Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ejer skifte ?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 11:43

Hej,

Åhh hvor er det nu lige man får fat i sådan et ejerskifte certifikat hvis det er bortkommet ?

Håber nogen kan hjælpe !

....Ud med janteloven....

0
0
Svar på denne tråd

ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 11:58

jeg syntes du skal prøve at ringe ind til Landscenteret heste og spørge. De har tlf nr 87 40 50 00

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:04

Hej Gitte,

Tak for hjælpen men ak 1000 kr. for et nyt

0
0
Svar på denne tråd

Værdiløs
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:40
Prøv at sætte de 1000 kroner op mod at hesten er værdiløs og usælgelig uden et ejercertifikat. Så er 1000 kroner småpenge.
0
0
Svar på denne tråd

CharlotteGC
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:44

Hej,

Jamen det er sælger der har mistet det... Og tvivler lidt på han lige punger ud til et nyt...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg stod i det samme problem
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 17:23

Du skal være helt sikker på, at det er sælger, der har fået ejercertifikatet væk - det kan du også få oplyst på Landscentret. Men det er ikke sikkert, at de vil/må oplyse, hvilket navn der står - bare om det er sælgers navn.

Er det ikke det, er det nødvendigt, at sælger får skaffet en underskrift fra den registrerede ejer på, at vedkommende har fået ejercertifikatet væk.

Jeg har lige selv været igennem hele "rumlen", så sig til, hvis du tror jeg kan hjælpe med noget. Min tråd ligger her også et eller andet sted, hvor der ligger en del oplysninger - vistnok under "Økonomi, samfund og love". Det er fra slutningen af februar måned i år.

Men betal for Guds skyld ingen penge, før du har alt det, du skal bruge til at få det nye certifikat!

Og ja, det er mange penge - og noget forbistret sløseri, at man smider det væk, men er i stand til at holde ordentligt styr på passet - man får jo tingene samlet.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Gsims..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 19:04

Sælger er avler så det er ikke noget problem...

0
0
Svar på denne tråd

Caroline
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 19:22

Ja, det kan jeg godt se - det gør det hele lidt nemmere ;-)

Men sørg for at få Landscentret til at sende sælger en Tro og Love-erklæring, som sælger så sørger for at underskrive de rigtige steder. Husk at få dit navn på også, så du kommer til at stå som ejer, hvis det er dig, der skal betale.

Der er ingen grund til, at du både skal betale for det nye ejercertifikat og for bagefter at få den ejerskiftet (det koster penge og porto uanset, men det er nemmere at få det gjort på én gang).

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

I øvrigt er der vist
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 19:23

efter sigende en del hestehandlere, der "ikke bruger" ejercertfikater - og dermed har deres heste dem ikke... Mystisk at det er muligt for disse at sælge deres heste/ponyer.

Her er den tråd, jeg startede i sin tid:

www.heste-nettet.dk/forum/24/9815/ 9815/

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Nyt certifikat
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 22:07

Jamen, det er da så enkelt sælger har pligt til at fremskaffe et nyt ejercertifikat hvis det gamle er bortkommet.

Desværre er det nemt at sælge heste/ponyer uden ejercertifikat. 9 udaf 10 købere tror at hestepasset er tilstrækkeligt og efterlyser ikke ejercertifikatet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider