|
|
| Verdens modigste indlæg! |
|
|
Hej Ænder. I lørdags da jeg var ude ved folden for at se til hestene, mødte der mig et lidt sært syn. Min ridehest haltede en hel del på det ene forben, og min ene shetter står og hænger og har gjort det siden. Ridehesten halter stadig. Jeg ser lige tingene an en uges tid endnu, og så ringer jeg muligvis til dyrlægen for at spørge, om min pony måske mangler vitaminer, og om det kan være derfor. Nu er der også snart gået 3-4 måneder siden smeden sidst var her, så måske burde jeg ringe efter ham? Det overvejer jeg lige, for skoene sidder jo stadig på, og så er det lidt spild af penge, synes jeg. Til gengæld var ridehestens gjordsår blevet meget bedre. Det bløder ikke længere, så jeg tror, jeg rider en tur senere. Efter at have kigget lidt på hestene, gik jeg ind i stalden for at se til kattene. Missemor er i øjeblikket gravid med sit tredje kuld i år. Hun har sammenlagt fået 11 killinger på de to foregående kuld. Halvdelen af det første kuld druknede vi, da vi alligevel skulle til stranden den dag, halvdelen af det andet kuld smed vi i skraldespanden. Det er nu alligevel det nemmeste, og de dør jo i løbet af en dag eller to. De resterende killinger har allesammen orm og øremider, men det er der sgu ikke noget at gøre ved. Vores ene voksne kat har skrantet en del på det sidste. Han har tabt sig meget og ligger bare og sover. Det er hammer irriterende, for så fanger han ingen mus, og det er jo det, vi har kattene for! Men jeg ofrer dæleme ikke dyrlæge på ham. Det er jo bare en staldkat. Ville bare lige fortælle jer om en helt almindelig dag herhjemme.
Kh Maria
Dressurunderviser søges på Stevns! Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjo... |
| Forfatter:  |
malle |
| Dato:  |
17-07-2007 16:39 |
|
modig det er du...og jeg vil ikke engang kommentere det fordi jeg i min naivitet vælger at tro at du tager p*s på os... Malle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
17-07-2007 16:41 |
|
ha ha ha jov det er modigt 
min hest gør m,it liv værd at leve .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner... |
smukke-ped |
17-07-2007 16:41 |
|
GG...morsomt... du køber vel også bur-æg??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er dette .. |
|
|
..et forsøg på at få HN op på stolene, og prædike? Det lyder det meget til . Harvester
En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske ! Monty Roberts Nu med hoppedyret Damgårdens Casiopeja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukke-ped: |
|
|
Ja, jeg køber udelukkende buræg. Og så kaster jeg dem efter hestene. Det er totalt sjovt at se deres udtryk, når det siger KLASK lige i røven! Og så løber de i vild panik. Så får jeg nogle fede billeder!
Kh Maria
Dressurunderviser søges på Stevns! Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt indlæg |
|
|
Humor! Jeg synes efterhånden at HN er ved at være overdynget med "pudse glorien- indlæg" så fint med en lille peptalk lidt ala tråden "Det ultimative HN indlæg"
Opstaldning i 8740 tilbydes se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6.tegn |
|
|
Det er sg* bare lidt kikset når man på billederne kan se selve æggeblommen sive ned ad benet 
lækker 3-års Fellponyvallak til salg. lækkert Fellpony hingsteføl til salg www.fellpony.biz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja, jeg |
|
|
havde ridefri dag idag. Min glidetøjle gik i stykker igår da jeg måtte gå lidt ekstra til hesten. Som straf til hesten tog jeg dens 6 kg havre fra den, så kan den sgu lære det, men jeg nænnede ikke at fjerne den ½ balle halm den får dagligt til at spise. Den er jo min øjesten, trods alt  Checkede den blå avis og købte impulsivt en superbørnevenlig og rar 9 måneder gammel amstaff/ambull-blanding. Han er bare noget af det rareste og selvom han er lidt af en bullerbasse og brummer af os når vi går forbi ham er det bare pjat og jeg nyder at se ungerne hænge hen over ham og hive ham i ørerne; han siger bare ingenting til det. Det var så min dag 
Hingsteplag (½ PRE) sælges. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
inger christensen |
17-07-2007 16:54 |
|
ja og her hos mig, elsker jeg at låne knægtens motocros maskine og jagte henstene på folden, for så får de da motion den dag.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
17-07-2007 16:54 |
|
kys kys vor jeg eeellsker denne  trås den er for morsom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| motror cross |
smukke-ped |
17-07-2007 16:57 |
|
er der andre end mig der smider små stykker glas skår i hestens krybbe bare for at se om de finder det eller ej??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
kanon humor.. Glæder mig til at læse resten i morgen. Nu vil jeg tage ud og longere min 2 års med indspæninger og sadel. bare fordi han er er 2 skal han jo alligevel lave lidt. for øvrigt... er det normalt at hesten kaster sig bagover når hingstebiddet ikke giver efter for indspæningerne.. ?? Det var et helvede at spænde dem på så jeg gider sku ikke ha at han ødelægger dem.. møghest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| la la la |
|
|
Giver dem nu ikke glasskår i foderet - men under gamacherne er det yderst effektivt, for lige at få hesten til at løfte benene lidt bedre over springene! Den skal satme ikke rive ned, og det gør den så sandelig heller ikke, når vi lige har redet i et par timer på den måde. Hesten skal bare lige have det genopfrisket en gang imellem, men heldigvis kan sårene nå at hele ind imellem. Til stævner er der aldrig nogen der opdager, at man træner på den måde, for sårene bliver jo dækket af gamascherne  Har godt overvejet, hvordan man mest effektivt kan motionere hestene på folden - bliver sgu lidt træt i armen af at svinge med longepisken i længden...
Wildly medlem af AWR Candyfloss forever! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hi hi hi |
|
|
Jeg klipper altid min hest om vinteren, men jeg orker bare ikke dækken, det er altså såååå besværligt. Iøvrigt vil jeg gerne have en date med min dyrlæge!! Han er fyrre fed og færdig, kommer han også i jeres stald?? Mette, at du gider indspændning på en 2års, de skal da rides - skal de!!!  Jep - du er modig.
Ann & Otto van der Zar Hvornår ligger der 4 meter -og 100 kilo hund på gulvet? Når Barbie & Batman er udvoksede! Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min dag |
|
|
Jeg har været ude på en jorde tur på min shetlænder på 1 meter Da jeg kom hjem sprang jeg 5 spring på 50 cm Den havde ørerne fremme så den syntes helt sikkert at det var sjovt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad nu med pindsvinet?? |
C-lectic-A |
17-07-2007 17:14 |
|
Hva er den af... Er der ikke nogen pindsvin i denne tråd?? Gggg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pindsvin |
|
|
Det snublede jeg over, da jeg var på vej ud for at binde hunden i sin kæde. (Vi skal på ferie i 14 dage) så den skal jo helst ikke skide på gulvet indenfor. Hilsen Camilla
Når du er ung, kan du vælge & vrage!
Når du bliver ældre, kan du vælge mellem vragene!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamne pindsvin... |
inger christensen |
17-07-2007 17:22 |
|
dem brueger vi som koste i stalden. et koste skaft som de får lov at holde fast i og så skal der ellers fejes staldgang. sådan et pindsvin plejer at holde til tre dage, men så er det også træt , så får det lov at bliver brugt til aftørring af staldstøvler. Man kan jo lige så godt udnytte at det er kørt træt og gode pindsvin er nu sjælde nu om dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria (nu med Quick Step) |
|
|
ihh hvor er det altså skønt at høre at nogen er økonomisk orienterede omkring sine dyr... og sidder skoene endnu jamen så er det da ikke et problem...  haltheden skal sikkert bare rides væk... 
Dressurtante med de 3 stjerner * * * Hannibal - Morning Star - Lord Deluxe EN KRONE OG EN BØLGE ER DA EN SELVFØLGE....;o) www.123hjemmeside.dk/staldh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er i sjove, jeg kan også være med. |
|
|
Og den anden dag fik min søster som er dyrlæge sørme besøg af en Hr. og Fru katteejer som havde 2 katte og en masse killinger, for de havde jo hørt min søster afliver dem gratis, for skidtet avler jo som rotter, og de var ulækre og befængte, så væk med dem. De var tords alt for vilde til at slå ihjel selv, og sådan en stor hankat skulle ha mange slag med at jernrør for det overgav sig. (Havde han prøvet) -De takkede og spurgte om hun ikke kunne klare et par nye friske katte der ku ta mus, for det var de andre her for dårlige til. Ydermere har naboens pony lige fået flået benet i hegnet, pigtråd (kohegn) uden strøm! Hvor underligt.. Hvor dum er ponyen så! Og behøver jeg fortælle -disse scenarier er desværre virkelighed, jeg var der selv...  Men come on -lad os endelig gøre grin med det, jeg sidder og klasker mig over lårene hver gang jeg oplever sådan noget, det er bare det sjoveste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He He... |
|
|
Hold op den her tråd er for sjov  Pigen-22: Sad ellers og skreg af grin af dit inglæg med kattene men smilet stivnede sku en del da jeg læste næstsidste linje  Sådan nogle folk skulle skydes Og ja jeg mener det i bogstaveligste forstand...Min verden er ikke stor nok til den slags mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps sådan en dag kender jeg |
bineline |
17-07-2007 18:10 |
|
startede også min morgen med at den ene hund var stokhalt på bagbenet.. møg.. men hvad fanden.. begge hunde blev nu alligevel sendt ud og jage hestene ind.. og især følet nyder at blive jagtet ind.. og jeg lukker bare døren op så krikkerne kan drøne ind i deres bokse.. boksene er sådanne nogle gamle nogen som vi før havde grise i.. med sådan en tvær stang forneden hvor man kunne fodre grisene gennem.. godt nok har en af hestene haft foden i klemme men det var ikke så slemt.. kun en sko der røg og en del af hoven men det gror jo ud igen.. og den stoppede også med at halte efter en stykke tid.. så vi rev bare den anden forsko af.. så kunne den jo godt rides.. den havde jo stadig bagsko på.. så vi kunne jo stadig ta vores daglige galoptur hen af den asfalterede landevej.. nå men hestene fik deres byg.. ih hvor de nød det og hold op jeg er glad for at spare penge, for hestene elsker jo det byg og jeg får det for at hente det hos en landmand når han skal ha tømt sine siloer. hestene tager jo ikke skade af at noget af det hænger sammen i kager (hvilket gør det nemt at smide i krybben) og støvet jamen vi åbene jo bare lidt for dørene i begge ender så der kommer rigtig godt gennemtræk. så til træningen af hestene... op på løbebåndet (ja det er dejligt med lidt hjælp i stalden) og så kan krikken løbe der et par timer mens jeg lige går ind og gør lidt rent og får en kop kaffe.. og så når den er færdig kommer den lige ud på folden... så kan den gå sig tør.. mens den skridter af.. så op med næste hest.. pu ha det er hårdt at være heste ejer.. sidst på dagen efter alle heste er ude og roen har lagt sig over gåeden.. så komme min nabo lige forbi for at fortælle at to af unghestene løber rundt nede i byen,... tja hvad gør man ... jeg står jo lige og er på vej til agility træninge med min halte hund.. den skal jo ikke snydes for træning og det er jo så sjovt at komme ind og få en sluder med de andre.. så ja hestene komme vel hjem når de har set området og blir sultne.. det plejer de da...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad modigt er der i, at digte |
|
|
Et indlæg Maria  Hvis du havde været ærlig og fortalt hvor skånsesløst, du rigtigt behandler dine heste, så havde du været modig  Nå dit indlæg fik alligevel smilet frem 
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pindsiv |
smukke-ped |
17-07-2007 18:14 |
|
nej nej...Inger,her jokker vi lige kosteskaftet op i r*ven af pindsvinet,så holder det meget bedre når man fejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pindsvin |
|
|
Kan man ikke mose sådan en lille gris ind i en gamasche? For det må da være lidt nemmere end glasskår!  Hilsen Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opdigtet... |
|
|
Charlotte: Hvem siger, at min tråd er opdigtet? Jeg kan da ikke gøre for, at der ikke er nogen, der tager mig alvorligt... 
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
17-07-2007 18:36 |
|
hi hi hi jeg tar dig alvorligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kalk... |
|
|
CheLab: Nåja, selvfølgelig. Den manglede sgu da forresten også en fortand forleden...  Forresten er problemet med mange killinger blevet løst af sig selv her til eftermiddag: min Amstaff har ædt tre af dem. Så er jeg fri for dem. De æder mig jo ud af huset. Det der billige tørfoder fra Netto koster jo alligevel også en slags penge. Det næste problem bliver så at fange min hund. Han er løbet ud på vejen i mellemtiden, hvor han angriber alle cyklister og fodgængere. Men han gør dem jo ikke noget rigtigt. Han leger bare. Han er noget af det kæreste.
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amsatff |
smukke-ped |
17-07-2007 19:03 |
|
ja og bliver han kørt ned,så skidt med det...der er massere af billige kampunde til salg fra forskelige hundehandlere... jeg er sikker på at dem der bliver bidt godt kan se han bare vil lege...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukke-Ped: |
|
|
Ja, men det er nu alligevel lidt ærgerligt, hvis han bliver kørt ned, efter al det mas jeg havde med selv at kupere hans ører og hale...
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Griner.. |
Heidi (Heidi) |
17-07-2007 19:39 |
|
Totalt griner indlæg *lol* Nu vi er ved at fortælle om vores dejlige dyr, så vil jeg da lige nævne hvad jeg gjorde da en af vores ik ku gå imorges. Telefonen virker ik, for har ik betalt regningen, men skal heller ik bruge den til noget... Hvem pokker skal man dog osse ringe til bare fordi hesten ser lidt unormal ud?? Det er ik mit problem... Den stod og skubbede bagbenene ind under sig, så tænkte at den nok skulle ud og røre sig lidt. Det sidste ½ år har de alle 5 gået sammen på 10x10 m jordfold, men her da det regnede så meget og blæste, lukkede jeg dem ind på græsfolden. Der er jo nok 1½ m højt græs, så ku de jo ligge ned som læ for regnen... Nå men først fik den de 5 kg byg, 3,5 kg havre og et halvt glas af mine egne vitaminpiller. Gad ik købe dem de normalt får, for det blir sgu for dyrt i længden. Men lukkede dem ud og jagtede dem lidt med mit luftgevær. Jeg skal først til stævne om et par uger, så der er tid nok til at træne i... Nu har den ligget og sovet nogle timer, så den må hellere ind og få sin aftensmad. Gud, der er ik mere mad... Hmm, så får de bare noget af det jeg ik ku spise til aften...
Den der ler sidst har ik fattet en skid - Heidi - Chivas søger en til at nusse og ride ture. Kontakt via pb for nærmere info. 4990 sakskøbing
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ' ... |
xxsofiesantenne |
17-07-2007 19:50 |
|
-.-'
Kurt - min egen lille prinsesse. { hvor ville jeg ønske det var sandt! } Mvh. Cilie - Vil du i kontakt med mig?: xxsofiesantenne@hotmail.com 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxsofiesantenne |
|
|
Hvad er det, du har tegnet? Et pindsvin, der er kørt over?
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
bineline |
17-07-2007 21:20 |
|
ja så er træningen gået ind til stævner.. jeg regner jo med helt sikkert at komme med på landsholdet..har jo betalt under bordet og man har jo en dv.. så idag kom dagen hvor hesten skulle starte genoptræningen.. den har jo stået stille og var blevet lidt fed så skulle lige ha sultet noget af maven af.. så nu har den gået på jord fold 3 uge og det har hjulpet utrolig meget.. så genoptræningen startede og jeg havde jo spurgt eksperterne om hvad der var bedst.. svømning sagde de... så hvorfor betale i dyre domme for at få hesten op i en hestesvømmehal når nu vi har fået alt det regn.. det har jo lavet en dejlig lille sø nede på folden.. godt nok skal hesten kæmpe sig gennem knæhøj mudder for at komme ud og svømme men det er jo også dejlig træning.. og så ellers ud med krikken og så kan den ellers svømme rundet.. dejligt og jeg skal jo kun sende mine hunde rundt om søen og gø af den når den forsøger at komme i land.. efter en lille svømme tur ja så er det at pindsvinet kommer ind i billedet her på stedet, for vi bruger den ved at sætte et lille skaft på og så bruge dem som en kost til at strigle en mudret hest med.. og så ellers på med sadlen og op i ridehuset og ride hesten rigtig godt og grundigt igennem et par timer.. så ja vi er på vej til toppen og pindsvinet kan så bruges igen når hesten nu er doven og ikke gider at løfte sine ben højt nok i nogle af øvelserne så lan men staldpige jo lige puffe lidt til benet nedefra .. det giver sådanne nogle flotte løft.. og så er det jo dejligt at det lille pindsvin kan bruges igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Århhh for |
|
|
pokker da også, jeg kunne ellers have givet dig et tip om hvordan man kunne snippe ørene så de fik batman form, men det havde du selv fundet ud af! Ja ja da, så må jeg jo smutte ud og ride min tykke hest i 2 timer så den kan blive tynd igen, jeg kan nu bedst lide når jeg kan se ribbenen, smeden kommer på mandag og ligger den sko på hun smed her i weekenden, det foregår som regel med bremse og råb, skrig og skrål, så kan hun lære det, hun skal ikke tro hun er noget! Skidt med den mangler en tand eller to, de spiser alligevel ikke med fortænderne... Du kan altid lige spørge ko dyrlægen en dag hun smutter forbi, jeg er sikker på hun mener det er kalk mangel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner... |
smukke-ped |
17-07-2007 21:29 |
|
jeg har lige læst tråden for min mand...vi er helt færdige af grin...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er fuldstændig |
|
|
SMADRET AF GRIN 
Uddannet negletekniker og laver smukke negle fra 300 kr. Heste og ponyer til salg se dem på min præsentation (Prøver at opdaterer med billeder hurtigst muligt)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LOL ROFL |
|
|
Hold da op en tråd, er totalt flad af grin!
Og vil lige påpeje at at i da sviner med jeres pindsvin! Når de først er blevet brugt som kost, siden til støvler, mudder og som ben-løfte-middel i dressur, ja, så passer de lige i en forbensgamasche, som Camilla er inde på! De kan naturligtvis også bruges i bagbensgamasher hvis kræet ikke gider løfte skankerne!
Ellers er der jo den altid populære måde, nemlig barring! Det praktisere vi i stor stil på mule-dyret når han ikke løfter fusserne. Og kombineret med et pindsvin ja så lærer hyppen hurtigt at løfte fusserne godt højt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Mine heste skal have det godt! Jeg har lige slået græsplænen så mon ikke de bliver glade hvis jeg smider græsset ind til dem på deres fold? Folden er ellers kæmpe stor, vil tro den er ligesom en ridebane på 20x40 m, alligevel har de græsset den helt ned  Hmm måske skulle jeg droppe at give dem plænegræsset og istedet give dem mundkurv på, så kan de da lære at spare på maden! Jeg tømmer sQ da heller ikke hele mit køleskab på én gang!
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldsgjhdlkhj |
|
|
Her i stalden har vi fundet den perfekte løsning på for mange kattekillinger ! Man stikker en pind op i r*ven på dem og så kan de bruges i stedet for de dyre gedehårsbørster  Og gamle søm fra hestesko skal absolut ikke smides ud ! de er perfekte som både hovrensere (pyt med om man kommer til at stikke hesten lidt- det skal rides væk) og her bruges de også som benløftshjælpere - vi har ikke så mange pindsvin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I har sguda |
C-lectic-A |
17-07-2007 22:21 |
|
helt misforstået det der koncept med pindsvinene - I skal da spænde et pindsvin fast på indersiden af ver støvle.. Det sætter fart i fejemøget og så bruges pindsvinene også til noget fornuftigt trods alt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ¨Pindsvin |
|
|
God idé med pindsvinet. Ogg så kan man lige sætte lidt Swarowski sten på, så de også pynter.  Hilsen Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten |
|
|
Min højdrægtige hoppe ser ret tyk ud, hvis jeg nu skifter hendes roepiller ud med 5 kg havre mon så ikke hun løber det af sig helt af sig selv? Havre skulle jo give ekstra energi ik'?!?
-Jane
Regulator Complete sælges ved Aalborg
www.hms4life.dk trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sukker... |
C-lectic-A |
17-07-2007 22:53 |
|
bland et kg sukkerknalder i så går det hurtigere.. og så tyve fastspændte pindgrise med piggene vendt indad.. Du kan jo lige så godt gøre det ordentligt, jane..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria dog |
|
|
Altså sad da godt nok i eftermiddags og muggede lidt over der manglede lidt sjov og ballade på Hn i dag, men syns da godt nok at du har fået ænderne lidt rigeligt op af andedammen her til aften...  Hvor får i det dog fra.. HIlsen hende der lige er på vej ud for at indfange pindsvin til morgendagens forbrug 
MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES...... Belgisk varmblod- En hest med personlighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej nej |
|
|
nej nej nej... i tænker for småt det er ikke pindsvin man skal have men hulepindsvin de er støre og er det ikke også noget med at de er giftige... eller også skopioner ... men har man en lidt doven hest så spørg da en zoo om i må låne en tiger.. det gør jeg da tit. og jane den hoppe ...herre gud den er jo bare højgravid ikke andet den skal også lave noget.tag du på en tur i trav på 20 km så er den ved at være der. 
Mvh Maria =) Folk ved først hvad de har Når de har prøvet at miste det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For pokker |
|
|
da... Jeg havde da slet ikke regnet med at der fandtes så mange anvendelsesmuligheder for pindsvin... Her bruger vi dem kun som strigler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pindsvin |
|
|
Er også gode ørerensere gav Dundee en ordentlig tur i dag han fik renset ørene godt. Bare lige en kæp igennem det lille stikkende bæst og så skal der renses ører. Burde egentlig ringe efter smeden da han har tabet en sko, men har hørt noget om, at snabelsko er blevet in igen, og min hest skal da være med på moden.
Uddannet negletekniker og laver smukke negle fra 300 kr. Heste og ponyer til salg se dem på min præsentation (Prøver at opdaterer med billeder hurtigst muligt)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og hvis |
C-lectic-A |
18-07-2007 00:17 |
|
og endnu en anvendelse for pindgrise (de små) Spænd dem fast på dine skosnuder og vær klar til at losse hesten een i r*ven hvis den ikke gør som du siger... Og husk at lade piggene blive siddende i måsen.. det kan nemlig udøve akupunktur på samme tid og så er de penge sparet og pindgrisen har gjort noget nyttigt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej altså |
Diane |
18-07-2007 00:27 |
|
Hva' fanden bilder i jeg ind alle sammen Dyrene skal behandles med respekt og må ikke udsættes for unødig lidelse - det står i loven. I kan få helt vild store bøder - og måske fængsel for at opføre jeg sådan. (Hvis i lige sender jeres adresse, så vil jeg med det samme melde jer til politiet - og så ka' i lære det ka' I)  
hilsner /Diane Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pindsvin |
Kiki |
18-07-2007 00:35 |
|
Dem har vi desværre forbrugt her på egnen. Men egen de er gode til ørerens og vask af måsen på krikken. Jeg kom tilskade med min arm i går. Så jeg luftede hesten og hunden sammen. Der er jo massere af plads til to snore på anhængerkrogen 
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min kære |
real-svend *med donnika* |
18-07-2007 00:46 |
|
mand har lige købt ny bil tror jeg vil overaske han i morgen tidelig med en gang pindsvine-vask iført g-streng og gummirøjser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
Que87 ♣RoccoWF♣ |
18-07-2007 01:51 |
|
haha mega grineren... Og dejligt at læse så langt et indlæg uden kritik af den ene eller anden slags... Super godt med et grin her i nattetimerne... Godt gået ænder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov hov de dersens... |
Midnight-s |
18-07-2007 02:13 |
|
pindsvin bruges til barring her, vi binder dem fast til den øverste bom, på det lille spring på 160, og springer dyret ikke har vi også lavet en plade så se stikker sig på mulen når de stikker den ned i springet, så her spriger hetene altid fra skridt, og de stopper aldrig  Karoline
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdfdsafas |
|
|
Læste også lige højt for kæresten og hold da op vi skreg af grin begge to  Totalt optur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pindsvin |
Paulas-mor (Ecuador) |
18-07-2007 03:04 |
|
Aj, det er altså bare for ærgeligt at vi ikke har pindsvin her i Ecuador med alle de god anvendelsesmåder. Er der nogle der ved om man kan bruge skorpioner i gamasherne i stedet?
Med venlig hilsen, Elsebeth Bed & Breakfast, adventure ridning m.m. tilbydes i Ecuador - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Går ikke Paulas-mor |
|
|
De klipper dem bare i stykker med deres kloer... Hmm, pindsvin - ja her bruges de blot som gulvmopper. De er bare bedre, for de klasker ikke sammen, når boksvæggene skal vaskes ned! Elsebeth, må jeg være så nysgerrig og spørge, hvorfor du bor i Ecuador?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke sjovt |
|
|
Jeg grinte også først, til jeg kom i tanke om at det jo ikke bare er fri fantasi, men ting som sker i virkligheden, så synes jeg egentlig ikke at det er så sjovt alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "hule pindsvin |
18-07-2007 09:34 |
|
har de ikke hule pindsvin i ecuador  jeg kunne ikke overreske min mand i morgen med en gang bilvask (pindsvine vask)  pindsvin skulle bruges til hunden, kunne ikke lige overskuge alt det pels som skulle redes ud og pindsvinet kom på et skaft og hunden blev trimmet, en hurtig løsning og måske kan jeg nå bilen"?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv altså... |
|
|
Hvor er i heldige at i har pindsvin, jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har nogle ... De sidste jeg så lå med fråde om munden og gispede ved siden af de døde dræbersnegle !!! Men jeg gad altså ikke bruge dem som kost eller strigle, for jeg gider ik feje, eller strigle hestene, de blir jo ligesom heller ikke striglet i naturen vel!!... JEG HAR LOV AT HAVE MIN MENING... JEG HAR YTRINGSFRIHED!!! KNUZZZER Nell
RODEO ER EN SAGA BLOT!
NY SIGNATUR SØGES!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa... |
|
|
tja er nu også meget til bladingen af kløpulver og de pindsvine pigge der er faldet af. det er så godt under underlaget. og en hest der er svær at dreje bare et pindsvin på hver tøjle og hue hej hvor det går. 
Mvh Maria =) Folk ved først hvad de har Når de har prøvet at miste det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
ja det er sørme svært at være hesteejer. Lige nu passer jeg to ponyer og min egen hest. (ejerne er på ferie) selvom jeg lovede at passe godt på deres selskabshest som ikke må rides, red jeg altså 10 km i går. Den anden pony flåede jeg ud og hoppede over forhindringer på 160 cm. (ponyen 140 cm) Den hatr ikke været redet et godt sykke tid(en måned godt og vel) så nu skulle den altså ud og have noget kondition. Og boksene gider jeg da ikke muge ud. Jeg siger da bare at de er ordnet, og passer kun min egen. Når nu jeg er ved det, gider jeg da heller ikke stå op kl 6.40 for at lukke dem ud(de må sku vente til efter 11.) Når ja, jeg passer også deres hund, spm så må uindvære foder, da jeg ikke gider bøje mig ned efter dens foder(lige ved siden af den) Og hvis den har skidt indenfor(FORDI jeg ikke lukkede den ud) må de ski ligge i det, eller slikke det op. What ever. Hader de dyr. DE kan da bare passe sig selv. Nå men nu har jeg jo redet de to ponyer i form, så jeg tror jeg vil starte m spring på den ene pony, og distance på den pony, der efter sigende ikke må rides. Ja det tror jeg at jeg gør., Når nu jeg er ved det, henter jeg lige et pindsvin og sætter fast i rø*ven på selskabshesten)så kan det jo være, at den gider at gå) på trods af de meget dårlige ben den render rundt med. så vil jeg starte spring når der er meget pollen i luften, det er nok rigtig godt fordi ponyen har pollenallergi. NU har jeg nok at se til. må hellere komme i gang.  Nanna ps. hylende sjovt indlæg =)
Lammeskindsunderlag sælges. Pæn og meget velholdt. nypris 979(den er fra hooks.) Dressurmodel, passser alle sadler op til 18". Pris 600 kr. inkl. porto. kontakt over HN eller sms 24614888. Du er velkommen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
Hurricane ♥fleur♥ |
18-07-2007 10:56 |
|
klippet halerne af hestene, jeg syntes det er synd for fluerne, at de slår dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
Nyset |
18-07-2007 11:19 |
|
Hvor smart! Jeg havde ikke tænkt på at fodre hunden med kattekillinger  Billigt og praktisk på én gang, det er lige før, det er Kinderæg med tre ting i på én gang  Et spørgsmål: Vi er to veninder, der ikke helt kan finde ud af det med hingstekæden - det er da rigtigt, den skal gennem munden på hesten ligesom et bid? Og et råd: Kandar med glidetøjle gennem stangbiddet + nederste næserem på samtidigt er bare noget, der virker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thi- hi |
Hurricane ♥fleur♥ |
18-07-2007 11:28 |
|
Tænk hvad den første tråd dog kan føre til. sikken en masse gode råd der gør vores hverdag nemmere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hulepindsvin |
Paulas-mor (Ecuador) |
18-07-2007 13:45 |
|
Real-svend: Det kan godt være der er hulepindsvin i Ecuador, har bare ikke set nogle. Indianerne har sikkert spist de fleste af dem, så resten er fredet - sådanne noget pjat med fredning, når de nu kunne have været brugt til et fornuftigt formål. Mette Ludvigsen: Jeg bor i Ecuador fordi min ex er ecuadorianer og vi har 3 børn sammen. Og så er jeg glad for at bo her - meget bedre klima end Danmark og ingen dyreværnsregler 
Med venlig hilsen, Elsebeth Bed & Breakfast, adventure ridning m.m. tilbydes i Ecuador - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det kun mig eller... |
AnnSophia |
18-07-2007 15:21 |
|
Er det kun mig der synes denne tråd er usmagelig!!! Hvordan kan I synes det er sjovt at digte om sådanne ting!! Jeg synes det er dybt useriøst og respektløs. Jeres digterier kan i værste fald give "gode" ideer til rigtig syge mennesker. Ann Sophia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved du hvad |
|
|
AnnSophia, jeg tror de rigtig syge mennesker kan finde ud af de ting helt selv - det behøver de ikke HN til. Tråden er da morsom (har dog ikke læst alle indlæg, kun starten) Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vrider mig af grin |
|
|
"Checkede den blå avis og købte impulsivt en superbørnevenlig og rar 9 måneder gammel amstaff/ambull-blanding. Han er bare noget af det rareste og selvom han er lidt af en bullerbasse og brummer af os når vi går forbi ham er det bare pjat og jeg nyder at se ungerne hænge hen over ham og hive ham i ørerne; han siger bare ingenting til det." Jep, dårlig humor, I know, men jeg sidder og fniser helt vildt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grineren |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 17:02 |
|
Mvh. Tanja <3 [Riberkjærgård Landbrugsskole fra Aug O7] SØGER HEST! max. 9OOOkr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guuud... |
|
|
...hvorfor har jeg ikke tænkt på det med pindsvinene noget før?? Det er jo en GENIAL løsning, når jeg skal ud og træne mine dovne travheste til at løbe hurtigere, end de kan! Et pindsvin eller to på et kosteskaft, og så kan jeg godt nå at klaske krikken én i rumpetten, selv om jeg kører i langvogn. Så kan jeg også spare på indkøbet af piske - det bliver så frygtelig dyrt med alle de piske, jeg slider op på mine heste, for som alle jo ved, så skal travheste bare have NOGEN i r*ven! Så kan de lære det, kan de! Nu skal jeg bare lære at sige som et pindsvin, så jeg kan få sat lidt fut i hesten ned gennem opløbet - jeg kan jo ikke så godt tage pindsvinene med ud i løb, vel...  Når hesten så engang er slidt op på travbanen, så slæber jeg den lige en tur rundt i landet for at finde den slagter, der vil betale mest for den - jeg skal f... have hevet de sidste penge ud af krampen! Ellers sælger jeg den bare til en eller anden naiv lille pige et sted, for jeg er da FULDSTÆNDIG ligeglad med, hvad der sker med dyret, når den ikke kan tjene flere millioner milliarder til mig og mit luksusforbrug!  En af mine venner har i øvrigt en super-luksus all-round sadel til salg. Jeg kan ikke lige huske størrelsen, men det er også lige meget, for den passer til alle heste - og også ponyer. Den har kostet 1.495,- fra ny i Harald Nyborg, men da der jo virkelig er tale om en kvalitetssadel, og man slet ikke kan se, at den har været brugt i 6 år, skal den altså koste 1.350,-. Hvis du er interesseret, så kan du finde annoncen på Trendsales - bare søg på "sadel". Er det i øvrigt rigtigt, hvad jeg har fået afvide - at det ikke er nok at motionere sin selvskabshest ved at gå rundt med den i et træktorv? Jeg gider altzå ikke høre på noget kritik, bare fordi jeg gør sådan med min hypz - for den er GLAD! Det kan jeg selv se, for den har altid ørerne fremme. Ææælzker altzå min lille hypz!  Nå, men jeg må smutte nu - jeg har en date med dyrlægens assistents sekretærs sommerferievikar om en halv time - hi hi! Sez tøzer! Knuzzzer Annelise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha NYSTER du har 100% rat |
18-07-2007 17:32 |
|
hingstekæde igennem munden  gud hvor er jeg dum, så er det jo derfor jeg ikke kan styre min 2 års vallak...når jeg ridder en lang skovtur...op af bakke...ned af bakke  Hvis nogle bliver usikker på om denne tråd er fup eller fakta SÅ SØG HJÆLP NU
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blablabla |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 17:36 |
|
jeg går ind for at heste skal rides til den dag de fylder 1år! ellers er de ikke til noget nytte når de bliver født! for gider da ikk gå og vente de 3år de normalt skal gå og dovne den af! ..hæhæ bare sadle, trense m. stangbid og chambon på og så det ellers bare afsted! .. og hvis kræet ikke kan holde til mosten må den jo bare laves til sæbe, så gør den da lidt nytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blablabla |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 17:37 |
|
for de skal fanme ikk komme her og tro de er noget!§#!@§#@
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg håber da |
RatsterZoo ♥Joy og Rottweiler |
18-07-2007 17:40 |
|
ikke det indlæg er seriøst.. Det er pænt ulovligt at drukne dyr..
------------------------------------ ------------------------------------ - Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06 -- Killinger og tamrotter til salg læs mere HER -- Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
i de svar indlæg jeg ser har jeg svært ved at skæmte mellem ironi og humor og direkte ondskab  Prøv med nogle smileys som passer til  det gør hele tråden nemmere at forstå. Jeg skriver dette til alle. Ellers modigt skrevet om din dag 
"Money is not everything, freedom is everything" -Citat: Mig selv  Pony efterlyses. Se præsentation for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøj hvor i bare for sjove |
18-07-2007 17:51 |
|
ha ha ha "ja alt det der gammeldags heste snak...rebgrime, trækketov osv nej jeg arbejder ikke fra jorden men ud fra min bilrude, tager gerne en tur på E45  lad nu os unge komme til og vise vá vi dur til, vi kan tilride en hest på 10 min og gerne de helt unge heste " 
Er du usikker på om denne tråd er fup eller fakta så SØG HJÆLP NU .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| O K A Y |
Anne ♥Monet♥ |
18-07-2007 17:53 |
|
ja det er godt nok modigt af dig  MEN ! ! ! ...(jeg syntes nu at den med glaskårende er en SMULE streng !)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| blalbalba |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 17:59 |
|
Glasskår? hmm sys nu at det har meget bedre effekt med strøm hegn viklit rundt om de øverste bumme på springene når jeg skal springe .. meget meget bedre og så sviner det heller ikk med blod eller sår! genial er jeg da! og virker det ikke med normalt strøm så skruer man sku da bare højre op for strømmen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| virkeligheden |
smukke-ped |
18-07-2007 18:00 |
|
HelleA ...hvad sker i virkeligheden?? at vi jokker et kosteskaft op i r*ven på pindsvinet?? ja...alle indlæggene lyder godt noget meget realistiske...det sker sikkert hele tiden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fed historie. |
|
|
Ja, kan jo genkende en del herinde fra!!
oppe eller nede en tur i det grønne er det fede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan min |
18-07-2007 18:02 |
|
"pony på 87 stg passe en sadel str 18 og 32 i bom?
Det er en lækker sadel lidt allasofa, jeg er lidt usikke på gjord str 130 passer, kan man ikke bare rulde den omkring hesten et par gange"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blablabla |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 18:04 |
|
heste der sparker i stakden skal bare have bundet bag og forben sammen! i en snor der er lang nok til at de kan stå normalt, men de kan sku ikke sparke uden at hive forbenene væk under dem selv!  .. hehehe bruger jeg hele tiden  haha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uppps |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 18:05 |
|
Stakden = Stalden*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blablabla |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 18:07 |
|
real-svend *med donnika*: jo da sagtens! eller istedet for at rulle den omkring hesten flere gange skulle du tag at ligge pindsvin ind imellem gjord og hestens mave på den måde får du også en lidt sjovere ridetur på en ellers kedelig og ubrugelig benstøtte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åååh ja da |
18-07-2007 18:14 |
|
"den mangler jo tak for hjælpen ha ha ha"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min dag.. |
Gitte (Tyran) |
18-07-2007 18:15 |
|
ja jeg startede dagen med at lægge fuldt udstyr på min 1års. og så ringede jeg til 3 veninder som skulle komme og ride den, for den er jo stærk sådan en, og mine veninder er ikke særlig overvægtige, så de 300kg kan den squ sagtens bære.. da de så havde trænet springning på den i 3timer og den var begyndt at svede så tog vi udstyret af den, og bandt den fast til en lygtepæl i en ½meter lang jernkæde, så kunne den stå der og tørre i 4timer, og tænke over tingene, imens vi gik ind og hentede kattekillingerne i stalden, og bagbandt dem med strips, så rotterne kunne spise dem uden at blive kradset i munden (vi avler nemlig tamme kloakrotter, som sælges til fine pizzabarer i hovedstaden) ..men så var der en stor hankat som ikke kunne være i munden på selv den største rotte, så den fik lige et hak af en spade så den besvimede, og fik så trukket pelsen af, for sådan en kattepels kan lave en fin ørevarmer til ponyen når den nu skal til stævner og vise at den kan alting. pindsvinene her i huset er flyttet ud på toilettet, for dem bruger svigermor til at frisere røvskæg med, (de passer liige i facon og størrelse) og så har vi ellers anskaffet en python slange til at æde overskydende kattekillinger, og når den engang er vokset sig 5meter lang kan den bruges som longe, så her i huset går vi skam ind for genbrug! er der forresten nogen som ved hvor man køber rustent pigtråd? det gamle er gået i stykker sidst en hest sad fast i det, og vi har ikke fået pillet hesten ned endnu (sådan en har jo godt af at hænge i 3 uger ligesom oksekød, -tror vi nok) -og ellers kan den sendes med til pizzabaren med næste leverence.
mvh. Gitte & Julie & Tyran.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så er jeg |
18-07-2007 18:17 |
|
"også fri for at ride med min longepisk nu hvor pindsvinet kan peppe hesten lidt op"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| real-svend *med donnika* |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 18:20 |
|
det var jo det jeg tænkte eller?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg dør af grin |
18-07-2007 18:21 |
|
Gitte tyran skal lige finde ord hahahaha 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte tyran |
ChiBi-Termo |
18-07-2007 18:22 |
|
Gitte tyran: haha ja og med alt det krudt man tyran har kan han sku godt rides i endnu flere timer haha..;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrene har nykker |
pascale ♣pelle♣ |
18-07-2007 18:45 |
|
så, idag var min islænder doven, hmm tænkte jeg, jeg taber hele tiden ridepisken, måske kan jeg tage longepisken? men efter som den ikke havde en snor til at have rundt om hånden blev jeg fandme nød til at binde den fast til sadlen så den lå over bagparten, @!#$ den skide hest fik fart på. på vejen hjem var der en å vi skulle over, ponyen ville ikke og vendte om, et par piskeslag fik den ivertfald til at stå stille, nu skulle den pony fandme over, jeg gik ca. 500 meter væk, og så fuld galop, da dyret stoppede foran den kun 4 meter brede å var det sku nok, en gang til og så hoppede den. næste gang må jeg nok også prøve med et par glasskår under gamacherne, det sjoveste ved turen er altid at galoppere det sidste lille stykke, og så bare ud i folden med hesten, eftersom den ikke konkurrere har den ikke tjent sig til foder, jeg synes den begynder at hoste lidt, det skal nok bare rides væk, ska så lige siges at islænderen kun er 21! den kan jo ikke begynde at hoste endu, den er da stadig unghest! shetlænderen døde for et par dage siden, jeg ved sku ikk lige vad den egentlig havde for grund, men den må sku være god! den var kun 30, og jeg fik ikke engang redet på den ordentligt inden den begyndte med de der (nu smider jeg mig ned på jorden midt i en ridetur) nykker. nå, jeg fik den jo gratis af slagteren. føllet springer sku godt med lille vikki-vira, hun fik ham jo til sin 12 års fødselsdag, selvom han halter nogen gange kan han sku godt hoppe, jeg mener man bruger jo ikke benene når man svæver vel?! det er dumt at han først kan starte stævner når han er tre, sku to år endu! nå, nu ber vikki mig lige gi mig en pisk, må smutte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| piske er da kun |
|
|
for amatøre.. Næ.. stød,, det virker. . Jeg har fundet en grise støder.. Det er helt super.. alle her for stød hvis de ikke gør som de bliver bedt om.. hingsten når han ikke lige er opmærksom. Hoppen når den går i vejen. og ikkemindst den lille føller.. hunfatter jo ikke en brik så stød det virker. lige på mulen du.. Så skal den nok lære at lade være med at bide. Katten når den mjaver.. ja selv min mor får et stød når hun ikke slår græsset odentligt. Så kan de lære det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Jeg er ret enig med StaldRohan. Piske? Kom dog ind i kampen. Stød - se DET virker! Sådan nogle maskiner kan fås i en meget lille størrelser - lige til en jakkelomme. Når krikken begynder at te sig tosset (om jeg har fattet hvad pokker der er så farligt ved et lille spring på 1,60 ), så trækker man maskineriet op, og lammer dem sådan én mellem ørerne. I kan tro, et sådant smæld, kan få selv den mest dovne mule til at fatte at refusering IKKE er okay Og jeg HAR skam prøvet med både almindelig pisk og de helt lange sporer samt pindsvin, men dyret fatter jo ingenting. Og jeg ER en dygtig rytter! Det er jeg! Så det er såmænd ikke min fejl. Syre kan med fordel anvendes på de snotdumme dyr, der fatter endnu mindre end min den ovennævnte. Og så får man sig samtidig et super grin, når hårerne langsomt går op i røg - og krikken? Den fatter bare ingenting. Altså At se den totale forvirring hos det åndssvage dyr - haha!  Katte gider jeg ikke mere. Der er bare ingenting der virker på dem. Latterlige skadedyr! Efter den ene gang, hvor jeg fyldte føromtalte syre i deres kattebakke, nægtede de død og pine at tisse inden i den. Og jeg gjorde alt det rigtige Jeg ruskede dem i nakken, kvalte dem (kun lidt selvføgelig - når tungen kommer ud, skal man til at stoppe), pressede deres hoveder ned i den urin de havde efterladt på gulvet og råbte dem ind i hovedet. Og lige meget hjalp det. Så jeg skyllede mine ud i toilettet. Det skal man dog passe på med - de er nogle dygtige svømmere de små sataner!
Vickie Tidligere Vickie (Zheena) Med smuk Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min dag i dag.. |
Confetti |
18-07-2007 19:36 |
|
For en gangs skyld var jeg lidt hyperaktiv i dag, så jeg gik ud og tjekkede vand ved hestene. De drikker af spande (12l)Vandet skifter jeg ca. hver trejde dag, jeg hader bare at finde vand og så gider de ikke drikke af det fordi de ikke er tørstige. Nej, de skal sku drikke når jeg endelig giver dem noget. Men da jeg lider af dovenskab, så fylder jeg kun spanden halvt op, det bliver sku så tungt til min ømme ryg. Nå ja, men i dag var det jo også ved at være 7 uger siden hestene havde været ude, så de trængte vel også til lidt luft. Så jeg lukkede alle mine 6 heste ud på en 10x20 fold. Ja, folden er ikke så stor da jeg bor ude i enden af en storby, så hestene står sammen i min garace, det kan de så godt li'  Nu er jeg jo ikke den rigeste menneske, så jeg bruger en stol som sadel, man spænder den bare fast med et par bælter - total smart og effektiv. Trensen, ja.. Jeg har jo læst om en masse "jeg-rider-i-rebgrime" metode, nå ja, men så kan jeg da også vikle en tøjsnor rundt om hovedet. Jeg er total imod dem der putter glasskår i gamcher eller bandager, det er sku da herre synd! I ville måske gerne have glasskår i benene? Helt ærlig, tag jer sammen  Min dag og mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vickie... |
C-lectic-A |
18-07-2007 19:39 |
|
Du ved da godt at du skal punktere kattene med et pindsvin INDEN du skyller ud-... Arj altså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh for--- |
|
|
Hvor er det typisk  Det tænkte jeg da ikke på.. Nu lod jeg dem jo bare ligge i det toilet indtil de ikke længere bevægede sig. Det tog godt nok også lang tid Der var jo flere af de kræ (ingen grund til sterelisation her - et velrettet spark kan fjerne de fleste fostre - somme tider glipper det dog), og den ene var jo nødt til at ligge stille dernede, før den næste kunne komme til.
Vickie Tidligere Vickie (Zheena) Med smuk Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej da det |
|
|
er sgu da alt for besværligt... Ind i mikroovnen med de små bæster så tager det kun et par sekunder.. Og så er der jo også varm mad til husslaven fra Kina...
MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES...... Belgisk varmblod- En hest med personlighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SPYD !! hahaha |
Lady Scarlet O-hara ♥Skralle |
18-07-2007 19:51 |
|
Altså det med stød, det har jeg prøvet, det syntes jeg sgu ikke var nok . Sååå jeg købte et spyd ( havde set tyrrefægtning på min ferie i spaninen, og det så ud til at tyrren fik fart på ).. Så tog til zoocity og spurgte efter et spyd.. Men Neeej, det havde de fanme ikk?! blev virkelig forarvet over at de ikk sælger spyd, når de fanme sælger alt andet . Nå.. men kørte til køge, øhh i den der lille butik..'Aktiv fritid'.. ja, de solgte heller ikke spyd, men men men!, så var det jo jeg så et spyd inde i fisker-avdelingen, så styrtede derind, og ville købe det .. 49,95 kr.!! Det ville jeg edermamede ikke give for en spyd, sååå jeg stjal det, spurtede ud af butikken, ind i bilen, og tilbage til gården..( Politiet har iikk opdagede mig endnu ) det hjemme stod krækken ude på folden, som nok er en smule for stor til en oldenborger, 10m*10m .. men sådan er det jo, man er vel dyrvenlig .. Trak krækken ind, den havde skåret sig på pigtrådshegnet som omkredser folden, men gad ikke spilde min tid, va' fanden, blodet størkner jo på et tidspunkt.. Red i grime og træktov, da jeg ikke gider ofre penge for et hovedtøj OG læderfedt!! havde glædet mig til at afprøve spydet. Så da krækken skullle i trav drejede jeg mig om, og den fik én bag i.. Okay??!, LAD HVER MED AT KØBE/STJÆLE ET SPYD, DET @!#$ SIDDER FANDME FAST I KRÆKKEN.. fik manden til at save spydet over, så det kun er lidt af spydet der stadig sidder i krækken.. .. det var lige mit gode råd: KØB IKKE I SPYD!!! Hilsen den kærlige heste ejer ( hehe )
Hilsen Camilla & Lady Scarlet O'hara(NM Mester) & Lambada<3 * Den fuldendte ekvipage! * ..,.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hus-slave fra kina |
18-07-2007 20:48 |
|
"vi har en hvid grøndlænder i huset, jeg selv er en fed pølse tysker som elsker pølser. jeg elsker den som er kogt på en kat, den pølse hedder kat-kogt " 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vilde heste? |
|
|
Sikke en masse gode råd der er herinde! Tak alle  Så må I jo også lige få et, har I også vilde springere derude? Før træningen så skal de ud i en pløje mark (mudder til knæene er også fint), bare sådan lidt let træning i 2-3 timer. Bagefter opvarmes de i den normale 1 times ridning, og så kan man så springe  Vupti, hesten løber ikke mere. Et mirakel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved I hvad? |
|
|
Alt der med pindsvin - det er alt for besværligt. De er dødsvære at fange. Næ, hvepse! Dét virker! Man lokker bare med lidt honning, og så vikler man dem sammen med bandagen rundt om hestens ben. Men pas på, for de s*tans møgdyr skelner altså ikke mellem hest og menneske, når de stikker! Et andet alternativ er rosentorne. De kan installeres efter bandagerne er viklet på. Så forbinder hesten ikke bandagerne med stikkeri, og så kan man også bruge metoden dagen efter. Men bortset fra det, så er der en endnu smartere måde at få hesten i fart på. Man binder et stykke råt kød i halen på den og så lukker man sin føromtalte legesyge Amstaff løs. Så kan krikken sgu vinde ethvert galopløb - så der er faktisk penge i l*rtet.
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DU skal bare |
C-lectic-A |
18-07-2007 21:45 |
|
rulle dig ind i stanniol og lægge dig ned og lugte som en ost for mus elsker flæsk  Og 10*10 m?? Det er sguda frås!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| la la la |
|
|
Er der nogen der ved, om man kan købe pindsvin et sted? For her på matriklen er de ikke ligefrem i overflod, og efter at have læst alle de nyttige ting man kan bruge sådan nogle kræ til, så vil jeg da godt have fat i et pindsvin selv! Det er altid godt med lidt inspiration, når man efterhånden ikke selv kan finde på flere effektive metoder til at træne hestene. Har også overvejet den med at binde hesten til bilens anhængertræk og så af sted - men det bliver da dyrt i sko i længden, for de må da hurtigt blive slidt op på asfalt?? Min hests sko kan jo ellers holde i flere måneder som jeg træner nu - den går kun på fold og på bane, så behøver jeg ikke betale så mange penge til min smed! Dog har jeg faktisk en stor fold til mine heste - måske derfor, det er så svært at jage dem ordentligt rundt, de løber bare ned i den ene ende, og så skal jeg til at rende hele vejen derned for at få fart på dem igen. Så det kan da godt være, at jeg skulle lave en lidt mindre indhegning, så må det da være nemmere at motionere dem!
Wildly medlem af AWR Candyfloss forever! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nok om .. |
|
|
pindsvin, det er da et kedeligt og intetsigende dyr. De skal bare have en gang sneglegift. Måske nogle kunne oplyse mig om, hvor man køber de strømpistoler, for min veninde og jeg, har lidt problemer, med at få hestene lukket ind i boksen. Problemet er opstået efter vi valgte at dele en boks pga bokslejen. Men den kan måske sætte lidt gang i dem. Iøvrigt kan jeg anbefale at skifte stødhegnet ud med pigtråd. Hestene lærer forbavsende hurtigt at holde sig væk. Nå men, jeg skal ud og købe en sæk kattemad til mine hunde og en sæk kalvevalse til mine heste. Nogen der ved hvordan man stopper blødningen efter at have kuperet ørene på mine bernersennen. Jeg har ikke råd til dyrlæge, og til ægte kamphunde. Iøvrigt gad min dyrlæge ikke at date en hestepige!!! 
Ann & Otto van der Zar Hvornår ligger der 4 meter -og 100 kilo hund på gulvet? Når Barbie & Batman er udvoksede! Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mus??? |
|
|
C-lectic-A: Jeg skal ikke fange mus, men pindsvin. Og undskyld, men antyder du, at jeg er fed??? Pas på, jeg ikke kommer rendende efter dig med både pindsvin på skaft, grise-støder, tre-fire frådende kamphunde, hvepse og en pythonslange! For så kan du sgu lære ikke at fornærme mig en anden gang! (Mand, hvor er denne her tråd egentlig blevet langt ude - og jeg startede jo sådan set bare med at fortælle om en helt almindelig dag her på gården...)
Kh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnnSophie |
connie |
18-07-2007 22:49 |
|
Nej, jeg kan heller ikke se det sjove i denne tråd - Jeg synes nærmest at den virker lidt sygelig. Jeg vælger at tro at der bare er nogle der må kede sig enormt her i sommerferien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bfbgsrg |
|
|
ja, det er verdens modigste indlæg. egentlig ser jeg slet ikke grunden til at oprette sådan noget...?! jeg havde engang en veninde hvis forældre druknede børnenes dyr hvis de blev trætte af dem. jeg har stadig traumer efter at have hørt de historier og jeg var ik ret gammel. det skal siges at jeg ikke har gidet læse alle indlæggene.
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig! Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem  -Og det går stærkt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahahahahaha |
|
|
Det her stas skal ske noget oftere!! MEGA grinon... hahaha x)
`Grib en greb og kom i sving`
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arh Maria... |
C-lectic-A |
19-07-2007 00:40 |
|
Så angriber jeg dig bare tilbage med min natsværmer-spisende Thorkild... Tag den  Og lidt sjov skal man jo have..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skal |
|
|
Lige nævnes at hele denne tråd, dog undtaget "grinerindlæg", er læst op for pindsvinene på min matrikel og vil i morgen blive godmorgen historie for en lille uopdragen hest der "taber" sin rytter lidt for tit for tiden... ¨ Har allieret mig med en flok fuldgyldige "rockersvin" fra den hårde kerne som skræmme elementer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| motion |
moerkbak |
19-07-2007 05:45 |
|
Hvorfor ald den jagten rundt, det er nok at blive løsnet en time om dagen, når de bliver redet, og får de rigeligt med kraftfoder, gerne supleret med en 10 - 12 kg havre, er det skide skægt at hamre til dem, så kan man nøjes med en halv time, det er også nemmere at sælge en hest med gnisterne flyvende, fri os endeligt for bovlamme krikker, der bare lader sig ride. mvh ole
Det gør ikke noget med lidt kulør Kåret pinto hingst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gammel tråd |
Heidi ♥Med 5 dejlige mulerϖ |
26-04-2010 23:43 |
|
Faldt lige over denne gamle tråd 
R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008
R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009 Elsket og savnet Heste kan ikke tale, men de kan tale, hvis du lytter
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja og mine nye sporer |
|
|
er to greve hvor skaftet er savet af, så kan det dovne kræ fandeme komme ud over stepperne.... møg trakhener )
- dejlig vallak tilbyder halvpart i tåstrup. - vallak lånes ud til godt hjem. - mindre bolig på landet søges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| møgheste |
|
|
ja nu er det en uge siden hestene igen sked i deres vandspand, nu skifter jeg det f..... ikke mere, nu bliver de inde indtil de har drukket det. jeg er også træt af hø, jeg hoster når jeg deler det ud, så nu har de fået 5 hele baller hver, de er fine mørke, ja med lidt hvidt pynt på. Men det værste er nu at min den gamle, er så dum at vikle snorene rundt om benene, så nu ligger han ned og stønner.
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Patetisk |
xtiny |
27-04-2010 09:03 |
|
Den var ikke en gang sjov i starten.
Mvh xtiny
"Lad være med at vente med at have det sjovt, til du er færdig med noget. Måske bliver du aldrig færdig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| kigiortgrt |
|
|
puha have også en mega hård dag i dag hunden hylede så han fik et par på hovedet gider ik han tuder han have kun siddet 15 timer i buret i bilen og han plejer gladeligt og sidde 30 timer uden og tisse go hund....... krikkerne ville ik stå stille da de sku ind så ind kom de ik, så må de jo undvære maden ( så ka de lærer det ) og vandet tja slangen var i stykker så de må vente med vand til i morgen eller hvornår jeg nu lige får købt en ny 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan jo undre sig .. |
|
|
Altså om trådstarter var seriøs ved jeg ikke, men resten er vist ikke og jeg fniser over mange af historierne :p .. personligt mener jeg, at udtrykket 'krudt i røven' ikke er kommet af ingenting. Køb fyrværkeri på udsalg og monter det i bagenden. De flytter sig og halen skal slet ikke klippes ret ofte! I snakker meget om at feje staldgang .. har I stalde til hest eller bare en pæl i jorden nede på den lokale losseplads? 
"What if I'm not the hero, what if I'm the bad guy?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
"Så jeg skyllede mine ud i toilettet. Det skal man dog passe på med - de er nogle dygtige svømmere de små sataner!" (killinger) hahaha det er slet ikke sjovt.. jo,. okay, lidt haha.. "de er nogle dygtige svømmere de små sataner" med hensyn til det der krudt i røven kan det ikke anbefales, det sviner satme sådan på mit dyre ridetøj og grej. - for ikke at nævne mine pindsvin!? det er da fråds at svine dem til på den måde.. de kan jo ikke engang vaskes. - har prøvet, piggene faldt bare af møgdyr.. min hest tabte sin dyre kieffer grime ude på folden her for nyligt. - så trak jeg den da bare rundt i noget af vores rustne pigtråds hegn! så kan den fandme lære ikke at smide med sin grime. dumme krikke ....
La Petite & Wirago i er mine stjerner! kommer til at savne dig min smukke Alexandra <3 vil aldrig glemme dig! :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| modigt ja |
|
|
Ja forstår godt humoren og har da også grinet af mange af indlæggende, men det jeg så tænker er at ja det er sku et modigt indlæg...... i har nemlig lige remset en hel masse op som uvidne og muligvis nye heste ejere ku risikere at komme til at bruge ubevidst af ren og skær uvidenhed. FEDT indlæg ellers!og MEGET modigt! MVH mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhhhhh... |
|
|
Hvor var det fedt at sidde i sofaen og slå sig på lårene af grin over en gammel HN-tråd...
The mind is like a parachute - it only works when it's open! Reality is that part of the imagination we all agree on
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Møghest |
|
|
anna ?WA?´: Altså hvor sidder dit udstyr henne, hvis det bliver sort af krudt i bagenden? :p Møgpindsvin, altså de er da lidt upraktiske, er de ikke? Men de er faktisk udmærkede som strigle, hestens blodcirkulation bliver grundigt påvirket!
"What if I'm not the hero, what if I'm the bad guy?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
altså nu ved jeg ikke hvilket krudt i bruger.. men nu er min hest ret doven, så der er godt med skrald å' !! så nogle gange..... går der ligesom hul på kræet, og det sviner satme sådan når jeg lige er igang med en tilbagetrædning med 180 kmt fordi jeg kom til at klemme lidt for meget på det der pindsvin! (har jo læst hele tråden, og tog både imod rådet om pindsvin under gjorden og på benene af mig selv) og hvad angår at fange pindsvin; SOFTGUN! lige mellem øjnene siger jeg jer.. så går de ligesom i dvale, og så kan man bare indsamle dem i ca et døgns tid efter de er ramt så heller ikke noget at få stress over der!
La Petite & Wirago i er mine stjerner! kommer til at savne dig min smukke Alexandra <3 vil aldrig glemme dig! :'(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LOL herlig tråd.. |
|
|
Her den anden dag da jeg tog 4 års vallakken med op i hallen vill vi øve det dersens LDR sad længe og forklaret dyret du skal strække halsen og så ind med mulen men han fattede ikke en bønne nå men det skal han altså tænkte jeg så fat i a tøjler og save hive flå og SMOCK så gik han der det var altså bare fedt at se ham skumme og fråde om munden SÅ virker mit sprenger bid ihvertfald som det skal måske jeg skal vudere et pessoabid næste gang har hørt det bare er KNALD HAMRENDE GODT og alle kan ride med det man behøver ikke ha noget erfaring  forstår bare ikke når de siger at LDR heste rides sådan uden tvang??? Er det min hest der er snotdum ARGHH skidt pyt ingen steward ser alligevel forskel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fold??? |
|
|
For at spare på at lave et dyrt hegn som de alligevel ødelægger, de dumme heste, så får de bare et reb om benene så deres bevægelsesfrihed indskrænkes. Og da de MAX er ude 2 timer om dagen, så er det jo begrænset hvor langt væk de kan nå at komme.  Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Reb om benene |
|
|
Sjov tråd  Apropos den der med reb om benene, så kom der for år tilbage en mand hen til mig, mens jeg gik på sommerfolden ved min hest. "Hvorfor går den med grime på?", spurgte han Jeg svarede et eller andet med, at det var for en sikkerheds skyld, hvis den skulle rende ud af indhegningen eller sådan noget. "Hvorfor binder du ikke bare benene sammen på den. Så går den kun der, hvor du vil have det" Først troede jeg, at han tog fis på mig, men så sagde han: "Det gjorde vi i mine unge dage ved arbejdshestene, så havde vi styr på dem" Øh så stod jeg der og måbede og så dum ud. Min unge 4-års varmblodshoppe med reb om benene. Næ det kunne jeg nu ikke rigtig se for mig, men jeg har grint meget af den kommentar siden Måske jeg skulle prøve det på de 2 plage ovre i stalden. Jeg mangler græs til dem til sommer, men så kan de jo bare gå herude i vejkanten. De løber jo ingen steder så...smart 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|