Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Badeænder som videskabelig
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 17:06
Hjælper: ekstrabladet.dk/nyheder/ videnskab_og_teknik/ article313672.ece

Det er godt nok utroligt, at en en containerfuld plasticænder og -skildpadder der gik overbord i 1992 i Det sydlige Stillehav, nu er på vej til den jydske Vestkyst.

Sådan noget ville man jo aldrig gøre med vilje af miljøhensyn for at få kortlagt havstrømmene, men nu viser det sig, at de små badedyr faktisk kan bruges videnskabeligt som markører for havstrømmene.

Og så kan man tænke på alt det andet menneskeskabte skidt, der ellers flyder rundt i Verdenshavene...

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Både og...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 17:10

der står jo, at de kun kan se hvor de til sidst havner - de har ikke mulighed for at følge dem på deres vej og ved derfor ikke hvor de har været de sidste 15 år.

Men skægt er det da ;-)

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

og lille blob i mavsen

0
0
Svar på denne tråd

Hvor hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 22:37

Nu er jeg jo nød til at tage rundt på strandene i håb om at finde en badeand -som (tosset) samler er det jo sådan en and der kunne være rigtig sjov at have

De er så søde de små ænder...

0
0
Svar på denne tråd

Kan de ikke ..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 00:07
... ringmærkes!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kom til
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 10:24

at skræmme ungerne

forstil jer en flok 10-årige tøser - med rædselsøjen, ved tanken om at der kom 10000 badeænder på "deres" strand.

Det er da værre end vandmænd - sagde den ene.

Jeg ville gerne finde en som sovenier

hilsen Schack

0
0
Svar på denne tråd

Nu er der kun 10.000
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 10:50
Tilbage, og de skal trods alt lang vej endnu, så jeg tror ikke, man skal frygte en veritabel ande-invasion af strandene. Det er trods alt også en lang kyststrækning, de kan lande på. ;-)

Men jeg synes, det er utroligt at tænke på, at de i indefrossen tilstand har passeret gennem Beringsstrædet altså nord om Grønland/Alaska.

Det giver da en øget forståelse af, at jorden er rund, og at alt det skidt vi mennesker dumper til søs på en kedelig måde kan komme rundt på den halvkugle, det er dumpet på. (For miljøgifte er problematikken lidt anderledes, men nu forstår man da, hvorfor Isbjørne på Svalbard kn være udsat for hormonforstyrrende stoffer).

I det mindste kan disse ænder ikke overføre fugleinfluenza! ;-D

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider