Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ikke-brænbart tøj? HTX værksted...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:12
Nu fik Nørdeleven brev i går fra Grenaa Tekniske skole om, at siden han har værkstedstimer, så skal han have ikke-brændbart tøj fx arbejdsbukser/cowboybukser og- træsko! Så nu sidder jeg virkelig og fintænker over:
Hvad i al verden skal han dog lave på HTX, der omfatter svejsning/vinkelsliber? Jeg troede, han skulle beskæftige sig med IT?
Og 2: Hvordan man får mokket knægten i et par træsko?
Og 3: Hvorfor der hele tiden dukker mere op, vi skal købe?

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Forskel
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:41
Forskellen på HTX og STX er jo netop værksteds-/laboratorietimer. Altså praktisk arbejde.
0
0
Svar på denne tråd

HTX-værkstedet
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:44

Hej

Nu er jeg lige blevet HTX-student for tre uger siden og kender ikke til de nye linjer men, på første år i teknologi lavede vi alt mulig sært. Bl.a. har jeg brændt tagpap på et hus (Det kan godt gå hen og blive lidt brændfarligt, når det er mig, vi taler om)Mange andre har også svejset, det kommer helt an på hvad man vælger at lave.

Det betyder ikke at han ikke også kommer til at lege med IT:)Vi havde dog ikke specielt tøj i værkstedet.

Med hensyn til træskoene mon så ikke han kan se det praktiske i at beskytte sine tæer?

Held og lykke til ham på den nye skole

Ketil aka Tine-Pigen

Der er jo ingen grund til at gøre det nemt for sig selv!

0
0
Svar på denne tråd

Okay- teknologi
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 13:09
Jeg troede bare, når det var It-College (som altså har lejet sig ind på GTS), at de så højst skulle skille en computer ad. Der er i hvertfald ikke meget, man kan svejse i sådan et dyr, der er heller ikke mange nørder med loddekolbe tilbage. Det er nok mere med antistatisk armbånd og -sko.

Hvis han skal passe på fødderne, så er det sikkerhedssko, og de fås i model "kondisko". Træsko er for jyder! (Sorry, min Nørd er træskofan).

Mvh xtiny

Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 13:13

Hvis du tror HTX kun handler om at lære om IT, så havde du vidst de forkerte briller på, da du læste om det.

Vi skulle nu bare have sikkerhedssko på, når vi var på værksted. De kunne lejes for 30 kr for et værkstedsophold. Så det var ikke så slemt.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Okay, så må vi se
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 13:30
Om de kan lejes. Ja, jeg trænger nok til briller, eller også gør IT-College, Grenå. Det står nemlig ikke noget om træsko på hjemmesiden- eller i papirene.

Mvh xtiny

Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Man prøver meget...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 13:53

-forskelligt i teknologitimerne på HTX.

Jeg har tømret et hønsehus og bukket en foderautomat i jern i min tid.

Jeg havde elektronik som teknikfag, arbejder i dag med embedded programmering.

Tine

Forhandling af Marstalls foder - se www.tinegade.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jamen takker!
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 14:02
For informationen! Jeg har ikke selv haft mulighed for at være tilstede, da de holdt arrangementer, det var kun knægten. Så håber jeg, at HAN ikke bliver overrasket over det praktiske. ;-D

Han er heldigvis mere fiks på fingrene end jeg.

Jeg kan bare ikke huske IT-College Grenå, har det på deres webside...

Mvh xtiny

Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

HTX er super
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 14:21

Jeg havde mange sjove timer da jeg gik på HTX, vi lavede alt fra høj eksplosive stoffer, til at svejse ståltanke til at gære øl, vakum tanke til frysetøring, ost, biogas anlæg, samt mange andre sjove eksperimenter.

Ej seriøst, det var en kanon sjov tid. Ikke så forskelligt fra Syddansk universitet da jeg startede der, tror man er godt rustet til selvstændigt at udføre labotorie øvelser efter en htx.

M.v.h. Carsten I Nielsen.

"Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
0
0
Svar på denne tråd

Man kan...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 16:28

få noget brandhæmmende spray - det fåes bl.a. i Matas.

Det har vi af og til brugt hos de ældre, når de har svært ved at styre cigaretterne - og det virker på det meste tøj.

Et tyndt lag på tøjet - det går af i vask.

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider