Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp! wc for mange steder...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 21:18
jeg ville høre om der var nogle af jer her inde der har nogle gode råd mod for mange heste-wcèr på folden mine heste har det,(altså mange wcèr) også bliver der jo ikke så meget græs tilbage når de ikke vil spise der hvor de du har gjort det... og det kan jeg jo godt forstå... men er der noget at gøre ved det???

sulle-mus

0
0
Svar på denne tråd

pottetræning
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 21:19
Giv dem en godbid, når de gør det det rigtige sted! ;)

Stald Kolind

Sælges:

- DV-hoppe efter Come Back II

- Angloaraber-hingst efter Brahim OX

www.kijofreg.dk

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=13180

0
0
Svar på denne tråd

Kun den hårde vej...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 21:29

... ud på folden med greb og trillebør og saml op efter dem - gerne flere gange om ugen.

Hvis du gør det fra folden er nyanlagt vil der sandsynligvis være mindre og færre toiletområder - og orme-presset vil være meget mindre.

Men et sted hvor der har været hestefold i mange år er svært, for selv hvis du omlægger folden vil hestene vide hvor der er toiletområder - der skal dyrkes noget andet på foldene i flere år før toiletområderne er neutrale igen.

Jo længere der har gået heste på folden des større vil toiletområderne blive.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Du kan intet gøre ved det...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 09:19

Mit indtryk er at de smider en @!#$ der hvor det passer dem.

Man kan ikke træne dem til kun at bruge bestemte steder ved at fjerne lorten.

Jeg fjerner aldrig @!#$ fra mine folde, men vi driver osse landbrug, så de har foldskift hvert eller hvert andet år, hvor de får en helt nyanlagt græsmark de ikke har gået på i flere år.

Vi dyrker så andre afgrøder i de marker de har gået på.

De får selvfølgelig allesammen en ormekur inden de kommer på den helt nye mark så de ikke slæber orm med derover.

Man kan ikke undgå at de får orm på den måde, men ormepresset er meget lille, og giver os aldrig problemer.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 12:28
ja, men jeg må jo bare lade dem gøre det... hvor de nu er... for det lyder ikke som om at der er andet at gøre...med mindre at der kommer et mirakel..

sulle-mus

0
0
Svar på denne tråd

tror bare
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 14:33
de skider hvor når de skal ligegyldig hvor. De kan jo ikke klemme ballerne sammen lige som mennesker indtil de kommer hen til et bestemt sted.

~ Greven og Luke ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider