Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan ville I tackle det?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 14:44

Sagen er den, at et familiemedlem (her kaldet X) har sagt sit job op pr.1 august, da der er blevet tilbudt noget der ikke kan siges nej til. Firmaet X er i indtil 1. august, er for nylig fusioneret med et andet firma, og siden da er alting bare gået galt, hvorfor det nye jobtilbud var kærkomment :-)

Nå, men arbejdsgiveren er selvfølgelig ked af, at X har sagt op, men de skilles som "venner". X går herefter på ferie og har derfor kun en uge + 2 dage tilbage, når X vender tilbage til det gamle arbejde.

Pludselig i ferien ringer arbejdsgiveren at ALT skal leveres tilbage, computer, mobil osv. I kontrakten står der, at det stilles til rådighed. Dette bruges ikke privat!!! X bliver selvfølgelig overrasket over denne pludselig ændring i adfærden, og hvordan skal der så kunne arbejdes den sidste uge, hvis ikke tingene er til rådighed? X kender en advokat i en fagforening og tager kontakt til ham. Advokaten siger at hvis X skal aflevere samtlige arbejdsredskaber, skal de fritstille X, hvis ikke de vil det og STADIG kræver arbejdsredskaberne, skal de efter fratrædelsen betale 13-20 ugers skattefri løn (ny lov pr. 1. marts 2007). X ringer til arbejdsgiveren med denne besked, og får at vide, at X bare kan beholde det så.

Et par dage efter ringer arbejdsgiveren igen, og siger at ALT skal afleveres. X ringer igen til advokaten samt sin egen fagforening. Advokaten fra den anden fagforening samt X's fagforening siger 2 vidt forskellige ting. Advokaten fra den anden FF siger bl.a., at arbejdsgiveren IKKE må ringe i ferien, hvor X's FF siger at det er der ikke noget galt i. X's FF vil ikke ringe til arbejdsgiveren og bede ham om at stoppe opringningerne i ferien, eller tale med ham omkring alt dette, det siger de X selv skal. Advokaten i den anden FF'er siger det stikmodsatte.

Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig ved hvordan X skal forholde sig/gøre, da jeg synes der er gjort, hvad der kan gøres. Det er en rigtig dum klemme X er i, og jeg kan godt forstå frustrationen over at den ene siger det ene, og den anden siger det andet.

Hvordan ville I tackle sådan en situation? Er der virkelig så stor forskel på fagforeningerne?

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 14:46

Det lyder da godt nok mærkeligt?

Er X medlem af begge fagforeninger?

Ellers ville jeg gøre som den FF som han er medlem i, råder ham til

Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Og på hesteryg igen..

0
0
Svar på denne tråd

Næh- de må ikke
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 14:50
Kontakte folk i ferien.
Hvad er det for en fagforening?!

Hvis man skal aflevere alt, så er man at betragte som opsagt- så den fagforening er vist ikke pengene værd!

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Han er
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 15:04

kun medlem af den ene FF, men kender personligt en advokat som er i en anden FF.

Den FF han er medlem i er Frie Funktionære, nu har jeg ikke overhørt tlf. samtalerne så jeg ved jo ikke hvad der er blevet sagt, og om der evt. er sket misforståelser :-)

Jeg synes også tingene lyder helt åndssvage, hvorfor jeg er sikker på, at tingene ikke er forklaret ordentligt, enten fra den ene eller den anden, så der er opstået misforståelser, for jeg har da ved gud aldrig hørt om 2 fagforenings advokater være uenige, eller at den ene skulle tale arbejdsgiverens sag fremfor den ansattes.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider