Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp mig i min fortvivlelse
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 12:11

Jeg er virkelig i vildrede i disse dage. Jeg har lige været afsted på et 3-dages kursus med min hest som et led i min HMS-uddannelse.

Som nogle sikkert ved har min hest været meget syg i næsten et år, men er endelig ved at komme på banen igen.

Jeg kan se på hesten, at det tager hårdt på ham at lave de her øvelser, og der var en masse ting på kurset, jeg måtte springe over, fordi han fysisk ikke kan. Jeg må nok indse, at han alligevel aldrig bliver helt den samme som før.

Mit store dilemma er så, at jeg nok har flere ambitioner med ridningen, end min hest kan følge med til. Jeg vender og drejer det i hovedet: på den ene side har jeg i min hest den mest trofaste og tillidsfulde partner, man kan forestille sig, og jeg har bare kæmpet så længe for at få ham rask, på den anden side har jeg inderst inde svært ved at acceptere, at resten af mit rideliv med ham skal være dedikeret til hyggeridning.

Øv, hvor er det svært. Har I selv prøvet noget lignende?

Min store drøm er at købe en plag, som langsomt kan tage over, men det går manden ALDRIG med til...han synes allerede, at én hest er i overkanten.

Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 12:15
hej
jeg har slv en gammel vallak som ikke kan bruges til andet end hyggeridning, han fik en gaffelbåndsskade og er aldrig kommet sig over det..men jeg er så så privligeret at jeg kan have hestene hjemme og kan derfor have mere end en.. du må have overtalt manden til en plag.. men ja det kan være svært at acceptere
mvh.Liselotte

sælges

2 hingsteføl fra i år

2 års hoppe, 2 stk 2 års vallakker efter ibi light

1 hoppeføl fra i år

4 års efter midt vest da capo

www.123hjemmeside.dk/hegnsly

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp mig i min fortvivlelse
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 12:18

Jeg har prøvet præcis det samme..

Forrige vinter fik min højt elskede dressurhest en skade. Han blev aldrig samme ridehest igen på trods af flere forsøg med genoptræning osv. Enten skulle jeg undvære min ridning som jeg så gerne ville eller også måtte der findes en ny mor til ham. Valget var svært og jeg fik på puklen for at "kassere ham bare fordi bla bla bla". Mange mente han skulle aflives. Han blev solgt. Jeg savner ham stadig, men det var det bedste at gøre for ham. Han har det SÅ godt nu - bedre end nogen sinde før! Og jeg har aldrig fortrudt min beslutning selvom jeg savner ham enormt meget da han virkelig var hesten for mig. Han er 18 år nu og styrer hele flokken han går sammen med :) Han bliver stadig brugt lidt og vigtigst af alt: han bliver elsket!

M.V.H. RiderLykke :D

Dejlig stor allround vallak sælges/udlånes

Se min HP her:

www.lykkepoms.dk

..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

I har nok ret i
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 18:04

at det kan være ok på et tidspunkt at skille sig af med en hest, selv om det lige nu ligger mig så fjernt.

Jeg føler bare, at jeg har haft alt for kort tid med ham, og er lige nu sikker på, at jeg aldrig finder én helt som ham igen.

Lige nu ville jeg ønske, at der var plads og tid til at få en ny hest og så beholde Dese som hygge/tur-hest.

For en måned siden var jeg bare så fortrøstningsfuld og sikker på, at han var på vej tilbage i storform, men jeg har nu konstateret, at han ikke kan klare ret meget.

Bliv endelig ved med at komme med jeres gode råd. Jeg trænger til dem...!!!

Hilsen Line

.....med DESEADO (P.R.E)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider