er der jo www.ghh.dk, som kommer op med en masse navne, når du taster forældrenes navne ind.
Jeg gør personligt det, at jeg altid holder øjne og øre åben, og så når jeg synes der kommer noget jeg ka bruge, skriver det ned eller med tiden er jeg blevet god til at huske dem i hoved.
Tjek sportsnavne/sport gennerelt igennen, lige pt er der jo Tour de France, der er mange gode navne at hente. Tjek albums (Musik), google på bogstaver/udtryk, lyt efter engelske udtryk osv. Åben øjne og øre...
Personligt er nogen af de navne jeg er kommet op med, med tiden bla.
La Dia : Betyder dagen på spansk.
Cipollini : Cykelrytter (da min træners hest hed Indurain, mente min far selv vi var ude om at blive udtaget til dopingkontrol)
Calibra : Bilmærke på en sportsbil vi havde, men solgte lige inden hun kom til verden
Escapology : Efter RW´s album af samme navn, og også et synonym på engelsk for at underholde.
Jeg har en del navne "lageret" op, specielt med C og L, da det jo tit er det vi kommer til at bruge indefor holsteneravlen, og allerede nu er jeg ved at komme på Z-navne, da jeg mener det er Z vi er nået til i Holsten næste sommer, såfremt det er et hoppeføl vi får på den ene hoppe. C-navne til den anden hoppe´s føl, er allerede på plads, det bliver bare først besluttet når den er der, hvilket et det skal være.
Jeg skal være ærlig at jeg ikke vil kommer med en masse forslag, da jeg er typen der helst ikke vil ha der er for mange andre heste der hedder det samme som vores
Annette