Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blærebetændelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:19

Ved I om blærebetændelse smitter? I kan jo nok godt regne ud på hvilken måde jeg mener

Jeg tror det nu ikke, men da jeg har haft det 2 gange på 2 mdr., synes jeg at det er skørt hvis jeg hele tiden får pencillin, hvis min kæreste er "smittebærer", uden måske at have symptomer på det...

0
0
Svar på denne tråd

Hellow :D
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:21

Jaa blære betændelse smitter tro ;). I skal bruge kondom indtil du er færdig med penicillinen;). jeg har det også tit, og hvis i ikke bruger kondom i den tid så smitter du din kæreste , også er i nærmest inde i en ond cirkel ;)

Knus Anna

Jeg søger lille hest 149-160, til billige penge, det er ligemeget om den har stamtavle. Det skal være min hest for livet. <3 - Den vil komme på fold dagligt, redet dagligt, og blive nusset og hygget med

0
0
Svar på denne tråd

Øj... Jeg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:24
troede slet ikke at mænd kunne få det...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Anglo Araber hingsteføl sælges. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 153878/

Smuk Palominohoppe plag. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 1218

0
0
Svar på denne tråd

Smitter...?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:37

Hmm... ang smittefare er jeg ikke helt sikker. Mænd kan godt få det, men det sker meget sjældent da deres urinrør er meget langt i forhold til vores.

Men det er altså også ret alm. at få blærebetændelse af at være sammen med sin kæreste, netop pga. bakterierne. Så det kan sagtens være hans "skyld" selvom han ikke selv har blærebetændelse...

Mvh. Cat

"Livskvalitet består i at tingene går som man ønsker de skal gå"

0
0
Svar på denne tråd

Har jeg aldrig
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:38

hørt

Nu er jeg så slet ikke interesseret i den slags omgang når jeg har det fordi det gør edderondt... -men hvorfor får i pencillin for det? -nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad det er jeg får, men det er da noget andet specielt rettet mod det...

Jo mænd kan få det, men det er ikke særlig almindelig...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:40

Jeg plejer også altid at få det, når jeg får en ny kæreste...MEGET belastende! Det er forhåbentligt slut med at få en ny kæreste fra nu af, men jeg slipper åbenbart ikke alligevel

Men det er vist også noget med, at hvis man først har haft det en gang, så har man desværre let ved at få det igen!

0
0
Svar på denne tråd

Det jeg mener...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:43

...er at når jeg nu er frisk igen efter behandling og minus "den slags gymnastik", er det jo noget skidt hvis jeg bliver smittet af kæresten igen...

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:45
Drikker tranebærsaft så hjælper det også. :)

En rigtig hest er en Oldenborg !

Diva min elskede hest .

0
0
Svar på denne tråd

Det drikker jeg...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:56

..i store mængder nu. Det er godt nok sådan noget ekstrakt, jeg skal drikke en skefuld af 2 gange om dagen.

Så nu drikker jeg tranebær-hokos-pokus-drik, har lige fået en astmaspray, spiser fiskeolietabletter for lidt dårlige knæ efter 3 operationer, og drikker sådan nogle dråber der genopbygger immunforsvaret (som smager af )

...Bliver helt bange ved tanken om, hvor hvor stort et medicinskab jeg skal have når jeg bliver 80!! Men okay, det kan også være at det går fremad fra nu af

0
0
Svar på denne tråd

Ja - det er noget
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 15:26
du får fra din kæreste - og nej - det kan han ikke behandles for! Det er fordi DU er sart i bunden og det kan han jo lissom ikke gøre for

Det du skal gøre er ud over at drikke tranebærsaft forebyggende er at du ALTID skal drikke et stort glas vand efter s*x så du er helt sikker på at komme ud at tisse af inden for kort tid. Det er den eneste måde at få skyllet hans bakterier ud på (Det kan være fordi dit urinrør er kortere end gennemsnittet). Nogen får det som sagt hver gang de skifter kæreste fordi bakteriefloraen (Den naturlige) er forskellig fra person til person.

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 15:33

Så vidt min læge siger mitter det ikke..

Stiiv

Pablo John Halifax

0
0
Svar på denne tråd

Enig med trine T
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 16:06
Det er rigtigt at man skal sørge for at komme ud at tisse kort efter man har været sammen. Det hjælper. Men det smitter så vidt jeg ved ikke - det er jo ikke virusbetinget.
0
0
Svar på denne tråd

At man
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 16:16

får en bakterie fra ham, som så giver en blærebetændelse er jo ikke det samme som at det smitter...

Jeg mener heller ikke at det kan smitte, men ved godt det kan stamme fra s'x..

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Blære betændelse
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:10

Jeb det kan man få af at dyrke sx, man kan også få det ved at tørre sig den forkerte vej..

blærebetændelse for man af at få bakterier op i urinrøret, det kan forebygges ved at tisse efter sx. og så kan man styrke slimhinderne , spise stærk c vitamin, og crom.

Er det noget som vender tilbage tit, kan man ved matas købe en flaske cantharon. det er rigtigt godt bedre en tranebær..

Det kan tages akut eller som forebyggende kur..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

smitter ikke
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 20:41

hejsa

blærebetændelse smitter ikke. kvinder får det oftere end mænd da urinrøret er kortere og det er så lettere for bakterierne at finde ind i blæren.

hvis du har blærebetændelse skal du oftest aflevere en urinprøve hos lægen hvor den skal dyrkes for resistens. blærebetændelse bliver behandlet med sulfapræparater.

urinvejsinfektioner bliver behandlet med penicillin men symptomerne er næsten de samme.

det er vigtigt at drikke rigeligt for at få bakterierne skyllet ud så de ikke kan formere sig og gøre det værre.

når man får en ny kæreste har man større mulighed for at få det da det jo er fremmede bakterier og det er derfor ekstra vigtigt at tisse efter @!#$.

håber du snart får det bedre for det gør ondt af helvedes til!!!

kh pernille

SIGT EFTER MÅNEN !!!!

RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:52

Jeg skal ikke lyde som nogen ekspert, men symtomer som er ens med blærerbetændelse og selve blærerbetændelsen er jeg desværre lidt for godt bekendt med.

Når man får blærerbetændelde de første par gange, giver lægen normalt sulfa piller, som virker i læbet af nogle timer.

Hvis man så har fået sulfa for mange gange, så bliver kroppen imun, og derfor får man så pencelin. (Staves)

Da jeg de sidste 6 år har lidt af blærerbetændelse og symtomer der svarer dertil. Er jeg blevet imun over for sulfa.

Da jeg i onsdags sidate uge fik samme symtoner, kontaktede jeg læge, hvor svarer overraskede mig, der var ikke blærerbetændelse.

Jeg har i dag været hos lægen, for at blive undersøgt. Mer var ikke noget unormalt, ud over hvide blodlæmer i min urin, som ikke burte værer der. så næste skridt er en gynækolo og en kikkert undersøgelse.

Så til jeg som tit får symtomer på blærerbetændelse, spørg lige lægen om det var det der var galt, og hvis ikke, så bliv undersøgt, for hvad det ellers kan være.

Og jo jeg har prøvet med alt muligt for at stoppe det.

Tranebær saft, konsentrat, og tappeletter, PH neutral krobs sæbe,

og det nyeste canteron fra helsekost butikkerne.

Så vær opmærksom og undgå at blive kold på mave og underliv.

Hilsen Bonnie

0
0
Svar på denne tråd

Medmindre
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:55

du tisser mens han er oppe i dig, så smitter det ikke...

Jeg har selv haft blærebetændelse mange gange (mest pga kold mave) og har ikke smittet min kæreste :s

------------------------------------ ------------------------------------ -

Læs om mine dyr på Ratster Zoo og Joy06

0
0
Svar på denne tråd

Smitte eller ej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 23:19

Blærebetændelse smitter ikke, men som skrevet før kan du få det ved at tørre dig den forkerte vej, eller hvis du har fået kulde.

hvis du mærker symptomerne, så drik 2 store glas vand, og hvis det ikke hjælper, så drik 2 mere. Det gælder om at få skyllet blæren ud , når symptomerne viser sig, det hjælper.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider