Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

stævne udstyr
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 22:42
Hej alle.
Jeg vil ud og starte nogle stævner på min pony til efter året, problemet er jo så at jeg ikke har stævne tøj (til mig selv).
Har kigget forskellige steder og jeg synes bare det er så hamrende dyrt ? :-@
Det er ikke noget der behøver at holde i ti år, jeg kan ikke starte stævner på min pony til januar. Så det skal vel bruges 15 gange max.
Det drejer sig om en skjojrte, hvide ridebukser og jakke.
Det er da det der skal til ikke? Når jeg har godkendt hjelm og støvler.

Noget andet er, tiil stævner, må ponyen overhovedet have noget på benene?

Har fundet tøj fra 1500 - en mil. :-P

Hvor har i købt jeres? TIl hilken pris og kvalitet?

Håber i kan hjælpe mig da der er ved at være 6 år siden jeg stillede op til et elev stævne på rideskolen , og er derfor ret "grøn" ;-)

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
:)
0
0
Svar på denne tråd

... ... ...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 22:45

Du kan jo købe noget brugt.

Ved der tit er både stævne jakker og hvide ridebukser tilsalg på MK.

Det der om de må have noget på benene, det kommer jo an på hva du skal starte?

De Kærligeste Hilsner :)

ღ L i s b e t h ღ

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth - ikke brugt udstyr
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 22:51
Nej, jeg køber ikke brugt. Jeg har lyst til 'at vende vrangen' ud på mig selv hvis jeg skal gå med noget tøj andre har haft på.
Nyt - nyt - nyt :-)

Første skal vi lige starte en LC3 og det er simpelthen fordi jeg er 0% idiotsikker og det samme er hesten. Men inden JAnuar regner jeg da med vi kommer til en LB3 eller måske mere. Det må tiden vise :-)

Det der den har på benen- der mener jeg bandager.. Hvide..
Er det tilladt?

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
0
0
Svar på denne tråd

Silles første stævnetøj
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 23:26

Vi købte jakken på et loppemarked for brugt rideudstyr. Det er en DYR mærkejakke helt som ny og vi gav 200 kr for den

De hvide fuldskindsbukser købte vi samtidig med et par cavallo læder støvler for 500 kr bukserne var helt nye og vi ofrede 250 på såler til støvlerne

skjorten købte vi i føtex den uge de havde rideudstyr pris 100kr

handsker gav vi 300 kr for i udstyrs butik Handskerne var relativt dyre fordi Sille har meget sarte hænder og kræver blødt skind...MEN dem har hun også stadig !!!

SYntes vi købte helt vildt billigt ind og så var det hele højkvalitet som vi godt ka/kunne sælge igen.

rigtige ponymødre har intet andet liv

0
0
Svar på denne tråd

brugt kvalitet
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 23:32

Hvad er der galt i brugt

Sille i brugt udstyr

0
0
Svar på denne tråd

jakke, bukser og skjorte
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 23:42

Min jakke og skjorte er fra brugt rideudstyr i Virum og det er ganske udemærket, jakken er af mærket Equipage og den fik jeg da jeg var 11, den har været lagt op og ned utallige gange (nu er jeg snart 15) jeg elsker virkelig den jakke, selvom den snart er klar til at bliver solgt videre
Skjorten er af mærket Catago og den har jeg givet 100kr for. Der er absolut ingen fejl eller mangler ved den, ligner en ny.

Bukserne er af mærket Hoffmeier og er købt på hest og rytter messen 2006 til 200kr.

Kan slet ikke se problemet i brugt, har købt meget godt udstyr brugt.

Mht. til bandager så mener jeg at de må gå med bandager til LA1.

Nanna

Med den dejligste part Zadeek

Ejet af ZlisaZ

0
0
Svar på denne tråd

Bandager og brugt udstyr
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 00:58
Det er bare et princip jeg har. Jeg er allergisk over for brugt.

Nogle flere der ved noget om bandager, hvis jeg tager dem på, og ponyen ikke må gå med dem hvad sker der så ?

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
0
0
Svar på denne tråd

så bliver man diskvalificeret
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 07:10

jeg mener at for ponyer må de gå med bandager i Lc og Lb klasserne, men det ved krogsbøl da.

Du skal i dressur også ride med hvide handsker, så dem skal du også huske at købe.

mit stævneudstyr er pikeur næsten hele vejen igennem. bukser, jakke, hjelm er fra pikeur, det er dyrt men det holder. min sidste jakke er blevet skiftet sidste år, den købte ejg da jeg blev konfirmeret, men efterhånden er der nogen der har groet mere kvindelige former og det betød at den øverste knap hele tiden sprang...

jeg har fire par hvide ridebukser, heraf de tre fra pikeur. det ene par er fra jeg blev konfirmeret og dem rider jeg stadig rundt i.

mine skjorter er fra kingsland. det er dem der laver de mest behagelige synes jeg. det er ikke så dyrt som pikeur, men det koster alligevel nogen penge. jeg synes dog heller ikke kvaliteten er helt så god. og jeg tror også at næste skjorte skal være fra anky eller pikeur.

Hvis du skal finde dit udstyr billigt så skal du tage ud til nogle af de der markeder hvor de sælger det. roskildedyrskue er så netop overstået. men jeg kunne da forestille mig at der er et par stande til ponylandsstævnerne. til hestelandsstævnerne er der altid stande. hvis du kan vente til august så er der rigtigt mange stande til danish derby aps's DM for senior på vilhelmsborg slut august/start september. samme weekend er der iøvrigt store hestedag hvor der jo også altid er mange stande, denne er i roskilde.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

Bandager
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 08:47

Du må ride med bandager op til sværhedsgrad 2. Dvs til og med LA2

Sværhedsgrad 0 = LC1-2-3,LB1-2-3

Sværhedgrad 1 = FEI 5 års indl, FEI 5 års finale, LA1-2, LA KÜR

Det hele ligger på drf's hjemmeside... Mit stævnetøj kostede også en mindre formue... Heldigvis betalte farmand

0
0
Svar på denne tråd

harald nyborg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 08:52

sælger billigt ridetøj, dog noget jeg ikke ville kunne holde ud at have på.

men besøg de billige forretninger altså ikke Tattersal etc, her bør du kunen rinde skjorte til ca 200, bukser til ca 500 og jakker til ca 500..

Måske en land+Fritid butik ville være et besøg værd?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

bandager
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 09:48

er La klasserne for pony ikke sværdhedsgrad 2, dvs der må ikke bruges bandager...

en ponymor må træde til

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du giver hesten
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 09:51

bandager på i klasser, hvor det ikke er tilladt, så bliver du diskvalificeret. Så simplet er det. Jeg kan anbefale dig at se på DRF's hjemmeside under

ridesport, discipliner, dressur, reglement. Link til siden her:

www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Discipliner/Dressur/Reglement

Og så læse reglementet. Det er dit ansvar, at du kender reglerne.

Og nu ved du hvor du kan finde dem

Når du har et princip om ikke at iføre dig brugt udstyr, så kan du evt. se hvad der kommer på udsalg af gode ting til "billige penge". Og hvis der ikke er noget der, som tiltaler dig, så må du til lommerne og betale, hvad det koster.

Men for ca. kr.500,00 kunne du nok få hele udstyret, brugt, men pænt rent og renset. Men det er selvfølgelig dit valg.

God tur til stævne.

De bedste hilsner,
Lotte K. :-)
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 10:08

Jeg byttede mit vinterdækken med jakke og bukser med min kusine.

Inde på www.hosjylland.dk var der billige hvide ridebukser. vist 250 kr. mener jeg..

Lammeskindsunderlag sælges. Pæn og meget velholdt. nypris 979(den er fra hooks.) Dressurmodel, passser alle sadler op til 18". Pris 600 kr. inkl. porto.

kontakt over HN eller sms 24614888.

Du er velkommen

0
0
Svar på denne tråd

La1 slut m. gamacher
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 12:29
Ponyer må IKKE ride med gamacher/bandager i LA1

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider