Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Katteeksperter? Syg Freya... :(
Forfatter: 
Dato:  11-07-2007 15:32

Min lille Freya er syg - det har hun nu været ganske længe, sådan on and off, vist siden sommer/efterår 2006.

Hun er en lille hunmis på 2 år, ikke steriliseret, 100% indekat. Hun har altid boet sammen med andre katte (også indekatte naturligvis), men pt. bor hun alene sammen med min kæreste og jeg - det kan hun bedst lide, hun har et lidt nervøst gemyt.

Det skal nævnes, at ingen af de andre katte har været syge overhovedet.

Problemet er, at hun nyser. Det kommer i perioder, men de sidste 3-4 måneder har det været daglige nys. Det lader nu ikke til at genere hende synderligt - hun spiser og drikker fint, afføringen er normal, hun har ikke feber eller orm, og opfører sig normalt - er glad og frisk og nysgerrig.

Hun har også haft lidt (meget lidt) gennemsigtigt udflåd, kun fra venstre næsebor.

Men det piner mig nu med det nysen. Hun har også noget åndedrætsbesvær i perioder.

Hun har været til dyrlæge med det 4 gange indtil videre. Hun har fået 2 forskellige former for antibiotika, som ikke har virket, og her sidst fik hun en indsprøjtning, de normalt giver til "astmapatienter" for at gøre luftgennemstrømningen til lungerne bedre. Det virkede også de første 2 uger, men nu nyser hun desværre igen. Dyrlægen fortalte ellers, at denne indsprøjtning skulle virke en 2-3 måneder.

Dyrlægen snakkede om, at det vist var noget med bronchierne, og hendes venstre lunge lød lidt skidt. Men han kunne ikke definere noget præcist. Han snakkede også om, at man skal passe meget på kattes lunger, for de har let ved at få "problemer", eller hvad man nu siger.

Nå. Men det var så den forklaring. Nogle, der har bud på, hvad det kan være? Næste skridt ved dyrlægen vil nok blive enten røntgen eller analyse af vira.

Hun får noget rigtig godt foder og rigeligt med godt vand osv. - hun mangler ingenting. Og er som sagt glad og tilfreds. Men hun skal også være rask! :(

Nogle råd/forslag/ideer?

Lige et billede af den smukke Freya .

*Hvis forventningens glæde er den største, hvorfor må man så ikke glæde sig for tidligt?!* © VKH
Palomino/arabere: Ibriiz Arabians
DSP plag + OX araber til salg... se mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

tja har i...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2007 16:02

Det lyder næsten som vores for et år siden. Det viste sig at være en skæv tand. Det gav flåd og nysen og hosten deraf fik hun antibiotica flere gange. Da tanden blev atget ud holdt det hele op - og der har intet været siden...

Held og lykke med opklarings jobbe :)

Hilsen Diana

Smuk Oldenborg plag forventet stg. 170.(1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed). Vallak,sort m. 4 hvide sokker. PB. for flere oplysninger.

Dejlige Elischa elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2007 16:06
...det kunne evt. være allergi!

Mvh Nina Nielsen

*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  11-07-2007 16:11

Diana - det lyder da sært, at en skæv tand kan gøre sådan noget? Men jeg vil foreslå dyrlægen at kigge nærmere på hendes tænder. :)

Nina - jeg har også selv overvejet, om det kunne være allergi... dyrlægen siger dog, at det ikke er så sandsynligt, eftersom det kun er i venstre side, den er gal. Men det skulle måske tjekkes alligevel. :)

*Hvis forventningens glæde er den største, hvorfor må man så ikke glæde sig for tidligt?!* © VKH
Palomino/arabere: Ibriiz Arabians
DSP plag + OX araber til salg... se mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider