Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et svært salg!
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:30
For 3½ år siden købte jeg den smukkeste lille pony. Hun var sur, uden meget tillid til mennesker, måske/måske ikke redet og lidt svær at komme til. Hun var ejet af en gammel mand og gik på en fold ved et forsamlingshus, hvor børn ind imellem havde kastet sten efter hende.

Efter ca 14 dage kunne jeg lade hende stå uden grime i boxen. Efter ca ½ år kom hun "frivilligt" hen til mig på folden. Det viste sig, at hun var redet. Ikke godt redet men helt vant til sadel, trense og rytter.

Den pige, som på daværende tidspunkt kom og red, mistede interessen efter ca ½ år. Så for ca 1½ år siden, måtte jeg se i øjnene, at Magic gik her og "spildte tiden". Hun er en pony, som har bedst af at være i hænder hver dag. Og mere end bare at blive trukket frem og tilbage fra fold hver dag. Og da jeg havde fået baby (og havde 4 andre heste) og derfor ikke havde meget tid, besluttede jeg mig for at sælge hende.

Jeg havde nogle stykker ude at se hende men hverken de eller jeg syntes, at det var det helt rigtige. Så da der havde været 3 familier, besluttede jeg, at det magtede jeg ikke. Salgsannoncen blev pillet af og Magic var ikke mere til salg.

Jeg fandt en rigtig sød pige som begyndte at ride hende. De havde et super dejligt år men pludselig var Saras ben blevet for lange. Hun fik en anden pony at ride men tog sig stadig lidt af Magic.

For ca 1½ måned siden besluttede jeg så (igen) at sælge Magic. Jeg gik rundt om mig selv og tænkte frem og tilbage i en måned, før jeg satte hende til salg.

Den første familie, som ringede, lød rigtig god! Men de skulle lige på ferie først. den næste familie som ringede, havde en lidt forsigtig pige, som måske kunne blive kyst af en sur hest. (Som dog kun lægger ørerne tilbage men hverken slår eller bider) Den tredie familie lød rigtig god og ville komme fra Jylland næste dag.

Og de var bare så søde!! En fantastisk dejlig familie med et par super søde og velafbalancerede piger. Og de besluttede sig på stedet om, at Magic lige var ponyen for dem.

Det var i søndags og igår onsdag hentede de hende så. Faktisk er jeg rigtig glad for, at det gik så stærkt for havde der været 3-4-5 familier og se hende, var jeg nok endt med at "trække i land" igen.

Det var rigtig hårdt igår, da Magic blev læsset og de kørte med hende. Jeg tudede og tudede og får da også tårer i øjnene nu, hvor jeg skriver dette. Det er mærkeligt, at "den lille gule" ikke mere går på folden.

Men jeg er bare så glad for, at det blev lige netop den familie, som Magic skal flytte hjem til. Magic og datteren passer bare lige perfekt sammen! Og der er en lillesøster, som måske vil arve Magic, og på den måde kan hun jo blive i familien i mange år.

Det gør sådan et salg lidt nemmere!!!

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev.

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

skrift over
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:40

årh hvor dejligt at hun fik et dejligt nyt hjem! Synes desuden det var rigtig flot af dig i første omgang at købe hende! Og det har været en lang kamp med hende. Men dejligt at historien fik en lykkelig udgang.

Det er altid svært at sælge sine heste/ponyer, selv når man ved det er det bedste for dem. det er også rigtig rart for dig at vide at der er en lillesøster som vil arve hende - så hun ikke bliver en pony som skifter familie hele tiden. Får du mulighed for at se til Magic hos hendes nye familie ?

MVH Eva.
Nu helt uden hest.
0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:51
Puha ja... Det er meget svært, synes jeg!!

Jeg bor på Sjælland og hun er flyttet til Jylland, så jeg får nok ikke set hende så meget. Men de har lovet at holde mig opdateret. Og det må man sige de gør. Fik 4-5 sms'er igår efter de var landet om hvordan det gik. Og har lige fået en om, at hun nu er på fold med morens hest og at de bare hygger sig.

Jeg tror, at de er lige så lykkelige for at de fik hende, som jeg er

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev.

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Vi gjorde det samme..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:56

Vi skulle også af med en af vores, det var bare SÅ svært, for vil jo vælge det rette til den.

Vi endte med at afvise en som ville købe, det var bare slet ikke okay, at hun fik ham. Vi trak annoncen tilbage, men så vendte hende, en som havde kigget tilbage, at hun gerne ville alligevel.

Det var lige sagen, for havde følt fra starten, at det var det helt rigtige sted for ham.

Det var klart vemodigt, at de kørte med ham, men også en stille glæde over, at han nu kan få det liv vi ikke kunne give ham. Vi har følt os 100 % sikre på, at vi fandt det bedste for ham.

Dejlig fornemmelse, når det nu skal være...

En hilsen fra Vibeke, højt fra Nord, hvor solen skinner

http://www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 17:57

Sikke da en lykkelig historie, dem hører man da heldigvis også.

Jeg frygter allerede når vi får solgt vores 2 hopper, for det bliver ikke nemt at undvære dem.

Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges...

Frieserhoppe 5 år sælges...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider