Super rart at nogen har haft det lidt på samme måde som jeg selv.. Min mor ville være fyld 54 i år men er desværre ikke iblandt os længere..
Jeg ved ikk hvornår min mors misbrug startede og jeg ved ikk om der har været andet en alkohol inde i hendes liv. Min mor har fået 7 børn med 4 forskellige mænd, og min storebror mener at for hver mand hun har fundet, har hun ville starte et nyt liv, som hver gang er gået i vasken..
Mine søskendes alder idag. søster 17 og 18 samme far, mig 24 og søster 22 samme far, bror 27 og søster 30 samme far, bror 32 sin egen far.
Da jeg var 3 år flytte jeg og min søster 1år, hjem til vores far for permanent at skulle bo hos ham, med hver 2 weekend hos vores mor. Det gik op og ned i 5-6 år men derefter ret skidt med min mor og far fik den fulde forældre myndighed..
(Min far fandt en ny kone som blev og stadig er min mor)
I mange år derefter havde vi kontakt on and off med vores mor pr telefon og hun tilbød ofte at vi kunne komme på besøg hos hende og lave en masse sjove ting (mc donald, svømmehal osv).
Hver gang fik vi nej fra vores far der jo nok inderst inde var bange for at få det virkelige billed af vores mor som dranker, og bange for ar vi skulle ende i de samme spor som hende.
(det skal siges at min storesøster som boede permanent hos min mor havde fuld trop med drikkeriet)
I en alder af 17 år havde jeg ikke haft kontakt med min mor og storesøster i mange år og var efterhånden blevet lidt nysgerrig for hvordan de havde det. Jeg vidste at hvis jeg kontaktede min mor og min far fandt ud af det, ville han blive !"¤%@
sur på mig. Jeg tog derfor kontakt til min søster som, tog rigtig godt imod mig. Hun var på bistand havde 3 børn og på antabus on and off..
Vi havde kontakt et stykke tid hvorefter, det lige så stille ebbede ud igen.
Et halvt år efter vi sidst havde kontakt, ringer hun en dag mens jeg er på arbejde. Hun bragte mig den sørgelige nyhed at min mor var død
og havde været det i 14dg inden der var nogen der havde fundet hende. 
Først blev jeg rigtig ked af det og senere vred på mig selv for ikke at have mødt hende som voksen og selv fået et intrykt af hvordan hun var.
Efter opduktion (dødsårsag : leversvigt pga de mange års misbrug) skulle vi holde en mindesermoni for hende. For første gang blev alle 7søskende samlet på en gang og det var en stor glæde. Jeg havde bestemt mig for at jeg ikke ville blive ked af det i kirken og det holdt jeg også, indtil jeg vendte mig omfor at smile til min far. Der sad han, med tårene trillende ned af kinderne, da vidste jeg at når min far græd var det også okay at jeg græd.
Efter sermonien blev min mor kremeret og sendt hjem til Norge. (Det var min mormors ønske at hun skulle med hende hjem og begravs hos min morfar.)
Til efteråret er det 5 år siden hun gik bort. Jeg har fået en god kontakt til min famile i Norge og besøger dem mindst en gang om året, jeg har også kontakt til mine små søskende som bor her i DK. Jeg har fravalgt mig kontakt til min storesøster og yngste storebror da jeg kan gi og gi og gi hele tiden, uden at få noget igen.
Mit budskab med denne "Roman" er at man må tro på at det man gør er det rigtige, følg dit hjerte og lad ikk andre fortælle dig hva du skal gøre. Min fejl var at jeg aldrig tog mig mod til at kontakte min mor. Jeg fortryder det bitter den dag idag, for jeg har så mange ubesvarede spørgsmål, som kun hun kunne have svaret på og nu da jeg selv er blevet mor, er det bestemt ikk blevet nemmere, spørgsmål som fødsel, amning osv står stadig ubesvaret hen.
Min "nye" mor har været en god mor og alt i alt har jeg fået en god opvækst, der bestemt har præget mig til den jeg er idag.
Tak fordi du har hængt på indtil nu, det blev lidt langt, men kunne ikk få fingrene fra tastaturet.