Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad kan man gøre ved ustyrlig pony?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 12:44

Halløj hn

Jeg har to søskende på henholdsvis 12 og 15 år. De har så lige fået to ponyer hjem, som de skal have på græs her i sommer. Desværre er min yngste søsters pony virkelig strid!

Dene r kommet på rideskolen for 3 mdr. siden, og efter sommerferien skal de vist af med den, for der er ingen af børnene der kan ride den. Den slår med hovedet, og sparker gerne efter andre heste. Prøver man at arbejde med den, ryster den på hovedet og tager hovedet hurtigt ned, så den rykker tøjlen ud af hånden på en. Både mig, og min anden søster red den idag, og så fik min mindste søster, min rolige islænder tøs

Hverken mig eller min søster rider på den, fordi den er en fryd, vi skal begge kæmpe meget med den. Sådan en pony passer bare ikke ind på en rideskole, men nu er det altså den pony hun har lånt. Hun vil ikke trave og galoperer på den, for den river hovedet ned, og hun er selvfølgelig bange for at den falder eller noget. Den er ikke særlig sjov at ride på! Men bare så synd for hende, for hun har sån glædet sig!

Er der noget vi kan gøre for at hjælpe?

Det skal lige siges at vi rider skovtur, men hun er ikke anderledes der, end på banen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 12:55

Retur til rideskolen med den.

Den skal I da ikke gå og kæmpe med, - og da slet ikke når den skal sælges alligevel.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 13:09
Problemet er at vi jo har sagt at vi godt vil have den på græs... Så kan ikke lige afleverer den anden... men hun må jo ride den i skridt så, og så lade den være en dum hest!! (Ved godt det ikke er dyret den er gal med, men det miljø den er i).

0
0
Svar på denne tråd

Heej..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 13:13

Hvad hedder den pony??

Er der ikke en erfaren rytter fra rideskolen, som kan blive hængende, og give den en "stroppetur"? Ikke forstået at "banke den sød", men en rytter, der bestemt kan fortælle pågældende pony at sådan en opførsel IKKE er ok?

Shirk

Is this the part in the book that you wrote,

where I'm gotta come and save the day? ;)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 13:43

Du skriver:

Den slår med hovedet, og sparker gerne efter andre heste. Prøver man at arbejde med den, ryster den på hovedet og tager hovedet hurtigt ned, så den rykker tøjlen ud af hånden på en.

For mig kunne det lyde som om den har smerter. har i tjekket dens tænder og ryg??, det ville i hvert fald være en god ide, inden man dømmer den som ustyrlig.

Maria Nygaard

112% Westernrytter

En rigtig hest

- Er en WESTERN-HEST

0
0
Svar på denne tråd

tja må også
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 16:01

læne mig op af Maria Nygaard.

Vi købte en model samme type, dog det sødeste fra jorden, dyrlægen kunne så konstateret hun manglede en tand i overmunden, så der intet slid var af tanden i undermunden, den gik op og trykkede hende på kæbebenet.

Hun går i dag som avlspony.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 17:38

...ville også som det første få undersøgt ponyen. Tænkt hvis der er noget galt, og det kunne løses, ja - så var det måske alletiders dejlige pony.

Hvad andre har - kan ikke bruge til noget - Vær glad for det du selv har.
Mange hilsner fra Anne :)
0
0
Svar på denne tråd

Enig med de andre
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 17:57

Jeg ville også få den undersøgt!! Med de symptomer kan det både være tænderne, ryggen, sadlen. M.h.t. at sparke efter de andre heste, vidner det om en frustreret pony - og det kan meget vel have med rideskolemiljøet at gøre.

Kan så undre mig, at hun har lånt den pony - for hun vidste vel på forhånd, at der var problemer med den.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 20:30

Læs lige indlæget igen.

Det er en pony som pigerne har taget på sommergræs for rideskolen, så det er da rideskolen der må finde ud af, om der er noget galt med den.

Rideskolen ejer den og vil sælge den eftersommerferie.

Det er muligt den har ondt, men det er da bare med at retunerer den hurtigst muligt, mens alle har den i frisk erindring. Sådan at rideskolen ikke synes, at det er pigernes skyld at den er krop umulig, når den kommer tilbage efter sommerferien.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

sådan en tøjle
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 20:53
Man kan købe sådan en græs tøjle der gør at UARTIGE LÆS UARTIGE ponyer ikke kan trække hovedet ned

rigtige ponymødre har intet andet liv

0
0
Svar på denne tråd

Græstøjle?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 21:00

Ja - det ville da helt sikkert være den rigtige løsning...

Hvad andre har - kan ikke bruge til noget - Vær glad for det du selv har.
Mange hilsner fra Anne :)
0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 23:10

Trådstarter skriver jo selv i indlæget: Er der noget vi kan gøre for at hjælpe?

Og hvis den pige der rider ponyen nu gerne vil hjælpe den, ja så har vi her givet hende nogle forslag til hvad de kan gøre.

Maria Nygaard

112% Westernrytter

En rigtig hest

- Er en WESTERN-HEST

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 13:44
lade være med at ride den og lade den gå og slappe af på græs.. den har sandsynligvis ondt ... det er selvfølgelig rideskolens ansvar at få den tjekket, vil de ikke det, ja så ville jeg ikke ride den..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

Vi vandt.. rodeoet er aflyst :-)

0
0
Svar på denne tråd

Krogsboll...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 18:52

Tænk, min første tanke var: Stakkles pony, den adfærd tyder da ikke på, at den har det godt - men nu kan jeg jo heldigvis droppe medlidenheden, for den er jo bare uartig, og det har vi jo heldigvis midler mod, ikke...?

Dorte

PS: Just for the record, hvad er din definition på en uartig pony - og kender du evt. den omtalte pony, siden du så bestemt kan konkludere, at den er uartig...?

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 19:56

Undskyld jeg først skriver nu, men jeg har været på ferie.

Ponyen er tjekket, og har ikke ondt nogen steder.

For det første er det kun MÅSKE at rideskolen vil sælge hesten. De ved den er vanskelig! De vil ikke finde på at give min søster skyld for at den er lidt "ustyrlig".

Brugte kun det ord, fordi jeg på det punkt er lidt uvidende og ikke vidste hvad jeg ellers skulle kalde den lille pony. Jeg er overbevist om at den hest ikke høre hjemme på en rideskole, for den er blevet værre med tiden.

Og så skal det lige siges at det er blevet lidt bedre med den, her på det sidste. Men tror ganske enkelt ikke at den egner sig til rideskolehest. Den har brug for en rytter som forstår den, og som vil sætte pris på hende som hun er. En hun kan accepterer som flokfører og har lyst til at adlyde. Desværre er vi ikke gode til horsemanship (staves?) og kan derfor ikke lave det med hesten, tror ellers det kunne være godt til hende. Min søster kan jo slet ikke holde hende når hun sidder på ryggen af den.

0
0
Svar på denne tråd

Snu som en ræv
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 20:33
Tror altså godt ponyen kan regne ud hvem den kan snøre og hvem der kan styre den. Jeg red på et tidspunkt på en new forrest og han prøvede også at trække rytteren af ved at trække i tøjlen, nej han havde ikke ondt nogle steder, han vidste bare at de små ryttere ville tage turen ud over hovedet på ham med den handling. Han stoppede ret hurtigt med at gøre det når jeg red ham for jeg blev jo siddende, men lige så snart han fik et barn på ryggen, så gjorde han det igen. Snedig rad, men ski*de-irriterende.

Only the mountain has lived long enough to understand the meaning of a howling wolf

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 23:16
min pony var også ret træls da jeg fik den.
den gik op og ned med hovedet hele tiden, vi kunne ikke forstå hvad det var, så prøvede vi at få et nyt bid til hende. det var fordi det andet bid, gjorde ondt i hende mund, og den nev hende, pga. den var for lille. nu har vi så fået et større bid, hun er så sød og rar og går som aldrig før :D

Med venlig hilsen

Carina !

0
0
Svar på denne tråd

Lonni..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2007 11:22
hvor bor du henne i landety???

HESTETRÆF VED DALMOSE (4261)

4. WEEKEND I AUGUST.

TJEK www.heste-nettet.dk/lodge/139390/

Der er nu intet som en Haflinger

0
0
Svar på denne tråd

hej igen...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:55

Jeg bor i midtjylland

0
0
Svar på denne tråd

pjat pjat pjat
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:00

vil lii tilføje at det med græstøjlen holder ikke. har kæmpet med min gamle pony i 5 år (læs historien om den på min profil)

ponyer er utrolig kloge og finder meget hurtig på tricks hvis de ikk bestiller noget når de er ude og ride. hvis den trækker hoved ned så er det bare om at læne sig godt tilbage og sparke den frem ad så den tænker på at gå frem ad i stedet for at den finder på nummer fordi den keder sig. der er ingen andre veje end at man skal sætte sig igennem så den finder ud a hvem det er der stýre rideturen. :) kender det alt for godt

hesten tager mig, som jeg er, men bedømmer mig, ud fra, hvad jeg gør. "vi passerer altid fiaskoer på vores vej mod succes"

0
0
Svar på denne tråd

egen erfaring...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 22:37

jeg kan læse at ponyen skulle være tjekket... er det både af dyrlæge og evt kiropraktor eller massør?

Ud fra egen erfaring kan jeg sige at jeg for ikke så længe siden trænede en hest for "hestenshåb" som ud fra din beskrivelse havde lidt samme problemer. Han kom fra en rideskole hvor han efter sigende var umulig, sur og sparkede efter andre heste. Da stifter af hestenshåb køber denne hest kan den knap spise af sin krybbe. Det viser sig at den har smerter i både nakke og ryg. Efter et par behandlinger hos kiro og massør, og lidt rekreation kommer han til mig i træning og han er nu den dejligste hest at ride.

Selvfølgelig kan din pony godt bare være fræk og "umulig" men for det meste er der en årsag til problemet. Håber du finder en løsning på det.

Vrinsk fra Lotte

Henvendelse damsmose12jensen.mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 11:06

min part ville heller ikke trave eller galopere til sidst, det endte i at bukke at stejle. først troede vi også hun var strid mod os, men senere fandt vi ud af om vi ikk skulle have hende undersøgt. vi fandt ud af det var kissing spine og det var så slemt hun skulle aflives...

så jeg tror at ponyen skal undersøges :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider