Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor lang tid er dyrene alene pr. dag?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:13

Ja, af ren og skær nysgerrighed

Hvor lang tid ca. er jeres dyr alene pr. dag?

Maria

Jeg vil også have et eller andet fancy citat stående her!

0
0
Svar på denne tråd

Max i dagtimerne
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:14

2 timer.

Og det er så sjældent at det kan tælles på 2 hænder på et år.

.

Illum

.

Den person der kalder sig for "Illum Mini" er en forstyrret person som ikke har bedre at tage sig til.

Nu må ALLE snart forstå det... INTET INTET virker på KLÆG.

Og KLÆG er IKKE en hestebremse...

0
0
Svar på denne tråd

abcdefg
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:15
næsten aldrig men min hund ka godt være alene hjemme

min hest gør m,it liv værd at leve .
0
0
Svar på denne tråd

Ikke længe
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:17

1 1/2 - 2 timer mens jeg rider

0
0
Svar på denne tråd

Det svinger
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:20

Jeg er hjemmegående barselsmor i øjeblikket, så jeg er stort set hele tiden hjemme. Med mindre vi skal noget.

Vores dyrehold består af en ridehest, to shettere, to voksne katte og tre killinger på godt 8 uger. Og så 37000 milliarder insekter af diverse oprindelse, men dem passer jeg ikke! Kattene er staldkatte og bor som sådan i stalden, og hestene går for tiden på døgngræs ude foran mit køkkenvindue.

Så som regel er jeg hjemme, men hvis vi skal noget, kan de sagtens være alene i en del timer. Så sørger vi selvfølgelig for, at hestene har vand og kattene har mad og vand. Og rene kattebakker.

Kh

Maria

Dressurunderviser søges på Stevns!

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:21
ALDRIG :)

» med.venlig.hilsen.

0
0
Svar på denne tråd

Katte...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:24

... mine katte er max alene 2 timer om ugen

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Ny konkurrence på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:31

Hvordan tjener i så til maden på bordet? Eller er i så heldige, at dyrene må medbringes på arbejdspladsen?

Mvh Tuxi

0
0
Svar på denne tråd

mine vovser
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:34

ikke ret længe af gangen...en time eller to mens jeg handler ind...og mens jeg rider...

ellers tager jeg dem gerne med hvor jeg kan.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

skal du bruge en fotograf....så læs lige advarslen her

www.heste-nettet.dk/forum/6/54502/ 54502/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

De er ikke alene hver dag...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:36

faktisk er de (hund og katte) kun alene omkring et par timer om ugen. Jeg ville slet ikke have dyr, hvis de skulle være alene flere timer om dagen.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, mine
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:37

er alene mens jeg er på arbejde og indtil ungerne kommer hjem fra skole, + det løse.

Jamen er I aldrig i byen alle jer, hvis dyr aldrig er alene? ;-)

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

TUXI...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:42

Ja, det tænkte jeg også på... Hvad med de daglige gøremål indkøb osv.? Er folk virkelig så priviligerede at de kan bemande hytten 24/7 jeg undres...

Vores hund er alene hjemme fra kl. 8 til 14-15 tiden i hverdagene og det synes jeg bestemt ikke er galt. Hun står i forvejen først op engang over middag

Skal vi ud at køre igen senere på dagen eller er der nogle dage hvor vi har været sent hjemme, tager vi hende gerne med, hvis det er muligt.

Winnie - som ikke behøver at pudse glorien

Opstaldning i 8740 tilbydes se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

alene...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:44

mine to misser er til hverdag ikke alene ret mange timer for tiden. Jeg er studerende og lige nu går jeg hjemme og hygger mig. Om 14 dage skulle jeg meget gerne starte på et fuldtidsjob og så skal de pludselig gå fra at være alene 0-3 timer til 8-10 timer om dagen. Det bliver hårdt for dem. I weekender eller hvis jeg skal noget kan de sagtens være alene 10-12-14 timer, men det er jo kun en enkelt dag. Det er noget andet når det bliver 8 timer hver eneste dag. Jeg kan bestemt godt mærke på kattene hvsi jeg har været meget væk en uge.

Jeg vil også meget gerne vide hvordan i der ikke lader jeres dyr være alene får mad på bordet? Mit idelle liv var nemlig at gå hjemme med dyrerne og ungerne :P men kan ikke lige greje den hvis jeg også gerne vil have hest og råd til at dyrerne har det godt så kom lige med guldkornene :D

På eventyr i Newcastle

www.grambow-online.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jo Jo...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:48

... jeg er selvstændig (arbejder ofte hjemmefra), har en kæreste der arbejder nat (sover dag), har kun 1 bil (så når kæresten har bilen- er jeg hjemme og omvendt). De 2 timer om ugen er ca. den tid vi bruger på at handle sammen eller lign.

Jeg pudser i øvrigt ikke glorie. Mine katte ville ikke tage skade af, at være alene hjemme flere timer om dagen. Meget af dagen ser vi dem ikke, da de ligger og sover et-eller-andet sted.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Ny konkurrence på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Alenetid
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:52

Wow, jeg synes godt nok det er overraskende at de fleste aldrig lader deres dyr være alene. Fedt for jer og jeres dyr selvfølgelig.

Er der slet ikke nogen derude med almindelige job f.eks.?

Maria

Jeg vil også have et eller andet fancy citat stående her!

0
0
Svar på denne tråd

Nu er vi jo mange
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:54

Det også har dyr for at gi´dem en ordenlig tilværelse med stimuli i mere end 20 min om dagen.

Flere endnu har dyr for egen(ejer) skyld, og ser dem kun når de har tid.

.

Illum

.

Den person der kalder sig for "Illum Mini" er en forstyrret person som ikke har bedre at tage sig til.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke ret meget
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:02

alene. I gennemsnit omkring 2-3 timer om dagen og det er max. Nogle dage slet ikke og andre gange helt op til en hel arbejdsdag, men det er sjældent da jeg pga. dårlig ryg ikke arbejder mere end 1-2 dage om ugen og min mand indimellem arbejder en del hjemmefra.

Hingsteplag (½ PRE) sælges.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

AA- arbejde og adskillelse
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:05

Vores dyr kan være alene i rigtig mange timer... skal jeg tælle?

De er det ikke hver dag - uanset jeg tror det ville rage dem hvis de var (men JEG kunne ikke holde til at være så meget væk), men indimellem når det ramler sammen med arbejde og andre arrangementer kombineret med lang afstand osv, - kan der godt gå adskillinge mange timer.

Hestene er ski da ligeglade - de går på marken, kattene kan også fint klare sig - de ofte enten sover eller render rundt udenfor, kaninen og marsvinet har det fint med hinanden i deres løbegård, fårene er HELT ligeglade...

Vi har ingen hund - netop derfor - desværre - ellers ville jeg gerne have en vuffer ;-)

Og ja jeg har da dyrene for min egen skyld, og er kun sammen med dem når jeg har tid, men de mangler mig altså heller ikke - jeg har sørget for at de har hinanden, god mad, og at alle har god plads og frie rammer at være på. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Illum ..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:08
Enig! Mange ofrer ikke megen "kvalitetstid" på deres dyr, men det gælder vel både udearbejdende som hjemmearbejdende. Man kan sagtens være en god dyreejer og være hjemmefra 8 timer om dagen, lige så vel som man kan være en dårlig dyreejer og være hjemme hele dagen.

0
0
Svar på denne tråd

alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:10

TUXI...nu kan man jo også arbejde hjemmefra,eller være forsørget af sin mand,lave regnskab for mandens firma og have råd til at gå hjemme...

det er ikke alle der skal ud af huset 8+ timer hver dag.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

skal du bruge en fotograf....så læs lige advarslen her

www.heste-nettet.dk/forum/6/54502/ 54502/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Jeg nægter at tro
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:12

På at en hund som er alene hjemme hver dag ugen igennem er en glad hund.

Jeg kan jo bare kikke på mine 3 de er da heller end gerne med og vågne hele dagen.

De vælger IKKE at sove når vi er hjemmen, så til dem der siger jaja hunden sover jo alligevel kan jeg kun svare, JA hvad pokker skulle den ellers lave ???

.

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

hund...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:29

mine forældre har hund og det var egentlig meningen den skulle være alene omrking de 7-8 timer. Mine forældre ville arbjede en time forskudt af hinanden så den skulle være mindre alene hjemme. Min stedfar har desværre døjet med dårlig ryg i mange år og han er stadig ikke kommet op på fuldtid igen (hvis han da nogensinde kommer det) her kan jeg så sige at hunden sover enormt meget. Også selvom der er en hjemme. Tit ligger hun i hendes kurv og blobber i flere timer. Det er først når min mor kommer hjem at hun vågner rigtig op i nogle timer for så skal der gåes tur (også selvom hun blev gået med for en time siden.)

Jeg tror sagtens deres hund kunne være alene hjemme 8 timer om dagen uden at lide nogen nød. Der bliver brug ufattelig meget tid på hende når de så er hjemme. Både træning, leg og bare hygge. Hun er altid den første til at gå i seng og den sidste til at stå op så hendes temperament passer nok fint nok til at være alene hjemme.

Men ja selvfølgelig kan man arbejde hjemmefra eller blive forsørget af manden. Havde lige glemt det med at arbejde hjemme fra ;)

På eventyr i Newcastle

www.grambow-online.dk

0
0
Svar på denne tråd

Desværre...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:41
...er vores dyr også meget alene hjemme, men vi er jo nød til at tjene til føden, husejen, smeden, dyrlægen osv. Vi arbejder begge 8-16. Derfor har vi også min, 2 af hver dyreart og nogle super gode naboer, der jævnligt kaster et blik på folden ...og ingen hund. Men når nu vi vinder i lotto, bliver vi hjemme og omgåes dyrene dagen lang og ansætter en dyrlæge til at sidde og kigge på dem når vi skal hjemmefra . Vi er endda så heldige at den ene nabo er dyrlæge, og han kommer forbi folden mange gange på en dag, så det er på sin vis betryggende, når nu situationen nu engang er som den er .
0
0
Svar på denne tråd

Alle mine
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:44

tre hunde snorksover lige nu omkring mig. Jeg har rigtig mange hjemmearbejdsdage og trods det, så snuer de alligevel det meste af dagen.

I bund og grund handler det også om, at hunden bliver aktiveret, mens man er sammen med dem. Ikke at mine Lhasa Apso'er kræver den store aktivering, men det gør jo mange andre racer.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

vores hund
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 21:37

er indimellem alene. Jeg har skiftende arbejdstider(døgnvagter) og ofte hverdagsfri. Så alt efter kærestens arbejejdstid, er hun alene mellem 0-6 timer.

mvh C

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 21:48

her er en af os næsten altid hjemme.

Så det bliver ikke mange timer om ugen.

Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges...

Frieserhoppe 5 år sælges...

0
0
Svar på denne tråd

Mine..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 22:11
2 katte mit marsvin og min hamster tjah han sover hele dagen lang sååh,men de er aflene 5 timer til hver dag nogle dage længere tid hvis jeg tager direkte ud til hesten ellers tager jeg tit hjemmeomkring og nusser lidt inden jeg tager ud til hesten.mvh katrine
0
0
Svar på denne tråd

Alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 22:23

6:30 til min. 17

Skader i mit hjem er udtryk for, for lidt aktivering, ro og fred er udtryk for tilfredshed.

Pernille/ med 2 hunde, bla en malamut. (uden skader)

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

min kæreste og jeg
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 22:43

gør det sådan at vi står op en time før vi rigtig skal op fordi vi gerne vil give vores hund omsorg, tid og en ikke stressende morgen og sidst men ikke mindst en god morgentur. Vores dværg gravhund er hjemme alene fra 7.40 til 16.15, og da jeg gik i skole kom jeg hjem før dvs. ved en 14 tiden, og lige nu fiser jeg den bare af herhjemme så der er jeg hjemme hele tiden bort set fra når jeg skal op til supermulen.

Trille er en hund som kræver lange gåture og aktivering og gør vi glædeligt Men så aktiv hun kan være lige så sløv og træt kan hun blive, nogle morgener gider hun dårlig nok sige farvel til os for der ligger hun bare under dynen og griner af os he he.

Men må indrømme missunder jer godt nok, gad godt at have min hund med alle steder, på arebjde og i stalden... men eftersom jeg ikke har kørekort bliver det svært at have hende med i cykelkurven pga. hendes vægt.

Det må være dejligt at have det som jer..

Illum: er ikke helt enig med dig, vi har en meget glad hund og der er altid gang i hende, så bare fordi man ikke er hjemme hele tiden kan man godt give sin hund et godt og glad liv. Og jeg kan tydelig mærke når hun er trist og hvornår hun er glad...! og er hun ikke glad ved jeg at der er noget galt... hun er altid glad den lille tosse hund af vores..

<3-hilsen diana venbjerg

Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet.

Mit nye lys er Kenzo McClaude se præsentation.

Også ejer af en ædel pølsehund, Trille.

♥Lukas & Trille ♥
♥og Kenzo ♥

0
0
Svar på denne tråd

Hunde er forskellige
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 00:24

Illum, det er meget muligt at dine hunde har en anden dagsrytme.

Jeg har været studerende de sidste 5 år heraf de sidste 3 med max 12 undervisningstimer om ugen, alså var jeg en del hjemme og har også erfarret i mine læseferier at dyret alså ikke har tænkt sig at lette sin magelige hundemås ud af kurven - det skulle da lige være hvis man er blevet tissetrængende eller postbudet skal sættes på plads. Men så indtages kurven også igen. Og ja det er en sund og velstimmuleret hund.

0
0
Svar på denne tråd

alene hjemme
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 01:17

Min hund er alene hjemme fra ca. kl. 7.00 til kl. 15.30. i alle hverdagene, hvor jeg er på arbejde.

Jeg synes nu selv, at jeg har en glad og velfungerende hund, men jeg gør også meget for at stimulere og aktivere ham.

Vi går til agility 1 gang om ugen og træner dagligt lydighed derhjemme. Han er med ved hesten hver dag, hvor han leger med sin bedste hundeven Molly. Han får sin mad spredt ud over hele græsplænen, så han skal bruge næsen for at finde maden. Han leger ofte med naboens hund. Vi går minimum 3 ture hver dag, hvor der bliver trænet lydighed, søg, små agilityøvelser osv.

Nu har jeg så ferie og min hund tøffer altså IKKE rundt i rumpen af mig hele tiden. Jeg gætter på, at vores træning giver ham nok selvtillid til, at han ikke behøver at kunne se mig altid, for at være en glad hund.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Mine dyr...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 01:40

.. er uden opsyn 10 timer i hverdagene - da jeg/vi er på arbejde og handler ind på vej hjem.

Når de bliver "nattet", går der så ca. 8 timer til de igen tilses og får deres morgenfoder.

De går i løsdrift og kommer "i hænder" 2 gange dagligt.

OG ...?

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 07:29

Vores hund er alene hjemme fra ca kl 7 til mellem 15 og 17.

Den er glad og tilfreds når vi kommer hjem, den ved nemlig at der skal den på sin daglige lange tur og så skal vi lege når vi kommer hjem altså bliver der brugt tid på ham og kun ham så snart jeg er hjemme.

Når jeg har ferie og derfor er hjemme, kan han ikke helt finde ud af hvordan han skal forholde sig til det.

Det gør ham faktisk mere forvirret at jeg er hjemme end at han skal være alene.

Og han sover det meste af dagen ligemeget om jeg er der eller ej.

Han er altid mest frisk om eftermiddagen og aftenen.

Jenni

Jeg siger hvad jeg mener og mener hvad jeg siger.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider