Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at komme i gang igen...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 19:26

Hejsa.

Jeg har brug for lidt rådgivning, og efter at ha' snuset rundt herinde længe, synes jeg at I virker som nogle personer der kan give mig det. :)

Situationen er den, at jeg er en pige på snart 23 som gerne vil i gang med at ride igen. Jeg har redet da jeg var yngre (9-15år) havde dengang også en pony (eller passede ham som min egen) var en aktiv stævnerytter mm. Men så begyndte der at komme andre ting ind i mit liv.. fester.. drenge.. you know the drill :p anyway - jeg savner det - livet med hestene, og vil meget gerne til at i gang igen.

Men hvordan kommer jeg sådan lige i gang igen..

Jeg vil gerne have min egen hest igen - men da jeg jo som sagt er MEGET rusten, synes jeg ikke det skal være med det samme.. Jeg har overvejet at starte på en rideskole, få lidt alm. holdundervisning, så jeg kan "lære" at ride igen.

Jeg har heller ingen anelse om hvor "lang væk" det er - om det som at cykle på cykel (aldrig glemmer det) eller om jeg er på point zero igen . hvis I forstår :) og hvor lang tid det så tager for jeg er "tilbage" i form, så jeg evt. kan købe mig egen.

Eller skulle jeg købe mig egen og så få undervisning på den? - synes dog personligt det kunne være rart at lige vænne sig lidt til det igen inden.. Men når jeg så er blevet "rettet" til, hvilken hest skulle jeg så gå efter. Jeg ved at jeg gerne vil frem ad.. men skal self lige "lære" det igen.. så hvis jeg nu anskaffede mig en "skovturshest" og så efter et par vil mere - skal jeg så ha' en ny.. Vil nemlig gerne have min hest gennem mange år - da jeg elsker at knytte mig til min hest/pony og "venskabet" for mig er vigtigt…

Håber I har nogle forslag til hvad jeg skal/ikke skal.. :)

0
0
Svar på denne tråd

halvpart
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 19:43

Jeg fandt en halvpart da jeg skulle starte op igen. På den måde har du den mere som din egen, men kan lige mærke efter hvilken slags ridning du bliver bidt af.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 20:00
Det er jo ligesom og cykle, man glemmer det ikke, men har nok ikke balancen iorden, ja og modet Prøv en time på rideskole eller en part og se om du helt har glemt det... Held og lykke

Vi avler heste med farve og præstationsblod!!!!!!...!!!!!!!!!!! Painthingst med super blodlinier sælges 4 år og grunredet.

Painthoppe 2 år sælges.

Painthopper to stk 1 års sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Rideskole
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 20:04

Jeg vil i første omgang anbefale at starte på en rideskole - på en "idiotsikker" hest - bare for at komme i gang.

Det kan godt komme meget bag på en, hvor langt væk balance, rutine og mod kan gemme sig. Til gengæld henter du det hurtigt ind igen - kroppen glemmer ikke, det skal blot genopfriskes.

Senere hen kan du jo så overveje, om du stadig er til egen hest med ALT, hvad det indebærer af tid, penge og overskud.

Held og lykke med projektet !!

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Rust kender jeg
Forfatter: 
Dato:  12-07-2007 20:29

Den der rust kender jeg alt til, men finder du en hest, der passer til dig, smutter det hurtigt igen.

Dog vil jeg råde dig til at få part eller gå på rideskole først. For det kan jo være de heste var større end du husker og du skal også lige komme i tanke om hvilken type du godt kan lide at ride.

Det jeg mener er, at på nogle heste føler man sig komplet talentløs og på andre føles det som om man bare kan det der. Det er både noget med gangarter men bestemt også temperamentet.

Desuden tager det pænt lang tid at finde den rette hest, så kan du jo passende slå den mellemliggende tid ijhel på andres heste

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider