|
|
| Hvilken bank skal jeg ringe til? |
|
|
Ja sagen er den, at jeg havde sat en betaling til, fra min daglige bank, til der hvor jeg har opsparing og lign. Jeg havde sat den til at trække et relativt stort beløb. Det har den da også gjort...hele 3 (!!!)gange. Så kommer det store spørgsmål, hvilken bank skal jeg ringe til imorgen, for at have lidt på kistebunden igen? Den bank pengene kom fra, eller den de er landet i?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvilken bank skal jeg ringe til? |
|
|
Til den hvor de kom fra. De kan trække pengene tilbage..
M.V.H. RiderLykke  www.lykkepoms.dk ..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var også |
|
|
min første tanke... Tænkte også jeg ville starte der. Dog er min ekstra tanke også,at nogle gange skal der meget til før de vil trække en betaling tilbage...Men jeg håber de gider... Det er lige feriepengene der er røget  Og der er SÅ langt ned i den anden bank, som jeg ikke har web bank til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Niks, du ringer til modtagerbanken. |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
05-07-2007 22:36 |
|
Nu er du så heldig, at det er din egen konto, som du har overført til ved en fejl. Så du ringer/skriver blot til modtagerbanken i morgen, så kan de føre pengene tilbage. Det er en stor misforståelse, at afsenderbanken blot kan trække pengene tilbage. Det kan kun ske samme dag, hvis overførslen "hviler" til næste dag. Så kan man annullere overførslen. Men det sekund pengene har ramt en fremmed konto, så SKAL man have modtagers accept for at føre pengene retur. Og så kommer den, Tina: hvorfor i Himlens navn har du flere banker? Du taber jo kun gebyrer og valørdage på at overføre dem mellem bankerne? Og det er kun dem, der tjener på det? Hold da det hele samlet ét sted - det er så meget nemmere at administrere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis ikke... |
|
|
Hvis de ikke kan/vil tilbagetrække overførelsen, kan du vel bare gå ned i den bank hvor opsparinges står og få overført til den anden konto??
Mvh Poeten
Part søges i Lyngby... kig min profil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla (Felur) |
|
|
Jeg oplevede at få en løn som dagen efter blev hevet tilbage. Jeg havde ikke givet "lov" til at de tog pengene. Så jo det kan de godt..det kunne min bank i hvert fald give lov til...
M.V.H. RiderLykke  www.lykkepoms.dk ..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
Camilla (Felur) |
05-07-2007 22:42 |
|
Så er det din egen bank, der har "sendt" pengene retur. Vi får af og til en fax tidligt om morgenen fra kommunen, hvis kommunen åbentlyst har lavet en fejloverførsel. Så sender vi pengene retur inden kunden kan forventes at have opdaget fejlen. Men en fremmed bank kan aldrig lave et træk direkte på din konto.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| camilla... |
|
|
nej nej... Den ene bank giver super rente på opsparingen, også har jeg nogle obligationer og lign, som giver et godt afkast...det kan den daglige ikke prale af. Men den daglige giver mig en rigtig god rente på den almene konto...det vil den anden ikke give, så derfor er det vel fordelt  Måske lidt besværligt, men idet begge banker er stort set gebyr frie (ihvertfald til det jeg bruger dem til), så passer det perfekt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla (Felur) |
|
|
Banken har ikke sendt pengene retur da de jo ikke aner hvad jeg skulle have i løn. Så det er ikke tilfældet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
Camilla (Felur) |
05-07-2007 22:47 |
|
Så har de fået en besked fra afsenderbanken om det. Bankerne kan godt trække penge direkte på hinanden - men kun via en intern konto. Derfra skal der posteres manuelt ud på den enkelte kundes konto. Så jo - din bank må have fået besked om, hvad der skulle sendes retur. Tro mig! Jeg rører ikke en kundes konto uden at have dokumentation for hvad jeg laver!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla (Felur) |
|
|
Nej jeg tænker også at baken har været indblandet. Jeg kan bare ikke forstå at de må hive penge fra min konto uden min accept..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine *suk* |
Camilla (Felur) |
05-07-2007 22:49 |
|
 Men vendt om: hvis du har en opsparing og en daglig konto, så står der vel ikke ret meget gennemsnitligt på den daglige? Så betyder hverdagsrenten jo ikke så meget, når skattefar har taget sin del. Så ville jeg nok hellere sætte pris på den gode rente på opsparingen, men der har/kan du ikke få Netbank til?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de siger |
|
|
jeg kan få en netbank, men nu har jeg bestilt den et uvist antal omgange de sidste 3 år. -Har opgivet dem nu. OGså ligger de heller ikke liiige i nærheden. Du har ret i, at det ikke giver så meget, men når det nu heller ikke koster mig noget, at have denne løsning, så er det ok. Meen, jeg skal alligevel have skiftet den daglige bank. -Er relativ utilfreds med servicen. -Jeg for konstant breve med, at de da gerne vil have mig ned i banken og snakke økonomi, og når jeg så ringer, bliver jeg afvist  Da jeg spurgte om hjælp til et budget til køb af hus, fik jeg tilsendt et chatek med en oversigt over hvad en gennemsnitlig hustand betaler, også skulle jeg selv notere mit eget forbrug...også havde den flinke bankdame sat en gul seddel på: "husk at dividere tallene med 12".. Det var ligesom dråben. Så hen på efteråret skal jeg have fundet på noget nyt. Nogen der har skandia bank? Har lidt overvejet den...tænker bare hvad man gør, hvis man fx skal sætte en check ind eller lign?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
Camilla (Felur) |
05-07-2007 22:56 |
|
Hvis det er en helt klar åbenlys fejl og den rettes samme morgen, som pengene er gået ind, så kan de godt "tillade" sig at sende pengene retur. Jeg havde en sag for nylig, hvor en kunde havde overført til den forkerte konto. Fejlen blev først opdaget flere dage senere, så det eneste vi kunne gøre var, at "spærre" pengene på modtagerkontoen og så skrive et pænt brev til modtager om, at vi skulle have hans skriftlige accept, for at sende pengene retur. Det tog MÅNEDER! Heldigvis er der meget, meget, meget langt mellem den slags fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla (Felur) |
|
|
Det var dagen efter da var gået ind... Hvis ikke to dage efter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky/Tine |
Camilla (Felur) |
05-07-2007 23:03 |
|
Okay, dén service havde jeg nok heller ikke lige stillet mig tilfreds med. Lånebeviser laves sammen med kunden, selvom nogen tror at vi "har jo tallene på skærmen?", så er det altså et samarbejde for at opnå et tilfredstillende resultat. Flere af de store banker har jo lanceret en totalt gebyrfri zone. Nordea giver dig gratis adgang til det hele fra august - blot du fravælger dine udskrifter på papir. Skandiabanken er der helt sikkert også mange tilfredse brugere af. Du render bare panden mod en mur den dag, hvor du har brug for personlig rådgivning til f.eks. køb af hus (det kan man ganske simpelt ikke klare over mail). Så vender de fleste som regel tilbage til "live-bankerne". For at sætte en check ind, så skal du smække en frimærke i nakken på den og sende den ind til dem. Jeg møder også jævnligt kunder fra internet-banker, der kommer ind hos os og forventer vi kan sætte checken eller kontanter ind. Det kan vi ikke. Vi kan overføre penge elektronisk - ikke papir. Så bliver kunderne nogen gange sure, men det er jo ikke min fejl, at de har valgt en bank uden filialer, når de tydeligvis har behovet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
Camilla (Felur) |
05-07-2007 23:06 |
|
Hmm, lyder lidt mærkeligt, men banken har sikkert haft en god grund til at gøre det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| camilla |
|
|
no offence: kæresten har nordea, og de slår min bank i dårlig service  I min kikkert har jeg skandia banken, som jeg godt kan se ikke er så fantastisk med den tid kæresten og jeg nok går imod, roskilde bank, som jeg igennem arbejde har mange gode erfaringer med og sydbank...som jeg ikke har nogen rigig fornemmelse af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er glad |
|
|
For Jyske Bank, som jo har totalkonto. Kig deres hjemmeside ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk |
|
|
nu har jeg snakket med begge banker. Den ene (der hvor pengene ligger), mener ikke at de kan gøre noget, det skal være den bank der har lavet fejlen, der skal rette den. Den anden mener, at fordi der har været fejl i deres webbank, så er det ikke deres fejl, og dermed vil de ikke gøre noget! Det er jo til at få grå hår af det her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|