Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opflaske kattekilling. Hvordan???
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:43

Idag efter stormen og regnen var taget af gik jeg udenfor, hørte så en killing miave, og gik efter lyden, under en plade som var sat skråt op af et træ lå to kattekillinger, den ene var dog død men den anden lå og rystede og miavede sønderknust efter sin mor. Jeg går udfra de er forladt, og denne sidste killing også vil være død af sult og kulde.

Har lavet en kasse foret med halm den kan putte sig i. Jeg vil tro den er ca 2 uger gammel, den har øjne og kan gå lidt rundt, dog på usikre ben. Men hvad skal man give det lille kræ at spise? Kan man få modermælkserstatning til sådan en? Min mor nævnte man kan købe killingemælk i butikker, men det er vel først til når den er større?

Vi har måtte give den fortyndet komælk, noget rigtig skidt at give en kat, men aner virkelig ikke hvad vi ellers skulle give, den er også for lille til fast føde,men spiste dog en ganske lille smule leverporstej.

Men hvad skal vi stille op med det lille pjok? Det værste er jo den ingen søskende har og derfor ligger helt mutters alene Aflivning var måske det mest humane?

Hilsen Linda

Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd

amme...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:47

find en reservemor til den lille, det er det nemmeste og det bedste for den lille.

annoncer evt efter en amme her :

www.anettes.dk/katteforum/index.php

www.katte-forum.dk/index.php

www.dekatten.dk

katteforum.super-forum.net/ index.htm

et er meget krævende og falske sådan en lille en op, til en start er det flaske hver 3 time hele døgnet rundt, så skal den nulres bagi med en våd klud så den kan komme af med afføring osv

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg flasket flere
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:56
killinger op. Man kan købe kattemodersmælkerstatning og små flasker til dem i dyreforetningene. Jeg fik også en opskrift af dyrlægen med vand, druesukker og salt som den ene skulle have da den var meget svak og trængte til ekstra energi.

Husker jeg ikke helt fejl skulle de i begyndelsen have flaske hver 2 time, men det står på modermælkserstatningen.

Du kan i stedet for flaske købe engangspipetter på apoteket. så slipper man rengjøring og sterilisering af flaskene.

Får vi ikke et billed af den lille?
0
0
Svar på denne tråd

Modermælserstatning til katte fås
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 00:39
Også på apoteket, der også har sutteflasker med sutter til forskellige smådyr-racer. Dem med rund ende er bedst til killinger. Husk, der skal laves hul i bæsterne. Jeg sætter en nål fast i en korkprop og varmer nålen op, en lidt tyk nål er bedst (en stoppenål er lovlig grov). Jeg laver gerne 3-4 huller. (Og det er noget stads! at stå med, når sultne killinger skriger i baggrunden).

Erstatningen kostede sidst 172 (cirka) og flaske med sutter omkring 70 kr.p

Killingemælk er altså ikke egnet til killinger, katte skal ikke have mælk. Hvis man vil give noget, så skal det være surmælksprodukt eller fløde.

En lille killing kan ikke selv holde varmen, så en varmedunk (eller kom den ind under tøjet!)/flaske med vand og svøbt i et tyndt håndklæde. Hold øje med det, det køler af, og så virker det modsat!

Når den selv kan spise lidt, så prøv med lidt most torskerogn med moste ærter. Lidt kogt kylling med ris. Og helt sikkert killingetørfoder blødt op i lidt vand(fås også på apoteket). Nu du alligevel skal på apoteket, så husk ZooLac til, hvis den lille får diarré. Det kan holde sig længe, så det kan man godt have liggende. (Det duer også til hesten, kaninen, hunden... ;-) ).
Hvis den selv spiser lidt er den omkring 3-5 uger gammel.

Man kan give glucose + salt i (kogt)vand, men glucose er ikke helt nemt at få fat i... Det er hvis killingen er svækket/har væskemangel.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

killingen...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:04

Er væk vi havde sat en trækasse op på den ene ende så åbningen vendte udad, og så en plade for, som dækkede halvdelen af åbningen, så den lille mis ikke stak af. Men dens mor må jo åbenbart stadig ville passe den, og har hentet den?

Det er også det bedste må man sige. Men jeg vil da lede lidt, for nu har jeg jo rørt killingen og bange for hun så kassere den igen

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

næh...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:36

Den lille mis er der stadig, min mor havde bare ikke undersøgt halmen, den havde gemt sig under halmen.Vi anskaffer noget modermælkserstatning til den nu. Og håber vi kan redde den.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Modermælks erstatning
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:02

Hej

Du kan købe noget der hedder KMR mælk det er lavet til moderløse killinger, det er flydene og skal ikke blandes op, det indeholder alt hvad det lille pus har behov for, du kan som regel købe både mælken og flaske hos dyrlægen, når killingen er så stor at den har fået øjne og kan gå lidt rundt er den sikkert ca. 3 uger, og det betyder så at du ikke skal fodre så tit, men kan nøjes med at fodre ca. hver 4 time.

Held og lykke med det.

Cory

0
0
Svar på denne tråd

Killing
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:25

Hejsa.

Jeg flaskede selv 3 killinger op sidste år, fra de var ca. 1 uge gammel, missemor ville pludselig ikke ha noget med dem at gøre.

Jeg købte Royal kanin erstatning ved en kattepension, der følger sutteflaske med i deres pakker. Mener den kostede 120-130 kr.

I starten skal den ha mad ca. hver 2-3 time døgnet rundt, jo større den bliver går der længere tid imellem fodringerne.

Husk at du skal hjælpe den med at komme af med bimmelim og bummelum, da det jo normalt er missemor der vasker dem bagtil. Jeg gjorde det at hver gang de havde spist, tog jeg en engangsvaskeklud, fugtede den med vand og vaskede dem bagtil, så kom de af med det de nu skulle.

Held og lykke med den.

Hilsen Janne

Ned i vægt, op i vægt, vedligeholdelse af vægt bestil gratis online præsentation på: www.smuk-krop.dk
0
0
Svar på denne tråd

asjkdhkajs
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 13:49

Den er mindst 3 uger når den kan gå ;) tror jeg - så er det lettere at redde den.

jeg har selv opflasket 2 killinger fra de var 3 uger til de var 7 og kom til nye hjem (vi kunne ikke have dem længere pga. min mor skulle starte som dagplejer).

Jeg brugte ganske alm. modermælkserstatning til spædbørn - og så en sutteflaske til dyr købt på apoteket.

Det er mindst lige så givende som det er krævende at opflaske en killing - jeg gør det gerne igen!

Når den har den str. behøver i ikke nødvendigvis at stå op hver nat for at give den flaske - jeg kender flere mormisser som lader de små være i 8-10 timer når de når den alder og mor skal ud og luftes.

Jeg fodrede mine kl. 10:30 når jeg gik i seng og om natten hvis jeg var oppe at tisse eller også gjorde min mor hvis hun var. Så fik de igen halv syv og lige inden jeg kørte i skole halv otte. Igen så snart jeg kom hjem halv to og så bare løbende resten af dagen.

Køb evt. noget killinge tørfoder og stil hos den - det lærer den hurtigt hvis du bare piller i det når du er hos den.

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Nu med den røde isklump Gavtyven for sommeren
0
0
Svar på denne tråd

Min kollega
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 15:11

Er netop i gang med at flaske en killing op. Hans mor blev kørt ned da han var to dage gammel.

Der var 2 killinger, men den ene døde desværre efter 2 uger.

Den anden er tilgengæld blevet stor, han er 6 uger nu og vejer 850 gram.

De har fået modermælks erstatning købt hos dyrlægen, men nu kan han spise opblød killinge mad.

I starten vaklede han usikkert rundt, men nu løber han rundt og leger og er så sød så sød.

I starten fik han mad hver 3. time.

Held og lykke med din killing.

0
0
Svar på denne tråd

killing
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 12:14
hejsa... det er ret besværligt, det kan godt lade sig gøre med sutteflaske og modermælkserstatning, jeg har lige gjort det ved en lille killing, som var udstødt af sin mor, men den var desværre også syg og døde igår
0
0
Svar på denne tråd

den lille
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 12:58

killing har vi desværre fået aflivet den var syg, og nægtede til sidst at ville spise, vi havde ellers købt modermælkserstatning og en lille sutteflaske... Så det mest humane var at afslutte dens liv, vil ikke have den skulle lide.

Men mange tak for alle jeres svar.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Vi har været ude..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2007 13:49
.. for det samme! Køb modermælkserstatning på apoteket!

Mvh Anna

Miss Lunatic SOLGT!

Waltzing Matilde sælges!
Født d. 18/5-07, F: Max Højgaard KNN, M: MUtti Krogager DV DS, F: Splitau, MF: Allegro

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider