Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At melde sig syg - på nyt arbejde!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:29

Det har jeg netop været nødt til :-( Jeg har været der siden 1. juni, og de første 3 uger gik det hele glat. På trods af nogle dage med meget kraftig hovedpine og en enkelt nat hvor jeg slet ikke fik sovet - har jeg mødt kampklar op på mit nye arbejde/elevplads hver dag kl. 07.15 - 15.30.

Nu har jeg så lige været en uge på Mallorca. Allerede på 4. dagen begyndte 4 ud af de 6 mennesker vi var afsted, inklusive mig selv, at skrante. Jeg fik meget ondt i halsen og blev i det hele taget godt utilpas. Min kæreste blev hårdest ramt, og hans sidste dag på øen gik med at sove bag lukkede døre med grim feber og hoste.

Da vi landede i Kastrup Lufthavn igår (på min fødselsdag ;-)) havde jeg det ikke ligefrem godt, men syntes heller ikke det var helt galt, og tænkte at en god nats søvn i egen seng i lidt køligere temperaturer ville gøre godt.

Men i løbet af natten kunne jeg godt mærke at det gik den forkerte vej. Jeg vågnede i morges før vækkeuret ringede, badet i koldsved og efter 1½ minut med et termometer i munden måtte jeg se kendsgerningen i øjnene: 39,4 sagde den.

Jeg ringede til arbejdet og måtte melde mig syg, og selvom min chef tog det virkelig pænt og overhovedet ikke lød som om han klantrede mig for noget, så har jeg haft den ledeste samvittighed hele dagen.

Det hjalp ikke noget da min far kiggede meget bebrejdende på mig og sagde: Ja se så at blive rask, for det der ser jo ikke så godt ud på en ny arbejdsplads!

Øh nej? Det havde jeg ligesom selv regnet ud :-(

Og nu sidder jeg så her. Feberen er ikke gået ned, men panodilerne har selvfølgelig taget den værste tåge. Da jeg ringede til arbejdet for et par timer siden, måtte jeg igen sige de gyldne ord: "Jeg kommer ikke imorgen" - Nej hvor jeg dog hader det.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med mit indlæg, men jeg sidder her og har det SÅ råddent med at have meldt mig syg, og kan kun håbe på at jeg kan nå at vise flaget på arbejdet på fredag, og så bruge weekenden på at blive 100% igen :-( For det her bliver jeg i hvert fald ikke rask af - det er snarere et begyndende mavesår, sådan som jeg sidder med dårlig samvittighed

Er der andre der har det ligesom mig?

Altså i princippet er jeg jo i min fulde ret til at melde mig syg, og jeg er jo ikke meget værd i denne mundering alligevel, men ihhh hvor det bare generer mig..

Vickie

Tidligere Vickie (Zheena)

Med smuk Connemara :-D

0
0
Svar på denne tråd

Sygdom
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:37

Ved du hvad. Du har gjort det eneste rigtige!!!

Arbejdsgivere idag ved godt vi bliver syge og de vil hellere have man bliver hjemme end smitter hele arbejdspladsen. Så bliv du i din seng med god samvittighed.

Det der tricker cheferne, er dem der gang på gang melder sig fraværende uden egentlig at være rigtig syge..

Ta du nu og bliv rigtig rask og lad være med at tænke på hvad andre siger og tænker. Det hjælper dig ikke spor.

Rigtig god bedring med dig.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:42

det desværre hvad der kan ske, så må du bare sparke r.v når du kommer tilbage på arbejde igen.

er sikker på din chef ikke klanter dig for noget, og med tiden finder hun nok ud af at du ikke bare er typen der pjekker og ikke møder op.

jeg syntes du skal ligge dig under dynen og slappe af og ikke tænke mere over det.

rigtig god bedring til dig

0
0
Svar på denne tråd

samvittighed
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:43
Hej Vickie
Jeg kender det alt for godt... Jeg har også en enormt dårlig samvittighed når jeg skal melde mig syg. Jeg lider af migræne så jeg bliver desværre ofte nød til at melde mig syg, ellers er jeg faktisk aldrig syg.
Så når jeg ringer og melder mig syg og siger det er pga migræne, så lyder det som en dårlig og nem undskyldning

Henne

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:03
Går sygemeldt med mavesår Det væreste er jo at nogen dage har jeg det godt, mens andre dage kn jeg ingenting. så venter på jeg skal have en kikkert ned.

Har godtnok sagt jeg gerne vil arbejde de dage det ikk gør ondt, men min mester har sagt at han ikk vil ha jeg kommer, andet end som kunde.

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere)
0
0
Svar på denne tråd

Sygdom
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:22

Hejsa..

Bimsemor: Jeg ved det jo egentlig godt, men det hjælper faktisk rigtig meget at få det af vide af andre.. Især når man far lige skulle smide den der dejlige kommentar til mig :-(

Han er lidt svær at undgå nu jeg er bosat i hans lejlighed mens han og konen bor i deres kolonihave- de skal jo hente deres post indimellem. Det var bare ikke lige det jeg havde brug for lige nu.

Mussei: Jeg tror heller ikke der er nogen på det arbejde der tvivler på om jeg er syg eller ej, men der findes jo desværre de mennesker der konstant melder sig syge, og det sætter os andre i et rigtig ærgeligt lys. Og især dem, der ofte melder sig syge, og rent faktisk er det :-( Det er så trist synes jeg.

Henne: Ligesom jeg skriver ovenover, så er det bare så ærgeligt når man kommer til at lyde som EN stor undskyldning for sig selv. Man kan næsten forestille sig hvordan de sidder på arbejdspladsen og ryster på hovedet: "Jaja, nu har hun migræne IGEN! Hvor er det dog typisk" - og noget i den stil.

Men de andre har jo ret. Er man syg, og uarbejdsdygtig, så er der altså bare ikke noget at gøre ved det!

Annecathrine: Jeg kender det! Jeg er lige kommet mig over mit mavesår, og det er simpelthen det ondeste i verden. Det gør SÅ ondt og der er bare ikke andet at gøre end at være god mod det. Dejligt at du har en chef, der tager det så pænt. :-)

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Nej hvor dejligt...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:28

... lige et emne, jeg ved en masse om jeg arbejder nemlig i en fagforening.

Du er, som de andre skriver, i din gode ret til at melde dig syg. Du må naturligvis også gå i Netto/Brugsen eller hvor du handler for at hente det mest nødvendige, mens du er syg, mens jeg ikke vil anbefale dig at powershoppe i en tøjbutik (bare så du forstår, hvad jeg mener). Hvis du møder en kollega, kan vedkommende jo selv se, hvor dårlig du er.

Arbejdsgivere er altså ikke allesammen nogle slemme nogen, der bare vil en det ondt. I øvrigt er det meget normalt, at man bliver syg i starten af et nyt ansættelsesforhold, fordi man kommer ind i en ny bakteriekultur osv.

Nu ved jeg jo ikke, hvilken uddannelse, du er i gang med, men jeg håber, at du er medlem af en rigtig fagforening - den der fagligt set dækker det område, du hører under branchemæssigt.

Der vil de altid kunne give dig råd og vejledning.

Loven siger i øvrigt, at arbejdsgiver er i sin gode ret til at bede om en lægeerklæring for at få dokumentation for, at du virkelig er syg. Den erklæring skal han selv betale for. Derfor er det altid en god ide, hvis man bliver syg og forventer, at det varer længere tid, at man lige ringer til sin læge og beskriver sine symptomer. Selvom behandlingen bare er "i seng og drik varm te" eller noget lignende, så er det skrevet ind i din journal, og lægen vil til hver en tid kunne dokumentere at være bekendt med din situation.

Nu skriver du jo selv, at din arbejdsgiver lød vældig flink, så prøv at opfatte det sådan. Jeg er sikker på, at arbejdsgiver vil dig det bedste og glæder sig til, at du kommer tilbage på arbejdet igen - frisk og rask og klar til at tage en tørn.

Rigtig god bedring

De bedste hilsner

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Hej Marianne
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:35

Jo jeg er tilmeldt en fagforening. Jeg har netop meldt mig ind i Kristelig Fagforening - nu håber jeg ikke at jeg træder dig over tæerne ;-)

Jeg var tidligere nødsaget til en hurtig tur i Kvickly, da jeg intet havde i køleskabet efter min tur til Mallorca.

Men rigtig rart at høre fra dig i denne tråd, dit arbejde taget i betragtning :-)

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Åhh det er så
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 20:58

trælst at være syg.. Jeg er lige blevet sendt hjem fra den koloni, jeg var på med mit arbjede. Igår blev jeg rigtig øm og hævet i halsen, og jeg troede jeg havde fået noget betændelse og tog derfor til vagtlægen, men desværre var det en virusinfektion i halsen (hed det vist)så lægen kunne ikke gøre en skid- øv.. Så de valgte at sende mig hjem, så nu sidder jeg her og har det rigtig øv- kæresten varter mig op. Men jeg synes det er så trælst da jeg ved hvor stærkt de andre så skal rende...

God bedring Vickie

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 15:39

Hej igen Vickie

Jeg skrev "en RIGTIG" fagforening

Nej, du træder ikke mig over tæerne - du skal bare (i relation til valg af fagforening) tænke på, hvem der bedst kan hjælpe dig. Når du er elev, er du til hver en tid omfattet af den gældende landsoverenskomst på området - ihvertfald gældende indenfor mit område, som er HK.

Det betyder, at du har krav på en masse goder, som dine kolleger måske ikke har, hvis virksomheden i øvrigt ikke har overenskomst.

Denne overenskomst kan du ikke få af Kristelig - kun af den fagforening, der har området - ligesom det kun er "den rigtige" fagforening, der kan hjælpe dig med spørgsmål i den forbindelse.

Hvis det er HK-området, du er elev indenfor, har du f.eks. ret til feriefridage, løntillæg, hvis du har en højere eksamen end HG osv.

Det koster kun 95 kr. pr. måned at være elevmedlem hos os, og det er fradragsberettiget og bliver kun til ca. 50 kr. om måneden.

Blot til din orientering

Fortsat god bedring.

Venlig hilsen

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Hej Marianne
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 16:33

Alt det der var jeg faktisk klar over, men må nok indrømme at det var gennem HK at jeg læste mig til det. At jeg har alle mine rettigheder og at jeg skal holde på dem osv osv.

Måske burde jeg skifte til HK så

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider