|
|
| Får din hund rester? |
|
|
Får Jeres hunde rester fra Jeres mad eller får den kun tørkost?? - Hvorfor/hvorfor ikke? Mine hunde får rester næsten hver dag - dog i begrænset mængde og alt efter hvad aftensmaden har bestået af. De får maden når jeg har spist færdig og "slået mave", ikke før.
M.V.H. RiderLykke  www.lykkepoms.dk ..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja mine hunde får også rester, ikke hverdag. Men når der er noget! Kanterne på pizzaérne går også til hundene...  Men de får også tørkost, og får de så ikke rester er det så rugbrød med leverpostej de får!
Startvægt: 108.9 kg Ønsket tab: 34.0 kg Tabt: 21.6 kg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundene |
|
|
Vores 2 hunde får primært deres "egen" mad, tørfoder. De får også lov at smage vores aftensmad, i små mængder når vi har spist, hvis det er noget jeg skønner de kan tåle. Men det er nu mest ment som afveksling. De elsker alt mad! Idag har de gnavet hver deres stk. agurk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rester.. |
| Forfatter:  |
yiip |
| Dato:  |
16-07-2007 17:53 |
|
ved ikke om man kan kalde det rester når min kæreste steger ribensteg kun til vores lile hund  ej, hun får aldrig kun tørfoder... der er ALTID noget blandet i... fx leverpostej, skinke, ost, tun, rejer eller ribensteg når min kæreste synes hun skal forkæles lidt mere...
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se BILLEDER på min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkk |
|
|
Mine får rester hvis der er nogle, ellers har de fri adgang til tørfoder. Jeg er jo så heldig at de selv styre hvor meget de spiser, og de er ikke for tygge.
Venlig Hilsen Anni og Hannibal!! Klik dig ind på min hjemmeside Åengensponygård Se hvilke ponyer vi har tilsalg på hjemmesiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rester... |
smukke-ped |
16-07-2007 17:58 |
|
nej ikke mere...de blev for tykke. tørfoder har de altid adgang til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Vores får deres hundefoder, som de har stående så de kan spise når de er sultne. Rester får de ikke, for de fælder mere og bliver tykke af det. Og vores dalmatinere kan ikke tåle svine-kød.
Rønnebjerggård... Smuk hoppe 3½ år, 155 cm sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja mine |
Hurricane ♥fleur♥ |
16-07-2007 18:02 |
|
hunde får rester, hvis der ikke er ret meget, blander jeg det med tørkosten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rester... |
Louise-s |
16-07-2007 18:04 |
|
Vores hunde får kun rester hvis det er sunde ting, da de ikke har godt af alt det andet. Og så får de kun en smule blandet i foderet. De danske hunde er alt for overvægtige, og det er bla. fordi de får alt for meget menneskemad...
Mvh Louise * At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv Søren Kierkegaard
* - Så er det bestilt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen rester her |
LJR ♣De 3 røde djævle♣ |
16-07-2007 18:05 |
|
Nej, det gør de ikke! De får deres tørkost, der dækker dem ind og i afmålte mængder!
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {>
Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Aldrig - jeg er meget snerpet med at mine hunde skal have deres eget foder. Og gerne det bedste af slagsen  Når jeg bruger en mindre formue på at de får noget godt foder ser jeg ingen grund til at give dem "almindelig" mad.
Mvh Heidi, hestene og hundene. "Anything forced or misunderstood, can never be beautiful." ~ Xenophon
Kieffer Wien sadel sælges - se min præs. Nu med hjemmeside 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Hannibal |
sandra-olesen |
16-07-2007 18:12 |
|
fik rester før i tiden.. Da vi fik King, valgte vi at stoppe. Hans mave er/var for sart, og siden den kom i orden, har vi simpelthen fundet ud af, at hundene slet ikke mangler 'menneskeføde'..
DOG får de en gulerod eller en tør skive brød engang imellem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Dorte |
16-07-2007 18:14 |
|
NEJ. Hundemad til hunde og menneskemad er til mennesker - færdig slut.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundemad |
|
|
Vores hunde får lidt rester hvis jeg skønner det er noget, de kan tåle(-fedt), og så får de kun meget lidt iblandet deres tørkost. Og mine hunde er ikke for fede, det er jagthunde, så de får meget motion, så de kan godt tåle en lille smule rester engang imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nix never... |
|
|
har ikke hund lige nu, men nej da jeg havde fik den ikke rester.! og når jeg får hund igen, skal den heller ikk have rester.
Stolt ejer af Hagi Håbegård. ! Mvh Cille79...
Grønne catago full skind bukser sælges...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg har også den indstilling: Hundemad er til hunde og menneskemad er til mennesker. Jeg har set hunde der har fået og levet af rester, så nej tak. Deres tænder rådner og falder hurtigere ud end ved at fodre med en kvalitets hundefoder. Der ikke er noget til deres tænder i menneske mad. De tager på samt har nemmere ved at "tigge" efter mad. Skal han forkæles ekstra så køber jeg våd foder der er fra Hill´s. Og det får han ikke i forbindelse med hans mad.
Se vores hjemmeside på www.stald-arthur.dk Opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info. Stor lys hestestrailer med lav egenvægt udlejes i Fårvang eller Tilst efter aftale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine får |
|
|
deres gode tørfoder indkøbt i dyre domme og når der er levninger og de er hundeegnede får de dem blandet op i deres mad og så sorterer jeg lidt efter hvad de skal have. Den gamle fede får mest grøntsager og de yngre, der godt kan bruge lidt ekstra får sovs med også. Mad ad libitum er vi gået lidt bort fra, for min gamle han er "dominans-spiser". Det er sådan modpolen til trøstespiser. Han elsker at vise de andre at han er frygtelig sej, så derfor vogter han troligt over madskålene og døråbninger og går tit ud for at spise bare for at vise de andre at han må og de ikke må 
Hingsteplag (½ PRE) sælges. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det gør de |
|
|
Det er der flere grunde til. Hvorfor smide det hele i skralderen. Noget af det er sundt osse for hundene. Og der er altid en leverpostejsmad kl 22.00 om aftenen med 2 fiskeolie kapsler til hver vovse. De har deres tørkost de kan spise - men der er vel altid plads til en bid mere 
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life
Elsket eller hadet, intet midt i mellem
Pony hoppe 120 stg til avl skovtur og hygge sælges/byttes med yngre lidt større pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rester |
|
|
Min får rester, oftest hver dag. Det iblandes hendes eget foder. Hun får for det meste kylling, tun eller andet kød. Har forsøgt med grøntsagerne også, men dem sorterer hun fra. Der er dog også grøntsager i tørkosten og der spiser hun dem. Hun er på ingen måde for tyk og til dyrlægetjek for nylig i forbindelse med vaccination fik både tænder og pels fra dyrlægen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Nej. Hunden får sit og vi får vores. Vuppen er allergisk overfor mere eller mindre alt, så hun får kun sit eget (møgdyre) vuppefoder. Ind i mellem får hun et lille hjørne af en flüts eller sådan, men det er virkelig sjælent for hendes mave kan ikke rigtig klare det. Dog får hun agurk, gulerødder og salat hvis der er lidt tilbage fra maden (så morer vi os med at sidde og give hende et stykke af gangen og få hende til at arbejde for det ) og hun elsker det bare. Specielt rødderne (gulerødderne )
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BARF metoden |
|
|
Min kære hund får rå kød og grønsager til aftensmad. Jeg er meget emsig med mad til min hund, da vores gamle schæfer havde mad-allergi. Jeg tror på og går ind for det princip, og har en super sund og blank pelset hund, som elsker sin mad. For mig at se er tørkost fastfood for hunde i forhold til rå kød som er det mest naturlige for en hund. Det er ikke en kritik af hvordan i fodrer jeres hunde, det er jo helt op til jer - men bare en forklaring på min holdning til hundefoder.
Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da... |
|
|
mine har altid fri tørkost. udover det får de hvis der er nogle rester, alt lige fra salat, agurk til ris, sovs, rugbrød, pizza kanter, yoghurt. de får dog aldrig kartofler da det er det eneste den ene ikke kan tåle i maven. udover det får de ca 2 gange om ugen en okseknogle/suppeben eller hvad det nu hedder til at gnaske i. dem får de dog udendørs... de har fin pels, er sunde og har aldrig dårlig mave. mine hunde har ihvertfald appetit og kan godt lide at spise disse ting (tro mig de nyder ikke deres tørkost på trods af at jeg har prøvet alle mærker) hvorfor skulle de leve ca 10 år uden at få noget lækkert. ville et menneske leve af en slags "vitaminsondemad" og vand hele livet fordi det er det der er 100% bedst for kroppen ? hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mine hunde |
|
|
får aldrig andet end tørfoder og må indrømme, at det er jeg rimelig hys med. Engang fik de lidt andet, men der skal næsten ingenting til for at slå deres små maver i stykker og derfor får de kun deres eget mad nu. Især min far skal jeg virkelig holde i ørerne, når hundene er i nærheden. Sidst var det "Jamen det var kun en lille æbleskive"...  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis der |
Hurricane ♥fleur♥ |
16-07-2007 22:03 |
|
er tale om fedtfattige rester, og ikke ret meget, kan man sagtens blande lidt i deres tørfoder engang imellem, det tager de bestemt ikke skade af. Jeg har 2 flotte Rottweilerer, som nogen gange får lidt i deres tørfoder, de har de flotteste sunde maver. Men det skal også lige siges at deres tørfoder, er noget af det beste, det går jeg ikke på kompromis med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, den gør den ikke |
TinaR |
16-07-2007 22:38 |
|
Vores hunde har aldrig fået rester - kun kedelig tørfoder, som dækker deres behov 100%.
TinaR Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205 og lille blob i mavsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jep jep |
|
|
Min hund får rester af vores mad, når der er noget som vi mener egner sig til en hundemave . Det er hyggeligt og hunden savler da også lidt ektra end over tørkosten, det må betyder at det er ekstra godt  Dog skal det tilføjes at han altid spiser sin tørfoder med stor velbehag og at menneskenes rester som oftes skal tjenes ind via trikcs. -Og ja hvem syntes ikke det er sjovt at lege... :-) Maria
Pony eller hest søges til låns i uge 31. Hvis det ønskes kan den stå gratis på græs her indtil Oktober.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er forskelligt, men oftes gør hun |
xxsofiesantenne |
16-07-2007 23:28 |
|
Det gør hun x) Men stod det til mig, fik hun kun tørkost - så også det gode af slagsen. Hun har slet ikke godt af det x)
Kurt - min egen lille prinsesse. { hvor ville jeg ønske det var sandt! } Mvh. Cilie - Vil du i kontakt med mig?: xxsofiesantenne@hotmail.com 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundefoder |
Lilar |
16-07-2007 23:40 |
|
Vi passer i øjeblikket en dejlig lille hund (skal passe ham i 6 uger). Basse får ikke andet foder end sin tørkost, da han ikek kan tåle det i maven. Ser heller ingen grund til at give dem en hel masse ved siden af deres tørkost. Hvis man køber noget godt tørkost, så er de dækket ind med alt hvad de har behov for. Linda.
Mosegaards El Diablo *** Verdens smukkeste hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, i små mængder |
SmukkeGanger |
17-07-2007 08:52 |
|
Ja, min Westie får ind imellem rester i små mængder, alt efter hvad vi har fået og hvad der er tilovers. Det er som regel ris, grøntsager, kartofler. Kun en lille smule kød (uden ben). Men ALTID efter vi andre har spist. Og ALDRIG ved bordet. Men hund er også dækket ind fodermæssigt af sin tørkost, men jeg er i den tro, at den nyder lidt afveksling og noget der er ekstra lækkert ind imellem Og så skader det jo ikke med ris, grøntsager o.lign.
Smukke Ganger Ikke den eneste - men klart den smukkeste! Hvedevarmepuder til velvære og afslapning Pris 80 kr. + porto Læs mere om varmepuden på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundemad |
Bodillen |
17-07-2007 09:16 |
|
Nu er jeg en af de her heldige mennesker der har en rigtig æde hund - en golden retriver! Jeg har valgt at købe noget røvdyrt foder, som indeholder alt hvad den lille hund skal bruge. En eller anden dag kunne det være fedt at han ikke åd det hele af en omgang, men sådan er det jo. Min hund får ikke rester - den har ikke et behov for det. En gang i mellem køber jeg da nogle pølser eller lignende som er til ham. Om sommeren får han ekstra olie og salt i maden, da han sveder meget. Og til jul får han et meget stort stykke flæskesteg når vi andre er færdige med at spise - det er noget min mormor kører med hunden, og jeg blander mig ikke. Som en anden skriver: Menneskemad er til mennesker, og hundemad er til hunde - og sådan skal det jo nok være
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viste i... |
|
|
at en hund slet ikke er skabt til at spise alt det tørfoder i kaster i jeres hunde??? Hunde er kødæder, lige som ulven. Mange hunde der har allergi, kunne slippe for deres lidelser, hvis folk gav dem deres rigtige mad fra naturens side af. Nemlig Kød, der ikke er fyldt med alt muligt, som mange hunde ikke kan tåle. En anden ting er fakstisk, at vi heller ikke er skabt til at spise alt det vi gør idag, bla. kød i de store mængder vi gør. 
Mvh. Lene Opstaldning søges i nordøstsjælland til hoppe. Dejligt hoppeføl efter Ågerupgårds Kikki og Idon Busklund. Født 26/4-07. Til salg. Helpart søges til Kikki. Evt. udlån.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lene, har du |
Hurricane ♥fleur♥ |
17-07-2007 14:18 |
|
prøvet at gi`din hund rå lever, skåret ud i tern? Det siges at de skulle ha`utrolig godt af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
17-07-2007 14:21 |
|
jov min hund fåe menneske kød  jeg står ik og laver dejlig duftene steg i tuden på min hund uden den får noget blandet i sin tørfoder
min hest gør m,it liv værd at leve .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan da ikke være lovligt ... |
Lisbeth Sejberg |
17-07-2007 14:25 |
|
... at fodre sin hund med menneskekød  Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores hund får rester |
|
|
Vores hund får rester, den har adgang til tørfoder altid men den får også rester når der er nogen det har den fået de sidste 3 år der før var den svær at holde sul på kroppen af den men ingen problemer siden og så kan den selv finde på at fange mus, rotter og fugle og efterbør fra køerne og noget som den absolut ikke må men som den godt kan finde på nemlig at hente en død griseunge nede fra vores nabo (det har den nok gjort 2 gange i dens liv) Så den får det for dens egen skyld, den er ude hund og fejler intet.
Mvh Karina Serup Lykkelig ejer af Bette Mini og Lykkelig låner af Bette Polle Hehe Søger Låne eller Part hest fra 1 juli og et år frem omkring Sørvad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dgdsfig |
Klapperlap1 |
17-07-2007 15:20 |
|
Mine forældres Mellempinscher-tæve, som døde for 2 år siden var frygtelig kræsen.. Den kunne ikke UDSTÅ tørfoder!! Alle slags var prøvet, men Ib kunne ikke fordrage det. Hvis der var enkelte "del-stykker" i, som til dels kunne spises, sorterede hun dem fra og lod resten stå. I perioder da hun var hvalp, forsøgte vi at vænne hende til tørfoderet - men det kunne få lov at stå i dagevis, uden hunden spiste. Kun hvis en af min storebrors venner kom på besøg, og "trude med" at spise hendes tørfoder, kunne hun hidse sig op til at æde det. Så stod hun med vildt rejste børster, og hakkede sig gøende og knurrende igennem foderet, mens det stod til alle sider. Det var rimelig underholdene.. (især når man var klar over, hvor meget hun i virkligheden hadede tørfoderet) Derfor fik hun stort set kun menneskemad. Inkl. sovs, kartofler og what not... hun blev aldrig for tyk eller fik dårlig mave. Hun blev 12 år. /Klapperlappen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
HeidiZ |
17-07-2007 15:21 |
|
nu mene, at meget af det mad vi spiser, er også hundemad. Altså når vi snakker kød. Jeg regner ikke med, at vild hunde lever af tørfoder? Har ikke selv hund, men mine forældre har. De får begge deres tørfoder (som er kvalitet - købt samme sted som hestenes  ) og så får de for det meste rester. De får desuden altid kogt vand i deres mad, som så står og afkøler.
VH HeidiZ DRESSURHEST SØGES TIL LÅN PR 1.9.2007 OG CA 1 ÅR FREM! SE PRÆSENTATION! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdgsndgl |
Klapperlap1 |
17-07-2007 15:27 |
|
HeidiZ: Hvorfor får de kogt vand i maden? Bare nysgerrig.  /Klapperlappen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
17-07-2007 15:29 |
|
ups nej ikke menneskekød  men dejlig steg så er det på plads ingen misforståelser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe Pernille ... |
Lisbeth Sejberg |
17-07-2007 15:31 |
|
... kunne bare ikke lade være  Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
17-07-2007 15:32 |
|
ha ha jov bare i orden  der ligger ikke hoveder i mit køleskab
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lene. |
|
|
Mvh. Lene Opstaldning søges i nordøstsjælland til hoppe. Dejligt hoppeføl efter Ågerupgårds Kikki og Idon Busklund. Født 26/4-07. Til salg. Helpart søges til Kikki. Evt. udlån.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej HeidiZ. |
|
|
Nej det gør de nemlig ikke. Hunde er ikke skabt til at spise tørfoder og en hel del bliver faktisk syge af det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja naturligvis |
|
|
får vores hund rester - og hun elsker det 
Trainers sadel NY - sælges !!! *** TOP PONYER SÆLGES *** Super elegant velrejst 5 års vallak. 145 cm. Mørkskimlet vallak - masser af kapacitet. Charmerende talentfuld 6 års vallak. 139 cm. Super gående
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak Lene... |
Hurricane ♥fleur♥ |
18-07-2007 11:11 |
|
så tror jeg, at jeg vil prøve det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Lene. |
|
|
Det var så lidt. Du kan evt. læse mere om rådt hundemand her. www.barf.dk 
Mvh. Lene Opstaldning søges i nordøstsjælland til hoppe(r). Fjordhoppeføl efter Ågerupgårds Kikki & Idon Busklund. Sælges. Helpart søges til Kikki el. udlånes. Med mulighed for køb i 2008/2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da ja da ja da |
Andrina |
18-07-2007 11:56 |
|
Ja, kommer meget an` på hvad det er... Hvad spiser hunde fra naturens side...? Tør foder i poser eller oksekød??? -For sjov 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Altså hjemme hos os får de også tit rester, og vores ene hund han NYDER det specielt når der er sovs på. Han kender ikke noget bedre end at få sovs på sin mad, og så kan han simpelthen være så lang tid om at spise.. og når de har fået noget godt kommer de altid bagefter og siger tak for mad slikker sig om munden og tørrer snude af, (:
Der findes to ting som er uendelige: Universet og den menneskelige dumhed. Og når det gælder universet er, jeg endda ikke helt sikker. - Albert Einstein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
18-07-2007 16:50 |
|
Vores hund har fødevare allergi. Det er et helvede. Der er så mange ting den ikke kan tåle at spise. Og det er ret surt da hun er meget madglad og vi elsker at forkæle hende  Hun får tørfoder, et specielt salgs tørfoder, det er det eneste hun ikke får eksem af. Faktisk er der mange folk som ikke har forståelse for hvor syg hun bliver hvis hun får andet end det. (læs: eksem) Svigerfar synes lige hun skulle ha en halv skive rugbrød da de passede hende sidst, for så slemt kunne det da IKKE være... Hmm... Afsted til Dr. Dyr dagen efter så hun kunne få en indsprøjtning. Der skal så lidt til. L
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun får kun |
RatsterZoo ♥Joy og Rottweiler |
18-07-2007 17:18 |
|
tørkost, og så prøver jeg ellers på at forklare folk hun ikke skal have rester, da hun er halvt labrador, så hendes labrador gen er ret stort, og labradore har det med at blive fede bare af at kigge på en kage.. Desudne får hun alt hvad hun behøver i hendes tørfoder.. Dog hvis jeg engang får fryser kapisitet (staves?) nok, vil jeg gerne barfe hende..
------------------------------------ ------------------------------------ - Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06 -- Killinger og tamrotter til salg læs mere HER -- Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tsk tsk |
|
|
Hvorfor er det så vigtigt at nævne at ens hundefoder er dyrt?  Bor 2 steder, og vores ene hun er en tæppetisser - den kan IKKE lide piller, uanset hvor dyre de er (som om det gør noget ved smagen i øvrigt - det lugter jo sådan noget foder!) så den får menneske mad og mange grøntsager, selv om det er det den spiser til sidst. Vi har også købt hvalpe foder til ham, men han brygder sig ikke om det - heller ikke godbider. Vores gårdhund spiser hundepiller, og får rester - og har adgang til piller hele dagen. Hun er ikke tyk, hendes tænder er i orden. Hun fæller ikke mere af det. Måske er det fordi hun går ude meget og får meget motion. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanokanokano |
18-07-2007 17:28 |
|
Har du overvejet at barfe den der ikke kan lide piller? dvs rå fodre, istedet for menneskemad 
------------------------------------ ------------------------------------ - Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06 -- Killinger og tamrotter til salg læs mere HER -- Hundetræf i Fredericia i august læs mere HE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RatsterZoo |
|
|
Barfe? Rå fodre? Sorry er ikke helt med.. Lige siden vi fik den, har den sagt nej til piller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanokanokano |
18-07-2007 17:43 |
|
Ja råfodre (eller barf som det hedder) Det går ud på du fodre hunden med råt kød, grøntsager, ben og kallun..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RatsterZoo |
|
|
Kan en lille hund godt tåle sådan noget? `Vi snakker om en hund på 2-3 kg. Er der ikke bakterier i råt kød og sådan? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanokanokano |
18-07-2007 17:50 |
|
De fleste hunde kan godt tåle at blive barfe.. De får en bedere pels og et bedere system gennerelt ud af det.. Den skal bare ikke have så meget som en stor hund skulle have  Nej det burde der ikke være, jeg har endnu ikke hørt om en hund der er død af det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RatsterZoo |
|
|
Det må vi hellere prøve så.. Har også snakket med min mor om vi ikke skal have renset hans tænder. Han stinker forfærdeligt, og jeg tror også der skal rykkes et par tænder ud - og jeg tror det er det manglene tørfoder. Barf, hjælper det også med tænderne osv.? Er der en hjemmeside om at barfe fx?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Lind-N. |
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg 100% sikkert skifte til Barf. For tror mig. Der er sikkert også noget i det foder din hund får nu som den ikke kan tåle. Men i barf er det 100% rent kød. Vores kan bla. ikke tåle gulerødder m.m. 
Mvh. Lene Opstaldning søges i nordøstsjælland til hoppe(r). Fjordhoppeføl efter Ågerupgårds Kikki & Idon Busklund. Sælges. Helpart søges til Kikki el. udlånes. Med mulighed for køb i 2008/2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Linea. |
|
|
Jeg ville også give den Barf. Her er linket igen. www.barf.dk Og nej din hund bliver ikke syg af det. Tvært i mod. Det er rent kød og der er ingen bakterier i det. En hund har ikke en sart mave og kan tåle meget meget mere end vi f.eks. kan. Det bliver frosset ned efter det er grovhakket og du kan få det leveret lige hjem til din dør. Og det vil ikke være dyrt at foder sådan en lille hund som din, med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Ja det er lang tid siden, men min families grahund, Buller fik rester hver dag (selvfølgelig også tørkost), og han var sund og rask til han blev 13 år. Dog bøvlede vi lidt med hans tænder før, ikke at de var rodne, men han havde lidt tandsten. Det var mine forældres beslutning at han fik rester, men stod det til mig skulle han bare have tørfoder. Det får min kat også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laver selv mad |
Charlotte ♣Chico♣ |
31-07-2007 10:24 |
|
Vores hund får mad som min mor selv laver. Blander nogle forskellige ting i, koger det op, lader det køle af, og så får hunden den mængde hun nu skal have. Hun er ikke for tyk, og siden vi gik fra tørkosten er hunden blevet en meget gladere hund, hun klør sig ikke så meget og pelsen ser bedre ud. Det er en labrador, så har aldrig haft mulighed for at maden kan stå fremme uden den spiser for meget.
Mvh Charlotte Horses Are Like Potato Chips You Can't Have Just One
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
lindatot |
31-07-2007 10:28 |
|
min lille spinkle-elegante fox/ds gårdhund. har altid adgang til hendes tørkost fra arion.. men hun får da også andet. feks kylling eller når man skærer fedt fra feks en mørbrad. så det kan jeg ikke se gale i..
mvh linda. ejer af: kylja fra nyhave. 29 års islænderhoppe. stjarna fra skibelund. 20 års islænderhoppe. mini. 13 års shetlænderhoppe. miss beuty. minis hoppeføl. shet/islænderblanding. lise. 10 års sh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| både og |
|
|
Pablo får sin afmålte mængde hvalpe tørfoder dgl.men han får også rester fra vores aftensmad.Han er ikke en storspiser og kan æde af sit tørfoder når han er sulten.Det regulerer han fint selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kappi får alt det ... |
|
|
.. tørfoder han gider æde - og når der er velegnede rester, får han og katten også lidt af det. Velegnede er lig med ikke alt for krydret mad. Især mener både hund og kat at pasta er særdeles velegnet  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi fodre med barf |
|
|
vi fodre efter barf princip dvs råt kød rå grøntsager og kødfulde ben og rå uskyld kallun.vi fodre kun uden for og ikke på faste tider, det vil sige nogen gange går måske 20 timer imellem osv. vi lovede opdrætter at fodre sådan og kunne ikke forestille os andet nu. så ingen rester og andet ikkeegnet hundefoder her. i kan se mere på www.barf.dk egentlig sjovt så meget folk går op i fodring af deres heste men hundene... ja altså min pony får tebirkes om søndagen med nutella og spiser vi slik i stalden får den også det, jeg synes hø ser kedeligt ud så vi koger pasta til den istedet...nej vel At fodre barf er sjovt og sundt for dig og din hund. når tyrk får en hel rå kylling smidt ud på græsset ser man tydeligt at hvores tamhunde stammer fra ulvene.
Hilsen Joy. Bokse udlejes v.tappernøje i lille hyggelig stald, gode folde og ridebane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rester .. uhmm |
|
|
Vores hunde får rester - HVER DAG! Blandet med deres tørfoder. (kromix hundefoder) Den ene er labrador-blanding og den anden er ren labrador, så de kan ikke administrere, at have fri adgang til foder  Vi har, som trådstarter også et princip, som hedder; hundene spiser aldrig før os, men altid bagefter. Hænger lidt ved, fra da vi havde en Jack Russel han, som absolut var nød til, at have de små fine hints om, hvor i familien han hørte til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige et par spørgsmål |
|
|
hvis man fodrer med f.eks. en rå kylling, kan hunden så godt fordøje den..?? Jeg spørger fordi jeg er opvokset med at man kun må give okseben, da de tynde ben fra gris og kylling kan splintres i maven og rive hul på mavesækken eller tarmen. Og det er fra en dyrlæge jeg har fået det at vide. Vi fodrer selv med tørfoder hunden kan tage som han vil, og så steger jeg 1 kg oksekød, nedkøler til lunt og blander ris til 4 mennesker i + grønsager og olie. Det gør jeg 2 - 3 gange i ugen efter behov. Men han er også en aktiv hund. Så får han okseben og gnave i 2-3 gange i ugen, for at holde tænderne ok. Jeg fodrer aldrig med pizzakanter eller lign da det er lyst brød, som hverken er godt for mennesker eller dyr. Men det lyder spændende med at fodrer med rå kød. Men giver det aldrig problem i.f.t. fordøjelsen..??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ben... |
|
|
kyllinge ben splintrer hvis IKKE de er rå.det giver ingen problemer med fordøjelse når man fodre råt, ingen dyr er jo skabt til at spise tilberedt mad. med hensyn til bakterier sker der heller ingen ting, de fleste hunde der får et lækkert ben graver det tit ned for at grave dem op igen senere. Tyrk er fodret efter barf fra opdrætter så hvis jeg skulle starte nu ville jeg få hjælp inde hos dansk barf center. Kaeina: jeg tror ikke det hjælper på lederskab at i spiser først??? hvordan skulle det vise lederskab? hvis de underste i en flok skulle spise til sidst hvordan skulle unger så nogensinde blive store og sunde?? jeg tror flokken ser en god leder som en der deler og ´har styr på alles ve og vel
Hilsen Joy. Bokse udlejes v.tappernøje i lille hyggelig stald, gode folde og ridebane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder til hunde! |
|
|
Jeg er generelt af den opfattelse, at hunde ikke skal spise sig mætte i menneskemad. Da de levede frit, spiste de jo heller ikke kogte kartofler med sovs! Vi har en labrador, som har fået fjernet livmoderen pga. betændelse efter en graviditet. Hun har derfor meget nemt ved at blive tyk, så hun får udelukkende tørfoder fra dyrlægen én gang om dagen, for hun kan heller ikke administrere at have foder stående. Tror hun kunne spise en hel sæk på én gang, hvis hun fik lov! Vores kat får også udelukkende kattemad, som den dog godt kan administrere at have stående hele tiden - højt hævet over gulvet, hvor vores hun ikke kan nå! En dyrlæge har engang sagt til mig, at hvis man ville give sine dyr rester, så skulle man købe en gris i stedet for en hund, for de kan spise hvad som helst. Men min svoger og svigerinde giver udelukkende deres to hunde rester, og de trives i bedste velgående, så jeg synes måske også, det er lige lovligt firkantet. Men jeg har til gengæld også hørt, at man godt kan give sin hund rester. Man skal bare sørge for, at proteiner, kulhydrater og vitaminer stemmer overens med anbefalingerne. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine ... |
|
|
hunde får også rester og de er i den 7 himmel når det sker! Som regel er det rester fra tallerkenerne, men i tilfælde af at resten ikke kan betale sig at gemme til dagen efter, ja så får de også det. De er dejlige slanke og fulde af liv. Har ingen problemer med at hunde får rester, medmindre de ikke KAN tåle det. Har dog oplevet at en hund jeg havde for nogle år tilbage ikke gad spise den rest han fik i sin mad. Jeg havde lavet risengrød og den var egentlig ikke blevet helt så god som den burde, men jeg tænkte at han normalt fik hvis der var tilovers. Han gad s* ikke æde det! Han kiggede bare på mig som om "helt ærligt mor! det er jo hundeæde det her, hvordan kan du mene det!" Hilsen Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
Chulek ♥mana♥ |
01-08-2007 16:58 |
|
Her er der ingen rester. Vi undrede os over hvorfor hun altid fællede( staveplade...) og spurgte doktor dyr. Han sagde, at hvis man gav en hund rester hver dag, så var der en eller anden grund til,( som jeg ikke kan huske) at hunden fællede mere end de par gange om året hvor den skifter pels.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 133133123 |
|
|
Ja Sally får rester næsten hver dag og selvfølge også tørfoder, hun elsker menneske mad , men det er helt sikker hendes labradorgen skyld, om hun er for tyk, snakker vi ikke højt om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|