Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg skal have hest nr. 2
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 14:19

Hej alle.

Jeg er i syv sind. Jeg er på udkig efter hest nr. 2, da min den gamle på 19 gerne snart skulle have lov til at gå og nyde sit otium. Nu er jeg så faldet over en hoppe på 4 i den rigtige højde og den er kåret. Dette er perfekt, da jeg også gerne vil avle lidt en dag. MEN...TØR JEG? Tør jeg binde af med så ung en hest??

Jeg har jo ikke nogen lang rideerfaring med heste. Jeg har haft min den gamle i 10 år og kun altid redet ture fra dag 1 - ingen undervisning og ingen dressurerfaring overhovedet. Og så har jeg i øvrigt aldrig prøvet at have en "teenage-hest".

Hoppen skulle(ifølge annoncen) være tilredet og ha startet et par enkelte lc-stævner(på hyggeplan). Min plan med den var bare, at den skulle være hygge-nusse-tur hest indtil den dag jeg hiver et føl på den. Denne her hoppe kunne være noget nær min drømmehest, men nu er jeg bare sådan i tvivl ...er det en god ide med sådan en ung hest til mig med den sølle rideerfaring jeg har eller skal jeg tage "kampen op".

0
0
Svar på denne tråd

rideerfaring
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 14:32

Hvis du kan styre din hest i diverse situationer som kan forekomme på en skovtur, så kan du vel også ride.

Måske kan du ikke lære den op til dressur, men hvis du ikke skal bruge det er hesten nok ligeglad.

Jeg har da efterhånden arbejdet med et par stykker og har pt. en i tilridning - selvom jeg ikke er dressurdiva.

Føler du dig helt på bar bund kunne du jo hyre en underviser bare hver 14. dag i starten til I finder rytmen.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

pjemm...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 14:37

Jeg kan i enhver situation styre min nuværende hest i naturen ... uden undtagelse og som væddeløber er han bestemt ikke altid lige let. Men du har da givet mig lidt at tænke over.

0
0
Svar på denne tråd

snøft...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:28

Jeg har lige talt med ejer af hoppen som forklarede, at hun havde byttet den for en anden hest. Nu står hoppen hos en hestehandler i det jyske og den skal prøves af mulige købere i aften.

Så er det lidt svært at sidde på sjælland og ikke lige kunne køre en smuttur forbi og prøve hoppen selv... .

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:32

Ja jeg synes da helt sikkert også at du skal tage kampen op.

Jeg arbejder selv med ungheste og der findes ikke noget skønnere.

Jeg er sikker på at det klarer du nok, og du kan jo altid spørge efter hjælp

Køb hende, før det er for sent.

L

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Linda-N..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:35

Ja, jeg er meget interesseret i hoppen, men køber ikke før jeg har prøvet den. Jeg ringer også til hestehandleren i aften og krydser fingre for, at hoppen ikke er solgt. Og så må vi aftale en dag, hvor jeg kan komme over og prøve den. Jeg ved bare ikke om han vil holde den til jeg kan komme i weekenden...

Ellers må jeg køre efter arbejde...og kan vel være derovre ved 21-tiden(fridag er udelukket)... . Suk...nu må vi lige se...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider