Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er det for sent at slå wrap nu?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 15:23

Min "wrapmand" (som jeg skal købe af) har endnu ikke fået slået og presses wrapballerne på sin mark, græsset står stadig på marken. Men hvornår er det for sent at slå det? Energi og næring er vel efterhånden ved at gå ud af planten?

At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv.
Søren Kierkegaard

Rolig hest søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

dårligt hø
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 15:54

Altså den langhårede fold jeg har ligner mere frøgræs end hø. Godt nok er det stadig grønt, og kunne sikkert blive til "lavenergihø", men wrap, det tror jeg ikke, der er alt for meget stængel.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

sidste år
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 15:57

i 2006 pakkede jeg ind d. 3 juli, det blev perfekt.

Jeg venter md vilje da jeg ønsker wrap med mindre krudt i. Jeg er så bange for at mine heste skal blive forfangne hvis det er for kraftigt.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

årstal
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 16:00

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke er verdensmester i hø. Men græsset er MEGET anderledes i år, end det var sidste år, både vinter og forår har været meget forskellige. Så man skal ikke kun se på datoen.

:Pia

*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 16:13

ville jeg ikke bruge penge på at wrappe det græs der er på markerne nu medmindre det er 2. slæt og altså har været slået en gang før i år.

Man kan sikkert godt teoretisk set, men kvaliteten ville blive så ringe at det slet ikke kunne betale sig. Jeg ville enten klippe ned nu og satse på 2. slæt eller lave det til groft hø når der kommer en periode med tørt vejr. Hvis der kommer en sådan...

Hingsteplag (½ PRE) sælges.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:44
Alt er jo relativt - og jordbundsforholdene gør altså en stor forskel.
Vi wrapper fra vådområder og her er græsset længere tid om at komme igang end fra almindelig agerjord, så under disse forhold er juli en fin måned at wrappe i.
Vi slår dog det alt græsset lige så snart vi kan køre på disse arealer og laver så wrappen senere

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

wrap 2007
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 23:09
Ahhh, jeg håber da det er muligt endnu, for jeg har 6 tdr. på rod endnu. Ja det bliver sikkert ikke den fine wrap som jeg plejer at lave, men mon ikke det går???
0
0
Svar på denne tråd

Ok tak
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 00:30
for jeres svar.

At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv.
Søren Kierkegaard

Rolig hest søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

jo det kan man godt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 09:36

Man kan da sagtens lave wrap endnu.

Bortset fra at det regner evig og altid...

Vores står meter-højt, og selvom det er ved at gå i frø i toppen, er der MASSER af grønt i det længere nede, jeg ville ikke have nogen betænkeligheder overhovedet, mht. at lave wrap på det.

Men nu giver vi det til hestene istedet for - for ellers har vi ikke græs nok til resten af sæsonen, de kommer på arbejde ;-)

0
0
Svar på denne tråd

wrap igen...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 15:45

Har lige været ude og se mit efterhånden lange græs.

Og ØV, det ligger ned, meget af det. Det er ved at rådne i bunden, og jeg kan se begyndende skimmel.

Hvad gør man?

Hvad gør i?

Betydning?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider