Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er dit problem hva??
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 00:38

Altså helt ærligt kære Wesleyhest...

Nu har jeg været den lykkelige ejer af dig i 1,5 år og i den tid har du præsteret:

ca 2 måneders begynderdressur,

1 mrd rent ridehelvede hvor du gjorde et ganske fint forsøg på at slå mig ihjel mens vi fandt ud af hvad der var galt med dig( og det er altså meget nemmere hvis du en anden gang bare bliver stokhalt!!!),

6 mrds pause pga gaffelbåndsskader,

7 mrds laaangsom genoptræning i skridt, efter du blev scannet fin igen

Du går på fold 10 timer om dagen på store dejlige folde og gode legekamerater,

du har en lækker boks med udsigt og naboer

Du bliver nusset og pusset hver dag

Jeg har brugt 6 mrd på at vente og en ret stor sum penge på netop den perfekte sadel til dig

Du bliver fodret efter foderplan og efter lige præcist dine behov

HVORFOR FANDEN KAN DU SÅ IKKE BARE FATTE AT MENINGEN MED DET HELE ER AT DU SKAL VÆRE RIDEHEST???

Og ikke gå fuldstændig palermo hver evig eneste gang tingene ikke lige går efter dit hoved...

Mange frustrede hilsner fra en hesteejer der overvejer at købe en hamster i stedet..

Kender i fornemmelsen???

MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES......

Belgisk varmblod- En hest med personlighed.

0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 01:04

du kan tro, jeg kender det... min, nu pensionerede, pony, har fejlet mere eller mindre alt, hvad jeg kan finde i min dyrlægebog på trods af, at vi gjorde alt, og jeg mener alt, hvad vi kunne for, at forholdene skulle være optimale... suk!

Min nye drengerøv kan også godt gå i baglås ridemæssigt, hvis han ikke lige gider det, han skal... og der er da få ting, der er mere frustrerende!

ARGH herfra, og held og lykke!

/Line

Nu single - glem Göteborg, jeg bliver i DK ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 01:11

Du ved, den der venter på noget godt ... venter ikke forgæves ...

Pøj med det.

Og ellers, så luk krikken ud et ½ års tid, "glem" alt om den ...

Min erfaring siger mig, at nogle heste gør man klogt i, bare at lukke ud og glemme alt om ... når man så "tager" dem op igen, er det noget helt andet.

(Dette er ment i overført betydning, selvfølgelig er man nødt til at se til dem dagligt)

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 01:42

Virkelig godt fornemmelsen.

Har selv købt en Carano hoppe for et års tid siden som KUN har været til besvær.

Hertil kan nævnes: Fald der kunne være direkte skyld i div brækkede lemmer og kraniebrud hos rytter. (mig=smerte)

Hun kunne ikke trækkes ud eller ind, var bange for alt og sprang konstant til siden. (ind i mig)

Har for mindre end en måned siden smadret vores nye Brenderup trailer godt og grundigt, og i øvrigt bruger hun timer på at drille de andre heste, og hun er (heldigvis) for hurtig til de kan få ram på hende.

Men sørme ikke om min dejlige hoppe belønnede min tølmodighed ved at blive nummer 2 i vores første springstævne, endda klubmesterskab!

Så hun bliver bare hvor hun er..

Men nogen gange kan man bare godt blive træt af det. Ligemeget hvor meget tid man bruger, har kæmpe tålmodighed, giver hesten de bedste forhold og bruger mange penge, så forstår de bare ikke meningen med deres liv = Ridehest.

Håber i får det til at fungere.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 02:02

Marianne ...

Nu virker du jo ikke som den rene novice ang. hestehold - selvom jeg ikke kan se, hvor gammel du er - udfra din præsentation. *s*

Men har du overvejet at træne lidt tillid og arbejde fra jorden?

Jeg spørger bare forsigtigt. *s*

Er det en hoppe? (Jeg tror, det er).

Hvis ikke - kan det så være en klaphingst?

Det er bare et par aspekter, jeg lige drager ind i det - da der kan være tale om hormonale forstyrrelser

Jeg er ikke "Pat Parelli"-fan - og dyrker ikke de "7 lege" - men jeg er meget OBS på - at hestene får tillid til mig - og at vi "leger" lærdom ind i dem.

Nogle heste tager bare længere tid - end andre ... og der er intet, man kan gøre - for at forpasse tingene.

Du har fået dig en "problemhest" - men også en god grund til at sætte dig ned og spekulere tingene igennem.

Hvad gør din hest glad?

Kan I have lidt "kvalitetstid" - hvor I bare hygger Jer - og "leger" et par små øvelser ind i samværet?

Jeg ved - at du holder af hesten - det lyser jo ud af dit indlæg - så prøv (hvis du ikke allerede har forsøgt det) - at vær sammen med hesten på hendes (og nu sætter jeg køn på) præmisser.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Han er sq
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 04:34

Nina L:

En herre med stort H, og en meget bestemt en af slagsen.. Det er ikke for sjov han opererer under tilnavnet "verdens værste vallak".. Og nej han er ikke en decideret problemhest- Har skam brugt vores sygdomsperiode til at lave netop alle de ting du så klogt forslår...

Og vi har slet ingen problemer på det punkt.. Kan stort set gå tur med ham på motorvejen osv.

Næ de virkelige problemer opstår når jeg får den åndssvage ide at kravle på nakken af ham i stedet for at bruge mine egne ben..

Hvis jeg tænker logisk over hans reaktionsmønster, så er problemet i en nøddeskal at han ikke anerkender mig når jeg sidder der..

Han har desværre fundet ud af at hvis man stejler højt nok, så kan man udfordre både skæbne og tyngdekraft, og det har gjort at jeg er hoppet af et par gange- Kender godt mine egne begrænsninger på det punkt... Men det er bare ikke fedt at sidde på en hest der udfører det stunt hver evig eneste gang der er noget der ikke passer ham.

Det sidste nye er så en updateret udgave af det stunt, nu bakker han så hen til stalddøren og stejler mig af på dørkarmen.. Pænt meget av skulle jeg hilse og sige..

Det mest frustrende er at han kun er sådan 6 ud af 10 gange jeg rider ham, de andre gange er han lige præcis den vidunderlige hest som jeg faldt for i sin tid..

Det skal lige for god ordens skyld nævnes:

Han er undersøgt fra a-z af dyrlæge,kiropraktor, massør, smed og sadelmager og ingen kan finde noget galt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 08:39

Undskyld undskyld, jeg ved godt at det bestemt IKKE er sjovt. Jeg kan godt følge dig. Men for f... jeg kom til at grine over dit indlæg. Du er da ikke uden en vis portion ironi!

Det der med at købe en hamster i stedet... pyha om jeg kender det! Jeg overvejer af og til, hvorfor jeg ikke har kastet mig over skak eller lign. i stedet for hestesport!

Og dette kan også relateres til mit arbejde: Nogle gange tænker man: Hvorfor står jeg ikke bare på en fabrik og sætter dimser på andre dimser ... eller noget.. så ku man slå hjernen fra og bare bekymre sig om hvornår der var frokostpause

Pøj pøj med dyret... !

Med venlig hilsen Iben
Nu Frue i Huset!
0
0
Svar på denne tråd

Tja ironi
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 08:43
Er vist påkrævet for at opretholde et nogenlunde tåleligt niveau af mentalhygiejne, når man nu jævnligt er udsat for mordforsøg

0
0
Svar på denne tråd

Wesley
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 10:13

Det må da være frustrerende.

Hvis det kan trøste, synes jeg ofte, at hvis man har en sådan hest med personlighed og viljestyrke, ender det ofte med et meget tættere bånd, efter et (langvarigt) arbejde med at lære hinanden rigtig godt at kende og opbygge et samarbejde.

Men det er da noget farligt, det han har gang i, lige nu. Jeg håber, at du får stoppet det hurtigt og ikke kommer til skade.

På nogen heste kan det hjælpe at gøre dem rigtig forskrækkede idet de "går op". Jeg har set nogen ride med et æg i hånden, som de slog ud imellem ørerne på hesten da den gik op. Efter deres forklaring skulle hesten øjensynlig tro, at den blødte (om det passer, ved jeg ikke, men hesten blev forskrækket og det virkede ihvertfald). Man kan jo også lave et (rigtig) højt udråb eller give den en i r*ven med en pisk eller hvad man kan finde på. Bare hesten bliver forskrækket. Derefter rider man frem med det samme.

Ved ikke, om det kan hjælpe dig. Men du skal ihvertfald have held og lykke med ham.

FERIE, FERIE, FERIE.

SLAP NU AF, DU HAR FRI, OG SYNG EN GLAD MELODI.

OP MOD SOLEN LER VI-

DEN SKAL SKINNE TIL FERIEN ER FORBI-

HÅBER VI.

0
0
Svar på denne tråd

Rose 1
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 12:03

Har overvejet den med ægget, men er sgu lidt bekymret for hvad han finder på som modtræk...

Ville jo faktisk rigtig gerne undgå at det hele gik mere over gevind end det er nu..

Og ja jeg håber da lidt på at alle de her kampe ender med noget positivt og en forhåbentlig tam ridehest

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg spørger bare...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 12:42
Er det ikke også lidt besværligt at ride rundt med et æg?!

Med venlig hilsen Iben
Nu Frue i Huset!
0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 12:48
jo det kan du da ha så evigt ret i, men hvis det virker, har jeg da en gammel vest jeg gerne vil ofre en lomme på, altså hvis det nu skulle gå galt før tid

0
0
Svar på denne tråd

Lyder lidt bekendt...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:34

Puha, det er ikke sjovt.

Det lyder lidt som min bortset fra min ikke stejler osv. -men "bare" løber.

Fra jorden af er der intet! Man kan gøre alt. Men så snart der kommer rytter på, så forvandler den dejlig rolige hest sig til en super nervøs krampe der eksplodere uden at der er noget at blive bange for *suk*

Hvem var det lige der fik mig overtalt til at købe en tinker "de er jo så dejlig rolige"

0
0
Svar på denne tråd

Marianne:
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:41

nu har jeg ikke prøvet ægget, men jeg har lært, at hvis en hest stejler, skal den have én mellem ørerne - så tror den, den banker hovedet op i noget, og skulle derfor blive bange for at gøre det en anden gang. Det har virket på begge mine heste hvis det i en periode lige har stukket dem at gå på bagbenene. Har aldrig haft problem med det siden. Man kan jo prøve, men jeg forstår så udmærket, at det kræver nogle seriøse overvejelser!

Hils Wesley og bed ham tage sig sammen!

/Line

Nu single - glem Göteborg, jeg bliver i DK ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Så kan jeg
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 19:09

sgu lære det..

Sidder nu på jobbet og føler mig som 25 pund hakket oksekød..

Afprøvede tricket med ægget og det resulterede så i et stk afsidning på ret ufrivillig basis..

For pokker hvor er jeg dog blevet for gammel til det her..

Men som et lille lyspunkt, var han da ganske eksemplarisk da jeg kravlede op igen- men kunne jo også se hvordan den grinede af mig da jeg prøvede at komme op af mit krater på ridebanen..

HVORFOR GLEMMER MAN ALTID AT LUKKE MUNDEN PÅ VEJ Af???

Nå men i morgen er der atter en dag og forhåbentlig en sød ridehest...

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej,
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 20:53

Marianne, håber ikke du er kommet noget til. Føler mig helt skyldig nu.

Bare Wesley i det mindste har fået sig en forskrækkelse der afholder ham fra lignende stunts.

FERIE, FERIE, FERIE.

OP MOD SOLEN LER VI-

HÅBER VI.

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:28

Intet brækket men tror nu nok jeg fås i en sommerudgave med nogle ret frække farver det næste stykke tid..

Og Mht "heslig" så er han nu kommet i skarp træningslejr med ridning 2x dagligt..

Så kan han sgu lære det...

Og Rose det er jo på ingen måde din skyld- Kendte godt tricket i forvejen og vidste der var en risiko ved at prøve det..

0
0
Svar på denne tråd

ja undskyld altså...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:44

... jeg kan ikke lade være. Sidder her og skriger af grin. Nej altså.

Jeg jeg kender desværre godt til modellen - min model er så frygtelig eksemplarisk herhjemme, men et rent udyr når vi kommer ud til stævner og det er jo ikke spor sjovt, men hold da op hvor du skriver med humor.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:52

Jamen for pokker.. Hvis jeg satte mig ned og indså hvad jeg har brugt af penge,tid og søvnløse nætter på den forbandede krampe, så tror jeg sgu nok jeg hang som for tidlig julepynt på et af træerne ude i skoven.. Og det eneste positive ved den ide, er at så ville hestene måske blive fri for fluer, bremser og div dyr

Så derfor vælger jeg humor og ironi som det ultimative våben mod at ende som en bitter frustreret exrytter med dertil hørende hamster i xxxl.

Og så er det jo faktisk også blevet lidt personligt- blev sgu samlet op af en ponypige på 13 år i dag..

Hendes eneste kommentar var så om jeg gad harve når jeg var færdig med at lave huller i banen...

GROFT, respekt for alderdommen efterlyses!!!

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:07

Marianne!

Jeg var på vej i seng, men jeg kan da godt opgive at sove lige foreløbig så meget som jeg har måttet grine af dit indlæg!

Det kan godt være du er gul og blå, men skal det nu gå ud over os andre som nu må døje med mavekramper!

Fedt iøvrigt at du afprøvede den med ægget -nu har jeg aldrig selv redet en tobens-hest, så har aldrig kunnet afprøve tricket. Men det kan jeg så altså forstå at man slet heller ikke skal.

Stakkels, stakkels julepynt...

Og stakkels Hæslig, som vist nu gør klogt i at indse at slaget er tabt...

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:13

Jamen undskylder da mange gange...

Skal fremover nok prøve at holde pæn,sober,alvorlig og seriøs tone

Men det er nu altså ikke nemt når man mest af alt har lyst til at Stå nede i stalden og hviske grimme ord ind i øret på ham mens han sover...

Men tror nu egentlig bare jeg nøjes med at læse marias modige indlæg op for ham i morgen tidlig inden vi igen skal ind i kampen..

Er der ikke noget med at ironi er spildt på dyr, eller er det generelt kun for hankønsvæsner det gælder??

0
0
Svar på denne tråd

LOOL!!!
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:14

UNDSKYLD Marianne...

Undskyld undskyld.. men jeg syntes, at alt det her er er GROTESK mor(d)somt..

Men samtidig tror jeg også, at jeg sidder og griner lidt en håbløsitets" latter... Det sku da en noget af en ubehøvlet pygmæ- hest du har dig der!!

Pas nu på det ikke går for galt!... må nu alligevel indrømme at jeg syntes det var friskt gjort... men nøj et hul du må have lavet når nu du belv bedt om at HARVE bagefter?!

( yderst tænksom ung dame der samlede dig op ellers.. )

Op med modet.. han lyder som et skarn.. men mon ikke han bliver moden en dag.. indtil da... er du så ikke sød at opdateres os andre jævnligt så vi er sikre på du stadig er for den rigtige ende af regnbuen!

Godt sljold at tage det hele med et smil forresten

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

"Heste (og mennesker) skal mødes i øjenhøjde- også når de ligger ned"

0
0
Svar på denne tråd

bum bum...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:17

Hvis der er nogle som ikke frstår mit hemmelige og meget sjældne sprog... så bare sig til..så oversætter jeg gerne...

*smiley der forbander at tasterne sidder så tæt*

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

Moeslund
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:20

Er desværre 184 høj og pt indehaver af cirkus 79 tilhørende kg og "Wæmmelige Wesley" er en sand tryllekunstner når det drejer sig om at lave det helt rigtige øh.. "oplæg" til tyngdekraften, og glemte derudover også at lukke munden ved føromtalte afsidning, så derfor må det indrømmes at jeg faktisk havde lavet et pænt stort krater...

Ps er der nogen der ved hvordan man vasker en vest med et ret smattet reserveæg i lommen???

Ja er ikke en boldørn, så regnede faktisk ikke med at mig og motorikken ramte i første forsøg...

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:27

det er da lige før du fortjener et nyt digt..

For en i den da du er sjov - tak for grinet

Mh

Charlotte

der er glad for du endelig fik din sadel hjem - var det sadelblues digtet der hjalp - måske?

Digte & Festsange skrives

Se Præsentation

HJALDET

Alt kommer til den der kan vente

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:34

Det var skam første gang i dag den nye sadel blev afprøvet...

Har vist allerede nu ideer til forbedringer, ex faldskærm, airbag( næ hov, dem har jeg vist selv påmonteret), sikkerhedssele, kopholder ( skal jo skylle munden efter alt det grus) og ikke mindst et rigt udvalg af diverse former for beroligende og psykofarmaka..

Glemte jeg noget???

Og nu ingen vittige bemærkninger a la katapultknap, for den har "Wæmmelige Wesley" altså som standardudstyr... Åbenbart..

Ved nu hvorfor jeg ikke kender noget til belgisk bilindustri...

Og Chalotte, det med digtet ville du sgu slippe nemt om den her gang- Den engelske udgave hedder vist Humpty Dumpty...

0
0
Svar på denne tråd

kløjs...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:34

Marianne for den..!

Jeg kan faktisk næste se stuntet for mig!!

Har også lige bestemt mig for at lave min forespørgsel på opdatering om..

Kunne det evt være en foreliggende mulighed at opdateres os med video dagbog på youtube.com?

Ser desuden en stor chance for at du kunne få dine egne 15 minutes of fame.. vi kunne jo efterfølgende sende det ind til

jackass... ! og kalde det "THE ULTIMATIVE COLLECTION OF NERVEWRECKIN' STUNTS" ... simpelthen...

Du fortjener en medalje..

Og "Wæmmelige Wæsly" en omgang Grangaarden(ej undskyld..- skal jeg gå ind i tråden for modigste indlæg nu? ) for at se hvad den kage af en hest virkelig har!!

tsk tsk.. skal til enhver tid komme og lave det til en "dogme" video!

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:38

ej kopier dur altså ikke - kun helt originalt er godt nok til dig.. For det er da vidst også en original hest du har dig der..

Var sadlen så de mange ugers venten værd - eller sad du der for kort tid til at have dannet dig et indtryk af den..

Musen er ude at rende lige nu - hun er lidt en nat tingest - men hun vender forhåbentligt hjem på et tidspunkt..

Mh

Charlotte

Se Præsentation

HJALDET

0
0
Svar på denne tråd

ja for faen..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:39

Glem ikke indbygget "el- fluesmækker" der kan flyve ud og klappe hanm en i måsen, når han ikke opfører sig pænt!

- en æggeholder er måske heller ikke afvejen i fremtiden?!

www.m-hestesport.dk/shop

www.m-hestesport.dk

Danser med heste..

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:39

Altså jeg påstår jo stadigvæk hårdnakket at det rent faktisk var "Wæmmelige Wesley" der fik aflyst rodeoet i dk...

Sendte dem jo en mail om at de da for min skyld var ganske velkomne til at afholde rodeo i netop dk, fordi jeg havde den perfekte hest til lige netop det pjat...

Ved ikke om det var medsendte videoklip eller om de rent faktisk har været for at lure, men det næste var ihvertfald at det blev aflyst...

TØSEDRENGE!!!

0
0
Svar på denne tråd

Skal da lige
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:42

for god ordens skyld nævne at vores "dressuræg" skam er dyrt indkøbte frilandsæg!!!

Så fik vi også lige det på plads...

0
0
Svar på denne tråd

klart det
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:59

er frilandsæg - det ville forarge mig dybt andet.

Held og lykke med dig og ham "Hæmmelige Hæslig"

Godnat herfra

C

Se Præsentation

HJALDET

0
0
Svar på denne tråd

Sommerlund & co.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 06:28

Denne tråd må være årets bedste og mest underholdene .

Tråden er toptunet med fed humor og Sommerlunds underholende indlæg om sin mafia dominerende hest og det tyder på Sommerlund ligger længst nede på hirakiet i deres forhold. Dig Sommerlund vil jeg glæde mig til at følge fremover.

0
0
Svar på denne tråd

Teamoases...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 08:24
..hørt!

Med venlig hilsen Iben
Nu Frue i Huset!
0
0
Svar på denne tråd

Marianne:
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:21

Det virker næsten som om det er gået over gevind med dig og den hest.

Har du overvejet om du selv er problemet, rent ridemæssigt?

Jeg siger det ikke for at fornærme dig, men fordi jeg selv har prøvet det.

Der findes ryttere som måske bare presser hesten lidt hårdt, måske får det til at stramme lidt ved at ride den meget rejst, eller måske ved at ride meget gymnastiktræning som versade på volte, og måske endda megen samling, og ikke alle heste er lige gode til at kapere dette i hovedet.

Da jeg begyndte at ride hest fik jeg en super hannovoraner hoppe til dressur, den var fin i starten da jeg red selv, jeg begyndte så på undervisning 2 x om ugen med denne hoppe, og så gik det langsomt ned af bakke.

I løbet af få mdr gik den helt super, med god bæring og kunne virkelig samles og lave svære øvelser med lethed.

Den begyndte dog så småt at sige fra, isør når berideren kom i sadlen kunne den stejle uhæmmet.

Dette stod på i alt i ca et år hvor man håbede det ville blive bedre, og indimellem brilierede den til stævner og så var man tændt igen.

Dens værste side var at den altid skulkle glo og hoppe til siden, for derefter at stejle ret voldsomt indtil men fik hold på den igen.

Men det hele endste dog med at den en dag mistede balancen og væltede med mig ude på asfalten fordi den ikke ville gå frem.

(den så IGEN farlige ting overalt)

Jeg var så kun 17-18 år så hesten blev sat i ridning hos Hans Jørgen Hoeck for at se om han kunne få noget ud af den.

Det kunne han og ca 3 uger senere var jeg nede og se hende blive fremvist og red hende også selv.

Hesten gik (for første gang) med ørene fremme og med stort sving og endda med stor fremdrift.

Han vurderede at det hele var endt i en kedelig ond cirkel hvor der var for meget samling, og for ensformigt arbejde OG at den fremover skulle rides mere dybt og med mere sving.

Det var en hest der ikek kunne mere end L klasserne i hovedet, men hvis bare den kunne få lov at arbejde frem og ned, kunne den klare det hele.

Nu var hoppen af natur en stædig og speciel hest der helst ikke gad yde mere end at gå ud og ind fra stalden, og den var ikke bleg for at hive en af for derefter at sparke efter en.

Altså, lissom din: en ikke specielt sød hest med voldsomme tendenser.

Men alligevel var hesten led og ked af mit og min gamle beriders arbejde med den, og den sagde fra på sådan en måde at jeg troede det rent faktisk var fordi den var bange for de grønne mænd i hjørnerne, og en jakke på barrieren, men det handlede i bund og grund om at jeg selv havde redet den forkert i forhold til det den kunne klare.

Hans jørgen Hoeck kunne selv ride hoppen fordi alverdens skrammel der stod i hans nye ridehus, det havde end aldrig vovet, men takket være ham fik jeg alligevel glæde af den vilde hoppe der dagligt udfordrede tyngdekraften og gik under navnet dræber-hesten.

Og det handler ikke om at du er en dårlig rytter, men om at det ofte kan hjælpe med en andens syn på tingene.

Måske et mere pædagogisk syn end at smadre æg i hovedet på den.

Det kan jeg ikke se hjælper, og du ender med det går helt galt.

Men måske det var en go ide at søge hjælp inden den er helt ødelagt.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:39

pigen 22: Tak for dine forslag, du skriver ikke noget jeg ikke allerede selv har tænkt, og hvis Jeg havde en hest der var i seriøs ridning og præsterede disse symptomer, ja så ville jeg give dig ret..

Men det er Wesley altså ikke.. På nuværende tidspunkt er vi altså ikke længere i gennoptræningsprogrammet end at vi skal trave 8 min, og skridte 60 min om dagen og alt sammen vel og mærke på tur...

Det er fuldstændigt lige meget om jeg rider alene eller er sammen med andre, hans opførsel ændrer sig ikke..

Det skal nævnes at jeg skam også har rigtig gode ture på ham hvor det bare er "os 2 mod resten af verden", men dette medfører jo så endnu mere undren når han næste dag er stjerepsykopat og insisterer på at tilbringe tiden på 2 ben...

Dagens update:

Gæt hvem der har en morgensur hest!!! ja nemlig, så mit forsøg i morges med at tæmme "wilddyret" var ikke udpræget positivt..

Men fik da brugt begge æg her til morgen, med det resultat at jeg så lige måtte bruge en halv time på at pudse hovedtøj

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh ikke lige min tone..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 15:49

Ikke for noget, men tonen om hesten er sgu ikke lige mig (kan godt være jeg er sart...) Men HELT ÆRLIG - her gives hesten skylden og så os i den grad... Som jeg ALTID har sagt - der findes ingen dumme heste - kun dumme ryttere der har en dårlig påvirkning på dem... Kan godt være det er hårdt sagt, men giver NinaL ret... det handler jo ikke om at kunne trække med hesten ved en motorvej - men om at være en leder for din hest - en god leder... Uanset hvor meget du blafre med købsattesten med dit navn som ejer foran hovdet på krikken - hjælper det altså ikke med om hesten ser dig som ejer og leder... Og nej spørger eller skriver det ikke pænt for bliver altså temmelig bitter når der skrives "så kan han lære det" altså hva fanden???

Heste er aldrig bevidst onde - men vi mennesker kan ødelægge dem - give dem problemadfærd (kald det hvad du vil).

Heste skelner ikke mellem deres føleleser og deres handlinger - man får sgu hvad man ber om...

Havde noget ligende samme problem med min lille dame, men det var min skyld og KUN MIN! Men så kom jeg på kursus i horsemanship og det ændrede min tankegang forever! Startede helt forfra med hende - fra jorden - og hun er en helt anden hest idag...

Og ikke for noget... men de heste man som regel kalder dumme er sgu egentlig klogere end os da de tager røven på os... og det kan vores kæmpe ego ikke klare...

Evt check dit bid for dårlig tilpasning... ja udeluk alt fysisk. Hvis der så kun står hesten tilbage ligger problemet hos dig... Ikke for at være en @!#$...

Muselle...

Heste er ærlige... De skelner ikke mellem deres følelser og deres handlinger...

Du får hvad du ber om....

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:01

Er du fuldstændig blottet for ironi, sarkasme, sort humor osv...

Jeg takker meget for dine gode råd og vælger derefter at sortere efter behov..

Må jeg gøre dig opmærksom på at der i starten faktisk er skrevet at hesten er gennemtjekket af div. fagpersoner..

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:12

Jeg må indrømme at jeg tilslutter mig Muselle... Tråden her er morsom, marianne du har god sans for at formulere dig ironisk så tårerne triller.

MEN det rykker ikke ved at det jo basically er en dybt tragisk historie. Du og hesten slider hinanden op mentalt, lyder det til. Som du selv skriver, så må der være et eller andet fundamentalt der ikke er som det skal være, hvis hesten stejler 6 ud af 10 gange og opfører sig som du beskriver. Jeg mener derfor at det kun er nyttesløst at blive ved med at prøve på mere eller mindre samme måde - det gør kun problemerne mere fastgroede.

Jeg mener at vi som mennesker, der har valgt at leve og arbejde sammen med heste, samtidig påtager os det fulde ansvar for at dette samarbejde fungerer og er til gavn for begge. Hvis der er noget der ikke virker, må og skal vi finde problemets rod - eller give hesten i andre hænder, der måske kan. I sidste ende kan aflivning eller pensionering være udvejen, hvis det er en hest der er kommet så forkert ind på mennesker eller som fundamentalt måske ikke ønsker samvær med mennesker.

Marianne, det lyder som om du rigtig langt hen ad vejen er dig dette ansvar bevidst og virkelig gør hvad du kan for at få det til at fungere. Dette er ikke et angreb på dig, jeg forstår hvor frustrerende situationen er, men et forsøg på at vise hvordan denne historie ser ud udefra. Jeg har al respekt for at du skridter en hel time, det vidner om en tålmodighed og en vilje til at gøre tingene grundigt som kun få ryttere har, thumbs up for det, men det virker også som om I er kørt fast i en ubehagelig dårlig cirkel, hvor hesten ikke ønsker at du sidder på dens ryg. Derfor skal der ske noget nu - jo flere gange den stejler med dig og I slås, jo flere ubehagelige oplevelser indprentes i jer begge - det er der ingen grund til at tage videre.

Jeg synes det lyder som om han har en fysisk skavank. Eller at han mentalt ikke er klar til at have rytter på ryggen. Eller at kemien mellem jer ikke passer. Jeg tror det er vigtigt at du skifter bane på en eller anden måde - og ikke bare fortsætter som hidtil. Sidste udvej må være at sende hesten videre, til en der kan magte opgaven eller til himmerige.

Der må komme en løsning - det fortjener I begge. Ansvaret ligger 100% hos dig - hesten har ikke valgt den nuværende situation, den reagerer på noget, og du må og skal finde ud af hvad det er. Det er den evige kattepine ved at have hest frem for hamster...

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:28

Som allerede nævnt bruger jeg i dette tilfælde humor til at undgå at blive tja, en ret depressiv rytter med tilhørende hamsterhest..

Wesley er en fantastisk hest som jeg er meget glad for og ikke har tænkt mig at opgive, men når det er sagt er det da meget frustrende at ha de her problemer med ham..

Jeg har skam overvejet at sende ham i ridning, men ville bare så gerne ha ham ordentligt genoptrænet først. Da jeg er ret bekymret for hvordan det skal gå med de dumme forben ellers..

Min teori om alt det her er at han er en hest med en meget høj smertetærskel, fx kunne dyrlægerne sidste år ikke begribe hvordan han var i stand til at gå uden at være halt med gaffelbåndsskader på begge forben. Jeg fandt jo kun ud af det fordi han lige pludselig gik helt bananas når vi red..

Med det i mente, tror jeg at han på en eller anden måde har fået ind i sit meget intelligente sind, at ridning gør ondt..

Dette kombineret med en psyke som en fuldgyldig rocker, gør at vi har de problemer nu..

Og ja jeg har prøvet HMS og alt tilhørende teori uden resultat..

Det er ikke der den ligger begravet...

Han vil til en hver tid prøve mig af, og fred være med det, kan godt lide udfordringer, men det er bare ikke acceptabelt at han stejler..

Hvis vi fik elimeneret det lille problem, så ville jeg kunne tage resten med et smil, lidt anstrengt smil, men ikke detsto mindre et smil...

0
0
Svar på denne tråd

slemt...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:32

Men er det kun stejlen der er problemet? Stejler han hele tiden? Eller er det ved bestemte tidspunkter når I rider?

Laver han andet end at stejle - andet der er problematisk?

Hvordan er han hvis du trækker ture med ham - har du gjort det i større udstrækning?

Hvis han er helt fin fysisk så kan det være at det er overgangen mellem at du er på jorden og så at du er på ryggen der er problematisk... i dét tilfælde tror jeg at jeg ville gå helt tilbage til at lægge mig op på ryggen og så hoppe af inden han reagerede slemt.

Men jeg ved det ikke, er bestemt ikke ekspert...

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

Bum Bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:40

Lad os sige det sådan, jeg tilbragte hele vinteren med at gå ture med ham, 1 time om dagen i alskens vejr og der leger han simpelthen nyuddannet blindehund.. Ingen problemer på den front.

Men hver evig eneste gang jeg beder ham om noget som ikke passer herren er hans reaktion, jamen så stejler jeg da bare..

Og det kan være så små ting som at dreje til højre når han nu vil til venstre...

Og mht at hoppe af, så tror jeg faktisk at det er problemet. Jeg hader når heste stejler og især Wes for han er fuldstændig ligeglad med at gå bagover, så derfor har jeg nogle gange hoppet af i farten når jeg kunne mærke balancen manglede, og dette har han så taget som en sejr..

Derfor skal jeg fremover bare sidde fast som en burre på ham indtil han fatter at ligemeget hvad han gør, så ændre livets hårde realiteter sig ikke..

0
0
Svar på denne tråd

ubehageligt
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 16:43

Det lyder bare som om den måde at tage kampen op på godt kunne ende med at blive ganske livsfarlig for jer begge - men mest for dig...

Er stejlen han eneste 'problem'? Og hvor hyppigt gør han det - det lyder som om du synes I har en magtkamp kørende, der ikke rigtig vil tage ende - er der ikke en anden måde at komme rundt om det på?

For han ER stærkere end dig fysisk..

Jeg skal på arbejde nu, men pas nu på dig selv... Har du prøvet diverse hestehviskertyper/clairvoyanter? Noget af det er humbug men noget af det virker...

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

Tak for en
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 17:14

total fed humor:)

Når det så er sagt lyder det ellers til at være surt med sådan en fyr. Jeg kender godt lidt problematikken.

Jeg havde en vallak der truede med at bide. Man kunne vende sig rundt og så nærmest kigge helt ned i mavesækken på dyret inden man nåede at flytte sig. Jeg tilmeldte mig noget HMS og den første time gik godt. Kom hjem med overbevisningen om at vi kunne klare det hele. Derefter kom træneren ud til os, da det var nemmere når vi var alene. Det gik slet ikke som forventet. Så træneren tog over og han var endnu værre for hende. Han stejlede og og ville bide. Så lavede træneren nye manøvrer for at undgå stejlen, men dem lurede han hurtigt og kom hende i forkøbet. Så træneren snakkede om at hun gerne ville se ham løs på et tidspunkt, for at se om han reagerede som en normal hest. Og så skulle han ellers aktiveres. Også på folden. Og gerne nye ting hver dag. Nogle dage var han så strid at det nærmest var farligt at gå de 50 meter fra folden ind i stalden.

Han blev senere solgt af andre grunde. Og de nye ejere har ikke problemer med ham. Han er rigtig flink og de er glade for ham.

Så hos os er jeg sikker på at kemien ikke har været der, hvilket jeg egentlig var klar over længe før, men ville lige give det en ekstra chance.

Det jeg nok ville med at fortælle om os, var at selvom man er glad for krikken og til tider har en super hest er det ikke sikkert at kemien er der og så kæmper man lidt forgæves.

Kunne det ikke også være værd at overveje at få ham genoptrænet på anden vis. Der er steder der tager sig af genoptræning. F.eks: http://www.hestivand.nu/index.htm

Og så kunne han måske bagefter komme i træning hos en der tør vove livet indtil han har forstået pointen med ordet ridehest. For synes som nogle andre at du kæmper en forgæves kamp lige pt.

Men held og lykke med ham. Jeg håber at du finder ud af at få ham på ret køl igen.

Før kendt som Vibs(Marengo)

Nu med ny HP: www.staldlindskov.dk

0
0
Svar på denne tråd

Risikoen værd?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 20:25

Er du nu sikker på, at du er villig til at sætte dit liv/helbred på spil "for en hest"? Det er farlige kræfter, du er oppe imod. Så kan det godt være, at du skriver meget humoristisk - og det gør du bestemt - om det, men jeg læser dine indlæg som en person, der udsætter sig selv for en alvorlig fare ...

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 21:29

Så har jeg lige været ude og sætte livet på spil(læs.været ude og ride), og det gik bare super godt.. Han var den søde søde hest som er en sand fornøjelse at ride på..

Det er dage som i dag der gør jeg gider tage kampen op og ja udsætte mig selv for alt hans @!#$...

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:27

Hmm forklaring søges...

Efter min klagesang herinde og medfølgende brug af diverse gode rå- nogle med mere heldigt resultat end andre , har Wesley faktisk været så eksemplarisk at jeg nu kraftigt overvejer at ringe til dyrlægen af ren og skær bekymring

Jeg rider ham pt. 2 gange dagligt for at minimere risikoen for opståelse af diverse kreative ideer til hvordan man kan få sin rytter længst muligt op i luften osv...

Og det er bare fantastisk, selvfølgelig er han stadigvæk lidt af en bisse, men slet ikke på niveau med tidligere præstationer..

Har jeg simpelthen en hest, som kræver ridning 2x dagligt for at blive aktiveret nok, eller hvad pokker foregår der lige??

Min mistroiske abe på højre skulder siger at det bare er stilhed før stormen og at han i virkeligheden går og brygger på den ultimative plan for at kunne fortsætte tilværelsen som hamster i xxl udgave, mens den positive abe ( og lidt selvglade) påstår at det er den fænomenale rytterindsats der endelig har haft sin virkning???

Hvad tror i??

Og ja er åben for væddemål

0
0
Svar på denne tråd

Mistroisk abe
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:37

...hehe.

Hvor er det dejligt at høre!

Jeg tør godt vædde på, at han ikke bliver en hamster...

Men måske et par enkelte nykker indimellem...? Til ære for dig, så du ikke går hen og tror, han er syg...

FERIE, FERIE, FERIE.

OP MOD SOLEN LER VI-

HÅBER VI.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:43

Tja men han får da i hvertfald også en hel del mere positivt ud af at være sød ridehest end umulig "stejlekamel"...

Mit næste problem opstår så hvis han bliver ved med at være så sød, for her i firmaet tror vi meget på at sidestille mad med kærlighed

Og det er jo ikke så heldigt for så ender han sgu med en kampvægt der minder mest af alt om staldens "jumboJette"..

Meeen igen, fede heste kan vel heller ikke rigtig ha det store overskud til at udfordre rytter og tyngdekraft???

Er jeg helt ude i roemarken nu??

0
0
Svar på denne tråd

Sommerlund og Fyn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 22:14

Er det Ejby på NordVestFyn du bor. Måske "fortrolige oplysninger"

du ikke vil have ud på HN, så er det bare ok. Men der findes sikkert flere "Ejbyer" i DK .

Lige et godt fif til "jumbojette" og turpedoen/mafiadrengen - i kan jo melde jer hos vægtvogterne

0
0
Svar på denne tråd

Nej det
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:41
Skam Ejby på sjælland.. Nærmere bestemt lige ved siden af køge..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider