Jeg er "gammel" hundeklipper/trimmer med speciale i pudler og terrier. Det er helt tilbage til sidst i 70'erne begyndelsen af 80'erne.
Det er en stor fejl at lade sin terrie klippe.
Det er vigtigt, hvis man vil bevare den racetypiske pels, som er et kendetegn for en terrier, at pelsen plejes på den rigtige måde.
En klipning gør pelsen tæt og lukket. Hunden kommer til at lugte fælt og pelsen bliver fedtet. Derfor bliver den klippede terrier også vasket, men en terrier bør aldrig vaskes, kun børstes ren. Ved vask bliver pelsen blødere, underulden rejser sig i dækhårene, og hunden bliver stort set umulig, at trimme samt det bliver ubehagelidt for hunden, at blive trimmet. Benhår og skæg må godt vaskes, bare ikke lige op til en trimning.
Klip og vask af en terrie vil aldrig give den racetypiske pels samt en trimning er med til at forme hunden hvilket en klipning ikke kan gøres på samme måde.
Svar på dine spørgsmål: hvor tit kommer din hund til hunde frisør og dyrlæge: Desværre er min golden død, men jeg ordnede selv hans faner, poter og hale. Dyrlæge, obligatorisk 1 gang årligt, men det sidste års tid, hvar det flere gange, måske en 8 - 10 gange.
syntes du at det er syndt at hunden for fjernet tandsten: Nej, men hvis hunden ikke er med på tandbehandlingen, kan den få lidt beroligende
syntes du at det er syndt hvis hunde bliver plukket: Plukket!!! mener du trimmet, så mærkes det ikke på hunden. De nyder faktisk, at få fjernet den gamle pels. En klippet terrie vil helt sikkeret syntes det er synd. Det gør meget AV.
hvad hedder din hunde frisør/firma: Der hvor jeg arbejde hed, JO-KA hundesoignering. Lukket og slukket få mange år siden.
hvad hedder din dyrlæge/klinik: Virum Dyreklinik (til mine 2 katte)
jeg har nemlig været i praktik som hunde frisør hos holbæk hunde frisør
og i praktik som dyrlæge i rørbæk dyreklinik: Håber du har haft en god oplevelse 
Hanne