ØV,ØV og atter ØV, min hest er syg igen, igen. Han snottede lidt og igår hostede han en rigtig grim grøn slimklat op, og da vi før har oplevet dette, ringer jeg straks til den dyre læge, som vil komme i morgen (altså i dag).
Hun kommer også, og oven i købet præcist til aftalte tid. Vi går dyret igennem, og der er ingen feber, ikke rigtig en mislyd på lungerne, meeen han har fået forstørret lungeområde, hvilket bestemt ikke er positivt. Han får noget binyrebark hormon, dette skulle stoppe udviklingen i lungerne, og noget antibiotika, og hun roser mig for at være hurtigt ude, for så udvikler det sig nok ikke...nok ikke...
Bassen må ikke rides, dog må han skridtes, han har godt af at komme ud og røre sig.
Da jeg så kommer hjem, googler jeg forstørret lunger+hest og få så det her frem: www.netdyredoktor.dk/sw7575.asp ...SKRIIIG det var jo ikke lige det jeg ville vide!!! (Hysterisk?? ja sikkert)
Men øv, har været så meget igennem med ham i det år jeg har haft ham, hosten, snotten og svampe infektion pga en dårlig stald, hvor han så bliver flyttet fra, men hosten bliver ved, uden en muligårsag kan findes. Tager han hø fra ham,hjælper lidt, og forsøger så at lade ham komme over på spåner, og hurra så holder han med at hoste, så min lykke er gjort.
Nu er han så blevet flyttet igen, og har ikke stået i stalden i en uge og så starter vi forfra, (han står stadig på spåner, får ike hø eller halm) så nu er de gode råd vist ved at være dyre. Aner ikke mine levende råd, og er bare trist til mode
. hva nu hvis han ikke kommer sig, og lungerne bliver ved med at vokse??? oghvad er der evt, nu som han lige midt i det hele ikke kan tåle (hesten er 10 år og har aldrig været allergisk over for nog