Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skind på ridebukser eller ej?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 22:37

Hej.

Det har i flere år undret mig en del, at ridebukser uden skind helt er forsvundet fra markedet. Personligt foretrækker jeg et par bukser uden skind, da det giver et mere komfortabelt sæde. Ikke noget skind der strammer, klistrer fast og heller ikke så varme at ride i. Hvis jeg endelig skal i et par bukser med fuldskind foretrækker jeg Cavallos modeller, som har en rimelig pasform.

- Men hvad siger i? Vil i helst ride med skind, eller er det bare moden, der har trukket dette fænomen ned over rytterverdenen de sidste 10-15 år?

Stutteri El Falcon; PURA RAZA ESPANOLA. Særdeles velgående hoppeføl fra 4/10-06 sælges ved fravænning.

0
0
Svar på denne tråd

med skind.
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 22:42
Jeg vil helt klart helst ride med skind. Jeg startede med at ride kun med knæskind, men så gik jeg over til fuldskind og det har jeg redet med i maaange år nu. jeg synes virkelig det er behageligt at ride med

En hest uden en rytter vil altid være en hest,
Men en rytter uden en hest vil altid bare være et menneske
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:59
simpelthen ikke fordra at ride med skind, ej heldst uden knæskind også.

Synes bukser helt uden skind er det mest komfortable at ride med.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg foretrækker...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 00:08

... klart bukser UDEN skind - jeg har dog alligevel lige ladet mig lokke til at indkøbe et par jodphursbukser med fuldskind - og det kan da godt være at jeg kan vænne mig til dem.

Men jeg finder det nu behageligere at der ikke er skind på!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 00:41

Rider altid med skind, syntes de er super behagelige og bløde.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 01:10

Altid med skind, og har altid gjort det. Og kun med rigtig skind. Jeg kan ikke enes med kunstskind, hvilket i øvrigt er et problem, da det er svært, at skaffe ridebukser med rigtig skind...

Humor er, når man trods alt ler.

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

hammelev.com/

0
0
Svar på denne tråd

kunst skind
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 01:14
jeg hælder helt klart til dem med kunstskind, de er super behagelige og bløde. Rider jeg uden skind, så føler jeg at jeg rutcher rundt i sadlen - forfærdeligt !

Don't imitate, innovate !
"Venner som er stille engle der løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve"
ت MSN/mail - julieschack@hotmail.com ت
0
0
Svar på denne tråd

Sort snak
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:30

Jeg syntes at det er sort snak når nogen siger de bedst kan lide uden skind. Man kan da lige så godt side på en rutche bane med sådan nogle.

Jeg fortrækker kunstskind de er lettere at holde en rigtig skind.

Men stof det vil jeg ikke engang købe til mine døtre trods at de kun er 7 og 10 år og stadig vokser med lynets hast

Monty Robert og horsemanship er bare vejen til succes.

0
0
Svar på denne tråd

mettelykkebruun...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:17

... netop til døtrene ville det da være fint at vænne dem til at det er deres RIDNING der holder dem i rette position i sadlen - ikke deres bukser ;-)

Jeg synes at jeg bliver lidt låst fast med skind - men det kan som sagt være at jeg vænner mig til det igen. Jeg rutcher IKKE rundt når jeg rider uden!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:19

Jeg kan bedst ride i skind.

Jeg rider normalt i et par fuldskinds cavallo (kunstskind), det er de bedste jeg nogensinde har prøvet!

Josefine&Cola

There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man.

- Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

Har skind-mås
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:24
Har redet med skind i det sidste maaange år... Fordi jeg føler at jeg sidder bedre fast... (måske jeg skal overveje en mindre sadel)

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Anglo Araber hingsteføl sælges. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 153878/

Smuk Palominohoppe plag. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 1218

0
0
Svar på denne tråd

med eller uden skind
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:35
Personligt foretrækker jeg ridebukser med fuldskind, og med alle de modeller der er på markedet i dag, bør der nok være et par man føler sig tilpas i.
Kan stadig huske dengang tilbage da jeg bare var en lille rideskole elev, og fik mine første ridebukser med fuldskind, det var som at have poxylim i bagdelen, jeg sad bare fast i sadlen

Men det er jo meget individuelt hvad folk de kan lide, men giver dig ret i at man ikke ser ridebukser uden skind så meget mere, ellers findes de kun i børnestørelser.

damejakker sælges.

Sådan indsætter du billed.

I don't suffer from insanity...

..I enjoy every waking moment of it..

0
0
Svar på denne tråd

med eller uden skind
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:44

Jeg har kun knæskind på bukserne nu. Mine gamle ridebukser, som jeg red med i over 10 år, havde fuldskind. Jeg kan ikke rigtig mærke nogen forskel mht mit sæde, men jeg havde også engang en ondskabsfuld ridelærer der tvang mig til at ride uden sadel.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

Mmm lækre kager

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:47
Jeg har et par ridebukser med knæskind, men vil gerne have et par ridebukser med fuldskind... Da jeg ikke synes man sidder godt i sadlen med et par ridebukser uden skind...

Det siribirske dværghamster Speedy gon charles

Marsvinet Martha +9/5 2007*

hunden Mie

*Kære Martha, du vil aldrig blive glemt!

0
0
Svar på denne tråd

hjkfhksfg
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 10:54

Jeg har to par Kentucky ridebukser med ægte full skind, de er bare super dejlige at ride i. Jeg ville også rutche noget rundt uden... Kunstskind synes jeg ikke er helt så godt, ikke dem jeg har haft ihvertfald. Det ægte skind er bestemt ikke besværligt at holde, jeg vasker bare mine i cavalclean, som holder det helt blødt og fint. Jeg behøver ikke stå og trække og mase med dem før man kan klare at have dem på

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvis i rusler
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 13:29
rundt i sadelen når i rider uden skind, Ja undskyld da er det noget andet forkært end buksen så var det nok på tide med nogen balanseøvelser
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 13:47

Jeg foretrækker ridebukser med fuld skind.

Hilsen Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

ridebukser..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 14:02

jeg rider p.t. med bukser med fullskind (eller.. dvs. de har været på mig 4 gange i alt, og kun fordi jeg fik dem i julegave og giveren var mopset over jeg ikke brugte dem..

da jeg i sin tid startede til ridning var det i ganske almindelige gamachebukser, og da jeg så købte hest selv gik jeg over til at ride i hvad end jeg nu måtte have haft på i skole, for hesten stod opstaldet midt i en skov, og jeg ville ikke vise rumpe til alle skovens dyr og gæster bare for at trække i andre bukser.

-de eneste der havde problemer med mine manglende ridebukser var faktisk dem jeg red med på rideskolen, for hverken mig eller hesten var fine nok.

NB regnbukser kan IKKE anbefales i en lædersadel, SÅ glider man rundt uanset hvor meget man så end forsøger at holde sig fast.

mvh. Gitte & Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider