg nægter
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 20:24

at tro på, at dyr kan genkende hinanden - alt efter hvor lang tid der går selvfølgelig.

Vi andre ville jo heller ikke kunne genkende vores "afkom", hvis vi blev skilt ad efter nogle måneder og mødte hinanden på gaden 10 år efter.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 20:52
Fabi og hans mor genkender altid hinanden selvom der går lang tid imellem at de ser hinanden!

Knuz fra

Hende med den gyldne skønhed

GOLDEN FABIA!

En hest galoperer med lungerne, den kæmper med hjertet og vinder pga sin karakter!!!

http://www.123hjemmeside.dk/Fabia

0
0
Svar på denne tråd

Heste kender deres børn
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 21:02
Ja det gør de i hvert fald. Jeg ved ikke om der er forsket i det, men det var i hvert fald tydeligt da jeg hentede vores gamle hoppe hjem og hun mødte sin datter for første gang efter 8 års adskillelse. De kendte hinanden! Det var rigtig sødt.
Ligesådan med gamle venner, der mødes igen. De kender udmærket hinanden igen selv efter mange år.
Mvh Signe

Stutteri Engbakke opdrætter varmblodsheste i handy format og med SUPER temperament.

Gotlandsruss, hvad ellers?!

Engbakkes Gotlandsruss

RUSS - det rimer på PLUS (og IKKE på mus)

0
0
Svar på denne tråd

Dyr har udmærkede sanser
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 21:25
En af dem er lugtesansen, som ligger i en af de udviklingshistorisk set ældste dele af hjernen. Det er derfor, vi har så svært ved at sætte ord på dufte- eller farver- vi kan let skelne en zingillion nuancer af grøn, men vi mangler ord!

Jeg ved ikke om, dyr genkender afkom, men det jeg har oplevet, får mig ikke til at tvivle. Min gamle tæve kendte omgående sin søn.
Jeg tror, det er duften, de fleste pattedyr har en langt bedre lugtesans end vi!

Det er vi tilbøjelige til at glemme...

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Føl husker
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 21:59

altid deres mor-hopper husker ikke altid deres føl...

Heste der ej har set hinanden i lang tid husker hinanden hvis de var gode venner. Så er slægt skab lige meget.

Det er sådan lige min erfaring.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider