Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan man klare sig selv på ejen gård?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:36

Det er måske et lidt underligt indlæg. Så er du advaret på forhånd..men går sådan og spekulere..

Nu er vi jo for 1½ år siden flyttet på gård (mig og min mand)..men hvad nu hvis det en dag ikke går mellem os, sådan rent hypotetisk?

Er det så helt umuligt at jeg kan blive boende alene?

Har du prøvet noget lignende og hvordan gik det? Er bare så glad og forelsket i vores dejlige sted at jeg ikke kunne drømme om at bo andre steder mere..og indimellem, når manden bander over at han snart er træt af alle de hovsaudgifter og "truer" med at flytte ind til byen igen...ja, så har jeg sku mest lyst til at sige "det gør du bare..jeg bliver her"..men er jeg bare en drømmer?

Hilsen
Shadowfax,
Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde
- Opstaldning, klub og hygge
Ledige pladser i løsdrift/boks (Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd

klare sig selv
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:37

Det kommer jo an på hvad du tjener kontra gårdens udgifter. Kan man ikke alt det praktiske selv skal man jo have håndværkere osv. en gang imellem.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer jo helt og aldeles..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:38

... an på hvad du tjener.

Hvis du tjener nok til selv at kunne bære en hel termin, vand , varme osv. så er det vel fint nok?

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

enig med
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:52

de andre.

Det er kun et spørgsmål om kr. og ører.

KH:) én der også elsker sit sted

Annette

rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

jo, jo kroner skal der jo til..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:15

Ja, det med kroner og ører er jo vigtig.

Men tænkte også mere på om der var nogen med en historie Hvad der måtte til for at det kunne lykkes for at blive eller hvad der gjorde det ikke gik..

Tror reelt ikke jeg ville kunne bære udgifterne. Jeg er kontoruddannet og pt. på dagpenge. Så den gik jo ikke med så få kroner..selv med kontorjob er skillingerne jo ikke nok..

Så er udmærket godt klar over at det ikke ville gå, hvis min situation var som den er nu...

Hilsen
Shadowfax,
Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde
- Opstaldning, klub og hygge
Ledige pladser i løsdrift/boks (Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd

biindtægt
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:32
Så skulle du invistere i nogle heste du kunne avle på (og huske at sælge dem du avler), eller slagte kvæg, de skal jo ikke malkes, bare passes almindeligt. Det skulle være ret let at holde og så skulle man efter sigende tjene ok på det.
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:58
var du millionær kunne du sikkeret godt det lidt svært og sige når man ikke kender din økonomi.
0
0
Svar på denne tråd

Økonomisk...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:07

... lyder det ikke overskueligt med den indkomst du nævner.

At avle heste for at sælge dem synes jeg nu ikke lyder som en løsning - det er oftest noget der ender med færre penge end man startede med! Og selv hvis man skulle avle heste der var gode nok til at tjene på dem, er det jo et langsigtet projekt, der kræver mange arbejdstimer (og i sidate ende skal man vist kun regne på fortjenesten hvis hesten sælges til et ekstremt højt beløb)

HVIS man kan få det til at hænge økonomisk sammen, kan jeg ikke se noget til hinder for at bo alene på en gård. Men der er jo meget vedligeholdelse, og det man ikke kan selv (eller har venner der kan lokkes til) det må man betale sig fra - så det skal også regnes med i det samlede regnestykke.

Og så er der det med personligheden - KAN du bo alene? Hvordan vil du have det med at være alene hver aften på en gård langt ude på bøhlandet, gå ud og natfodre heste i buldermørke, evt. sne inde i nogle dage, sidde alene en aften når strømmen går og vejret ligner noget fra en gyserfilm?

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

kolde kontanter
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:25

Ja som nævnt, det afhænger af indtægten.

Personligt kunne jeg ikke, men man kunne måske leje noget af huset ud i en snæver vending.

Jeg kunne sagtens holde ud at bo alene og være sneet inde alene osv. - men jeg kunne ikke holde ud at skulle arbejde 60 timer om ugen for at få det til at løbe rundt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider