Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at oprette denne tråd, men jeg prøver.
Som overskriften fortæller er jeg lige ved at gå ud af mit gode skind. Hele denne historie handler om hvor lidt forældre bekymrer sig om deres børn og den manglende respekt for dyr.
(Lidt forhistorie)
Vi bor på en dejlig gård hor der er masser af plads, derfor har vi valgt at leje den gamlehestestald ud til tidligere ejer der har sine får gående, hvilket fungere rigtig godt.
Stuehuset er så stort (340m2 i grundplan) at vi har valgt at leje stueetagen ud til en enlig mor med 2 piger 10 og 12 år og så selv bo på 1´ste hvor der er mer end plads nok til os. Det fungere også upåklageligt.
Nu begynder det:
Pigen på 12 år har fået sin egen pony sammen med en veninde den er opstaldet på rideskolen, men de vil gerne have den hjem i sommerferien og har spurt mig flere gange om det kunne lade sig gøre! Vi har desværre ikke græs nok og så kunne jeg bare forstille mig at de 2 piger ikke ville kunne styre det med en hest hjemme, så svaret var nej, hvilket de blev skuffet over.
Så spørg de ham der har lejet stald og foldt til sine får om den ikke kunne gå i indhegningen sammen den fårne!
De bliver enig om at det er bedst vis den går selv så de laver en lille fold på 10 x 13 m til den som den kan gå på hele sommerne!!!
Da pony kommer hjem starter de med at ride 1 ½ time rundt i hele byen kl. 22, hvilket jeg ikke syntes er ok.
Dagen efter rider de hele dagen fra tidlig formiddag til sen eftermiddag. Haven er redet op tæsket rudt i hele byen, redet på MIN ridebane, brugt MINE spring som var sat sinssynt op med vanvittige afstande og bomme på jorden redet uden opsyn af en voksen og ingen sikkerhedsvest. Jeg var lamslået...
Går pænt ind og banker på og spørg til hesten og hvorfor de har redet i haven osv. Hvilket mor ikke ser det store problem i...
Spørg om de ikke har lavet nogle regler nu hvor hesten er kommet hjem! Nej det har de ikke, for pigerne er jo så dygtige at de ved hvad de laver og har at gøre med, NOT.
Fortæller at jeg er dybt skuffet over at de bare bruger min ridebane uden at spørge og at hun syntes at det er ok at de selv ligger og springer uden opsyn.
Så følte at det var sævrt at trænge igennem, fik dog fortalt at det jo ikke er lejetøj men et levende dyr de har med at gøre. Jeg får af vide at nu skal jeg jo ikke gøre det til et problem:-(
I går aftes var de alene hjemme og pony stikker af fra den tæsker rundt i haven og datteren bliver trukket i gården efter pony.
I dag rider de af sted 2 stk på pony uden ridehjem ned gennem byen son er strækt trafikeret.
Jeg er så bekyrmert for at der skal ser nog og så skuffet over forældrenes manglende indgriben, jeg som har haft med heste at gøre i 20 år for bare afvide at det ikke er noget problem, men jo for helvede det er et kæmpe problem, jeg har sagt at jeg ikke vil være tilskuer til det... Men hvad mere kan jeg gøre og er det mig der er helt galt på den!
HJÆLP
(Sorry det er langet)