Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

IC kåring d.28.julí
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 13:20

Puha, jeg har hjerteflimmer, begyndende ondt i maven og en puls som er ud over det normale.

Min dejlige lille Ryan er tjuhej blevet meldt til Irish Cob kåring d.28. juli i nærheden af Holstebro.

Det var jo slet ikke planen, faktisk havde jeg taget en beslutning om at han til efteråret skulle kastreres. Min situation taget i betraktning.

Men så ringede Kit her til morgen. Kit er Ryans opdrætter.

Hun ville da lige høre hvordan det stod til, og fortælle at Ryans mor er blevet STER, og at hans lillebror har scoret rigtig flotte karaktere til en kåring fornylig.

Hmmm

Prøv lige at forstille jer Kits reaktion da hun fik nys om mine planer for skønne Ryan .

Jeg tror at hun nærmest fik den sunde ærøske havluft galt i halsen, og jeg kunne høre panikken i hendes stemme.

I løbet af no time havde hun overbevist mig om at jeg da sagtens kunne stille i Holstebro med drengen .

Puha. Jeg skulle pakke alt mit indbo ned i næste uge, nu skal jeg pludselig til at træne med Ryan.

Niecen og jeg har fået hentet ham hjem fra græs her til formiddag, og han ser jo helt forkert ud. Han er helt solafbleget i pelsen og manen samt pandelok. Og hans opdragelse har ligesom stået stille efter at han kom på græs. Så nu er det bare at komme igang.

Jeg har gummiben og selvtilliden svigter totalt, ved tanken om at skulle mønstre ham foran et dommerpanel.

Er der flere HN-ere der skal derned ?

Med bævrende hilsner fra Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:10

Jeg bor i nærheden af, hvor der skal være kåring, Søvad.

Det stod i den lokale avis.

Det er da flot at det bliver stablet på benene, her i Vestjylland.

Kommer måske og kigger den dag, det bør man da, når man bor så tæt på. Det kunne da være spændende at se hvordan sådan en kåring spænder an.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

eje altså
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:11

jeg mente SØRVAD.

hmm...Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Tilskuer var også min plan
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:57

Det var ligesom også min oprindelig plan at køre der ned bare for at se på, for jeg har aldrig nogensinde, været til en kåring, så jeg har ingen ide om hvad der venter mig.

Men jeg talte med en af arrangørerne tidligere idag, og hun prøvede efter bedste evne at berolige mig. Hun mente at det såmen nok skulle gå. Faktisk var hun super venlig og forstående over for hysteriske mig.

Stadigvæk let rystende hilsner fra Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

ja man kan
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 18:04

godt være lidt nervøs sådan en dag.

Sådan havde jeg det lidt sidste lørdag, da min hoppe blev kåret.

Så jeg kan godt følge dig. Jeg håber du får hjælp til det, da det er jo vigtigt han bliver vidst godt frem. Jeg er sikker på du nok skal få noget hjælp til hvordan du kan gøre det.

Mvh. Lotte

www.staldmiller.dk - Dygtig rytter søges til ridning af unghest, skal have erfaring med ungheste. Kontakt os venligst via vor hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så får jeg jo
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 18:20

Ryan at se da jeg kommer derop med Kit. Hun har jo en af Riains "koner" med til kåringen. Hende må jeg jo heppe på.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
Nu med kåret hingst 2 x fløj
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 18:34

at der kommer nogen HN´er.

Helle: jeg forstår det sådan at du kommer uden hest!

tænkte at du jo må have nogle super gode råd , for det gik jo rigtig godt for den unge Riain tidligere på året.

vi ses jo så, lige om snart.

hilsen Gitte

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Træning, træning og atter
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 18:41

træning. Både i at stå stille og i at løbe ved siden.

Han er jo heldigvis (for dig) sort så du skal bare vaske ham godt og sokkerne ekstra godt. Jeg kommer selv kartoffelmel i når hovskægget er vådt. Og efterfølgende kommer jeg kridt i. Så plejer hovskægget at være flot.

Hilsen Helle

så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

Tak til Helle
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 22:08

Jeg har aldrig haft vasket Ryan før, så der venter os mange nye udfordringer de næste 10 dage.

Jagten på en smed som kan komme med kort varsel er også gået ind. For Ryans hove er noget flossede at se på, og det kan vi jo ikke tage i byen med.

Puha godt jeg er hjeme på barsel så jeg har tiden til det.

Er der virkelig ikke flere HN´er der skal til kåring ???

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 22:14

gitte, det skal nu nok gå , det var meningen vi ville havde haft dagda med , men vi har ikke kunnet få bekræftiget vores medlemskab hverken til echa eller ics.nl sådan noget irreterrere mig grusomt der udover er der lavet en ny irish cob forening med formand og det hele , men der har ikke været kaldt ind til stiftende general forsamling og sådan noget kan jeg slet ikke forstå og det er nok til at vi så trækker føleren til os igen, desværre for vi ville virkelig gerne at han får en eu godkendelse og en godkendelse til irish cob hopperne , men så må vi søge andre vejne og har bestemt os for at lige se hvad fremtiden bringer og håbe på at den bringer nst til dk.

men du skal da havde et pøj pøj med på vejen

MVH.Berit

De Dagda står til rådighed for bedækning se mere på

WWW.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

IC kåring
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 22:43

Held og lykke Gitte, vi glæder os til at se billeder

Mange glade hilsner fra Kaja

Ulvebakgaard's Tinkere

v/ Kaja & Per Beer

www.Ulvebakgaard.hestesider.dk

*Tinker hoppeføl sælges*

#HESTE PIGE SØGES#

*HMS kursus med tinkere på Ulvebakgaard*

NYT KURSUS I SEPT."Lange l

0
0
Svar på denne tråd

rolig nu Gitte
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 08:55

Hej Gitte

Jeg glæder mig da helt vildt til at se både dig og Ryan igen.

Når vi har set hvordan programmet kommer til at se ud, må vi finde ud af noget med en der kan løbe med Ryan.

Til Berit : Jeg har som du ved fuld forståelse for din beslutning, men vi her på Ærø har den mening at det man inderst inde syntes er det rigtige må man KÆMPE for bliver i orden. Og der har vi fået kam til vores hår ;-)

Glæder mig da til at vise min smukke Nydals Eileen frem til kåringen, og håber selvfølgelig hun falder i dommernes smag, men man kan jo aldrig vide ;-(

Mange hilsner

Kit Foged

Romany Stable

Romany Stable - seriøst opdræt af Irish Cob (sigøjner heste) www.sitecenter.dk/romany
0
0
Svar på denne tråd

Update
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 19:19

Vi er i fuld gang med at træne, og det går strygende. Ryan er så utrolig dejlig at arbejde med. Han løber når han skal, stopper når han skal osv.

Jeg har også trukket ham hen foran en fold med fremmede heste som kom nysgerrigt drønende, og Ryan var eksemplarisk og lydig ved min side.

Idag lavede vi så en prøvevask, boing, av mit øje. Jeg kom lige i vejen for et forben, så nu har jeg et monster sæbeøje.

Men det endte godt, med en hest som stod mussestille, selv om at vandet løb ned over ham. Så vi er klar til det helt store bad på fredag.

nu er vi kommet os over chokket og glæder os rigtig meget.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Så bliver det
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 19:25

jo spændende at se ham. Både nyvasket og i træning.

Dit sæbeøje må vi vel så have lov til at grine lidt af?

Hilsen Helle

så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

Ingen grund til panik
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 14:41

Det skal du såmænd sagtens klare. Jeg kommer og kigger men hesten må blive hjemme da han er halt.

Du skal bare kigge på hvad de første hesteejere gør i ringen så skal du sagtens finde ud af det.

Held og lykke til.

Anya

0
0
Svar på denne tråd

Puha, sig nærmer tiden
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 22:57

Lørdag morgen kl 6 skal vi køre hjemmefra, så imorgen er det sidste dag til at fin pudse detaljerne.

Smeden var der onsdag aften, så nu har Ryan de fineste fusser.

Smeden roste min lille dreng for at være meget flink, og for at have fine ben med hove som var slidt ens, dvs ingen skæve ben her.

Idag fik jeg filtret hele hans man og pandelok ud, nøj et arbejde, men han fandt sig tålmodigt idet.

Som belønning gik vi en frisk tur bagefter, med min niece, på ryggen af en krudtet shetter, som selskab.

Hele denne uge har min søde lille dreng gjort alle mine bkymringer til skamme. Han har ikke været andet end samarbejdsvillig. Så selvfølgelig kommer det til at gå godt på lørdag.

Og uanset hvad, så tager jeg hjem med den dejligste hest af dem alle

Nat nat fra Gitte og Ryan

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 21:34

Kørte på ferie morgenen efter at vi var til kåring, så derfor kommer der først nyt nu .

Jeg fik vasket Ryan fredag aften, og han blev puttet i boks for natten.

Lørdag morgen kl 6 kørte vi afsted, efter en problemfri læsning.

Ryan stod pænt hele den lange vej til Sørvad. Kl ca 9.15 var vi fremme og fik smuksakken puttet i sin boks.

Alt kørte på skinner og min lille dreng var bare så sød.

Da jeg har problemer med at løbe pga et dårligt bækken, fik jeg hjælp af en ung sød pige. Hun klarede det flot, han løb smukt ved hendes side, og jeg stod og var ved at hyle af stolthed, for jeg var bare så stolt af min smukke hest . Han havde lidt svært ved at stå stille da han skulle bedømmes, og desværre havde jeg ikke lige været opmærksom på at han skulle trænes i at vise bisser, UPS . Så blev jeg så meget klogere.

Ryan mente åbenbart at han i den grad trængte til at rulle sig, så hans handler havde et være hyr med at holde ham oprejst, han havde ellers slået støtte benet ud, men det var ikke nok . Så i et uopmærksomt øjeblik så han sit snit til at smide sig, men alle råbte så højt, at både hest og handler blev forskrækkede, så han kom hurtigt på benene igen.

Det hele endte med et væld af ni-taller, (lige på nær 2x8 for hoved og hals). Hvilket jeg fik at vide var ganske flot ( 10 er det højeste) da han er hingst og derfor bedømmes noget hårde end hopper og vallakker.

Vi havde en rigtig dejlig dag og var godt trætte da vi kom hjem igen kl 22.

Jeg kan henvise til www.irishcob.dk under kåringer hvis man vil se resultater og billeder.

Tak til alle for hjælpen.

Stolte hilsner fra Gitte ( som stadig har den smukkeste af dem alle)

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Tilllykke Gitte
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 10:22

det gik jo rigtig flot og han var så fin

Hilsen Helle

så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

tillykke Gitte
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 10:43

det var flot.

jeg har lige et spørgsmål, i det at han er så ung så skal han vel fremstilles igen for at få avls godkendelse når han bliver så gammel ?

MVH.Berit

WWW.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan svare for Gitte
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 10:56

Jo selvfølgelig skal han det.

Hilsen Helle

så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

Hej Helle og Berit
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 14:21

Jo vi skal da selvfølgelig afsted igen, også før han bliver 3, bare for oplevelsen, og træningens skyld.(altså min træning )

Der er jo heller ingen der ved hvad han udvikler sig til endnu. Han er jo bare en forgroet baby på snart 1½ år.

Jeg kan jo grine lidt af min egen uvidenhed, så da jeg til Kit(Ryans avler) sagde at Ryan er kraftig og en tung hest , ja så blev jeg klogere. Han er en let type lige som sin far Kevin, kunne Kit fortælle mig.

Men enden på hele dette halløj blev jo, at Kit har overtalt mig til at vente lidt endnu med at kastrere min dreng. Belutningen var ellers taget, da min nye livssituation, som enlig mor til 3 børn og uden gård, ligesom ikke gav optimale forhold for hingstehold. Så nu melder et nyt problem sig, opstaldning af en hingst . Han kan desværre ikke være hos min søster som hingst, og min tid og pengepung er knap.

PS. Hvis der er nogen som ved hvor man kan få en hingsteplag opstaldet, gerne med legekammerater på samme alder og gerne løsdrift, så giv mig endelig besked via mobil, eller PB her på nettet.

Med venlig hilsen Gitte som takker for lykønskningerne

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 15:02

Åh, så sød han var . Han fik mig til at tænke på min gamle plag, han havde også den der udstråling !

Jeg glæder mig til at følge ham, for jeg er ret sikker på, at han bliver en lækker lækker hest, når han engang bliver færdig med udviklingen. Han er nu også lækker som han er .

Jeg tog nogle billeder af ham, dem vil jeg gerne sende dig, men jeg mangler din emailadresse så. Jeg gider ikke lægge dem ind her , det er så omstændigt .

Held og lykke med dit hingsteprojekt.

Venligst

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak Tanja
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 17:35

for de søde ord, jeg er selv meget spændt på at følge hans opvækst. Og jeg kan næsten ikke holde ud at vente på at han er rideklar.

Har allerede lovet min niece at når han er blevet fem år så skal vi ride 25 km i Dronninglund ( distance) .

Jeg er så facineret af alle de smukke heste man kan finde inde for irish cob, og min overgår jo klart dem alle .

Og ja jeg vil selvfølgelig meget gerne se billeder af vidunderet, så du får lige en PB.

Glade hilsner fra Gitte (som idag leger gartner)

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Gitte ang opstaldning
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 18:35

prøv at høre camilla p ad hun kan findes her inde ellers har hun hendes hjemmeside www.stald-noerregaard.dk hun mangler vist en lege kammerat til hende hingste plag duncan, hun har gode forhold og løsdrift.

MVH.Berit

WWW.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider